Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"a sok kicsi kopás a lánc nyúlását."
Ezt szerintem itt hagyjuk....
Neked ha kopik a gumi akkor nyúlik is?
kopás és a nyúlás nagyon nem azonos dolgok Zoltán
igen
Sziasztok. egy kérdés ismét. xenon trafóját hova érdemes rakni? első bal oldali index alá jó? válaszotokat előre is köszi!
Hát mondjuk nekem is 12ezret ment el a Michelin Pilot Road2, és csak egy defekt fosztott meg a további km-ektől...
akkor én nagyon óvatosan gurulgattam a GSR-rel

26 ezret gurultunk együtt és valóban két garnitúra M3 fogyott el...
Mondjuk ha megnézed a képeimet, az enyémet/engem nem nehéz felismerni, ráadásul összvissz 2db K7kék GSR van Miskolcon, a másik Tomi cimborámé, de nekik fekete-fehér kockák vannak az első index-idomon, meg a far-idomon, az is egyedi
Máskor.
picit olvasgattam.Index fórumon kiváncsiságból.
Vannak ricnis tengelyek,meg,fogaskerekek meg csapágyak.............na ott vesztettem el a fonalat.
Addig eljutottam hogy sokszor kell ellenőrizni az olajszintet hátul.
kabbe
Mivel én olyasfajta lennék hogy magamnak hiszek ezért kipróbálom.
Elsőnek a mostani DID 525-el megnézem mennyit bir majd ugyanilyen lánccal egy olajzóval ugyezen vezetési szokások mellett.
És kiderül.

Amúgy mástól mást hallottam.
Ők úgy mondják hogy nyúlni nem nyúlik csak a csapol az olajzás/lánckenő hatására kevesebbet/többet kopnak.És ez adja a sok kicsi kopás a lánc nyúlását.
De hát messziről jött ember mondhat bármit.
Kiderül.
Nekem az SV-n 28e nél jelentkezett a pirosas rozsda és egyidejűleg össze-vissza állt.
Most minden szép és jó és titta boldog vagyok.
Ha már ennyire belementünk....
Szerintem tévedés, hogy a láncolajozó jelentős élettartam növelő.
A láncolajozó olajozza a lánc külső görgőit. Ezáltal a lánckerekekkel való érintkezésekor fellépő súrlódást csökkentettük. De a legtöbb esetben nem a kopás által okozta elhasználódás a hiba, hanem a nyúlás! Nyúlás ellen nincs kenőanyag..... csak óvatos vezetés, kicsi terhelés...azaz finom jobb kéz használat a markolaton.
Ez pedig a gumin ugyanígy látszik......tehát szoros összefüggés van a lánc elhasználódás és a gumikopás között.
Csak..........

Viszont gumikopás és lánc az két külön műfaj.
Pl elvileg a lánc élettartalmát jelentősen növeli a láncolajzó.
Legalábbis sokaknak rengeteget elment evvel.
Ki beszél rólad?
Ezek szerint a te inged....mert öltözködsz?
Még sosementem el annyit egy gumival sem.

Bár a gumi sántít kicsit mert milyen gumival.

Te is tudod hogy az nagyonnemindegy.
aki 12-15e km-et megy el egy hátsó gumival..... ott a lánc is tovább bírja...értelemszerűen
Ezekszerint nem lehetetlen a 25-30e.

Mondjuk az ápolás-kezelés sokat számít.
ezt akartam ide karcolni, Te azért 30000KM-ert gurultál vele, bár ez szerintem is egyedül álló
nálam 33-nál volt a csere....
Lesz más.
nekem már nincs ilyen problémám
ja 19-ig jó aztán 20 nál meg vagdalódzik 22 nél meg már kuka és közben lehet hogy állítani sem kell mert némely helyen feszes mint állat máshol meg le akar a kerékről esni
Persze.Joisaz.
Hát azon a gyenge rolleren persze többet bír..... meg ahogy óvatoskodsz vele......
Megegy pon a valasztasomnak.
Zoli, tényleg ennyit bír a GSRen, anno nekem is ez volt a tapasztalatom.
Október 13-21 raadasnak?