Köszi.
Akkor le kell vennem az idomot, mert így nem látok rajta semmi feliratot, viszont tudni akarom hogy mi ez. Egyenlőre két dologról tudok ami nem gyári, a fokozatkijelző és a szivargyújtó aljzat. A szivargyújtóhoz biztosan nincs köze, mert annak látom hogy megy a vezetéke, a fokozatkijelzőhöz meg szerintem nem tartozik ekkora doboz.
Sziasztok! Nekiálltam kicsit alaposabban letakarítani a gépet, amikor ezzel a műanyag dobozzal találkoztam, a hátsó idom alatt, kb az utasülés vonalában. Ha jól láttam 3 kábel jön ki belőle, hátrafelé. Valaki meg tudná mondani mi ez? Gyári alkatrész vagy valami utólag beszerelt cucc, riasztó vagy akármi? Régóta ott lehet, mert a rögzítés lekoptatta a vázról a festéket.
Üdv!
Egy kis segítséged szeretnék kérni.
Adódott egy kis probléma.
A tél állás utáni első gurulásnál tűnt fel,és azóta is meg van a hiba,hogy ha indítom a motort,akkor a kilométer óra,és a fordulatszám mérő mutatója felugrik maxra,aztán visszaáll alaphelyzetbe.Ezzel semmi gond sincs.(Apámé a motor,nekem másfajta van)
Na már most az a helyzet,hogy ezek a mutatók meg sem mozdulnak,és elég komoly gondot okoznak.
Kontakt spray nem használt,pedig minden csatlakozó be lett fújva.
Kérdésem a következő:
Tapasztaltatok hasonlókat?
Vagy tudtok ajánlani egy jó szervízt,vagy bármit?
A válaszokat előre is köszönöm!
Tisztelettel:Majoros János
Köszönöm!
Holnap megyek megnézni egy ilyen motort, lehet meg is veszem.....ha igen, akkor biztos lesz még kérdésem.
Lánc mennyit bír ki a nagy nyomaték miatt km-ben?
Olajcsere, ahogy olvasom 5,7 lityi.....6000 km-enként...
Gumiból a michelin pilot road 2 vagy 3 gondolom passzol a súlyához és erejéhez.
Gondolom a blokk elnyűhetetlen...
Szia!
Motul 5100 jó bele. Én is azt használom évek óta.
A telóba Motul Fork Oil 10W-t tettem. De jó az 5W is.
Kb.7dl/oldal. De a neten találsz pontos infót, még videót is az egész csere folyamatról.
Sziasztok Urak!
Eladó egy pár használt Lucas MCHL 129 cikkszámú hátsó emelő (a rugóstag és a lengővilla közé) .
Link:http://kettenmax.de/trw-lucas-...
Ára: 20.000Ft
20/6288418
Üdv ha valakit érdekelne 2004ig gyártott gsx 1400 re akropovic dob pár összekötö csövekkel az enyém eladó lett meg lehet halgatni szép karakteres mély hangja van az ára 120000ft érd:06202257247 bács kiskun megye lajosmizse
Èn azt fűzném még hozzá, hogy amiket megemlítettél azok nagy része futásteljesítmény független. A tömítések néha jobban öregszenek, ha kiszáradnak, az ülést az UV sugárzás meg a túlsúlyos felhasználók rongálják a legjobban...A telo folyadék öregszik az állásban is, a féktárcsák is hamarabb tönkre mennek, ha a keveset használt motoron nem cserélnek időben fékfolyadékot, a benne lévő víz oxidálja a munkahenger öntvényét, a dugattyú tömítésnél porvédőnél levő hornyok meghíznak, ettől a dugattyú szorul, nem megy vissza, és elég rövid idő alatt kagylósra kopik a féktárcsák vastagságtól függetlenül cserés lesz.
Nekem pl a 94 ezer km után is a gyári lengővilla csapágyak vannak benne, pedig ezzel a motorral rengeteget motoroztam felhőszakadásban hóviharban, porban, de már vagy 3 szor ki volt bontva kitakarítva, visszazsírozva...
