A bontókkal az a baj hogy ugyan olyan áron akarják adni az ilyen dolgokat mint ha egy újat vennél és ugye akkor már inkább az új....
A generátor oldalon azt hiszem két részből áll a dekli. Melyik repedt neki a kisebb vagy a nagyobb rész? Tudok segíteni, max egy héten belül itt van az alkatrész.
Üdv!
A barátom csúszott el GSXR600 K4-el, és elrepedt a generátor oldaldeknije.
Segítsetek kérlek, hogy honnan tudna ilyet beszerezni.
Bontók száma, címe is érdekelne.
A gyári papirszűrőm 8000 km-nél már olyan mocskos volt, mintha crossoztam volna vele 1 teljes szezont. A tisztíthatós sportszűrőket 2000-enként kell tisztogatni.
Sajnos itthon nagyon koszos a levegő.
Az én K&N-emben 3000 volt és azt mondta a szerelősrác, hogy ezt már nem lehet tisztítani...
Aztán persze kiegyeztünk döntetlenben, mondtam, hogy azért csak próbálja meg, mert összesen 7000 van a szűrőben, a legutolsó tisztítás óta 3000 és úgy hirdetik, hogy örökéletű!
Természetesen csak sikerült kitisztítania...
Jah Imádom a lepencei utat, szerintem kurva jó. Igaz Esztergomból a Dobogókőre vezető út nem az igazi. De pilisakármi felé már jó A héten nem dolgoztam, de majd a jövőhéten.
A szűrő a 12000-es szervíznél lett a gépbe rakva. Azt persze mondanom sem kell, hogy zsír új szűrőként került a gépbe. Akkor majd megnézem 500km múlva, hogy milyen állapotú a szűrő, és leírom a tapasztalatomat.
Most úgy érzem hogy elmegyek megnézem a lepencei utat, rég voltam már arra Visszafelé természetesen Esztergom, és Dobogókő az irány.
Hát igen ez jó kérdés.... tudományos magyarázat nincs, hanem csak úgy szemre és "tapasztalatra" . Túl keveset ne rakj mert akkor men tapad bele a por, de olyan sokat se hogy tocsogjon benne mert akkor meg a beáramló levegő beszívja magába a fölösget és az sem tesz jót. Próbáld meg eltalálni az "arany középutat"
Okés!
A hétvégén szétborítom, bár azt sem tudom, hogy hol lehet kapni hozzá tisztító szetet. Attól is félek, hogy kevés olajat adok neki/nem szűr, vagy sok olajat adok neki/nem enged be levegőt. Hogy szoktad eltalálni a megfelelő mennyiséget?
Hát akkor szedd szét gyorasan!!
Csak egy bizonyos mennyiségű koszt bír lekötni a sport szűrőd, utánna sajna a levegővel együtt megy be dzsuva.
Ha szétszedted majd írj hogy milyen állapotban volt!
Én sem vitatkozni akartam de nekem meg ezt mondták és eddig be is jött. A tisztításokat én szoktam végezni és tényleg szokott benne lenni piszok rendesen.
De igazad van az lesz a legjobb ha majd Te megnézed magadnak 2000-nél és akkor eldöntöd hogy mi a jó. Azért kérdezd majd meg őket hogy most a szervizelés alkalmával nem tisztították-e ki.
Ha ez igaz, akkor lehet, hogy ideje lenne szétkapni az enyémet is! (K&N) Kb.: 6.000 km van benne, azóta rá sem néztem!
Egyébként azt gondolnám, hogy ha el van tömődve, akkor mindössze egyre kevesebb levegőt fog beengedni, de több koszt nem. Nem tűnik logikusnak. Tévedhetek. Nem először, nem utoljára!
Azért ahogy nézegetem ezt az útmutatást van benne pár nem épp motorbarát dolog....
Pl szerinted az egészséges hogy az ezres szervíz után 18 ezernél cserélsz csak olajszűrőt????
Hát lelked rajta.... de ha ilyen nagyvonalúan kezeli a légszűrő kérdést is akkor gyorsan add el a motorod ahogy eléri (ebben az esetben) a "kritikus" 25-30 ezret.
Nekem most van a K&N szűrőben 1500 km-er, de szervizelik a motort, ott 6000 km-ernkénti tisztítást mondtak. Ez egy hivatalos márkeaszervíz, ahol megbízom a szerelőben. Szerintem ez is kb. olyan téma, mint az, hogy melyik olajat érdemes a motorba tölteni. Mindenki mást mond.
De azért 2000-nél megnézem, hogy milyen a szűrő. Annyit megérdemel a motor. Amúgy én nem vitatkozni akarok, akartam, csak én ezt tudtam, amit leírtam.
Igen, ahogy írtad 6 ezrenként tisztítani és 18 ezernél cserélni kell... de ez a gyári szűrőre vonatkozik és nem sportszűrőre.
