Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Dé. Ha mindenhol a neten, a robbantott ábrákkal együtt két féle tűgörgőt használnak, vagy jelölnek meg. Akkor melyik a valós? Kuplung tűgörgőről van szó: 25x30x22 vagy 25x30x21.8
Szia. Kb 28 mocskos ezres....
SZiasztok.
van egy Suzuki rm 125-ös motorom.
ez a motor van nálam kb 1 éve és fél éve nem használom.
Azért mert elkopott a gyürü már nagyon és alud tudok vele elindulni.
Egyéb okokból nem tudtam eddig elvinni de most már eltudnám és érdeklödni szeretnék egy egy ilyen gyűrű és lehet dugattyu csere mennyi be van?
2013-as év első beszólása, amin jót röhögtem, viccces figura lehet a haverod!
a túlfolyócsövön szabályosan csurog a benzin . Szerintetek mitől lehet?
Mert az egyik ismerősöm szerint attól ,
"hogy jobban kéne húznom neki "
A kerekeit kell járatni a krossz pályán jó sokat, jó nagy sebességgel
Pont a gorbek alakja miatt akartam linket berakni rola, de nem talaltam meg.

Eddig mi mindig vegattetelen mertunk. Persze ez is csak jatek, mert a loero egyik gepemen sem fontos (ezt takan mar irtam is), csak az hogy erzetre nekem tetszen (mert hobbista vagyok csak).

BUÉK
Nyilván nem azokra értettem akik nem lusták utána járni és tanulni...
Én legalább 15-20 évet fektettem a kéttébe, aztán lassan lehúzhatom a wc-n. Ha azt mondod nem bonyolult akkor nagyon nem ismered a kétté versenytechnikát! Nem túl bonyolult összelapátolni, hogy menjen, csak az még attól fényévekre van amire ki lett találva és amilyenre a profi szerelők belövik...

Keréken mérés : Van ahol az 5 sebist 4.-ben mérik, van ahol 3.-ban, van ahol mérik a hajtáslánc veszteséget, de a kuplung kiemelést nem tudják mérni és az is pluszban jelentkezik.
Az főleg beállításokra van kitalálva, arra jó is.
Hitelesen teljesítményt csak f.tengelyen lehet mérni. De minek ha nem is az viszi előre a mocit? A csúcstelj. amúgy is csak parasztvakítás, a görbék alakja sokkal lényegesebb, csak az már túl bonyolult a parasztnak...
Na de nem akarok többet vitázni alap dolgokon, van jobb dolgom is.

BUÉK
Amíg a riasztó szerelő után nekem kell megjavítani a riasztót (fűtés szerelővel is így jártam) addig élek a gyanúval hogy az is hozzá nyúl a motorhoz akinek nem kéne. Viszont ez nem jelenti azt, hogy bonyolult pusztán azt, hogy sok nem veszik a fáradtságot, hogy utánajárjanak mit is csinálnak.

A 46 ló elvileg gyári volt. Sajnos most nem találom pedig egy 250 2t összehasonlító cikk volt (angolul) és volt benne minden gépről teljesítménymérés is. Azt hiszem cr, yz, rm és a kx volt benne, 43-46ló között volt a szórás.
Hát ja, amíg nem értesz hozzá rendesen addig nem tűnik bonyolultnak... Gondolom azért a sok szétbarmolt 2T krossz gép mert annyira egyszerű, hogy még a hülyék is meg tudnák csinálni... csak lusták rá.
A 40 lovat nem kerékre értettem, 50 környékén keréken a gyári új CR500 van. Az a keréken 46 lovas RM250 valami tuning gép lehetett.
Egyébként meg becsapós a keréken mérés, nem lehet reálisan összehasonlítani még az egyazon padon folytatott méréseket sem, mert eltérhetnek az áttételek, stb...
Amit a gyár megad az f.tengelyre mért érték, a legideálisabb estre, tengerszint, profi karburálás...
Ezek a széthajtott hobbi gépek még fele olyan erősek sincsenek mint amikkel mentek az élmenők anno!
Aki látta tudja miről beszélek, az anonim adatlapos balfaszok meg mondhatnak bármit... a kocsmában
Ha letudtad venni a karburátor aljának a csavarját akkor új imbuszfejű csavarral rakd vissza.Többé ilyen gondod nem lesz.
Alapjáratnak a motoron kell lenni, azért találták ki az alapjárati rendszert.A nem jó alapjárat sok kellemetlenséget tud okozni motorozás közben és álló helyzetben is.A karburátor beállítása az alapjárat beállításával kezdődik
Akerdezo is most vette a motort es sajnos mar lattam porszaraz direktszurot elado motoron.

