Amúgy tök jól eldumálunk itt, csak igazából azt se tudjuk h miről is kéne tárgyalni, mert nem tudjuk, h mi is a célja az illetőnek.
Mondjuk megírta h +3 lesz ami mondjuk hosszabb lánc nélkül nem a legjobb választás, de ha úgyis cserél láncot, akkor vehet hosszabbat. Ha meg nem cserél akkor megint csak butaság mert feleannyiba lenne előre a -1 ami ugyan azt eredményezi csak nem kúrja el annyira a geometriáját a motornak.
Utcára bőven elég a -1 előre. Azt már meg fogja érezni. Én évekig közlekedtem -1, +2-vel. Az már kicsit sok volt utcára.
Viszont pályán a -2, +2 lenne az ideális...ha nem forogna le a híd alatt! Ja ez ZX-10R.
Nem kell azt növelni. Elég a gyári. Pont erről beszéltem, h KIS áttételezés. Nem -2+2
Nézd meg az alap kérdést:
"hi!hátra+2,vagy előre-1 lánckerék? melyik a jobb választás? "
Ha gyorsan akar menni az ember növelje az áttételt. Amúgy meg kis rövidítéstől nem fog lassabban menni (vag csak minimálisan) mert tovább tud majd forogni a motor. De nem erről volt itt szó, hanem rövidítésről, azaz GYORSULÁSRÓL. Márpedig ahhoz jobb a minél rövidebb áttétel úgy, h kb a kívánt végsebesség akár pályás akár utcai használatról legyen is szó, megmaradjon.
Véleményem szerint igen. A megfelelő setup megtalálása (mint annyi dolog az életben) olyan, h mindennek ára van. Nyersz vmit (jobb gyorsulás, jobb fordulékonyság, stb.) ezért beáldozol vmi mást. Ha ugyanazt a kívánt hatást el lehet érni x módosítással, érdemesebb azt választani, mint a 3x-et.
-Aztán jön a sírás, ha majd a lengőkar védőt kell cserélni, mert -eldarálja a lánc(25000-ért)...
Ami motor nálam a "családban" megfordult, mind megkapta a -1-et elöl. Évek alatt sem darálta el egyik sem a lengőkar védőt. Ezen felül is ismerek jó pár embert, aki -1-gyel jár évek óta, és nincs ilyen gondja.
-Sztem Ő pont nem fog foglalkozni a lengővilla szögével, meg a -tengelytávval...
Ja, hát ha valakinek nem számít a geometria... Közel másfél cm lengőkar hossz növelésért kb leszopják magukat a gyártók, erre mi egy laza mozdulattal eldobjuk. Nem úr, aki nem pazarol.
A villaszögre meg inkább az ugrik be, hogy mindenki alátétezi ezeknek a motoroknak a gátlóját, ami pont ellentétes ezzel, de hát nyilván, ha leszarunk valamit, akkor az nincs is.
Nekem végülis tök mindegy. Ha rendesen húzza a gázt, majd kiderül, milyen lett, ha meg nem, úgyis mindegy (de fostorgáshoz meg kár piszkálni eleve).
Pont amiatt gyorsul lassabban a gyári áttételes. Tény, h vannak olyan sebességi szakaszok, ahol jobb a gyári áttétel, ahol elfogy a rövid áttétel egyese és kettest vált (vagy bármely fokozatra mondható ez) ott kettes elején rövid ideig lehet rosszabb, mint a gyári az egyes végén, de előtte többet bukik vele a hosszú áttétel miatt. A túl rövid se jó, de ez még nem az a kategória. Nem véletlen rövidítik motorokban és autókban egyaránt verseny célra a pályához mérten a lehető legjobban.
Neked, pályára dinamikus, meg megszoktad. Utcára csak 1 embert ismerek akinek ennyire le van áttételezve, az is a Cápa...
Mert elkezdesz lassulni pont az áttétel miatt. Ha gondolod kiszámolhatjuk, h ki hány métert tesz meg a gyári meg a -2+2ővel ugyanabban a fokozatban és fordulatszámon.
Ő meg 45 éves és nem hinném, h mindig egykerekezni akar...
Nem mondtam h rakjon utcára -2,+2-t, csak írtam h azzal igazán dinamikis lenne. És miért tolnál le 200nál? Amíg le nem tilt végig jobb lenne egy gyári áttételhez képest.
+2 sztem lófing, ha már rövidítés, minimum -1 vagy mellé 1 v. 2 hátra még sztem. De kinek mi.
És ezért jobb az elől a -1?
Aztán jön a sírás, ha majd a lengőkar védőt kell cserélni, mert eldarálja a lánc(25000-ért)...
Sztem Ő pont nem fog foglalkozni a lengővilla szögével, meg a tengelytávval...