Azért ahogy látom/olvasom, még mindig tanácstalan vagy...ezért az ember az ilyen lehetőséget 1 nap alatt megálmodja. Ez a motor pont olyan nehéz mint a 92-es légolajos gsxr 1100, nem lehet vele olyan pontosan kanyarodni , mint a gixerrel, de annál sokkal dinamikusabbnak tűnik, és kényelem terén is jobban el van engedve, de tudni kell, hogy egy 30 éves konstrukcióról van koppintva szinte "egy az egyben". Ugyan az a vázgeometria, felfüggesztés, elrendezés, csak egy picit itt ott beújítottak egy vastagabb telopárt, komolyabb féket, rugós tag párt...
Viszont kb alig van rajta olyan hely ahol egy tömítés eldurranna, és az hatalmas költségekbe verne, legalább is semmivel sincs több mint más motoron.
Egy kihajtó tengely szimering, pl az öreg gsx 1100 -ben még 30 év után is tömít...
Ez igaz, de a leírtak nagyját a kopó alkatrészek halmazába sorolom, így nem is gondolnám hogy előbb vagy utóbb ne kéne azokat cserélni. Költségmentes motorért ugyebár szalonba járunk. ;)
Mind igaz amit leírtál, el is hiszem hogy egy ilyen blokk elmegy több százezer km-t, de mondjuk a lengővilla csapágya mennyire lehet jó állapotban? Telók és hátsó rugóstagok? Féktárcsák? (a konkrét motoron pont cserélve lettek, de most általában a sok km-es motorokról beszélünk) Gumi tömítések állapota, ülés mennyire lehet szétülve? Stb, stb Azért ha őszinték vagyunk, egy ennyi km-t futott motornál simán belenézhetünk egy nagyobb kiadásba, még akkor is ha a blokk kifogástalan.
Mondom ezt úgy, hogy a családi autónkban 287 ezer km van, a cégesben meg 321 ezer (295 ezerrel vettem)
Egyébként ez a 80-100 ezres futásteljesítménytől való félelem is milyen érdekes. Ha lát az ember egy legendásan megbízható autót 100 ezer km körül használtban, heurékát kiált, és felrúgja a malacperselyt. Hiszen az úgymond semmi! Az autóval mentek télen, mentek nyáron, áztatta az eső, felverődött a városokban a sós lötty stb.stb. Ugyanakkor kevés kivételt leszámítva a motort jó időben használták, és na jó...az Alpokban eláztak vele néha, feláldozva a kényelmet a szépség oltárán. Nézegetjük a 70 ezres órát és rettegünk. A teljesség igénye nélkül hadd szabadjon pár extra példát hoznom arra , hogy sok esetben még meglehetősen mostoha körülmények sem jelentenek gátat a gondtalan motorozáshoz vezető úton.
SV 650S Kisebb köbcenti, kevesebb henger, 115.000Km. Valódi ridegtartás!!! Jégcsappal az elején is láttam azt a motort. A mai napig megy. Tulajdonosa, a "melyik a legolcsóbb?" márkájú olajat töltötte bele folyton.
DRZ 400 Váci út, Futár üzemmód. 420.000Km. FUTÁR MOTOR ! Azt gondolom nem kell többet hozzátennem! Egyszer 280-nál blokk felújítás. De könyörgöm! 280-nál? Futárban? 1 henger ? 300 valahánysok ccm? Ok!
Triumph Bonneville! Hírdetés. 98.000km. Felhívom és beszélgetünk. Elmondtam neki hogy nem akarom megvenni a gépet, csak a tapasztalatok érdekelnek. Nagyon korrektül mindent elmesélt róla levélben. Végtére is 98000km alatt a féklámpa izzót és ezzel szinte majdnem egy időben az egyik irányjelző izzót kellett kicserélje.
GSF 1200 . Ugyebár Lowtech meg a többi sallang. 125.000-nél blokk nyitás . Blokk becsukás. Minden a gyári értéken. (Bandit biker néven található meg az illető itt a sm-on)
FJR1300 . 385.000Km. A tulaj 200-nál gondolkodott hogy eladja, de aztán "Úgy döntöttem marad, megnézem még meddig megy el!" Valahol biztosan megvan a kép a műszerfalról, ha lenne időm előkeresném.
