Szervusztok!
Olvastam a neten, hogy különbözô úton-módon, meg lehet rövidíteni a gázmarkolat útját!(kisebb elfordításra, nagyobbat húz)
Mivel nem vagyok egy hosszúmarkú recskázógép, ezért érdekelne, hogy valamelyikôtök csinálta már ezek a módosítások közül egyiket is, és mekkora sikerrel!
Itt most nem a gyorsgázra vagyok kíváncsi, amit meg lehet vennni 50 000Ft-ért egy webshopban, ha nem az otthoni "kókány,suffnis" dologra!
pl.: olvastam olyat, hogy egy alumínium gyûrûvel a gázmarkolaton, a bovden útját nagyobbította meg, és ezáltal rövidült a gázkar forgásának a mérete!Kisebb elfordításra, nagyobb gázt húz!
Ha valaki csinált már ilyet, kérem ossza meg velem a véleményét, tapasztalatát!
Köszönöm szépen elôre is!
1x voltam kakucson friss jogsisként talán 1000 Km-el a zsebemben.
Akkor izzadtam tőle mint palotapincsi a kóreai étteremben.
Idén ki kéne próbálni hogy még mindíg belegabalyodom vagy nem.
Sajnos ilyen mérőeszközeim nem voltak, és hiába is mondanám hogy hideg vagy meleg az nem pontos érték. A guminyomás elől hidegen 2 bar hátuk 1,6 bar a mez és a pir esetében egyaránt. A friss olajat biztosan megcsinálom és egy futóművessel egy alap beállítást fogok kérni kiindulásnak. A többit + majd meglátjuk...
Az ezer kérdés közül még egynéhány:
Milyen volt a pálya hőmérséklete? Mennyi volt a guminyomás? Gumihőmérséklet? stb...stb...
Szerintem kezd el az elején,friss olaj,átvizsgálás,rugóerő beállítás,beülés,negatív rugóút,hátsó teló alá egy 5mm-es alátét és gooooooo
Azért itt van több tényező...
- a technika kora (nem akarom kifektetni az öreg harcost)
- több helyen ezen a pályán a súlya miatt nem tudom időben árborítani ívről ívre
- sok helyen nem tudok ott fékezni, és íven menni mint mások, mert ha úgy tennék megelőzné a hátsó kerék az elsőt (hidd el próbáltam és majdnem be...tam..., éppen meg rudtam fogni)
- stb., stb., stb...
Maga a beállítás Kakucson volt. Akkoriban olyan 48-as időket mentem a sraddal. Az elejét és a hátulját is rágta (metzeler racetec k0 elől k1 hátul, valamint pitelli sc1 elől sc2 hátul) egy nap alatt azzal a tempóval nullára kopott. Miután beállítottam a gyári race beállítást, ment vele az egyik haver aki egy 05-ös 636-osról ült át rá. Azt monta hogy fos minden a motoron nyeklik nyaklik nagyon puha viszont egyáltalán nem rágta a gumit. Ezzel a beállítással 45 körüli időt tudok többször egymás után, ha optimálisak a körülmények, és felszívom magam.
Viszont már a tavaly nyár elején éreztem hogy ezzel a motorral már nem sokat fogok tudni javulni. Ezlrt lett az új szerzemény.
A hátsó gumit zabálta ? Az első gumit? Melyik pályán? Milyen gumi volt az? .......
És itt lehetne feltenni még ezer kérdést!
A futóművet beállítani az egyik legnehezebb dolog,nagyon sok múlik a pilótán,a gumin,a pálya minőségén és az ezek együttesén, De ha a teleszkópokban friss és belevaló az olaj,nem görbe a teló,megvan az egyenesfutás nézve és be van állítva a pilóta súlyához a rugó erőssége a mellékelt link szerint.Csak ezután lehet a csillapításokon tekergetni.De még akkor se lehet biztosan megmondani,hogy neked a keményebb vagy a lágyabb beállítások tetszenek majd.
Sok sikert
Köszönöm a linket . Az úgynevezett teljes futómű iskola meg van nekem és 4 éve a srad-nál meg is csináltam. Inkább kevesebb mint több sikerrel . A végén a srad service manual-jában találtam egy race beállítást és az lett a nyerő (megszünt a mértéktelen gumikopás, és a kanyarban való instabilitás ). Amikor az iskola leírásai szerint állítottam be érzésre nagyon jó volt , de zabálta a gumit .
Ez nem is olyan drága szerintem