Kicseréltem az egyik oldalt az összes dugattyút karmantyút (6db), //a másik oldal már kész.
Légtelenítés már rutinszerűen .
A jelenség javult , de be tudom húzni a kart, viszont már blokkol a kerék. Amit lehet ,mindenhol légtelenítettem.
Éjszakára kötegelővel 2/3-ig behúzva , tehát elég erős nyomással úgyhagytam, reggelre ugyanolyan erős volt a nyomáspont ,
egyáltalán nem esett benntebb, tehát szivárgás kihúzva.A probléma az , hogy markolat fogásakor fékkar behúzásnál
beleér az ujjamba , de már nem tudom , hogy így volt e régebben , mert kb. 3 év alatt 1000km-ert mentem vele.
A kérdésem az lenne , létezik , hogy az alsó két fékcső annyira elfáradt , hogy ennyit tágul és ezmiatt lehetséges.
Volt aki ezért cserélt és rendbejött?
Vagy másik feltevésem a fékkarban levő fészek kopása (ahova belemegy a munkahenger "pöcke")/ezt most nem ellenőriztem.
Az az igazság , hogy nagyon jó motornak tartom sőt nem is találok helyette nekem megfelelőt amire lecserélném,
talán a R1250R-t, de amióta megvettem többet szereltem mint motoroztam vele.
Visszatérve a fékre , cseréljem ezeket a dolgokat is vagy mit hagytam ki ?
Ééééés igen, ebben teljesen igazad van Látod full bekajáltam a treklisztet, pont ez az egy sor nem stimmelt A legalapvetőbb dolog nem tünt fel A régi 90mm-es, az újabb 63mm csavartávval rendelkezik. Tehát felesleges volt idáig a szájtépés a részemről De legalább pörgött kicsit a topik, nem unatkoztam/tunk
Alapvetően 2 féle 6 dugós van. A régebbi (általában szürke) aminek szimetrikus a TOKICO felirat, kerekített a fékdugók háza, valamint 10-es a furata. Valamint az újabb (aranyszínű) (módosított???) aszimetrikus felirattal, szögletesebb és 8-as a furata. Ahogy elnézem a GSX1400 mindvégig az újjal készült, évjárattól függetlenül. Kawasaki csak az kerekítettet használta, a Suzi meg vegyesen. GSX1400 GSXR1000K1-2 az újat, Hayabusa, TL1000R, GSF1200 a régit pl. Amúgy elég népszerű konvertálás még az újabb évjáratú Gixerekre is átpattintani az R1/R6 fékét, biztos van valami alapja.
Az öregedésnek kell lennie (legalább) egy jó oldalának is Csak rakódik le a koszon kívül is valami más, ami által (jó esetben) "okosodik" , "agyasodik" a delikvens. Sok-sok év tapasztalata más megvilágításba helyez dolgokat, illetve az anyagi lehetőségek (remélhetőleg pozitív irányú) változása is nagy segítség ebben.
Mint minden ilyen esetben legalább két (nagyjából egyenértékű) megoldás van. Az egyik az egyszerűbb, olcsóbb, de melósabb. A másik a bonyeszabb, drágább, komfortosabb. Idáig semmi gond. Az egyik vagy másik módszer feltétlen favorizálása szokott járni erőteljes káanyázással
A hatsofek hasznalatarol, meg a motorozas technikajarol ugy egyebkent meg valoban felesleges vitatkoznj. Vannak tudasszintek, helyzetek, motortipusok, fóbiák, rossz berogzottsegek, " divat iranyzatok", tanult es ösztönös dolgok...én nem jelenték már ki semmit kategorikusan ebben a temaban. Ahhoz tul sok mindenrol tapasztaltam meg a jo vagy eppen a rossz oldalat, es mivel az ember jo esetben élete végéig tanul, kulonbozo fazisokon mehet keresztül ahol a korabban megszerzett informacio, tudas, tapasztalat felülíródik...
