Szerintem igen: mások is írtak már ilyet. Olcsó motor, olcsó, pilincka első telók, ráadásul azok is túl puhák.
Nálam a nagy túraplexi + oldaltáskák + hátsó doboz is közre játszhatott benne, de a motorom (kormánycsapágy, telók, gumik) hibátlan, így másra nem tudok gondolni.
Legelőször piszokul megijesztett, aztán később már "megszoktam" - de nagyon ritkán járok abban a sebességtartományban, 140 alatt meg még soha nem jelentkezett.
Ez az instabilitás típusbetegség ?
Bár nagy átlagban 120 körül járok vele városon kívül azért néha én is meghajtom jobban is de ezt a beszitálást nem igazán vettem észre.
Nagyon köszönöm a választ! Rengeteget segítettél.
Ezt sok helyen olvastam, hogy ennél az évjáratnál már nem éri meg "kinyitni". Mert amúgy sincs sok különbség. De ezt had döntsem el én. Ha újonnan 100 e az ECU, egy totálkáros, bontott motorból biztos hogy olcsóbb.
Én egyenlőre azt sem tudom, hogy fojtott e. Mivel a a légszűrőt én is hallottam, hogy más, annál fogtam gyanút, mert az enyémben nincs semmilyen cső középen.
Valamint a karburátor típusa is 01DP kéne hogy legyen, ha jól gondolom, hogy az U a fojtott a becsatolt táblázatban.
Szóval lehet valamelyik előző tulaj már próbálkozott a fojtás megszüntetésével, esetleg be is fejezte.
A végsebesség tesztet én is hallottam, de ahogy elkezdtem kipróbálni úgy éreztem inkább a fojtotthoz van közelebb, mert 140-150-nél már nem nagyon akart gyorsulni.
Viszont tökéletesen éreztem, amit írsz az instabilitásról, és inkább feladtam, az életem picit többet ér. Inkább leméretem a teljesítményét, ha máshogy nem megy.
Az ECU-nak még ki kell deríteni, az eredetét. A fordulatszám határolás megint kérdéses, mert simán elforog a pirosig(11 000).
A kipufogót is írta valaki, hogy szintén más, de erre sem találtam pontos leírást. Esetleg a karbiban a fúvókákat kell még meglesni.
Szóval közeledem, de még nincs vége. :D
Ja egyébként egyszerűen ki tudod deríteni, de ezt csak meleg, kifogástalan aszfalton (nyáron, autópályán), kifogástalan állapotú, jó minőségű gumikkal próbáld ki:
- szélmentes időben óra szerint a fojtatlannak kb. 180 a vége (GPS szerint kb. 163-164, ilyen sokat csal az órája), ezt a sebességet 5.-ben és 6.-ban is hozza. Vigyázz vele, mert kb. 145-150 fölött a GS igencsak instabillá válik, ijesztően tud szitálni a kormánya akkor is, ha egyébként hibátlan a gép.
- a fojtott kb- 15-20-szal kevesebbet megy.
Na megnéztem: 2007-es évjáratú fojtatlan (35kW-os) gépemen is 01DN-T4Z3 feliratú karburátorok vannak. DE:
- a 2004 utáni fojtottakat nem szokták "kinyitni" mert nem éri meg: más a légszűrő, eltérő a fúvókázás a karburátorokban, és ami a legfontosabb (és legdrágább): más a komplett gyújtásvezérlő modul (ECU) típusa is. Kisebb az előgyújtási szög, és jóval alacsonyabb a fordulatszámhatárolás beállítása is. Újonnan egy ilyen modul kb. 100 ezer forint... Egyszerűbb egy gyárilag fojtatlan gépet megvenni.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Van egy 2005-ös GS 500-as motorom 25Kw-os papírokkal.
Szeretném kideríteni, hogy fojtott e még a motor (nem rég vásároltam).
Ha jól tudom a karburátort teljesen ki kell cserélni ennél az évjáratnál, hogy megszűnjön a fojtás.
Az én karburátorom tipusa 01DN-T4Z3. Valaki tudja, hogy ez fojtott e?
Esetleg akinek van 2004 utáni GS-e, ami nem fojtott, meg tudná nekem nézni a karburátor tipusát?
A jobb oldalán van az azonosító.
Előre is köszönöm.
Találtam a BME oldalán egy leírást és ebben ezt: Olajhőmérsékletek:
olajteknőben: 80...150 C
forgattyús tengely: 100...170 C
hajtórúd: 140...180 C
dugattyúfenék: 160...250 C
A tapasztalat a következő: országúti körülmények között 80-90 fok, városi tolongásban bizony elérheti a 130 fokot is. Ahogy a képen is látható a hőmérőt nem lehet eléggé a henger mellé betolni, így a henger hőmérséklete kb 5-10 fokkal melegebb lehet kívül. Én úgy saccolom, hogy a hengerfej belső oldalán kb 140-160 fok lehet a maximum. Na ez már elgondolkodtató, mert már kezdhet megégni az olaj.
Az közismert, hogy a léghűtéses motorok melegebbek a vízhűtéseseknél és a tervezők is figyelembe vették ezt, tehát attól nem félek, hogy megragadna a dugattyú, vagy valami hasonlóan drasztikus baja keletkezne, de továbbra is hiszem azt, hogy lehet úgy csinálni, hogy kedvezőbb legyen a gépnek. Ezért fogok majd hűtőventillátor szerelni az oldalidom alá.