Egyszóval amikor azt látom hogy 50-60 ezer van egy hírdetett 1.4-ben, akkor két dolognak is örülök! 1: Ez legalább nem 32.000, mint az összes hírdetett motor 80%-a. Ki-ki gondoljon amit akar. 2: Ha ez alatt szép maradt, akkor volt gazdája, nem csak egy név a forgalmiban!
Uff:D
Ebből egyszerre túl sok eladó nincs a piacon. Találtam ennél drágábbat is, olcsóbbat is. Tény hogy kicsit sok benne a kilométer. Autóknál azt szokták mondani, nem km-t veszünk hanem állapotot. Az enyémet 2010-ben vettem 1m150-ért. 2005-ös 22e km-el. Én a tíz éves autómat akartam fiatalabbra cserélni, végül vettem egy 25 évest, mert olyan állapotban volt hogy megérte. Mondjuk kevés km-el, de nem ez volt a döntő. Nyilván egy ilyen vásárlásnál (esetedben is) sok mindet figyelembe kell venni, ebből csak egy a km állás , vagy az érték vesztés. Én pl. tudom hogy ezt a motort biztos nem cserélem le, ezért ha holnaptól csak a felét érné a piaci árának az sem érdekelne. Úgyhogy ebből a nézőpontból elég nehéz a kérdés. Ha műszakilag teljesen rendben van szerintem vállalható.
Egyébként csoda hogy a motorok világába még nem gyűrűzött be a km óra vissza"tekergetése".
Nem volt balesetes a motor, a féktárcsák pedig már ki lettek cserélve, szinte újszerűek, a telót nem igazán néztem, de ahogy írtam teljesen korrekt ember a tulaj, műszakilag szinte biztosan nincs gond a géppel.
Eladtam a GSXF-et a múlt héten, most terveim szerint egy kb 6-7 éves időszakra szeretnék motort venni. Három okból adtam el: 1-kényelmesebb 2-könnyebben kezelhető 3-klasszikusabb kinézetű gépet szeretnék. Nem mentem még ilyen motorral, de mivel még nehezebb mint a GSXF volt, nem vagyok benne biztos hogy könnyebben vezethető. Erre gondoltam hogy bejön vagy nem, de ez várhatóan csak akkor derül ki, ha már pár ezer km-t mentem vele, nem egy-két próbaúton. A presztízsértéke, hogy csúcsmodell vagy kommersz, egyáltalán nem szempont; használhatóság, megbízhatóság, kényelem ezek a szempontok.
A motor eladásnál az törvényszerű hogy az ember kevesebbért adja el mint amennyiért vette, de nyilván nem mindegy a bukó mértéke, és attól tartok hogy ez a motor amint átlépi a 100 ezres lélektani határt, nagyot veszít a piaci értékéből , csak azért mert ugrott egyet a számláló... miközben műszakilag ugyanolyan mint pár ezer km-el korábban, de ugye a hazai piac az ilyen.
Ezért nem tudom eldönteni hogy ha ezt a hamarosan bekövetkező értékvesztést elkerülhetetlenül benyelem, akkor az 1 millás ár mennyiben reális?
Szia!
Kis csoportunkban(GSX1400 Owners Club Hungary) van 2-3 100e feletti vagy közeli motor, de kopó alkatrészek cseréjén kívül nem tudok komoly hibákról.
Ha nem jön be az gáz, bár szerintem nem sok motorból(vagy bármiből amit megveszel) lehet bukó nélkül kiszállni.
Ha érdekel pár tesztet olvass el, azokból nagyjából képet kapsz hogy milyen stílusú motor ez. Ha kipróbálod nem fogsz benne csalódni, bár én elfogult vagyok.:)
A barátom vagy 2 éve adta el a 2006 1400-est, nem volt benne még a 80 ekm sem, és 800 körül engedte szabadjára. Pont hasonló indokból, mert mondta, hogy 100 ekm fölött nem fog Mo.-on senkinek kelleni.