Ha nem hiszel nekem akkor csavard ki a két csavart a tanknál és vedd ki szűrőd látni fogod hogy dzsuvás, koszos. Nekem mindegy mit csinálsz a motoroddal, de nekem ezt olyan emberek mondták akik ezzel foglalkoznak, ráadásul a gyakorlat is mellettük szól, mert azóta így is csinálom és tényleg van mit takarítani a szűrőből kb 1500 km-enként.
Ha esetleg még ennyi km után nincs tele és nem néz ki olyan koszosnak mint egy gyári a sport szűrő már akkor is tele van, mert az sokkal kevesebb piszkot tud megkötni és ha ezt a kritikus mennyiséget elérte akkor mindent enged be a blokkba.
Mégegyszer mondom a Te motorod azt csinálsz vele amit akarsz!
Mert a hírdetésekben csalnak a km-el ugyan úgy ahogy autóknál
Én használtan vettem, egy jó barátomtól, aki Németországban dolgozik már pár éve és így még szezonban is max heti 1 szombatot motorozott. Szóval jó kevés km volt benne. Én tavaly 13.000 km-t raktam bele!!!
A barátomnak akivel legtöbbet motorozok K1-es 1000-es van és most van benne 53.000 km. A motornak semmi baja, pedig hajtja rendesen, szóval motorikusan bírják csak ez ugye egy hírdetésben rosszul mutatna az előítéletek miatt, ha el akarná adni.
Amúgy biztos lehetsz benne hogy a 99-2000-es évjáratok már túl vannak az 50.000-en bármit is mesél a gazdájuk....
Gondolom te is kaptál a motorodhoz "kezelési" füzetet, ami tartalmazza, hogy mikor mit kell csinálni a motoron. Ha esetleg nem kaptál volna, akkor tessék.
Újonnan is vetted a ketyerét ?
Miért van az, hogy még nem találkoztam semmilyen hirdetésben olyan motorral, hogy lett volna benne 60, vagy 70 ezer km és nem idősebb 5-6 évesnél ? Gondolok itt a 600-vagy 1000-es sportmotorokra.
Egy átlag motoros szerintem simán belepakol a gépbe 9-10 ezer km-t / év.
28.000 van benne és tervezem, de annyi minden másra kéne mostanság a pénz.... hát nem tudom.
Majd meglátom mi lesz vele, lehet hogy hamarosan meghírdetem, ha elmegy akkor lehet hogy lecserélem még erre a szezonra, ha nem akkor majd szezon végén adom el és tavasszal veszek másikat.
Ezt meg ki mondta neked???
6000km alatt a gyári szűrő is úgy elkoszolódik hogy már az sem szűr rendesen, nem még egy sport szűrő.....
Ezt kérdezd meg valaki számodra is elismerten hozzáértő emberkétől ha nekem nem hiszel... hidd el 1500, de max 2000 km megtétele után a sport szűrőd minden dzsuvát enged be a blokkba
Ti a sivatagban motoroztok, hogy 1500 km-ként szűrőt pucoltok?
Nekem egy K&N szűrőm van, de 6000 km-enként elég tisztítani. A gyári szűrőt 6000 ként kell ellenőrizni, illetve 12000-ként cserélni. Az az 1500 km egy kicsit túlzás.
Nem kell ahhoz versenyzőnek lenned hogy ezek a változások a motorodon nagyon élvezhetőek és jól kihasználhatóak legyenek. Én sem járok pályára, de így a 600-as motor megtartja minden előnyét + valamennyire kiküszöböli a hátrányát a nagyobbakkal szemben. Agresszívabb, dinamikusabb, erősebb lesz, de megtartja könnyedségét és kezelhetőségét. Főleg akkor éreznéd ha mondjuk sokat jársz vele 2 személlyel. Na mindegy...
A sport légszűrő is ugyan olyan jól szűr ha rendszeresen takarítod! Ez azt jelenti hogy 1.500 km-enként ki kell tisztítani. Csak ha már megtelik piszokkal akkor nem tud tovább szűrni, de ha az említett km-enként kitisztítod akkor nem kell félned semmitől. Nekem és még pár barátomnak már évek óta úgy van a motor hogy sportszűrő van benne. Ráadásul a sport szűrőt akárhányszor tisztíthatod, a gyárit meg nem lehet olyan jól tisztítani azt cserélgetni kell bizonyos km után és csak alig olcsóbb. Tehát hosszú távon még olcsóbb is lenne, de nagyjából ugyan annyira jössz ki mert a sport szűrőhöz meg venni kell a tisztító szettet.
A bontókkal az a baj hogy ugyan olyan áron akarják adni az ilyen dolgokat mint ha egy újat vennél és ugye akkor már inkább az új....
A generátor oldalon azt hiszem két részből áll a dekli. Melyik repedt neki a kisebb vagy a nagyobb rész? Tudok segíteni, max egy héten belül itt van az alkatrész.