Majd képet toljál fel róla, mert érdekel hogy néz ki A csavart tömítő pasztával tekertem be , és vártam vele 1 napot h megszáradjon, utána öntöttem fel olajjal, ezt tudtam vele csinálni, meg nem az hogy bele van szabva a csavar, hanem van ott egy hajszálrepedés, kiemeled a blokkot csak úgy látod. Oda is kentem kívülről fémragasztót, lehet ennyire jól sikerült. Szétszedni nem akartam, úgy normálisan meg lehetett volna csináltatni a blokkfelet, vagy házilag is akár fémragasztóval. A tetovált nyakú srác a tesója volt akinek lett a motor, mert ő jobban értett hozzá, nálam is ő nézte meg. Sztem a kinyomó csapágyat se cserélték le benne. Miután eladtam utána tudtam volna kicserélni 1 hónapra kb rá, mivel haveromnak is ugyan ilyen volt akkoriban és csináltatott rá kuplung kiemelő csavart vagy hogy is hívják pontosan, most csak így tudom kifejezni magam :) A karburátor problémára én is felfigyeltem, tudtam hogy sokat kap, állítottunk rajta, aztán jó ideig jó is volt. A srác mikor kirpobálta ő is hallotta, h még mindig sokat kap, de elkezdi különben jó. Akkor azzal se foglalkozott....
Általában akkor köpte be nálam ha pötyögtem vele, ha normálisan hajtottam, kihúzattam, pörgettem, sose köpte be a gyertyát, másnap is el tudtam vele menni.
Na mondjuk a légszűrő marha mocskos volt benne :-) Ennyit arról hogy vigyáztak rá :-)
Az olaj csavarról és a gyertya-alapjárat problémáról illetve a közép fordulaton gyenge állapotról most olvastam (visszaolvastam a hozzászólásaid). Ezekkel csináltál te valamit?
Nekem a power előtt dadogott és nem volt beállítható alapjárat mikor megvettem. Ezen egy átkarburálás segített. Ja meg a gyártyát is beköpte ami benne volt, de azt a dadogásnak tudtam be. Marha sokat kapott középfordulaton a motor (majd belefulladt). Az első motorozás után legközelebb már nem tudtam berúgni annyira beköpte a gyártyát. Gyertya csere után indult azonnal. Utána jött az átkarburálás és azóta működik (indul és nincs dadogás). Mit túrtam a fórumokat mire meglett hogy mi a baja?! Akkoriban kérdeztem, hogy milyen gyertya való bele és te válaszoltál is (nem sejtettem hogy pont az előző gazdája válaszol :-) ).
Kapott egy hátsógumit mióta nálam van, meg egy kézvédőt. Most tervezek váltóolajat cserélni, jó is hogy írtad a leeresztő csavar mizériát. Majd megnézem és kap egy kis spéci tömítőpasztát. Mondjuk nálam nem ereszt. Nincs alatta csöpp sosem.
Ja meg lecseréltem azt a zöld benzincsövet mert eresztett (merev volt mint a fagyott kutyaláb) és ronda is volt. Kapott rendes benzincsövet meg két bilincset a végére.
Köszönöm szépen, hogy megírtad amit tudsz róla. Segítség hogy tudom mikor volt benne dugócsere és hogy nicasilos. Örülök, hogy nem egy romot vettem.
Sziasztok. 2t-s barátaim, kérdésem a következő: dugó csere jeleit keresem. Egy tapasztalt Öreg elmondta ha érzed hogy erőtlen... Hát egy a 40 lót még 2 évig erősnek fogom érezni, mégha 30 is a valós... Mi dönti el hogy kész vége ennyi?
Zirc mellett volt egy kis faluba (nem messze ajkától) egy tetovált nyakú srácnál. Azt mondta egy éve van nála, de ez nyilván nem volt igaz. Azt mondta egy 500-as 4t-t akar.
Mivel ránézésre jó állapotban volt és az is látszott hogy a srác vigyázott rá így megvettem.
A rezón lévő horpadás volt gyanús először a képeiden, aztán megláttam a kiköszörült 2-es a 249cm-ből és egyértelművé vált. :-)
Én légszűrőt cseréltem rajta mást nem, meg mikor vettem már akkor bele volt szabva az olaj leeresztő csavar. Semmi komolyabbat nem cseréltem rajta, a hűtőfolyadékon és a váltóolajon kívül. Repsol olajjal hajtottam 1:30 keverékkel. Dugót előző gazda cserélt mikor megvettem, a hengert le is szedtük, megvizsgáltuk hogy igazat mondott-e, meg a főtengely csapágyakat, ezeket vételkor meg is mutatta. Én nem hajtottam nagyon sok üzemórát bele, mivel kicsit erős volt, szval nagyon nem használtam ki. Más nem jut eszembe.
