Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az anyagi forrásaim nekem is! Apropó valaki egy 25 kW-os SV-t?
Markokatfűtést nem teveztem fülem még van úgyhogy akkor jeeeeeee.
Maradok egyenlőre a bugyikéknél.Nem idomosítok.
Bár a juniusi motorrevűben speed triple,superduke,MV brutale összehasonlító lesz.
Kösz egyenlőre maradok a bezinnél.Ha túlvagy az első 15-20e-ren ujratárgyaljuk a bizniszt.
Nálam most van egy olyan átalakító amivel 50-50be tankolhatsz. Egy sörér elküldöm neked E- postán!
Nincs ennél kényelmesebb motor

Just for Bud:
Bár 8 fokban és esőben jöttem párszáz kilómétert a markolatfűtés egyáltalán nem hiányzott.
Az ABS se (Mondjuk amikor megérkezvén Győrbe a szüleim utcájába rákanyarodtam a vihar által levert platántermés szőnyegre majdnem összecsuktam a vasat....)
A füldugó viszont remek volt az autópálya szakaszon
Hátttt 6-8000 Közt szokom elváltani.Úgyhogy nem jó válaszadó vok. (Magyarul fakezű)
Talán a gyári gumival pláne csúszósban vigyázni kéne ha D220as van fenn.ABS ide vagy oda.
Ha pénteken elhozom a motoromat kell valami extrára figyelni vagy csak annyi, hogy max fél gáz és max 5000 fordulat 1000km-ig?
Nem kell mondjuk járatni egy fél órát előtte vagy bármi?
Csukló és kényelem szinten milyen?
Szokható?
Én Picit nagyvonalúan számoltam.Egy tankon van 50-50-es keverésné KB 600-700 Ft spór.Az használattól függően 200-250 Km.Mondjuk spórolok és 10 tankolásonként megy 7e forint ami 2500 Km.Egy szezonban 10e Km nél 28e Tehát úgy saccra 3 év vagy 30e Km az én számolásom és akkor a motorkárok és a többletfogyit nem is néztem.
Tehát a megtérülése még mindíg kétséges motorkerékpároknál.Esetleg olyannak aki megtalálta élete párját a motorban és nem vált.
Legalábbis szerintem.Autónál már érdekesebb.
Az 50-50nél nem gond ha több benzint teszel bele! :D A jobb átalakítónál pedig át tudsz kapcsolni benzinre.
Meg számoljátok bele, hogy nem biztos, hogy mindig tudtok etanolt tankolni (pl. túrán) meg a nem mindig nyerő pálinka szagot, meg eladáskor a bizalmatlanságot stb.
Kértem telefonos segítséget :) Az egyik forgalmazótól.(aki rokon) 15-20%ot mondot reálisnak.
50-50-nel számoljatok...
Meg ha esetleg kinyírjátok a blokkot :)
De szóljon aki használja már legalább 10e óta, akkor lehet énis elgondolkodom rajta.
Tehát:
10L benya 340 3400 34000 340000
13L etanol 240 3120 31200 312000
Nem vagyok szakértő, de a "beszerelős" oldalak is 20-25%-os fogyasztásnövekedést mondanak, tehát inkább 30% az a valóságban. Tehát nem 11 liter, hanem inkább 13.
Fogyasztás Ft/ Liter Ft/100km Ft/1000km Ft/10.000km
10L benya 340 3400 34000 340000
11L etanol 240 2640 26400 264000
Különbség: 100 760 7600 76.000 kicsi pénz marad a zsebedben 10000 km alatt.

És az etanolhoz adtam egy plusz litert!
Ezt azért számold át még egyszer... 10.000 km alatt be kell, hogy hozza. Az átalakító kiszerelhető. Nem modell függő! Plusz költségként még hozzá kell számolni az összes üzemanyag szűrő cserét kb 2x, és rosszabb esetben egy ac pumpa cserét is De ez előfordulhat már az 50-50 es aránynál is. A szűrő csere ajánlott mindenféle képen. De már van direkt etanol álló ac pumpa is.
Én a kocsimba most az 50-50 el szórakozok. Eddig nemvolt vele gond. Igaz még csak 200 km-t mentem vele. De ha bírja akkor befektetek egy ketyerébe.
Leírom még mielőtt elfelejteném, csak a magam szórakoztatására is. (Bár egyes részek igazán felejthetetlenek voltak :) )

