Neeem neeem... azt feleslegesnek tartom.
Nem félek a túlmelegedéstől semmi ilyesmiről szó sincs.
A motor szerencsére tök jól szuperál, itt mindössze arról van szó,
hogy van egy keveset futott forgattyúsházam kihajtással és egy nagyon
sokat futott hengersorom hengerfejjel.
Tudom, hogy mindkettő eléggé kopott, mert mértem.
A gond az, hogy ha nem melegítem fel, akkor enné az olajat, jelen
esetben, viszont ráleltem arra a pontra, ahol már a meleg miatt
a kopott alkatrészek elkezdenek rezonálni a hengerfejben.
Na most azt a pontot keresem, ahol még nem eszik olajat, de a
lehető "leghidegebb" a nyúzott hengerfejemnek.
(Ami ugye mindig a legmelegebb.)
Az olajról meg annyit, hogy egyetértek, mivel emeltem az üzemi
hőn, magasabb meleg oldali viszkozitású olajat is használok bele.
Így le is van rendezve a kenés téma a "magasabb" hőn.
Nem lenne fontosabb az olaj hőmérsékletet mérni? Olvasmányaim alapján az lassabban melegszik fel mint a hűtővíz. Végtére is az olaj határozza meg a kenés milyenségét. Vagy kellene egy összehasonlítás, ilyen meg ilyen meleg hűtővíznél ilyen meleg az olaj. Amúgy vettem le én is a kupakot, ronggyal kel megfogni, és akkor nem csap meg a gőz.
Ahogy jön a meleg, a régi hengerfejem egyre jobban zakatol,
kifigyeltem, hogy azt már nehezen bírja, amikor a mutató beáll közép fölé egy picivel.
Akkor tájt kezd el zajongani.
Node, mostmár elegem lett abból, hogy megy az okoskodás,
hogy hol is lehet az a 88 fok, meg mit is mutat az a nyomorult
mutató.
Ma beraktam kisebb (82) termosztátot, mert az biztos, hogy a régi
hengerfejem a 88-ast nem bírja....
DE kimértem a mutatót ! Az ív alsó fehér vonala felett icipicivel állt
a mutató, amikor letekertem a sapkát (persze mit nekem
"DO NOT OPEN WHEN HOT"...) és belenyomtam a hőmérőt a vízbe.
Marhára meglepett amit láttam ! 60 ! Celsius fokos volt a víz.
Úgyhogy nekem, ha a mutató eléri az alsó pilinckát az CSAK 60C !
Áldom az eget, hogy nem sportmotort vettem. 4-7:30 ig nyomtuk a forgalomban oktatóval, nagyon fáj a bal csuklóm . Azon meg mégjobban fájna az üléspozíció miatt ugye. De fáj még a seggem, hátam, nyakam Mennyi idő mire hozzászokok?
Basszus annyira mennék veletek 61Lacihoz, de hát nem szabad, pedig már simán el mernék indulni. Már abszolút nem parázok, ma volt a második alkalom forgalomban, már rendesen élvezem .
Na de fogunk még együtt túrázni remélem, sok Röfi együtt
Nem kibaszni velem
Most indulok előkészíteni a cuccot.
Tennap dobtunk egy Tihany,Sümeg,Héviz,stb karikát
Csak hát ez egy elég gatya vidi,nem ad vissza semmit
Oksa,ott leszek!Ha mégsem lennék ott akkor 5 perc várakozás után induljatok tovább,mert az azt jelenti hogy ma este cefet módon berúgtam és nem tudok felkelni! De mivel van tartásom ( ) így 99.9% hogy ott leszek!
Arról az RF-ről már én is hallottam, a BME-s kémeim jelentették, hogy
ott szok parkírozni egy RöFi .
Na, ma rátaláltam egy csomó bányászra a motorban.
Jobban mondva a kis csókák bent ültek a lánc görgőiben.
Nekiálltam lemosni a láncot, krokodil a hátsó rugós tag alá, megemel,
aztán nosza...
Észrevettem, ha forgatom a kereket iszonyatosan ropogott/kopogott
az első lánckeréknél, de annyira, hogy érezni lehetett a vázon.
Azthittem, hogy ez is csapágyas, de nem, a lánc görgők telementek
pici apró szilárd szennyeződésecskékkel és attól ropogott annyira.
1L petróleum (600huf) és 2.5 óra árán az erős ropogás teljesen megszűnt.
A Castrol láncspray-t pedig messzire hajítom. Ragadós, trutyis
alig lemosható (vakarható) és a lánc olyan merev tőle, hogy simán
elmenne a kőfejtőbe csákány gyanánt.
Ez a REPSOL szimpatikusabb, hígabb, nem ragadós.
Inkább csöpögjön ki a felesleg, az is mossa a láncot, max többször
kenem, de NE tapadjon rá 21 millió rétegként a kosszal együtt...
Hehe , Te még csak az ingednél és a gyatyádnál jársz ?
Amúgy nem, nem fog rámjönni semmi, rámjönni rám tud amikor egyedül
vagyok, ilyenkor azt élvezem, hogy végre nem magányos motoros szitu van.
Úgy megyek, ahogy Te .