Olyan 13 mm-t fog előre jönni a hátsó tengelyed. Ez nem elhanyagolható semmilyen szempontból.
Elöl -1 sokkal kb azonos áttétel módosítást jelentene, és korántsem okozna ekkora tengelytáv, lengővilla szög, stb változást.
Az kb ugyan az, mint elől a -1, csak jobban emeli az orrát majd a rövidebb tengelytáv miatt. Lehet könnyebben fordul lassabb tempónál, vagy szűkebb kanyarban, nagy tempónál meg instabilabb. Meg nemtom nem fordulhat-e elő ilyen méretnél, hogy nem tudod felrakni a láncot, talán nem.
1. milyen motor?
2. mire használod?
Elől -1 az rövidebb áttétel, mint hátul a +2. Általában elől -1 nem szokott olyan drasztikus dinamikai javulást okozni, így én tuti azt javasolnám akármiről is van szó, vag yakár még hátra mellé +1 vagy 2.:) K5 750-el -2,+2-vel mentem pályán. Ha nem akar az ember 250 felett száguldani, akkor ilyen áttétellel igazán jól gyorsul egy olyan gép.
Mondjuk megírta h +3 lesz ami mondjuk hosszabb lánc nélkül nem a legjobb választás, de ha úgyis cserél láncot, akkor vehet hosszabbat. Ha meg nem cserél akkor megint csak butaság mert feleannyiba lenne előre a -1 ami ugyan azt eredményezi csak nem kúrja el annyira a geometriáját a motornak.
Viszont pályán a -2, +2 lenne az ideális...ha nem forogna le a híd alatt! Ja ez ZX-10R.
Nézd meg az alap kérdést:
"hi!hátra+2,vagy előre-1 lánckerék? melyik a jobb választás? "
Véleményem szerint igen. A megfelelő setup megtalálása (mint annyi dolog az életben) olyan, h mindennek ára van. Nyersz vmit (jobb gyorsulás, jobb fordulékonyság, stb.) ezért beáldozol vmi mást. Ha ugyanazt a kívánt hatást el lehet érni x módosítással, érdemesebb azt választani, mint a 3x-et.
-Aztán jön a sírás, ha majd a lengőkar védőt kell cserélni, mert -eldarálja a lánc(25000-ért)...
Ami motor nálam a "családban" megfordult, mind megkapta a -1-et elöl. Évek alatt sem darálta el egyik sem a lengőkar védőt. Ezen felül is ismerek jó pár embert, aki -1-gyel jár évek óta, és nincs ilyen gondja.
-Sztem Ő pont nem fog foglalkozni a lengővilla szögével, meg a -tengelytávval...
Ja, hát ha valakinek nem számít a geometria... Közel másfél cm lengőkar hossz növelésért kb leszopják magukat a gyártók, erre mi egy laza mozdulattal eldobjuk. Nem úr, aki nem pazarol.
A villaszögre meg inkább az ugrik be, hogy mindenki alátétezi ezeknek a motoroknak a gátlóját, ami pont ellentétes ezzel, de hát nyilván, ha leszarunk valamit, akkor az nincs is.
Nekem végülis tök mindegy. Ha rendesen húzza a gázt, majd kiderül, milyen lett, ha meg nem, úgyis mindegy (de fostorgáshoz meg kár piszkálni eleve).
Mert elkezdesz lassulni pont az áttétel miatt. Ha gondolod kiszámolhatjuk, h ki hány métert tesz meg a gyári meg a -2+2ővel ugyanabban a fokozatban és fordulatszámon.
Ő meg 45 éves és nem hinném, h mindig egykerekezni akar...
+2 sztem lófing, ha már rövidítés, minimum -1 vagy mellé 1 v. 2 hátra még sztem. De kinek mi.
Aztán jön a sírás, ha majd a lengőkar védőt kell cserélni, mert eldarálja a lánc(25000-ért)...
Sztem Ő pont nem fog foglalkozni a lengővilla szögével, meg a tengelytávval...
-2 +2
200-nál meg letolnálak előlem evvel az áttételeddel...
Elöl -1 sokkal kb azonos áttétel módosítást jelentene, és korántsem okozna ekkora tengelytáv, lengővilla szög, stb változást.
2. mire használod?
Elől -1 az rövidebb áttétel, mint hátul a +2. Általában elől -1 nem szokott olyan drasztikus dinamikai javulást okozni, így én tuti azt javasolnám akármiről is van szó, vag yakár még hátra mellé +1 vagy 2.:) K5 750-el -2,+2-vel mentem pályán. Ha nem akar az ember 250 felett száguldani, akkor ilyen áttétellel igazán jól gyorsul egy olyan gép.
https://www.hasznaltauto.hu/9314870