Szerintem ezek a motorok (2t) szerkezetileg nem bonyolultak, de nincs akkora tapasztalatom. A jo beallitas viszont bonyolult, ahogy irod is.

En az rm 250 re eddig 46 loerot talaltam kereken, de nem merettem le igy fogalmamsincs tenylegesen mennyi az enyem.12 evesen kozel sem jo beallitassal (igaz minosegi bnzinnel es olajjal) szerintem a 40nel boldog lehetnek :-)
Ha túlfolyik akkor a tűszelepnél van kosz, az pedig a tankból jön...

A légszűrő csak kívülről lehet koszos, ha már belül is olyan akkor annak a tulajának nem való motor!

Az a baj, h jellemzően szinte mindennel próbálkoznak, nem csak a csavarral, jól látható ez a feltöltött galériákon. A fiataloknak fogalmuk sincs semmiről, előbb nekiesnek, aztán kérdeznek, az alázatos tanulásról még csak nem is hallottak.

Elszomorít, h a márkatársaim nagy része is ilyen ahogy olvasom ezt a fórumot.

Egyszerű a versenytechnika? Hányan láttátok már közelről mire képes igazából az RM? Rendszeresen 50 feletti lőerőkről beszélnek a 250-esnél, pedig ezekkel a semmi beállításokkal jó ha üti a jó állapotú a 40-et amikkel hobbizgatnak, a széthajtottról meg ne is beszéljünk.
Ennél a témánál fokozottan igaz az a mondás, h "minél többet tudsz, annál kevesebbet tudsz".

Bejáratás?
Meg kell melegíteni az új mocit, ilyenkor áll be ezredre a helyére a mélyhornyú csapágy, meg a dugónak is kell 1-2 melegítés, aztán hagyni teljesen lehűlni. Eztán 15-25 perc fokozatos terheléssel, h a finom részek összekopjanak.
Nem kell több olaj, mindig a megfelelő vastagságú olajfilmre kell törekedni! Alap a minőségi olaj ami nagy hőmérsékleten sem veszti el a film rétegét, ezért lőtte be a gyár az 1:30-at a 800-as Motullal, mert azzal (ha minden rendben) akkor mindig megkapja a megfelelő vastagságú olajfilm réteget a moci...
Ha kicsit dúsabbra állítod a benzint a "bejáratáshoz" (vagy a gyári dús beállítást használod), értelemszerűen olajból is többet fog kapni...
Mondjuk ha több olajat adsz neki ilyenkor, akkor még kevésbé fog összekopni, tehát a szarnak egy újabb pofon

Az óvatos krossz moci járatást meg marhára nem értem.
Mi értelme elpöfögni 1 tank benzint lassan? Hogy a picsába járódik be a motor a nagy terhelésre ha végig kis terhelésen járatják?
Pl a profik minden futamra új dugót raktak be a 2T korszakban...
Láttatok már pl supercross verseny edzésén motort járató versenyzőt?
Az alapjáratot is érdemes megnéznetek a korabeli videókon, minden mocinak külön ember felel érte a rajtrácson
Valaki nagyon megköszöni Te meg leoltod. Szerinted ovodàs szereli? Az avatar 240x480-at kezel, ne tegyél fel képet mert nem fogsz ràférni. Tudod azért Dew itt az isten, mert nem így kezeli a kérdezni ide járó embereket.Te biztos profinak és vagánynak születtél, és biztos tuti jó érzés hogy nem Te kérdezel...
En eloszor sz osszes csavarfejjel meg szoktam probalni az elnyalt csavart hatha valamelyik fogja. Valahogy ez az uszohaz csavar kenyes tema mert eddig majd minden motoromon el volt nyalva legalabb egy. Legutobb a csillagot egy normal csavarhuzoval sikerult meginditani.
Szerintem egy beragadt csavart csak probalkozva lehet leszedni. Ha nem probalod biztos nem jon ki magatol