Nekem egy szalonból kigurított 2003-as van 94 ekm-rel gyári állapotban, de csak "örülök" neki, hogy ennyi km-rel nem kell otthon senkinek, mert így soha nem fordul meg a fejemben hogy eladjam. Ha "nem jönne be", vennék mellé másikat! :-D Ha nem teheted meg, hogy a "várható" bukót benyeld, ,akkor tegyél le a gondolatról, hogy ilyen géped lesz. Ugyan szerintem ez a motor nem "egy-éjszakás kalandot ígér" nem kalandoroknak való. Amire figyelni kell, hogy tényleg ne legyen balesetes, az első telón ne legyen a króm felcsíkozva, és első féktárcsa cseréje még zsebbe nyúlós, ha kopott, vagy kagylósra kopott és ráz. Ez a kettő 150-200 ezres mutatvány.
Amúgy szerintem ezek értéke tovább nem nagyon esik, és egyre kevesebb lesz az alacsony futásteljesítményű, így a magasabb km sem lesz már gond pl 5-8 év múlva, ha valakinek nagyon ilyen kell. Ès azért mégsem egy lowbudget bandit vagy gsxf tucatmotoról beszélünk. Ez anno kapott normális fényezést, kerámia bevonatú hengereket, 6 dugós fékeket, minden irányba állítható futóművet, és minden extrát ami csak akkor a polcon volt...Ès talán az egyetlen suzuki modell ebben a kategóriában aminek sem a váltóval, sem a feszszabbal nem volt gondja.
GSX 1400, 2005-ös, 99000km-el, 980-1 milla körüli áron az mennyire vállalható vétel? Rendesen karbantartott első gazdás motor, de azért mégis 100 ezer... ? Az állapotától nem tartok, (ismerem a tulajt, megbízható korrekt csávó) csak attól hogy ha megveszem, de valamiért nem jön be, csak igen nagy bukóval tudnék kiszállni belőle... szerintem 100 ezer km fölött itthon kb eladhatatlan bármilyen motor. (képet vagy linket nem tudok róla, mert meghirdetve nincs, csak ismerősöknek szólt a tulaj hogy eladná a vasat, és nagyon gondolkodóba estem)
Akkor le kell vennem az idomot, mert így nem látok rajta semmi feliratot, viszont tudni akarom hogy mi ez. Egyenlőre két dologról tudok ami nem gyári, a fokozatkijelző és a szivargyújtó aljzat. A szivargyújtóhoz biztosan nincs köze, mert annak látom hogy megy a vezetéke, a fokozatkijelzőhöz meg szerintem nem tartozik ekkora doboz.
[/url]
Egy kis segítséged szeretnék kérni.
Adódott egy kis probléma.
A tél állás utáni első gurulásnál tűnt fel,és azóta is meg van a hiba,hogy ha indítom a motort,akkor a kilométer óra,és a fordulatszám mérő mutatója felugrik maxra,aztán visszaáll alaphelyzetbe.Ezzel semmi gond sincs.(Apámé a motor,nekem másfajta van)
Na már most az a helyzet,hogy ezek a mutatók meg sem mozdulnak,és elég komoly gondot okoznak.
Kontakt spray nem használt,pedig minden csatlakozó be lett fújva.
Kérdésem a következő:
Tapasztaltatok hasonlókat?
Vagy tudtok ajánlani egy jó szervízt,vagy bármit?
A válaszokat előre is köszönöm!
Tisztelettel:Majoros János
Holnap megyek megnézni egy ilyen motort, lehet meg is veszem.....ha igen, akkor biztos lesz még kérdésem.
Lánc mennyit bír ki a nagy nyomaték miatt km-ben?
Olajcsere, ahogy olvasom 5,7 lityi.....6000 km-enként...
Gumiból a michelin pilot road 2 vagy 3 gondolom passzol a súlyához és erejéhez.
Gondolom a blokk elnyűhetetlen...
Motul 5100 jó bele. Én is azt használom évek óta.