Én mikor eladtam tökéletes volt a motor, A-s vagy B-s dugó volt benne, pontosan már nem tudom és nicasilos. Jól vette a sebességet, csak a kinyomó csapágyat kellett cserélni benne. Jó erős volt, kicsit talán már meg is bántam hogy eladtam. Nyáron adtam el a gépet. Már Ajka mellől el is adták?:S ejj ha ezt tudom...nem volt meg az előző tulajnak sokáig, hogy hogy eladta mit mondott?
Egy 97-es évjáratú Rm-nek a hátsó rugostagjának elment a csíllapítása. Gondoltam megér egy próbát szétszedem és majd lessz valami. Cseréltem benne olajat, szimeringet, meg egy gumigyűrűt. Sajnos a gáz már le lett engedve a kis tartályából és nyomtunk bele levegőt mert elméletileg ezzel is jónak kéne lenni-e. De sajnos nem jó nem csíllapít. Mi lehet a gond ?
Mit jelent az ugrál? Csak 3. fokozatban csinálja? Fura hangja van?
Álló helyzetben bakon ha áttekered a váltót, van valami extra jelenség 3. fokozatban?
Mennyire volt szétszedve? Blokk szét volt húzva, a váltót szétszedted?
Akkor ez valszeg 93-as modell, mert a 94-95-ösnek nem krómozott az első villa becsúszó szára. Ez kicsit bonyolítja a dolgot, de néhány méret egyeztetése után érdekel az első villa csapágyak nélkül (viszont kellene helyette a kormány befogó bilincs) és a hátsó villa a himbákkal. Tengelyek is kellenének.
Sziasztok. Hát mindenkinek igaza van. Szét is kell szedni, meg nem is. Baja nincs per pillanat. De a power meglátás óta nem merek túl sokat motorozni. Mert mindenhol ez a power törés a cikk témája. Inkább reszletbe költenék rá, mert egyszer nagy a baj, és nem lesz rà 80 érzem a szezon középen. Nekem is van családom és a hobby nem az első... Idegesít a gondolat hogy minden apró kis vagy nagy xar tizenezrek. És nagyon szomorú leszek ha hamarabb leáll mint egy jót motoroznék. Pláne hogy szinte 0 alkatrész van a neten hozzá használt. Mert szerintem más is megtorpan egy 200 ezres motornál egy 72 ezres cdi vásárlásakor. Tisztában vagyok vele hogy ez költséges sport, épp ezért szeretnék belelátni. Ahogy elnézem van kívül néhány elég jó extra, pl excell, nissin, acerbis...Nem szeretném ha sokat állna a hibàmbol, vagy bontóba végezné. Pedig a 33 ezres fűtés az első. Egy szó mint száz, gyilkolásrá tervezték, de nem meghalni. Álmaim motorja a garázsban áll, egy fél rugàsra indul, viszont szeretném ha így lenne még egy darabig...
De nem a kerek rázza a gépet, egyszerűén máshogy (nem) remeg kuplung behuzása után. De ha tömitést cserélnem kell, powert takaritanom, a kuplung nem marad ki. viszont nem gyengén idegesít hogy nem haladok, és egy hete nem ültem rajta....
Lehet, hülye vagyok de én még mindig nem értem mi a baja a motorodnak, mármint hogy mik a tünetek?! Most már lassan ott tartunk, hogy mindent szétborítasz rajta valami olyan hang miatt amit nem is tudsz beazonosítani. Ne érts félre, nem akarok beledumálni csak szerintem így fölösleges atomokra szedni a gépet.
Hibát biztos fogsz benne találni mert egy nem épp fiatal krossz gépről van szó, ehhez szerintem kár szétszedni. Persze ha fel akarod újítani akkor hajrá! :-)
Bakon sebességben jó hogy "remeg" a motor, rángatja a hátsó kerék az egészet
Szóval bakon is üresben járatva csörög, viszont a múltkor azt mondtad, hogy amikor állsz és jár a motor, akkor nem hallod, nem?
Kuplungdeklit érdemes lekapni, ránézni a kuplungra, blokkot ki és a powert is nézd meg, meg a helyedben a hengerre is ránéznék, sőt a dugó/henger aktuális illesztésre is, meg ha már lent a henger, akkor valamennyire a hajtókarra is
Szia. Bakon is, üresbe. Sebessegbe a lánc/rezo elnyom mindent. De behúzva megszűnik az egész motor remegése, teljes más lesz. Csinálta ezt is egy régi 50-em, de ott nem érdekelt, tudtam hogy 1 db alkatrészt sem tudok beszerezni. Itt más a helyzet. De nem jön meg a tömités, így nehéz is neki á llni. A világvégén motorozok még egyet és bontás. Viszont ha nem kell, szét nem húzom...