Ebben a kedvenc peldam a szekunder lanc automata olajozasa/ manualis spray - vel valo fújása... ;- D
Elfogadom, hogy hagy kivannivalot maga utan ez az alkatresz. De ezen az 1400- es motoron tokeletesen passzol a retros karakterisztikahoz. Ez a konstrukcio az 1100- es gsx vagy katana reinkarnacioja. Tomege miatt amugy is olyan mint egy elhajitott kö. A futomu, vaz is a regmultat idezi... Persze szanaszet lehetne tuningolni mind a fejet, meg futomuvet, de akkor inkabb kell venni egy B - kinget es kesz. En azert vettem retro motort ( is) hogy azt elvezzem ami...ha kemenyebb futomu vagy fek kell, akkor arra ott vannak a garazsban a Gsxr 1100- esek. Ha sokkal szarabbat akarok, akkor berugom a Sr 500- as vagy megyek egy kort xs 400 -as yamahaval...ha elkapna a gymk orulet, akkor vennek ahhoz valami alkalmatossagot...
Es mint emlitettem, el voltam vele majd egy evtizeden keresztül az alpok hagoin, felpakolva ketszemellyel kellett tartanom a tempot a szoloban motorozokkal. A hatso tarcsarol leugrott a lakk, beesett a fekpedal, elfort a fekfolyadek, meglilult a tarcsa, de az elso az dolgozott rendesen...
Ausztráliától az USA-n át Japánig, mondjuk nem éppen ez az általános vélemény (shit, weak, poor, crap). Persze el lehet közlekedni vele, arra teljesen jó, max nagyobb a kézierő, kásásabb a nyomáspont, betétkopás stb, ezekkel együtt lehet élni. Japán gymkhanás videókon szinte mindenki Nissinel megy és nem azért, mert 2 kilóról kell fékezni vagy a mínusz 22 dkg miatt.
Ismered a viccet mikor a dadogos megtanul egy verset, es folyekonyan el tudja mondani...
...a vicc csatanoja, hogy szep meg jó, csak az baj hogy nem mindenhova passzol...
Amugy olyan sv 1000-es tokico is van otthon a padlason... ;-D
Az en tapasztalatom az hogyha idonkent el van takaritva es nem nyomjak vissza koszosan a dugattyakat betetcserekor, akkor nem sok problema van a 6 dugossal sem...
Ha engem elkapnak illegalis atalakitasert neked biztos nem fog fajni ezt megertem...
De gepeszmernökkent nehezen siklok el olyan „ aprosag fellett, hogy 1 mm- rel vekonyabb lesz a felfogto szem fala ha fel kell böviteni furatot 8-rol 10-re. Es utana valoszinüleg a nagyobb csavar feje meg lelog majd a felfekvö felületröl. Aminek az egyik következmenye lehet, hogy a lecsökkent felület miatt megfolyik au Aluminium a nyomatekra huzott csavarfej alatt... persze aki ilyet nem szokott szamolgatni azt ezek az aprosagok nem szoktak zavarni...
De ha nem lenne gond ezzel a „ jelentektelen“ csavarkötessel, csak siman elkapnak es visszaalakitasra utasitanak, akkor meg majd „ perselyezzem vissza 8-asra a furatot, vagy cserelek telo csizmakat...
A sajat gepem tul van 94 ezer km-en van amelyik ennek 1.5-2 szereset is megfutotta at eredeti fekekkel... es ugyan nem palyaztam vele csak szerpentineztem vele at alpokba...
Aki ragaszkodik a gyári kialakításhoz, tart, hogy ebből valamiféle gondja származhat, az ne cserélje. De akinek belefér, hogy nem 24 hanem 29 fokban fog állni a fékcsőcsatlakozás, esetleg kell pörgetni egy új furatot, de cserébe lesz egy problémamentes fékszerkezete annak megéri. ZX-9 esetén a 98-99 modelnél elképelhető, a fékbetét igazítás, mivel itt 296mm a tárcsaátmérő, a többinél 310/320mm. Németországban más a helyzet, de hazai pályán, senkit nem érdekel, hogy esetemben, kormánykiemelővel, fémfékcsővel, nagyobb hátsó lánckerékkel, módosított féknyereggel használom a motort. A kipu E jeles típus specifikus, db-killeres. Ez az egy dolog ami foglalkoztatni szokta műszakin a vizsgáztatót.