A telóba Motul Fork Oil 10W-t tettem. De jó az 5W is.
Kb.7dl/oldal. De a neten találsz pontos infót, még videót is az egész csere folyamatról.
10w40-es olajat ír a manual..... ti milyet használtok?
Motul 5100 10w40 megfelelő szerintetek?
Első villákba milyen viszkozitású olaj kell és mennyi villaszáranként?
Eladó egy pár használt Lucas MCHL 129 cikkszámú hátsó emelő (a rugóstag és a lengővilla közé) .
Link:http://kettenmax.de/trw-lucas-...
Ára: 20.000Ft
20/6288418
Nekem pl a 94 ezer km után is a gyári lengővilla csapágyak vannak benne, pedig ezzel a motorral rengeteget motoroztam felhőszakadásban hóviharban, porban, de már vagy 3 szor ki volt bontva kitakarítva, visszazsírozva...
Azért ahogy látom/olvasom, még mindig tanácstalan vagy...ezért az ember az ilyen lehetőséget 1 nap alatt megálmodja. Ez a motor pont olyan nehéz mint a 92-es légolajos gsxr 1100, nem lehet vele olyan pontosan kanyarodni , mint a gixerrel, de annál sokkal dinamikusabbnak tűnik, és kényelem terén is jobban el van engedve, de tudni kell, hogy egy 30 éves konstrukcióról van koppintva szinte "egy az egyben". Ugyan az a vázgeometria, felfüggesztés, elrendezés, csak egy picit itt ott beújítottak egy vastagabb telopárt, komolyabb féket, rugós tag párt...
Viszont kb alig van rajta olyan hely ahol egy tömítés eldurranna, és az hatalmas költségekbe verne, legalább is semmivel sincs több mint más motoron.
Egy kihajtó tengely szimering, pl az öreg gsx 1100 -ben még 30 év után is tömít...
Mondom ezt úgy, hogy a családi autónkban 287 ezer km van, a cégesben meg 321 ezer (295 ezerrel vettem)
SV 650S Kisebb köbcenti, kevesebb henger, 115.000Km. Valódi ridegtartás!!! Jégcsappal az elején is láttam azt a motort. A mai napig megy. Tulajdonosa, a "melyik a legolcsóbb?" márkájú olajat töltötte bele folyton.
DRZ 400 Váci út, Futár üzemmód. 420.000Km. FUTÁR MOTOR ! Azt gondolom nem kell többet hozzátennem! Egyszer 280-nál blokk felújítás. De könyörgöm! 280-nál? Futárban? 1 henger ? 300 valahánysok ccm? Ok!
Triumph Bonneville! Hírdetés. 98.000km. Felhívom és beszélgetünk. Elmondtam neki hogy nem akarom megvenni a gépet, csak a tapasztalatok érdekelnek. Nagyon korrektül mindent elmesélt róla levélben. Végtére is 98000km alatt a féklámpa izzót és ezzel szinte majdnem egy időben az egyik irányjelző izzót kellett kicserélje.
GSF 1200 . Ugyebár Lowtech meg a többi sallang. 125.000-nél blokk nyitás . Blokk becsukás. Minden a gyári értéken. (Bandit biker néven található meg az illető itt a sm-on)
FJR1300 . 385.000Km. A tulaj 200-nál gondolkodott hogy eladja, de aztán "Úgy döntöttem marad, megnézem még meddig megy el!" Valahol biztosan megvan a kép a műszerfalról, ha lenne időm előkeresném.
Egyszóval amikor azt látom hogy 50-60 ezer van egy hírdetett 1.4-ben, akkor két dolognak is örülök! 1: Ez legalább nem 32.000, mint az összes hírdetett motor 80%-a. Ki-ki gondoljon amit akar. 2: Ha ez alatt szép maradt, akkor volt gazdája, nem csak egy név a forgalmiban!
Uff:D
Egyébként csoda hogy a motorok világába még nem gyűrűzött be a km óra vissza"tekergetése".
