Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Így van. Gondolom télre le volt vége az akku saru vagy ki volt véve az akku, ami ugyanaz. Ilyenkor amíg nem ismer fel kerékfordulatszámot, addig nem üzemkész.
Azt nem tudjuk, hogy csak indítottad és helyben járt vagy az indítás után mentél is vele.
Ha mentél és továbbra is világít, akkor valóban lehet hiba. Vezetékek rendben? Nem rágta el valami télen? Ki kell olvasni géppel, ha látható hiba nincs.
Az ABS jelzo sok motoron csak akkor kussol el, ha mar gurul. Amennyiben a Suzuki ABS vezerloje is hasonloan mukodik es te is csak allo helyzetben inditottad, addig nem feltetlen van szo hibarol.
Tisztelt Csoporttársak!
Olyan kèrdèssel fordulnèk hozzátok hogy tavaly èv vègèn tulajdonomba került egy Gsr 750abs. Tèli elrakás alkalmával semmi hibája nem volt. Miután tavasszal inditottam az abs jelző nem alszik ki. Mivel a nagymotorok világában újnak számitok tisztelettel èrdeklődnèk hogy ez normális vagy esetleg vigyem szervizbe. Előre is köszönöm a segitsèget
Szia,

Még az elején említettem, hogy a látható/hozzáférhető helyeken és csatlakozóknál az ellenőrzés hamar meg van.
Aztán írtam, hogy ha a kapcsoló kábelkötegének a csatlakozója a motor kábelkötegével rendben, akkor a fő kábelkötegben lehet a hiba. Ez a csatlakozótól a relé érintkezőig történő vizsgálattal ellenőrizhető. Nem csak multiméterrel, mert az nem terhelés! Minimum 21W-os próbalámpával. Ha abban a kábelkötegben van a hiba, akkor lehetséges, hogy a sok szerelgetés közben valahol megsérült a kábelköteg. Különben nem igazán sérül meg egy fix, szigetelt kábelköteg. A kábelköteg átvizsgálása macerás, de ez csak egy motor.... 😄 (Nekem autó kábelkötegekben keresni a hibát, szétbontani, javítani az kicsit más 🤪) Szóval ha lokalizálod a hibát a fő kötegben, akkor a két végpont között külön szigetelt kábel behúzható.
Ha csak a csatlakozóban van hiba, átköthető. A forrasztások szigetelése fontos!
Sziasztok,

Végre nem esett, és volt egy kis időm bogarászni. Úgy néz ki, a relé fasza (kop-kop), úgyhogy Gino 99% hogy nem lesz rá szükség. Összecsipogott a tartója az index kapcsolóig, úgyhogy rádugtam, működött. Ezután széthajigáltam most kicsit jobban, hogy hozzáférjek, és a csatlakozónál van valami gebasz, valószínűleg részleges szakadás, mégpedig az alsó felétől a tartóig. Legvalószínűbb, hogy a csatlakozó max 1,5 cm-es környékében. Azon túl, hogy fasza oxidos, millimétereket mozgatva (először relével hol működött hol nem) vagy csipog vagy nem, immár széthúzva, a pöcsös része. Ja, és a világoskék természetesen.
Innentől kérnék valami ötletet, szét lehet-e hekkelni a csatlakozót, esetleg kössem át direktbe egy saruval/wagóval/akármivel, vagy az egész kábel kóceráj cseréjével járnék a legjobban? Az a baj, hogy a csatlakozó és a burkolt rész között lehet sokat mondok ha van 2 centi hely... szóval a csatlakozó mókolás tűnik a legszarabb megoldásnak első körben.
Na lassan nagyjából összerakom mielőtt megint esik, sajnos csak kint tudok szerelni, úgyhogy valószínűleg jövő hét kedd-szerda lesz a napja ha jó idő lesz, vagy a következő gyerek mentes hétvége ami ki tudja mikor várható
Egyelőre semmi újdonság, kicsit lerogytak a kölykök valami vírustól, úgyhogy semmi időm nem volt rá :/ Remélem kedd-szerda magasságában tudok vele foglalkozni, ha nem, akkor marad a hétvége...
Valami friss helyzet? 😃
Holnap megkeresem az index relét.
Mintha az is írtad volna, hogy a relé -világoskék- és a kapcsoló csatlakozói -tank felemelve- között zárt a vezeték. A kapcsolónál záródik, mikor kapcsolod. Ezen leírások alapján nem szabad hibának lennie, hacsak amikor összedugod a csatlakozót nincs kontakt.
Akkor az állhat fent, amit szintén írtam már, hogy a relé foglalat és a csatlakozóig valahol megsérült a kábelköteg, korábbi szerelés között.
Ez bizony meg kell találni. Követni amennyire lehet és sérülést keresni a kábelkötegen.
Nem gondolnám, hogy az elsőket kell összecsipogni a hátsókkal, mivel a relétől nem érkezik a kapcsolóig a kapcsolat.