Általában akkor köpte be nálam ha pötyögtem vele, ha normálisan hajtottam, kihúzattam, pörgettem, sose köpte be a gyertyát, másnap is el tudtam vele menni.
Az olaj csavarról és a gyertya-alapjárat problémáról illetve a közép fordulaton gyenge állapotról most olvastam (visszaolvastam a hozzászólásaid). Ezekkel csináltál te valamit?
Nekem a power előtt dadogott és nem volt beállítható alapjárat mikor megvettem. Ezen egy átkarburálás segített. Ja meg a gyártyát is beköpte ami benne volt, de azt a dadogásnak tudtam be. Marha sokat kapott középfordulaton a motor (majd belefulladt). Az első motorozás után legközelebb már nem tudtam berúgni annyira beköpte a gyártyát. Gyertya csere után indult azonnal. Utána jött az átkarburálás és azóta működik (indul és nincs dadogás). Mit túrtam a fórumokat mire meglett hogy mi a baja?! Akkoriban kérdeztem, hogy milyen gyertya való bele és te válaszoltál is (nem sejtettem hogy pont az előző gazdája válaszol :-) ).
Kapott egy hátsógumit mióta nálam van, meg egy kézvédőt. Most tervezek váltóolajat cserélni, jó is hogy írtad a leeresztő csavar mizériát. Majd megnézem és kap egy kis spéci tömítőpasztát. Mondjuk nálam nem ereszt. Nincs alatta csöpp sosem.
Ja meg lecseréltem azt a zöld benzincsövet mert eresztett (merev volt mint a fagyott kutyaláb) és ronda is volt. Kapott rendes benzincsövet meg két bilincset a végére.
Köszönöm szépen, hogy megírtad amit tudsz róla. Segítség hogy tudom mikor volt benne dugócsere és hogy nicasilos. Örülök, hogy nem egy romot vettem.
Mivel ránézésre jó állapotban volt és az is látszott hogy a srác vigyázott rá így megvettem.
A rezón lévő horpadás volt gyanús először a képeiden, aztán megláttam a kiköszörült 2-es a 249cm-ből és egyértelművé vált. :-)
Egy 97-es évjáratú Rm-nek a hátsó rugostagjának elment a csíllapítása. Gondoltam megér egy próbát szétszedem és majd lessz valami. Cseréltem benne olajat, szimeringet, meg egy gumigyűrűt. Sajnos a gáz már le lett engedve a kis tartályából és nyomtunk bele levegőt mert elméletileg ezzel is jónak kéne lenni-e. De sajnos nem jó nem csíllapít. Mi lehet a gond ?
A kapcsoló köröm sarka picit lement volna .
Gondolom csere?
Vagy mit lehet vele?
Álló helyzetben bakon ha áttekered a váltót, van valami extra jelenség 3. fokozatban?
Mennyire volt szétszedve? Blokk szét volt húzva, a váltót szétszedted?
Lenne hozzátok egy kérdésem Van egy rm 250 em összerakás után mintha ugrálna 3. ban Mi lehet a gond?
Gondolom szehetem szét megint:(
A váz üresen 15,000
Kirakok néhány képet.
A vázért mennyit gondoltál? Ezekről csinálhatnál képeket.
Sajnos az alkatresz arak nem a motor hasznalt arat, hanem az ujkorit tukrozik.
De nem a kerek rázza a gépet, egyszerűén máshogy (nem) remeg kuplung behuzása után. De ha tömitést cserélnem kell, powert takaritanom, a kuplung nem marad ki. viszont nem gyengén idegesít hogy nem haladok, és egy hete nem ültem rajta....
Hibát biztos fogsz benne találni mert egy nem épp fiatal krossz gépről van szó, ehhez szerintem kár szétszedni. Persze ha fel akarod újítani akkor hajrá! :-)
Szóval bakon is üresben járatva csörög, viszont a múltkor azt mondtad, hogy amikor állsz és jár a motor, akkor nem hallod, nem?
Kuplungdeklit érdemes lekapni, ránézni a kuplungra, blokkot ki és a powert is nézd meg, meg a helyedben a hengerre is ránéznék, sőt a dugó/henger aktuális illesztésre is, meg ha már lent a henger, akkor valamennyire a hajtókarra is