Terv szerint útvonal a Budapest - Graz - Klagenfurt - Loiblpass - Bled - Vrsic- Bovec lett volna. Itt-ott letérve az autópályáról hegyi szakaszokra.
Grazig minden jól is haladt, aránylag szép időben indultunk itthonról, de Ausztriában már felhős volt. Graz előtt kb 50 km-mel kezdett komolyan esni. Ekkor megálltunk beöltözni és jött az első kellemetlen meglepetés. Mikor az utasomnak vettem esőruát (sima munkavédelmi boltban költséghatékonyan) kiválasztottam a kiállított darabok közül egy nadrág-kabát kombót, majd hozattam a raktárból kisebb méretet. Ennek nem néztem meg a csomagolását, a parkolóban bontottuk ki először.... és kiderült, hogy az csak egy hosszabb esőkabát... Gondoltam semmi baj, itt van Graz, itt a Louis. Le is fordultunk a pályáról és begördültünk a totálisan zárva levő Lajos elé lévén 13-a nemzeti ünnep a sógoroknál...
Így vissza a pályára és kiálltunk akövetkező benzinkútnál, ahol bájos esőruha kiegészítőt fabrikáltunk szemetezszsák és szigszalag segítségével.
Klagenfurtnál szerencsére ismét elfogadható idő lett, így gondoltam remek lesz átkelni a hegyeken Szlovéniába. A hágóig semmi gond nem volt, viszont a szlovén oldalon ismét leszakadt az ég, ráadásul elég nehezn lehetett tájékozódni, mert mindig az autópályára akartak felvinni. Zuhogó eső Bledig. Itt el kellett döntenem, hogy fel akarok-e menni 1600 méterre a Vrsicre, vagy inkább délről megkerülöm az egész hegységet. Utóbbi mellett döntöttem, mert azt gondoltam a Google térkép alapján, hogy sima út lesz.... Hááát Bohinjig állati jó az út, onnan viszont gyakorlatilag egy sávosra szűkül, néhol töredezett aszfalttal fel a hegyekbe, olyan hajtűkanyarokkal, amit 1-esbe visszakapcsolva kormánytforgatva vesz be az ember. 80 km-t tettünk meg kb. 3 óra alatt.... Viszont a környék nagyon durván jól néz ki, még így esőben is. Többször esett volna le az állam, ha nem lett volna rajtam sisak
Miután kiértünk Tolminhoz onnan már ismét állati jó és nagyon szép út megy végig a Soca völgyön.
13 óra alatt értünk le. Az SV végig remekül bírta, pedig a hegyi szakaszon az állandó 1-2 ben haladáskor kicsit aggódtam... De úgy látszik zergeként is jól funkcionál.

Visszafelé is vidám volt. Először is beültettem egy autóba az utasomat, mondván nem lesz jó otthon 100km-es viharban motorozni ráadásul rendes esőruha nélkül...
Így egyedül átkeltem a Vrsic-en, ami szerencsére száraz volt és napos, csak kisebb hófoltok voltak a tetején. Grazig gond nélkül eljutottam, sőt utána ki is mentem egy rövidebb hegyi útra. Ezután kapott el az eső, meg az irgalmatlan oldalszél.... a határig kb 70-80-al jöttem, néha méteres oldalmozgásokkal. Itthon viszont meglepően csendes volt már minden relatíve, így lehetett normális, német autópályás tempót menni.

Tanulság:
1. Ami a térképen út, az a valóságban nem biztos
2. Az SV remek motor
3. Az eső csak víz

Végül pedig az útvonal:
link
Hát sajna én sem hivatalban dolgozom ,úgyhogy a péntek nekem is hosszú nap. De gyakoroljá nyugodtan .Nekem most kimerültek az anyagi forrásaim.
Ja és a fogyasztás is lényeg lesz majd. A normálom 4.1-4.5 közé esik Nos az etanol 244HUF/Liter (Piliscsabán) Ha növekszik a fogyasztás, már pedig elképzelhető akkor nem sok értelme lesz a feles használatnak ugye De ez is kiderül ha jön a naposabb időjárás vagy legalább 1 kis meleg eső nélkül!
Hello!
Az Igazság az hogy én fertőztem meg a családot az etanol kérdéssel mert voltam bátor és tankoltam felesbe. (Bud az unokabratyesz)
Nos tapasztalat az (Karbis CB500) hogy az alapjáratot állítani kellet de még most is köhögősen jár az alapjáratom. Szerintem zsír új gyertyák esetén nem lenne gond vagy ha még is gyújtást utána kéne állítani de akkor meg mivan ha csak 95 tudok tankolni?
Szóval a tapasztalat :
az alacsonyabb tartományban másképp viselkedik a motor elindulni kicsit nehezebb 4 ezer alatt mintha gyengébb lenne( lehet itt is az van mint alapjáraton), de 4 ezertől már átlagosan húz akár 6.-ból is tudok "gyorsítani" lakot terület végén nem kell visszaváltani. De ami meglepett hogy 6ezertől megindul és elég jól. szóval elég pozitív eddig a cucc kivéve ugye az érdekes alapjáratot.
a CB-m 500cc 42kW(57Le) eddig 50-60 kilcsit mentem keverékkel mert idő közben leszakadt az ég most hétvégén remélem többet tudok mondani ha érdekel valakit :) Elmegyek a szokásos utak felé kimotorozom a kevertet, aztán teszek bele tisztát és meglátom mi lesz!
Ami még hozzá jön szesz szaga van a gépnek és ha valaki szereti ha motor féken durrog a gép akkor most fog
És más hangja is lesz picit.

üdv: szobbal
Ezek melett az árak melett KB 60-70e Km alatt térül meg a doboz ára.
Akkó marad a jáúöreg fünfundneunziges benzin!
Hogy ez a dolog megérje kéne egy jó 200-as hordó otthonra meg egy ukrán benzinbeszállító.

Szerintem motoron tök felesleges.Amennyit spórol az ember rég tipust váltott és sosem jön be a dobozka ára.
Felesbe szerintem minden gond nélkül elmegy némi teljesítmény csökkenéssel sőt 70/30%-kal is. Teliben is csak ahhoz már írni kéne az injektoron csak azzal az a gond, hogy ha nem kapsz etanolt benzinnel lesz szar. Lehet kapni 50 rugó körül egy eszközt ahol át lehet kapcsolni a gyári illetve az etanol beállítást........