Ez az egész index mizéria max 30 perc alatt kivizsgálható lenne és ebben már benne van a szerelés is. 😁
Így sem nagyon, mondjuk karjelzéssel mehetnék 😂
Pedig a kábellal is lesz valami sajnos, volt egy kis segítségem most, ketten könnyebb volt kotonyászni, és a relé foglalat-index kapcsoló között nincs kontakt (világoskék). A 12V legalább ott van mindenhol ahol lennie kell....
Viszont egy hülye kérdés grátiszba ha lehet: A két első index csatlakozótól csatlakozóig esetleg hátsó indexen keresztül össze tud csipogni? Vagy valahol ott is hiba lesz? Kicsit nehéz követni a kötési rajzot hogy csak egy kis kockáját látni a monitoron
Én nem kísérleteznék nem gyári cuccal. Főleg, mert egyben van az oldaltámasz relével és a végén még ott is lesz valami és akkor nem indulsz el.... 😀
Annyira nem kábelköteg hibásak ezek, hacsak nem tették tönkre szerelés közben.
A kapcsoló kábelkötegének a csatlakozóit/érintkezőit vizsgáld meg, ahogy az a legelején is írtam.
Ha biztosan nem találsz hibát és a relé esélyes, akkor a gyári relé még mind felajánlva! 🙂
Ha jól gondolom valahol kábel kovász lesz...

Délelőtt volt egy hosszabb telefonom, mondom addig ráindítok, mert lezabáltatom az akksit. Ahhoz kellett a relé, bepattintottam az eredetit. Benyomva maradt a vészvillogó, és csodák csodája működött. Picit buzeráltam, továbbra is működött, nem tudtam rosszat mérni. Fellelkesülve el is indultam tankolni, gondoltam menet közben megnézem mi történik; lett belőle olyan 15-20 km, nagyjából a feléig működött is.
Szerintem innentől marad a csatlakozó és környéke, ott nézelődtem utoljára, illetve amit írtál, is az index csatlakozóktól mérés. Most, hogy megint produkálja a hibát, talán meglesz, hol a baj, megpróbálom addig mozgatni amíg valahol szakadás nem lesz

Viszont a relét sem zárnám teljesen ki, mert az meg tegnap délután nem működött annak ellenére hogy jót tudtam mérni a foglalat lábain. Vagy azzal lehet ilyen, hogy hol jó hol nem?

A LED -es dologban félreérthetően írtam, szóval googlizva a típusszámot vagy mi ez, a találatok 90%-a LED-hez írja, néhány pedig simához. Többség dönt elv alapján LED-re szavaznék.
Az utolsó, talán 4. pont az akár helyes is lehet. Mivel a lámpák csatlakozója (egyik test a másik a kapcsolt) és a reléig szakadás van normál esetben egészed addig, amíg a kapcsolót (index/elakadásjelző) valahova nem kapcsolod.
Akkor az izzótól a relé lábáig (világoskék) zárt áramkörnek kell lennie, ha kapcsoltál valamit.
Ezt ellenőrizd és a relé betáp +12V-t, izzók testelését, fekete/fehér.
Itt már ki kell derülnie, hogy hol a hiba.... ha van. Ha minden rendben, akkor simán lehet az ócska index relé a bűnös!

