van minden fajta !
Ma akarod ?
Mostan én nem tudom de ez jobb pozitívos ?
Mekkora van most benne ?
van kedvezményem minden fajtára !
Ezt az akut 6235 ért kapod meg de csak 4 után !
vagy kinézel ott valamit és megmondom mennyi az annyi
Nehezen de beértem dolgozni.
Az hagyján, hogy reggel 7 fok volt (nagyon hideg) így kénytelen voltam átváltani cordurára.
De most jön a lényeg és gondolom lesz tippetek mi is lehet a gond.
Eljátszotta ma reggel a motor, hogy reggel indulásnál pöcre indult majd 10km megtétele után megálltam tankolni. Na de amikor indítani akartam se egy nyekkenés, se egy kattanás vagy berregés se semmi. Néma csend!
Végül belöktek és így elindult, nagyon remélem délután haza tudok vele menni és indulni fog simán.
Kérdés mi is lehet ez!
Amit leírtál a Pólóval és az Octáviával kapcsolatban abban nincs okom kételkedni. Azt azért megkérdezném tőled - lévén te voltál annyi előadáson olajokkal kapcsolatban - a szintetikus olajok többségéhez miért írják oda a laikusok számára is hogy "korszerű motorkerékpárokhoz" biztos nem véletlen. Márpedig a GS blokkjának 80-as évekbeli technikája megbízható meg minden, de nem a korszerűség szinonímája.
Nekem a legnagyobb kontraszt...
Motoromnál az ásványi olaj esetén egy bizonyos hőfok fölött kattogóssá,darabossá vált a sebességfokozatok kapcsolása.
Szintetikussal csak nagyon gyilkos módon lehet elérni azt a hőfokot (az olajhőmérő viszonylagosságát ne firtassuk...legyen mondjuk piros zóna ) Míg az ásványival egy döcögős hegymenet...vagy egy kánikulás,betonlágyítós röpke pálya elég volt a zónához...a szintetikussal egy nagyon tempós Kecskemét is kevés.
..de ha mégis sikerül a piros zóna....akkor sem tapasztalható a darabos..kattogós váltás.
Egységnyi idő alatt is lényegesen többet hűl vissza a szintetikus.
Autóval ugyan többet megyek...ott több a tapasztalatom az előnyökkel kapcsolatban.
És hát valamilyen okból kifolyólag a full olajat egyáltalán nem eszi..míg fele ennyi km-el a motorjában a castrol actevót itta...a valvolinéből is sokat evett. (már a generál motoszkált a fejemben) A motul már lényeges javulás volt..és a Repsol lett nálam a nyerő.
Ezt ugyan már leírtam...de érdekes és nagyon kontrasztos.
Anyukám barátnőjének a Poloja u.a motorral szerelve mint az ex Octáviám.
abban 102000 volt...az octáv közel a 600000-hoz.
Polo gyári szakszerviz ,ásványi 15w olajjal...korrekten vezetve a könyv (a műhely esetleges malmozását nem tudom kizárni)
Octáv az átvételi olaj után kizárólag full szint. (én cseréltem...igaz sűrűbben mint az előírás...mert dugóban nem számol az óra)
Polo motorja issza az olajat...kiba zörgős hangja van...és a szelepfedél levételekor egy merő olajkokszos,iszapos dzsuva az egész.
Octáv motorja nem eszi az olajat...csöndes (mozaikos vizsgáztató nem hitte el ,hogy ennyi van benne ilyen hangal)...szelepfedél leszedése után a fém alkatrészek amik nem súrlódnak...sárgás,barnás...újjal lemaszatolható réteget szedtek össze.
Ex Após Rönnnyójába (aminek a lelke ki volt) az audiból leeresztett "fáradt" olajat tettük (akkor még itt volt az Aral)....az első időkben szinte átfolyt az olaj...sőt az első töltés után annyi sarat oldott le ,hogy szűrőt kellett cserélni.
Kb. 4-5 "kezelés" után egyre kevesebb olajat kezdett kajálni...és a fogyasztás valamitől javult (teljesítmény is)
Végeredményként majdnem a felét kajált már csak..
Több előadást végig seggeltem kenőanyag témában...mert érdekelt......az is lehet ,hogy az ásványival lehetne a tapasztalataim egy részét prezentálni..és van némi placebo hatás.
Én maximálisan hiszek benne.
Egy biztos...inkább nem kajálok...de a járműveimben a hitem szerinti legjobb alkatrész és kenőanyag van.
Ui: Nincs kedved tolatóradart szerelni a Dusterembe?
Ma akarod ?
Mostan én nem tudom de ez jobb pozitívos ?
Mekkora van most benne ?
van kedvezményem minden fajtára !
Ezt az akut 6235 ért kapod meg de csak 4 után !
vagy kinézel ott valamit és megmondom mennyi az annyi