Valószínűleg a féktárcsa átmérő arányában változik a dugók száma. Kerületi sebesség, meg ilyen hülyeségek. User manual szépen leírja hány évente kell cserélni a fék, gumi alkatrészeit,.( Persze csak a várható bevétel miatt.)
Alaposan nezd meg, mert van olyan tokico ahol 1 pàr dugattyu kisebb... kb 2 pàr 27 mm-es , 1 par 24mm- es... vagy valami ilyesmi. Es van ahol mind a 3 pàr egyforma.
Csak egy kis érdekesség :a fék dugattyú mérete megfelel az 1200 bandit-tal.
Ez a két méret : TOURMAX CPK-323-UM és TOURMAX CPK-323L
ezek 1db dugattyúk 2db karmantyúval.
Igaz mégnem rendeltem , de a méret leírás alapján megegyezik a kiszedett dugattyúk méreteivel.
-A tell csizman kell a furatot felboviteni. Nem emlekszem mennyi hús van még ott...
- a nissin pl a gsxr 1100- röl 310 mm- es tarcsat fogott, itt 320 mm-es a gsx 1400- en. Olvastam hogy elintezitek egy kis fekbetet reszelgetessel...azert annak pora nem egy hegyi levego...
- manapsag otthon már ( külföldön meg még annyira sem) nem dijazzak piros ponttal muszakin vagy orszaguti muszaki ellenorzesnel az ilyen atalakitasokat, ha nincs ledokumentalva- forgalmiba bevezetve...itt nemeteknel siman elveszik a forgalmit, csekk, muszaki vizsga...
- engem max kivancsisagbol erdekel a dolog, mert a gsxr 1100 esekkel járok...az 1400 évek óta pihen...
- A fékcsö csatlakozasanak dölésszöge azonos?
- Mivel van nissin is meg tokico is ismerem a " karakterisztikajikat", és valoban nem sok ertelme van a 6 dugosnak, de azert vannak nyitott pontok.
-
Ebay-ről 66 EUR-ért (szállítással) Germániából 2 db RF900-ról származó fényereg. Kapott új fékbetéteket , felraktam és megvilágosodtam Ez mán dá Nem hiába szidják szerte a nagy világban a gyárit. Különbség? Egyujjas fék, jóval kisebb kézierő, határozott, fix nyomáspont. Teljes siker.
Passzentosnak kéne lennie. 6 dugós Tokico erőteljesen zsákutca, nem is erőltetik , mióta kikopott a raktárkészlet :) Újonnan biztos szép és jó csak az idő múlásával, egyre több gond lesz a szoruló, felemásan mozgó dugók miatt. Persze, ha nincs az embernek más hobbija, mint, hogy állandóan pucolgassa, tisztogassa, akkor okés. De ha van alternatíva, kis pénzért felesleges görcsölni vele. Max a felfogatásnak kell vágni egy szép új menetet, problem solved. Annyit megér
Légtelenítés már rutinszerűen .
A jelenség javult , de be tudom húzni a kart, viszont már blokkol a kerék. Amit lehet ,mindenhol légtelenítettem.
Éjszakára kötegelővel 2/3-ig behúzva , tehát elég erős nyomással úgyhagytam, reggelre ugyanolyan erős volt a nyomáspont ,
egyáltalán nem esett benntebb, tehát szivárgás kihúzva.A probléma az , hogy markolat fogásakor fékkar behúzásnál
beleér az ujjamba , de már nem tudom , hogy így volt e régebben , mert kb. 3 év alatt 1000km-ert mentem vele.
A kérdésem az lenne , létezik , hogy az alsó két fékcső annyira elfáradt , hogy ennyit tágul és ezmiatt lehetséges.
Volt aki ezért cserélt és rendbejött?
Vagy másik feltevésem a fékkarban levő fészek kopása (ahova belemegy a munkahenger "pöcke")/ezt most nem ellenőriztem.
Az az igazság , hogy nagyon jó motornak tartom sőt nem is találok helyette nekem megfelelőt amire lecserélném,
talán a R1250R-t, de amióta megvettem többet szereltem mint motoroztam vele.
Visszatérve a fékre , cseréljem ezeket a dolgokat is vagy mit hagytam ki ?