Egyébként nem tudom mi volt a régi szolenoidommal, de most,
akkorát tol a motor 8000-nél meg utána, hogy hihetetlen (már
a 8000 alatti teljesítményhez képest).
Azelőtt sose éreztem, hogy vált a vezérlés, most meg nem lehet
nem észrevenni.
Ezek a Metzeler Z6-ok meg eléggé jó fajták.
Urak! Remélem, hogy lesznek még ilyen összeRöffenések, mint a május 1. Már nagyon mennék ilyenekre.....
Május 6 vizsga, és utána.....
Ne lőjjetek el minden bulit légyszi
En sem ujra gondoltam! Hasznaltan is jo nekem csak a tipust nem tudom aza baj! Mi jo egy 400 -ra van amugy az eredeti dob meg van egy Martin sportdobom is. De a yoshimura lenne az igazi! Azert kossz majd szetnezek valahol! Udv Jancsee
Foggalmam se nem van
Józsimurát minden motorra lehet venni.
Egy fajta dob több tipusra is jó.
Én inkább használtat,vagy bontót néznék.
Az új dob Kb 1/3 RöFi ára.
Persze ha teli a buksza akkor OK.
RedOne: oké, igazából nem úgy ismerlek, mint aki 200-al üveghangon közlekedik, de ha épp rádjön hát legyen, majd néha bevársz. De egy ilyen 100-110 körüli utazót simán el tudok képzelni.
Élmény: ma voltunk karikázni egyet a szobatársakkal. Bp-Szentendre-Pomáz-Dobogókő-Pilisvörösvár-Bp. És hát idei első nagyobb túrám volt a vasárnapi Miskolc-Bp utamat leszámítva. Még Miskolc határán tankoltam, kicsit megijedtem, mert 110km-nél már pislákolt a FUEL... Igaz, még a tavaly ősszel tankolt benya volt benne, ha jól tudom abból azért ennyi idő alatt sokminden odavész, így kisebb hatásfokkal hajtja a gépet. Namost 11 liter körül tankoltam bele, és azóta jöttem ugye fel 185km-t. Most meg a kis karika alatt végig izgultam, hogy jön majd ki a dolog. Aztán végülis 264.8km-t tettem meg takerék előtt!
Ebben a Miskolc-Bp zömében 135-ös tempóval volt, meg hát faluk-városok miatt 50-60, néha lazításból 100-110 városon kívül is, meg 2x volt agyelszállás: rövid időre 150-160. Aztán Pesti araszolás. Ma meg kifelé araszolás, kint túratempó (80-110), Dobogókőre fel meg kicsit jobban hajtva, illetve lefelé is, aztán Bp-hez közeledve már megint normál tempó. Szóval igen vegyes használat, ha 16,5 literes a tank (ugye jól emlékszek és nem 16L), akkor ez 5L körüli vegyes fogyasztás. Ami nagyon jó! Nekem.
Szóval ha már a fél gatyámat otthagytam a szervizre legalább elmondhatom, javult a gép ilyen szinten is, mert szebben jár, kevesebbet eszik.
Udv mindenkinek! Van egy rf 400 am es azt szeretnem megkerdezni hogy van e ra vagyis lehet e ra venni egy yoshimura dobot? Meg ha lehet hol meg milyen tipust kell neznem ugy konnyebben tudnek keresni ha tudnam! Kossz elore is udv Jancsee
Persze, de már egyszer írtam neked, hogy meg van beszélve, mert
oda legalább könnyen odatalálok .
Viszont akkor Neked is jó, ha onnan visszajövünk a 7-esre és azon
megyünk végig Siófokig, vagy menjünk körbe a 8-ason ?
A Lidl parkolóba szerintem 9.45-re ott tudunk lenni, hiszen SzFvár
nincs messze.
Egyébként egyedül leszek, barátnőm nem jön (de ettől függetlenül
sem sietek, tehát a tempót Pistabáá Te fogod diktálni).
Roger. Ez így teljesen jónak tűnik! Maradjunk ebben akkor, hogy szombat 9:00 - Érdi Tesco parkoló.
Nem, nem autópályát terveztem. Meg nekem barátnő biztosan jön, így sokkal inkább kényelmes túratempós, városokon-falvakon átmenős, kirándulós menetet tervezek, mint autópályán döngetőset (na meg azt amúgy is uncsinak tartom).
Nem félek a túlmelegedéstől semmi ilyesmiről szó sincs.
A motor szerencsére tök jól szuperál, itt mindössze arról van szó,
hogy van egy keveset futott forgattyúsházam kihajtással és egy nagyon
sokat futott hengersorom hengerfejjel.
Tudom, hogy mindkettő eléggé kopott, mert mértem.
A gond az, hogy ha nem melegítem fel, akkor enné az olajat, jelen
esetben, viszont ráleltem arra a pontra, ahol már a meleg miatt
a kopott alkatrészek elkezdenek rezonálni a hengerfejben.
Na most azt a pontot keresem, ahol még nem eszik olajat, de a
lehető "leghidegebb" a nyúzott hengerfejemnek.
(Ami ugye mindig a legmelegebb.)
Az olajról meg annyit, hogy egyetértek, mivel emeltem az üzemi
hőn, magasabb meleg oldali viszkozitású olajat is használok bele.
Így le is van rendezve a kenés téma a "magasabb" hőn.