Eladtam a GSXF-et a múlt héten, most terveim szerint egy kb 6-7 éves időszakra szeretnék motort venni. Három okból adtam el: 1-kényelmesebb 2-könnyebben kezelhető 3-klasszikusabb kinézetű gépet szeretnék. Nem mentem még ilyen motorral, de mivel még nehezebb mint a GSXF volt, nem vagyok benne biztos hogy könnyebben vezethető. Erre gondoltam hogy bejön vagy nem, de ez várhatóan csak akkor derül ki, ha már pár ezer km-t mentem vele, nem egy-két próbaúton. A presztízsértéke, hogy csúcsmodell vagy kommersz, egyáltalán nem szempont; használhatóság, megbízhatóság, kényelem ezek a szempontok.
A motor eladásnál az törvényszerű hogy az ember kevesebbért adja el mint amennyiért vette, de nyilván nem mindegy a bukó mértéke, és attól tartok hogy ez a motor amint átlépi a 100 ezres lélektani határt, nagyot veszít a piaci értékéből , csak azért mert ugrott egyet a számláló... miközben műszakilag ugyanolyan mint pár ezer km-el korábban, de ugye a hazai piac az ilyen.
Ezért nem tudom eldönteni hogy ha ezt a hamarosan bekövetkező értékvesztést elkerülhetetlenül benyelem, akkor az 1 millás ár mennyiben reális?
Kis csoportunkban(GSX1400 Owners Club Hungary) van 2-3 100e feletti vagy közeli motor, de kopó alkatrészek cseréjén kívül nem tudok komoly hibákról.
Ha nem jön be az gáz, bár szerintem nem sok motorból(vagy bármiből amit megveszel) lehet bukó nélkül kiszállni.
Ha érdekel pár tesztet olvass el, azokból nagyjából képet kapsz hogy milyen stílusú motor ez. Ha kipróbálod nem fogsz benne csalódni, bár én elfogult vagyok.:)
Nekem egy szalonból kigurított 2003-as van 94 ekm-rel gyári állapotban, de csak "örülök" neki, hogy ennyi km-rel nem kell otthon senkinek, mert így soha nem fordul meg a fejemben hogy eladjam. Ha "nem jönne be", vennék mellé másikat! :-D Ha nem teheted meg, hogy a "várható" bukót benyeld, ,akkor tegyél le a gondolatról, hogy ilyen géped lesz. Ugyan szerintem ez a motor nem "egy-éjszakás kalandot ígér" nem kalandoroknak való. Amire figyelni kell, hogy tényleg ne legyen balesetes, az első telón ne legyen a króm felcsíkozva, és első féktárcsa cseréje még zsebbe nyúlós, ha kopott, vagy kagylósra kopott és ráz. Ez a kettő 150-200 ezres mutatvány.
Amúgy szerintem ezek értéke tovább nem nagyon esik, és egyre kevesebb lesz az alacsony futásteljesítményű, így a magasabb km sem lesz már gond pl 5-8 év múlva, ha valakinek nagyon ilyen kell. Ès azért mégsem egy lowbudget bandit vagy gsxf tucatmotoról beszélünk. Ez anno kapott normális fényezést, kerámia bevonatú hengereket, 6 dugós fékeket, minden irányba állítható futóművet, és minden extrát ami csak akkor a polcon volt...Ès talán az egyetlen suzuki modell ebben a kategóriában aminek sem a váltóval, sem a feszszabbal nem volt gondja.
GSX 1400, 2005-ös, 99000km-el, 980-1 milla körüli áron az mennyire vállalható vétel? Rendesen karbantartott első gazdás motor, de azért mégis 100 ezer... ? Az állapotától nem tartok, (ismerem a tulajt, megbízható korrekt csávó) csak attól hogy ha megveszem, de valamiért nem jön be, csak igen nagy bukóval tudnék kiszállni belőle... szerintem 100 ezer km fölött itthon kb eladhatatlan bármilyen motor. (képet vagy linket nem tudok róla, mert meghirdetve nincs, csak ismerősöknek szólt a tulaj hogy eladná a vasat, és nagyon gondolkodóba estem)
Vélemény esetleg?