Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azért nem durrog mert az elégetlen üzemanyag mellé nem jut oxigén a kipuff rendszerbe mivel kikötötted a pair-t. A szelepet benthagytad, vagy azt is kivetted? Ha kivetted mekkora ellenállásstvdugtál a csatiba, hogy átvágd az ecu-t?
Nekem jelenleg nincs bekötve az FI-Tunerem mert nem vettem észre pozitív különbséget.

Előzmények:
Mikor vettem a motort nyitott dob volt rajta amiből lenyestem 7,5cm-t (már bánom).
Nem tudom ettől jobb vagy rosszabb lett, a terv az volt hogy ne legyen rajta egy baromi nagy hurkatöltő.
Azután beszereztem egy környezetvédelmi tiltás feloldót és egyértelműen érezhetően jobb lett a motor.
Lánckerék módosítással egyértelműen durvább lett, viszont csökkent a végsebesség (-2 +3).
Ha lekerül a túl nagy hátsó gumma akkor -1 +3 a terv.
Aztán bekerült egy K&N szűrő ..... na ez baromi nagy változást hozott, mintha kicserélték volna a gépet.
Utána kiheréltem teljesen a kipuszelepet, ettől is egyértelműen jobb lett.
Télen kikötöttem a pair szelepet és a kartergázcsövet is.
Nem érzek változást és érdekes módon nem durrog mint mindenki másnak.

És most idén tervezem hogy bepadoztassam az FI-Tunert!
Ez meg fog történni az első valóban jó időben (máj-jún kb).
Nem akarom korábban mert főleg nyáron használom a gépet és ezért ne 20 fok alatt optimalizálják.
Nem várok plusz erőt, inkább csak annyit hogy szélesebb fordulatszám tartományban fogja leadni azt amit tudhatna de most nem tud.

Ha megtörténik megírom az eredményt
Elég "egyszerű". Minden ilyen eszköz a motorod üzemét hivatott tökéletesíteni azzal, hogy megpróbálja az injektorok által befecskendezett üzemanyag mennyiséget minél közelebb vinni az ideálishoz. (Hogy mi az ideális, arra vannak referenciák, amit kutatásokkal már meghatároztak. Alapvetően az un. lambda értékből dönthető el, hogy az üzem mennyire jó.)

Hogy már eleve legyen valami jóság, minden korszerű autó és motor gyárilag is alkalmaz injektor térképet, ami általában a megfelelő üzemre törekszik, azonban két fontos jellemzője miatt nem elég hatékony:
1. A beállítás jellemzően nem a legnagyobb teljesítményt, hanem a legkisebb káros anyag kibocsájtást célozza.
2. A beállítás csak motortípusra van specifikálva, vagy olyan csak olyan durva bontásban tartalmaz állítási lehetőséget, amivel nem lehet minden minden példányt garantáltan tökéletesre állítani.
(3. Csakis a gyári konfigurációban várható el tőle az jó üzem, ha megváltoztatjuk a motort pl. kipufogódob cserével, akkor a gyári térkép ezt nem feltétlenül képes lekövetni.)
A kettőnek együttes következménye, hogy veszel egy motort a boltban, ami kiváló és (nagyon nagy valószínűséggel) mégis igaz rá az a kijelentés, hogy nem tudja azt a teljesítményt amit akár tudhatna is.

Az FI-Tuner és a többi térképe szoftver a fenti két kötöttséget kívánja feloldani. A 2. pontból következik, hogy ez csak akkor eredményes, ha a motort padon állítják be. Mert hiába egyformák típuson belül, mégis minden motor más és más ilyen finom szinten.

A megvalósítás pedig az, hogy veszel egy ilyen elektronikát, bekötik, a motorodba, majd fékpadon, az említett lambda szonda segítségével tökéletesítik az égést, jellemzően növelve ezzel a teljesítményt. Általában jobban adagolható gáz, nagyobb teljesítmény lesz az eredménye a sportmotorok esetén.

(A fent leírtak főleg a 2000-es években gyártott motorokra igazak. Kellően modern, kellően drága és fejlett szabályzással ellátott motor lehet gyárilag is "elég jó", hisz ha létezik a gyárinál jobb kiegészítő eszköz, akkor nincs elvi akadálya annak, hogy már eleve "bele gyártsák" a motorba vagy autóba.)
Kicsit világosítsatok fel ez az FI Tuner ez tulajdonképpen micsoda???? Mit érek el vele???
Ezt csak megveszem csatlakoztatom a megfelelő helyre és kész működik???
Vagy vinni kell padra? Ez a dyno pados dolog mi célt szolgál?
Hogy működik ez az egész? Ezeket teljesen nem vágom....
Ebben azért nem tudok segíteni, mert a készülék alkalmazását (írást vele padon) én több alkalommal is végeztem már, de merőben más műszaki körülmények között, mivel nekem mechanikai tuning is van a blokkomban. Olyan, hogy csak FI-Tunert szereltem be és semmi mást nem változtattam meg még nem volt. De ha ez megnyugtat, azt, hogy padozásra menet a motor a vissza úton jobb lett mint az oda úton volt, minden esetben éreztem.

