én az O gyűrűs láncom soha nem kentem.. vagyis csak nagyon nagyon ritkán és ugyan addig bírta mint haveré aki folyamatosan keni.. most X gyűrűs van ezt kenem rendesen de igazából sztem teljesen felesleges mert úgy van ahogy mondod, a cucc benne van a tömítés meg se ki se be nem engedi ergo felesleges kenni.. pl a dakaron egyáltalán nem kenik a láncot mert ha kennék állítólag 1 szakaszt nem bírna ki így meg végigmennek 1 lánccal.. fogok is kalácsot enni :D
A GS-en soha nem mostam le a láncot. 2 vagy 3 sprayt használtam el (400ml valvoline) az élettartama alatt, és 25-30 között lett cserélve mindig a szett (még egy pár ezret el lehetett volna a láncszettel szenvedni)
Az onnan indultam ki volt a rossz...onnan indulj ki, hogy először a gumigyűrűk mennek tönkre és onnantól a víz bemegy....a spray kívül rátapad mindenhonnan és amíg rajta van nem engedi be a vizet, de ugye ez elkerülhetetlenül bekövetkezik jópárszor és a víz elkezdi aknamunkáját....viszont az olajzó miután a gyűrűknek kakukk utána is folyamatosan keni belül is a csapokat mert a híg olaj bejut oda és amíg ott olaj van a víz nem tud munkálkodni.....nem véletlenül van már 100000km-es lánc is motoron aminél olajzót használnak.....
Onnan indultam ki hogy ugye elvileg egy O vagy X gyűrűs láncba a csapokból se ki se be nem megy semmi ahol van a lényeg. Én onnan közelítettem meg hogy ugye a láncspray az egy kemény réteget alkot amibe elvileg nem ragad bele a homok, olajba elvileg jobban beleragadna és viszi is minden felé, de mivel mindig friss olaj csöpög rá Engem jobban zavarna hogy mindig olajos a motor, de a kollégák azt mondják, hogy nem olajozza össze a motort, innentöl kezdve kényelmesebb mint fújdogálni a láncot.
Még azt nézném meg, hogy egy elhanyagolt, ritkán ápolt, mosott lánc mennyivel bírja kevesebb ideig mint egy olyan amit mindig mosogatnak meg kenegetnek
Sokkal jobb az olajzó...ha megnézed miből áll össze a láncszem és mi megy tönkre először benne azonnal rájössz, hogy miért jó az olajzó...a spray nem ott ken ahol kéne sőt be sem jut oda..
Én mágnese tanktáskát használok, de az alja elég ratyi, könnyedén karcolja a tankot, ezért egy univerzális felszíjazható alapot vettem neki. Apu használt ilyet, azt hiszem sw-moteches. Ha fenntvan nem karcolja a tankot, ha nincs, akkor pedig nem ront sokat az összképen az a kis gyűrű.
Ötletes meg fasza.. de mi ennek az előnye? Szerintem túl van bonyolítva. A mágnes nem romlik el véletlenül sem, ellenben tök jól ellátja a feladatát. Ez meg egyszer tuti tönkre megy.. aztán lehet megint venni valamit (hurrá pörög a bolt)
(műanyag tankos gépre jó lehet.. bár oda is praktikusabbnak tartanék egy tankbőrt és a hozzávaló táskát)
itthon ilyen van a cb1300-on. Biztonsággal nincs baj, jól tart, könnyű le-fel pakolgatni a táskát. Tartóssággal sem volt még baj, de csak egy fél szezont ment eddig.
Még azt nézném meg, hogy egy elhanyagolt, ritkán ápolt, mosott lánc mennyivel bírja kevesebb ideig mint egy olyan amit mindig mosogatnak meg kenegetnek
(műanyag tankos gépre jó lehet.. bár oda is praktikusabbnak tartanék egy tankbőrt és a hozzávaló táskát)
Inkább benn az a ragacsos massza.Nem nagyon de épp eléggé kapott.
Van valakinek tapasztalata az ilyen Givi tanktáska rögzítésről? Mennyire biztonságos és tartós?
Givi