Az olajhőmérséklet 40-100 fok között változik, időjárás függvényében. Az olajat hivatalosan 100 fokon vizsgálják és állapítják meg a viszkozitását. Ennek ellenére nem egészséges tartósan 100 fok felett üzemeltetni az olajat, mert a lokális forró pontokon már megéghet.
Anno a léghűtéses motorokon is volt hőfokmérő és ott 110°volt a max ami fölött többnyire pirosban volt, de inkább 80-100°volt a normál üzem, ugyan igazad van és tényleg elérhette a 130-at is, de az már gáz volt, amúgy elbizonytalanítottál így rákerestem és mindenhol a 90-110-et írták normálisnak amit találtam illetve modellautóknál volt ennél több.
Akkor köszi, de szerintem ugyanazzal rendelkezek.
bogyo@bogyofoto.hu
Nálam a nagy túraplexi + oldaltáskák + hátsó doboz is közre játszhatott benne, de a motorom (kormánycsapágy, telók, gumik) hibátlan, így másra nem tudok gondolni.
Legelőször piszokul megijesztett, aztán később már "megszoktam" - de nagyon ritkán járok abban a sebességtartományban, 140 alatt meg még soha nem jelentkezett.
Bár nagy átlagban 120 körül járok vele városon kívül azért néha én is meghajtom jobban is de ezt a beszitálást nem igazán vettem észre.
Ezt sok helyen olvastam, hogy ennél az évjáratnál már nem éri meg "kinyitni". Mert amúgy sincs sok különbség. De ezt had döntsem el én. Ha újonnan 100 e az ECU, egy totálkáros, bontott motorból biztos hogy olcsóbb.
Én egyenlőre azt sem tudom, hogy fojtott e. Mivel a a légszűrőt én is hallottam, hogy más, annál fogtam gyanút, mert az enyémben nincs semmilyen cső középen.
Valamint a karburátor típusa is 01DP kéne hogy legyen, ha jól gondolom, hogy az U a fojtott a becsatolt táblázatban.
Szóval lehet valamelyik előző tulaj már próbálkozott a fojtás megszüntetésével, esetleg be is fejezte.
A végsebesség tesztet én is hallottam, de ahogy elkezdtem kipróbálni úgy éreztem inkább a fojtotthoz van közelebb, mert 140-150-nél már nem nagyon akart gyorsulni.
Viszont tökéletesen éreztem, amit írsz az instabilitásról, és inkább feladtam, az életem picit többet ér. Inkább leméretem a teljesítményét, ha máshogy nem megy.
Az ECU-nak még ki kell deríteni, az eredetét. A fordulatszám határolás megint kérdéses, mert simán elforog a pirosig(11 000).
A kipufogót is írta valaki, hogy szintén más, de erre sem találtam pontos leírást. Esetleg a karbiban a fúvókákat kell még meglesni.
Szóval közeledem, de még nincs vége. :D
- szélmentes időben óra szerint a fojtatlannak kb. 180 a vége (GPS szerint kb. 163-164, ilyen sokat csal az órája), ezt a sebességet 5.-ben és 6.-ban is hozza. Vigyázz vele, mert kb. 145-150 fölött a GS igencsak instabillá válik, ijesztően tud szitálni a kormánya akkor is, ha egyébként hibátlan a gép.
- a fojtott kb- 15-20-szal kevesebbet megy.
- a 2004 utáni fojtottakat nem szokták "kinyitni" mert nem éri meg: más a légszűrő, eltérő a fúvókázás a karburátorokban, és ami a legfontosabb (és legdrágább): más a komplett gyújtásvezérlő modul (ECU) típusa is. Kisebb az előgyújtási szög, és jóval alacsonyabb a fordulatszámhatárolás beállítása is. Újonnan egy ilyen modul kb. 100 ezer forint... Egyszerűbb egy gyárilag fojtatlan gépet megvenni.
Segítségre lenne szükségem.
Van egy 2005-ös GS 500-as motorom 25Kw-os papírokkal.
Szeretném kideríteni, hogy fojtott e még a motor (nem rég vásároltam).
Ha jól tudom a karburátort teljesen ki kell cserélni ennél az évjáratnál, hogy megszűnjön a fojtás.
Az én karburátorom tipusa 01DN-T4Z3. Valaki tudja, hogy ez fojtott e?
Esetleg akinek van 2004 utáni GS-e, ami nem fojtott, meg tudná nekem nézni a karburátor tipusát?
A jobb oldalán van az azonosító.
Előre is köszönöm.
olajteknőben: 80...150 C
forgattyús tengely: 100...170 C
hajtórúd: 140...180 C
dugattyúfenék: 160...250 C
Innen van amúgy: http://www.gjt.bme.hu/sites/de...
Az közismert, hogy a léghűtéses motorok melegebbek a vízhűtéseseknél és a tervezők is figyelembe vették ezt, tehát attól nem félek, hogy megragadna a dugattyú, vagy valami hasonlóan drasztikus baja keletkezne, de továbbra is hiszem azt, hogy lehet úgy csinálni, hogy kedvezőbb legyen a gépnek. Ezért fogok majd hűtőventillátor szerelni az oldalidom alá.
Az olajhőmérséklet 40-100 fok között változik, időjárás függvényében. Az olajat hivatalosan 100 fokon vizsgálják és állapítják meg a viszkozitását. Ennek ellenére nem egészséges tartósan 100 fok felett üzemeltetni az olajat, mert a lokális forró pontokon már megéghet.