Alul akkor akad ki, ha nem figyelsz oda a henger levételre, s a rúd beakad és kiszakítod a műanyagból...lehet el is tört.
Le kell venni a blokkfél deklit, csak úgy tudod visszaakasztani a helyére(37 es alkatrészbe), természetesen ehhez a váltóolajat hűtővizet is le kell engedni, levenni a berúgókart, aztán szedheted lefelé a deklit. Ha szerencséd van a tömítés nem megy szét és azt nem kell cserélni, hanem mehet vissza.
Ha nincs power mozgatás és zárt állapotban hagyod a szelepet, nem fog tudni kiforogni a motor, ha meg kinyitott állapotban rögzíted, nem lesz benne erő alul, majd amikor eléri a fordulatot ugrik egyet a motor.
Hello.
Rm 125-os motoromnál dugó cserénél kiakadt a power mozgató "rúd" alsó része.(ami a henger jobb oldalán van, a kis négycsavaros dekni alatt). A rúd felső rêszét mindenképp ki kell akasztani mivel a henger csak igy jön le. De nekem az alsó része is ki akadt..
A kérdésem az lenne, hogy hogyan lehetne azt a kis rúdat vissza akasztani a helyére a blokk szétszedése nélkül? Valamint az hogyha igy használom hogy a power mozgató rúd alsó fele nincs vissza akasztva akkor a motorna lesz e baja, vagy csak nem fog fordulaton húzni, vagy kicsi lesz benne az erő? Nagyon várom a választ!
Előzmény: a motor felújításon esett át. Dugó csere, henger hónolás stb. Előtte egyébként nem volt hibája a motornak. Nagyon jó állapotban van, gyári alapméretes dugó volt benne.
Jelenség: nagyon durrog, fordulatról visszaejtve elsőre megáll egy magasabb fordulaton mint az alapjárat, majd leáll. Mintha jobban melegedne mint korábban, de ez nem biztos tekintve hogy nagyon meleg volt a legutóbbi használatnál. Alapjárat állítás sem változtat rajta.
Eddig történt: karbi, légszűrő tiszta. Karbifelújító szett sem segített rajta. A kipufogó oldali egyik szelep hézag nagyobb (ezt tagnap mérte a tulaj).
Lehet a szelephézag az ok, vagy más a probléma? Akinek van ötlete kérem írja meg.
96os vagy 7es, 8ban is igy néztek ki,csak akkor már nem volt arany szinű az első teleszkóp. az ülés egy gyári 2000esről van áttéve. az elsö sárvédő 2001töl volt ilyen.
A hengert fúró szakember aki elvállalja a munkát, az tudja megállapítani, hogy a hüvely vastagsága elbírja a következő fúrást, vagy nem. A motor többi részét, lényegében nem érinti a kicsit nagyobb henger. A motorod talpra állításához ez a legolcsóbb megoldás.
Értettem!
Köszönöm a tömör kielégitő választ!
Még egy kérdés:
Wössner dugattyut találtam 55,95mm-t , a hengeremet (perselyemet) még fel lehetne fúrni 56mm re?
Két fajta motor henger létezik, az egyik nicasilos melynél az alu henger futó felületére van felvíve néhány század mm kemény rész, ez a henger nem fúrható, itt csak a dugattyút kell cserélni. A másik henger az öntött vas perselyes, amit lehet nagyobbra fúrni, a fúrások léptéke 0,5 mm/így lett a tied 55,5mm, de ez az utolsó/. Ennél a hengertípusnál fúrás után mindig új dugattyú kell, csak dugattyút nem cserélünk. A nicasilos hengert is át lehet alakítani perselyesre, ha így hozza a helyzet.
bocsánat lehet hülyén fejezem ki magam.
Megprobálom érthetőbben!
Szét szedtem rm 125-os motorom.
A hengerben vas persely van amit intóval kimértem: a felső részén 55,5mm az alján 55,51mm viszont középen 55,55mm, ovál az pedig 0,02mm egyes helyeken. A dugattyu also részen (az aljátol kb 20mm re) 55,38-as.
A kérdésem az lenne hogy ezekkel az értékekkel kell e a perselyt honoltatni vagy igy még elmegy ha találok hozzá dugattyut?
Az előző kérdesemnél arra gondoltam hogy a gyári 54mm nikaszilos hengert szokták felfúrni(persze a réteg elkopása útán) vagy ilyen kor egy teljes másik perselyt tesznek bele?
Esetleg még annyi hogy találgatok még az én perselyemhez dúgot feltéve ha jó igy? köszi
Köszi.
Holnap nekiállok..