Természetesen butaság azt gondolni, hogy a motorból űrrakéta lesz a hatására, de bizonyos megnyugtató garanciát azért jelenthet a tény, hogy az FI-Tuner az ECU egy direkt ilyen célra fejlesztett képességére támaszkodik, vagyis hogy ezeket a finomhangoló eszközöket az ECU közreműködésével használni lehessen. Tudtommal, csak a Suzuki Denso vezérlői rendelkeznek ezzel a képességgel és a Suzuki gyári versenycsomagjában is van olyan elektronikus egység, ami ugyanarra a portra megy, mint az FI-Tuner. A többi gyár nem alkalmazza ezt a megoldást.
Újonnan akarom mindenképpen! Csak úgymond, egy "Before-After" véleményre lennék kíváncsi hogy gyárihoz képest mi változott és mennyire. Viszont köszi a válaszod!
Magyarán ha használtat veszel, akkor próbáld ki működés közben, mielőtt kifizeted, ha van rá mód. Újat pedig vehetsz nyugodtan, tökéletesen fog működni.
Én évek óta használom. Hogy mit tud és más eszközökhöz vagy a gyári állapothoz képest ez mennyit jelent, arról nem akarok nyilatkozni, mert nem tudok objektív véleményt mondani (kispok pl. esetleg tud). Ami biztos, az az, hogy az eszköz és a hozzá tartozó szoftver stabilan és jól működik, de ez csak akkor van így, ha a motor fesszabályzója hibátlan (és persze az akksi is jó). Öregebb fesszab. példányok zavarszűrő képességei idővel leromlanak és a régebbi FI-Tuner verziókat ez egy idő után megzavarhatja. Ez első sorban a K1-K2 sorozatban alkalmazott szimpla vezetékes fesszabokra igaz. Az új FI-Tunerben a zavarszűrést megerősítették, ezért ha újan vásárlod akkor ez nem lehet probléma, akkor sem ha az akksid öreg, vagy a fesszabod régi.
Kérdés:
Valaki próbálta már a motorjába a Healtech-es Fi Tunert? Mi a tapasztalat vele?
Adál neki gázt és indulni fog.
Ja még egy. A ventilátor vezérlése nem érdekes, mert azt az előző tulaj rákendácsolta az elakadásjelző kapcsolóra, tehát tudom vezérelni azt is manuálisan... Nem mintha sok pályamotoron lenne egyáltalán venti. A nagy súly hajhászás miatt sokan ledobálják róla...
Egy kérdés:
A blokk hátán lévő hőfokmérő gombának a hideg indító motor (injektorban lévő tányérok forgatásához ad jelet a dúsítás miatt) vezérlésén kívül van üzemmeleg motornál bármi szerepe, elméletben akkor nyitott állapotban van folyamatosan nem?
Ok amiért kérdezem, hogy vettem egy hőfok kijelzőt amit frankón fel is szerkesztettem, és ennek a szenzornak a helyére csavartam be a cucc saját szenzorát. Frankón működik is mutatja a vízhőfokot, csak azóta hidegen alig akar elindulni szegény motor, most kihúztam az idom oldalához a kábelét a szenzorral, így ha ott testet adok neki, akkor érzi a hideget adja a jelet, fordítja a tányérokat (dúsít rendesen) és szépen beindul, tehát ha teszek rá egy kapcsolót akkor elméletben ez így nekem megfelelő lenne, csak az idegesít, hogy vajon más szerepe lehet e ha meleg a moci? Mert ha igen akkor ki kell találnom, hogy teszem be mindkét gombát egy lyukba... :-)
Majdnem,valaki kérdezte ezt a csodás szegecselést és úgymaradtam.
Mert közben ment a hideg van megfagytam motoron küzdelem,mint a szél letép és hasonló baromságok.
Mert azt lesed folyton, hogy mit írok ide. 23 órája nem volt itt mozgás, tehát még a lista tetején se nagyon lehetett a GSX-R1000 fórum....
Upsz ez máshova akart menni.
Jah és hideg van de csakazértis motorral jöttem be,és nem fagytam le.................kemény vagyok mint a vídia.
Ez is egy lehetőség, de ahhoz túl rövidnek találtam az időt. Mert csak megrúgták a pedált.
Előmelegítették a féket, hogy amikor kell rendesen fogjon.

Ha már fék eladó tokico 6 dugós k1-re. JÓ SZINTER BETÉTEKKEL, a betét árában elvihető.
Főleg felétek.
Átveszem alaminimum árban tezsvérem az má elég jó biznic.
Régen a racingen volt pár felvétel, amin japán túraautósok gyors körét mutatták. Azt csinálták, hogy a hosszú egyenes utolsó negyedénél nem sokkal a féktáv előtt ballal megnyomták a féket, amikor még gázon volt az autó. Én akkor is azt gyanítottam, hogy az eltávolodó betéteket teszik vissza ezzel. Mások persze ezt hülyeségnek tartották, de nem tudták megmondani, hogy akkor mégis miért csinálják ezt. Azóta se tudom mi az igazság. Bár azt személyautónál is meg lehet figyelni, hogy ha hosszan megyünk autópályán és hirtelen fékezni kell, akkor beljebb fog a fék, mint egyébként. Legalábbis az én szaromnál.
Egy 10km-es egyenesben talán. De versenypályán szerintem nincs erre ideje.
Nem gondolkodtam meg dubai karrieren
Sziasztok!
Nem tudja esetleg valaki, hogy internetről honnan rendelhetek gsxr1000 hez az első főfékhengerhez azt a kis 'valamit' ami a kar és a főfékhenger között van? Az a kis gumis ... "pöcök" sajna nem tudom a pontos megnevezését! Vagy esetleg valakinek otthon egy eladó első főfékhengere? Nem kell, hogy működőképes legyen! És esetleg fesszabályzója eladó valakinek? K6 gsxr1000 hez? Köszönöm!
Andris
De remélem nem árulod magad.