Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na és most már elmegyek csicsikálni, mert még holnap meló.
Gondnok bazzeg, gondnok! Jegyezd már meg!

Egyébként meg aki nem issza el, tudod.
Portaszolgálat mellett maffiózol, vagy mi van már?

1-2 hsz-oddal elköltöd a fórum éves budget-jét!
Én is mennék, csak lehet nem leszek itthon. Csüti reggel elhúzok vityózni az Adriára (montenegro) és csak 28-án jövök haza. Persze ha pont 29-én lesz és nem leszek hulla és jó idő lesz bla-bla-bla, akkor ott a helyem.
Próbálom Maister:-)))


Csak ennek is az a lényege, hogy az ember nem magának csinálja az oldalt. Ha van rá igény, akkor királyság - de ha nem kap lökést, akkor csak az új dolgok kerülnek fel és kész....

Ez a lökés most Te voltál.
Meglepet, hogy számomra ismeretlen ember is nézi:-))

És? 1 hét múlva fent volt az új oldal, új design.....
Ráadásul még az AKMT-ben is állítólag tetszik, mert könnyebben elérhető lett minden.



JA!
Móni írta, hogy jönne az évadzáróra, írna is az AKMT-s topicba, de nem tud.

A fórumhoz most nem kell regisztráció!
megnyitod a topicot a listából és csak egy nick nevet kell megadni, meg egy akár KAMU emailcímet....és már lehet is írni.
De azt fogad el, hogy úgy véded a Full szintis olajvásárlást, mint ha részesedést kapnál érte:-))))
Bárki bármit mondhat, akkor is a FULLszintis a jó:-))


Ezért írtam le az előbb bővebben a témát részemről, hiszen nekem meg tényleg ez a szakmám:-) immáron 19 éve:-)
Most már mindegy, kiosztottalak
Ganja cimbi - mert elég jót dumáltunk itt a ház előtt!


Azt azért szögezzük le, hogy nem akarok senkit megtéríteni Én sem, és szerintem senki olaj ügyben. Mert magamra vettem az írásod és egész hazáig ezen agyaltam. Még jó hogy csak 4 perc robogóval:-)

Te erre esküdsz - Én nem.
Neked mindenben FULL szintis olaj van - Nekem eddig még a kezembe se volt Fullszintis flakon.

A GS-be véleményem és az eddig ismert GS tulaj szerint is felesleges.
SŐT! Még a Banditba se kell full szintis - ezt viszont a szervíz mondta.


Robogó esetében a henger számít - ezt se Én találom ki.
A vas hengeren pl nem tapad olyan mértékben a full szintis olaj, ezért abba ásványi vagy fél szintis kell.
Persze nem mindegy hogy 2T vagy 4T!
AZ Alu henger viszont nagyobb hőfokon üzemel - ezért abba csak a full szintis kell.
Igen, de ugye egy régebbi robogó 8-9000-res fordulaton működik, az újak 12-14.000-ren.

Itt egy konkrét leírás:
http://www.motorolajbolt.hu/ol...

ebből kiemelném:
1., ásványi
Sokan alábecsülik az ásványi kenőanyagok jelentőségét, pedig mechanikai jellemzői messzemenőkig túlszárnyalják a szintetikus olajakét. (Hiába: amit a természet egyszer megalkotott...)

2., rész-szintetikus
Ellenben ha a termikus stabilitás mellett a mechanikai jellemzők is kiemelt szerephez jutnak, úgy természetes alapanyagokkal keverve alkalmazzák. Ezek a rész-szintetikus olajok. Egy turbódízel motor csapágyazása jobb mechanikai jellemzőket követel, mint amire a full-szintetikus olajok képesek, viszont a turbófeltöltőben keletkező hő hatásainak jobban ellenállnak a szintetikus olajok. Ezt a kettősséget korábban épp a rész-szintetikus olajok kompromisszumával oldották fe. Sokan félszintetikusnak is nevezik, de ez helytelen, mert a legritkább esetben 50-50% az ásványi- és a szintetikus összetevők aránya. Maga a rész-szintetikus elnevezés is megtévesztő, mert egyik-másik ilyen motorolaj alig tartalmaz szintetikus összetevőket - szinte csak illúziót ad a felhasználónak.


3., teljesen szintetikus
A szintetikus olajok vegyi folyamat eredményei. Ezek kiinduló alapanyaga épp úgy lehet ásványi (kőolaj), növényi olaj, vagy földgáz. A szintézis végeredményeképp előállított olajok pontosabb molekulaszerkezete magasabb hőstabilitással bír, mint bármely természetes alapanyagú társáé.



Tehát olvashatod, hogy a FULL szintis olaj annyiban jobb, hogy nagyobb a hőtűrő képessége. Ezt szajkózom állandóan!
De ezt ugye alapban (normál használatnál) megoldják a gyártók. Ezért van léghűtés, olajhűtés, vízhűtés.
És ezért van az olajok viszkozítása.

Ismét a cikkből:
A téli-nyári u.n. multigrade motorolajok jelölése a két táblázat kombinációjából ered. Pl.: egy SAE 15W-40 viszkozitási osztályú motorolaj -20 oC-tól +45 oC környezeti hőmérséklethatárok között használható.
Míg a 20W-50-es motorolaj -15 oC-on szivattyúzhatatlanná válik, addig a példabeli 5W-50-es motorolajunk lényegesen alacsonyabb viszkozitása könny szivattyúzhatóságot és gyors átolajzást - ebből eredően indításkor az alkatrészek kissebb kopását - produkálja.