Az mondjuk érdekes leírás, hogy 90%-ban LED-hez? Ha valami kezeli a LED-et is, akkor van igen vagy nem. Olyan szerintem nincs, hogy 90%-ban.
A relét azonnal könnyű kizárni, ezt már korábban megírtuk neked. Egyszerűen csak rövidre kell zárni a lábait és ha ott a +12V a barnán, akkor egyből megy a kapcsolóig és a kapcsolótól az index izzókig. Tehát folyamatosan világítanak.
De akkor ezt még nem próbáltad vagy volt/van valahol más hiba is?
Való igaz, viszont ahogy írtam az utolsóban, még mielőtt rohantam a kölykökért az oviba, a 12V megjelent a két lábon. Itt megint van több opció:
-bénáztam amikor összekötöttem
-félig halott volt már az előző multi mikor a 2V-ot mértem
-volt valami fantasztikus oxidáció vagy egyéb érintkezés kovász a légszűrőház alatti csati környékén
Annyira akkor még rádugtam az originál relét hogy megnézzem, nem volt változás.

Rákerestem közben arra is amit sikerült megvennem, 90%-ban LED-hez valónak írják. Így nem tudom okozhat(ott)-e galibát vagy miben működik másként az eredetihez képest?

Az elmenetelt majd meglátjuk/megbeszéljük, hogy sikerül, jövő hét hétfő-szerda, vagy a 15-i hétvége esélyes. Hacsak nem megyünk nagyszülőkhöz most hétvégén, akkor még vasárnap beleférhet (onnan kicsit közelebb)
Na de relé nélkül összezárva a barna és világoskék érintkezőit az index kapcsolóval folyamatosan világító index lámpákat kellett volna tapasztalod.
Azt írtad nem világítanak.
Ez nem csak relé hibára utalna....

El kell mennem a reléért, nem itthon van. Ha eljössz érte/találkozunk valahogy odaadom, persze! 🙂

Az index izzók 10W/izzó.
Gyors infó, hülye vagyok. Nem egyezik a 2 relé száma. FE218JR / 066500-5270 az eredeti, FE249JR / 066500-4230 amit vettem. Az eredeti 10W, a másik 21W ami még különbség.

Gino, ezt azért holnap ellenőrzöm hogy tutira menjek, ma már esélytelen, megjöttek a kölykök. Annyi + infó: az új műszerrel újra méregettem, a foglalat 2 lábán is meglett az akku fesz.
A relédet megüzleteljük?
Vedd ki az egyik első index izzót és ott mérj 2 mérést. Az adott irányba kapcsolt index-nél a reléig folytonosságot kell mérj az egyik vezetéken. A csatlakozótól rendben, azt írtad.
Az izzó másik vezetékét az akku test ponttal sípold össze. Fekete/fehér
Ez az izzó(k) testelését ellenőrzöd ezzel. Most már azt is ellenőrizzük....
Na jó, egyre szomorúbb leszek.

blackiex írta: "pl. összekötöd ideiglenesen a relé foglalaton az F és a G lábak foglalatát, ezzel a világoskék vezeték direkt feszültséget kap és az irányjelző gomb fel-le kapcsolná az indexlámpákat, amennyiben a vezetékezés rendben van. " erre gontoltam a 2. mérésemnél.

Megtaláltam a csatlakozót, 8 lábas. Namost már amennyire látok még, az egyik lába, tán pont az a világoskék, összesípol a relé foglalat F-jével. Akkor az elvileg jó.
A csatlakozó-kapcsoló távolságon kéne legyen ezek szerint valami kovász. Vészvillogó mindent köt mindennel, úgyhogy minden sípol. Balra kapcsolva a sima kapcsolót, barna-kék összesípol, jobbra húzva zöld-kék összesípol.
Akkor most WTF? Gyanítom én csinálok valamit rosszul. De legalább lett sípolós multim, mindig akartam 😅
A relé két lába között nem tudsz 12V-ot mérni.
A barna, tápfeszültség és test között kell mérned az akku feszültséget, bekapcsolt gyújtásnál.
A másik (világoskék) alap esetben nyitott áramkör és csak az index kapcsoló kapcsolásakor az index izzókon keresztül lesz test.
Viszont itt az izzók ellenállása mérhető is, ha a vezetékben nincs szakadás.
Keresd meg a bal kapcsoló egység csatlakozóit. Vizsgáld át őket.
Ha minden rendben, akkor a kábelköteg megsérülhetett, elszakadhatott az index vezeték a motor megbontás/szerelése közben.
A csatlakozótól kellene mérni a relé irányába és bekapcsolt indexnél a kapcsoló irányba.
Kiderülne melyik irányban van hiba a vezetékben.
Van kapcsolóm és kábelkötegem is. 🙂
A 3. meresed szerint a villogo rele kimenete es a kapcsolo kozt huzodo vilagoskek vezetek szakadt valahol. A balso kapcsolotomb kabelkorbacsat kene kovetni addig, ahol az egy csatival a motor kabelkotegere csatlakozik es ott is megnezni, mi a helyzet.
Azaz a relefoglalat F laba es a kabelkorbacs csatiig tarto szakaszan van-e a hiba avagy a kapcsolotomb csatlakozojatol nem jut-e el a delej a gombig.
Sziasztok, update:

Kicsivel tovább jutottam, az egyik szemem sír, a másik nevet.
1. mérés: A 12 kijön a tartó lábára, innentől jönnek a problémák 😅 Hekkeltem egy rövidzárat, elmaradt a karácsonyfa.
2. mérés: a 2 láb között 2 voltot mértem, ha nem csináltam hülyeséget, valahol egy 10-es elveszik az éterben...
3. mérés: index kapcsoló (vészvillogón mértem de talán mindegy, erősítsetek meg) és az F-es(-) láb között szakadás ellenállás méréssel
4. mérés: akkor már a 2 első index kábelével is csekkoltam, a lámpák csatlakozója és a kapcsoló közti szakaszon megvan a szakadás/rövidzár, lámpák csatlakozója és a relé tartó között csak szakadás. Mondjuk ez épp nem tudom hülyeség volt-e.

Na most innen végképp megszűnt mindenféle villamos tudásom + meghalt a multim is. Ha van valami ötlet hogy további bontás nélkül mit tudnék még megnézni, szívesen venném. Addig is szerzek mérőeszközt
Na, király, köszi az útmutatást, ezeket megnézem. Szerintem kedden, akkor már alkalmasabbnak látszik az idő. Aztán meg már jó lenne menni egy karikát mert nagyon bizsereg a mindenem is... 😄
Az első hozzászólásomban pont ezt írtam, hogy a kapcsolóval zárja az áramkört az izzókon keresztül.
Tehát 2 méréssel azonnal ellenőrizhető a relé minkét vezetékének az állapota. Ha valamelyik nem OK, azon lehet továbbmenni.
Nekem van gyári relém....is. 😎
Világos, én is erre tippelek, valami csati szét lett húzva és vagy nincs összedugva vagy összedugáskor a saru kicsúszott a foglalatból.
Ami a relét illeti, nem zárnám ki, mert sok a kínai utángyártott, kétes minőségű.

A kéken szerintem csak akkor lesz delej a relé kimeneténél, ha a kapcsoló az izzóig létesít kapcsolatot, addig nem. Végül is mindegy, más metodikával, de egy irányba haladunk.
A relé cserét említette, hogy megtörtént.
Vezetékezési/érintkezési probléma lehet valószínűleg. Ezért írtam a tápfeszültség meglétének az ellenőrzését és a világoskék-en mérhető az áramkör zárása is az index bekapcsolásakor. Így mindkettő vezeték ellenőrizhető. Jobb esetben egyiknél van probléma, de akár mindkettő is lehet.
Szerk.
Megvan a rajz. A barna a te motorodon az index-szet és a helyzetjelzőket eteti közvetlenül. Ez a barna a gyújtáskapcsolóról jön.
A gyújtáskapcsolóba a SIGNAL biztosítéktól megy a narancs/zöld és ott ON állásban van a barnához kapcsolva.

Tehát ha van féklámpa és kürt, a biztosítésk kóser. Ha van helyzetjelző elöl-hátul ON állásban, akkor a barna vezeték kap delejt. Innen már csak az a kérdéses, hogy a barna vezeték 12V-ja eljut-e a reléhez?
Ha igen, akkor lehet tovább haladni, pl. összekötöd ideiglenesen a relé foglalaton az F és a G lábak foglalatát, ezzel a világoskék vezeték direkt feszültséget kap és az irányjelző gomb fel-le kapcsolná az indexlámpákat, amennyiben a vezetékezés rendben van.