A karbi pucolas meg nem ordogtol valo. Jellemzoen a koszos legszurobol szokott szennyezodni azert is javasoltam a tisztitasat. Persze johetett a benzinbol is.

Nem ertem miert vagy ilyen szigoru?! Ezeknel a motoroknal a szereles is oromet jelent. Raadasul nem is bonyolultak szerkezetileg (pl az utcai gepemen a tankot, hutot, benzinpumpat stb le kell szedni egy gyertya cserehez, ezn meg pipa le es ott is van).
Már bocs, de épp próbálkozni nem kellene!
Fel nem tudom fogni, h miért gondolja a többség úgy, h versenymocin tanul meg "szerelni", miközben ez igényli a legtöbb hozzáértést...

Ha jól sejtem az úszóház fedélről lenne szó, abban többnyire csillag csavarok vannak amit meg lehet vágni, mondjuk nekem a fogorvosi fogó nagyon bevált.
A másik meg az, h ok, h ott van a kosz a karbiban, de az kintről ment be oda, szóval komplett üz.a ellátó rendszer tisztítás ...
Mi lenne ha legalább annyi fáradtságot vennél, h lefotózod, mert ez így elég homályos. Amúgy sem lehet normálisan távszerelni, ilyen esetekben az lenne az alap, h elviszed hozzáértőhöz.
megpróbálok mindent! köszi a segítséget! :)
Hát a klasszikus értelmében nyilvàn nem kell, de óvatos vs durva bejáratás topicban nem is tipusokròl van szó, hanem elcseszésről pl, és nem is a tartósságról...
Próbálkozni kell. Csavarlazító pl, meg lehet melegíteni, legrosszabb esetben le kell vágni (vagy lefúrni ha nem férsz hozzá). De azt javaslom, hogy a drasztikus lépést csak akkor válaszd ha már tuti nincs más mód.
rendben köszönöm :) szétszedtük a karbit ,de az alját nem tudtuk leszedni mert el van fogazva az egyik csavar :( hogyan tudnám leszedni?
Valószínű koszos a karbi. Ha nem akkor az uszóval van valami, ha az sem akkor a tűszelep nem zár.

Javaslom szedd szét és pucold ki alaposan (légszűrővel együtt), aztán nézd meg folyik e még.

Ne hallgass az ismerődődre, nem szabadna hogy folyjon tartósan (mert ugye nem csak pár cseppről van szó).
üdv.
Nemrég vettem egy Suzuki rm 125-ös krosszmotort ,kimentem ma egyet 'próbálgatni' és arra lettem figyelmes ,hogy a túlfolyócsövön szabályosan csurog a benzin . Szerintetek mitől lehet?
Mert az egyik ismerősöm szerint attól ,hogy jobban kéne húznom neki (igaz csak 1-esbe mentem 1-2 kört a hátsó udvarba mert még fagyos volt a föld és iszonyúan csúszott ,szóval tényleg nem pörgött igazán ) Lehet ,hogy attól van?
előre is köszi :)
Meg mi az, h járatás? Krosszmocinak melyik részét kell járatni a klasszikus értelemben véve?
Rajtad kívül még senkit nem láttam aki literenként keveri a benzint
Menyivel könnyebb lenne így : 3 literhez 1 deci az 1:30, 4 literhez 1 deci az 1:40 ... stb