A motorolaj legfontosabb része a teljesítményszintje.....
Ez a SAE.....AC, BC, JG...stb






Tehát nem mondom hogy idióta vagy, és senkire nem fogom ezt mondani, aki CSAK ÉS KIZÁRÓLAG full szintis olajat használ.
Használja nyugodtan. Ha nem csúszik meg tőle semmi, akkor királyság.
Abban is igazad van, hogy 6000km-es szervízidő alatt ez ~6600ft helyet olyan 10.000ft - vagyis 3400ft a plusz - ergo 0,5ft/km.

Én csak azt mondom felesleges, ha napi használatra van a motor. Normál használatra. Aki persze pályázik, és folyamatosan nyélgázon megy, annak kötelező!



Az olaj másik nagy lényege:
1., Ne kerüljön bele víz, amitől habosodhat
2., Ne öntögesse az ember össze-vissza....ha utántölt csak ugyan olyan olajjal ajánlatos. Kiválhat, habosodhat.....
3., Ne égesse meg - ez általában szar hűtésből ered....vagyis vizes motornál elmegy a víz, de nem veszi észre és megy tovább. Égésnél már kokszosodhat
4., mindig a MINIMUM teljesítményszint menjen bele. Jobb mehet - csak az is felesleges.
5., Ezért jó poén az olajhőfokmérő is. A motor általában 80-120 fokon üzemlem.
A gyártók 100 fokra tervezik az alapot

http://www.motorolajbolt.hu/ol...

És mennyi az olaj fp-je (forráspont rövidítése a kémiába:-), nem 120 és nem is 140 fok.....Laborban olajjal melegítik fel és tartják melegen a különféle vizsgálandó anyagot - akár 200 fokon is.



De akkor nézzünk egy ásványi olaj - fél szintis - full olaj öszehasonlítást:

Ásványi:
100 fokos viszki: 14,5mm2/s
40 fokos viszki: 96mm2/s
V index: 150

Fél szintis:
100fokos viszki: 14,5mm2/s
40 fokos: 97mm2/s
V index: 155

Full szintis
100 fokos viszki: 14,7mm2/s
40 fokos viszki: 91mm2/s
V index: 169

Itt is lehet látni, hogy üzemi hőfokon 0,2 mm2/s az eltérés.
Az zéró szinte!


Bárki megnézheti:
http://www.valvolineeurope.com...(647)/synpower_4t_10w-40
?category=motorcycle

Ugyan így keressetek rá akármilyen gyártóra. És hasonlítsátok össze.




Neked - ha jól értettem taxizol - természetes, hogy a legjobb anyagok kellenek, hiszen nagyon sok az indítás, alapjárat, gyorsítás...stb.
De egy motorral általában azért a nagy többségben az ember ha elindul akkor 20-30km-ert megtesz megállás nélkül.
Szóval a lényeg lényeg!
Nem vagy idióta, nem vagy balek, nem vagy balfék, szimpatikus (kicsit erős szövegű:-) csóka vagy!
De egy GS500-ba és hasonló társaikban SZERINTEM - mert ez az Én véleményem felesleges a FULL szintis olaj.


DE!
Mindenki azt vásárol, használ amit akar.
Azzal egyetértek, hogy ha a pénzen múlik, akkor inkább ne motorozon. Ne azért vegyen ásványit, vagy fél/rész szintetikust mert ÉN azt mondtam.

UFF
Nem neked szólt!:)
..amúgy egy autó átlagban 3000-et pörög....néha felkúszik 5500-ig is.
Majd egyszer személyesen elmesélem...mert ,hogy még egyszer az életben nem pötyögöm le a regényt. (kár ,hogy nem mentettem el):)

Engem csak a saját tapasztalataim igazolnak a hosszú távon való üzemeltetésből kifolyólag...
"Sorry, még szokom a boxert.."
Véletlenül valamelyik kilógó hengerrel a megjavított sárvédőjébe egy ajándék horpaszt nyomni
Az se rossz megoldás:-))
Nekem csak egy kamu cső volt:-)))

http://www.akmt.hu/tagok/blue/...

http://www.akmt.hu/ta
gok/blue/...


http://www.akmt.hu/tagok/blue/...


Dobozos ücsitartónak is jó lett volna:-))
Na majd megcsinálom a Banditán:-))))
No már itthon:-) (vége a 7 napos melónak:-))))


Vannak lányok, és szerintem kukucskálják a fórumot is.
Legalábbis járt velünk egy ZIMACS, NYUSZI nevezetű GS500-as hölgy is. De ugye mindenki arra megy manapság amerre pénze futja:-((
Kormányvéggel meghúzhatnád a Pontont.. persze csak a sajtónyilvánosság kedvéért Lehetne róla 4 monitor hosszan olvasni az tuti
Holnap viszem a BMW-t OT vizsgára.Drukk ezerrel,elég getzik.......
Ja az ország Dezsőjével,alias Domsjő Expresszel megy vizsgázni
jaúl !
csak az "esőhozó-ember" ciklus, azt tudnák feledni
Nincs is ezzel semmi gond, fogsz Te még kapni
Én már mondtam neked, h jól csinálod.
Csak tudod, a honlapot kell karbantartani. 13.
Na majd legközelebb megpróbálom kihasználni a lehetőséget.
Telefon atka:-))) 6 000
Az akmt 10 eves volt iden:-)))))) akkor jol csinalom?
Az jó lenne, ha leforogna 60000-ig.
Tudom h elírás, csak álmodozom, hátha...