2390 a Bázismotorban a rendes 5 ujjas gumikesztyű, bordázott tenyérrésszel a csúszás ellen, ma próbáltam egy utolsó db-ot, keddre lesz új készlet, szerintem be is újítom...
Beöltözni persze belehet (akár fűthető cuccot is vehetsz, v. csinálhatsz), de 5-6 fok alatt azért már csúszik a technika, főleg éles szituban, lehet akármilyen gumid. Annak meg nem látom értelmét, h gyökkettővel araszoljak, várva, h mikor megy el az eleje v. a segge, erre az időszakra való az autó. Vagy egy szupermoto felbukócsövezve-gombázva stb, oszt akkor lehet kelni-feküdni, tán még élvezné is.
Ja, azt is kihagytam, hogy tőlünk fél kilométer az aszfaltút, és elég meredek, szóval ha hó van, akkor hó van, amíg el nem olvad. Ez elég jól be is tett az előző téli motorozásomnak. Bejöttem munkába, az országúton meg a városban már rég semmi hó, nálunk meg ott vigyorgott szinte egész télen. Mikor már tényleg leolvadt az út nagy részéről, néha fogtam a hólapát, és a maradék 10-20 méteren eldobáltam, na akkor tudtam motorral bejönni.
Egyébként gyönyörűen tud egy helyben kaparni havas emelkedőn.
Hóban nem is szeretnék motorozni, az a pipa már megvan , elég is volt.
Itthon alig van hó télen, és ha van is akkor is csak alkalmanként 1-2 hétig.. igazából én ezen az éghajlaton nem sok értelmét látom az október végétől áprilisig tartó motormellőzésnek. Ha nincs jégpáncél vagy hó az úton akkor nyugodtan lehet közlekedni
Amíg nem volt mobileye a céges kocsiban, nem is nagyon figyeltem én sem. Ez a nyavaja meg méri, szóval hitelesített adatokkal tudom igazolni, hogy TÖBB TIZEDMÁSODPERC a különbség a téli és a nyári reakcióidő között és hidd el (autót) egyáltalán nem vezetek rosszul, viszont az időjárás és a szervezetre gyakorolt hatása más nyáron, ill. télen.
Mint tudjuk motoron ennyi idő is lehet halálos, én ezért is vagyok ellene az ilyesminek...
Esőben meg látunk motorozni youtube-on őrült japókat, de hóban nem igazán. Nem is erre lett kitalálva a motor, arra ott a motorosszán, a szögesgumi meg csak kuriózum, azzal sem lehet télen egy nyári túrát lenyomni...
És akkor még tökéletes aszfaltról beszéltünk, nem magyar silány valamiről, vagy macskakőről (lásd pl Újpest)...
Ha jó a ruha akkor nem fázol, tehát a figyelmed se tereli el a hideg, reakció idő ugyan annyi mint nyáron normális időben. A jó ruhát se a hideg se a szél nem járja át, így az ízületeknek se lesz semmi baja (motoron elsősorban a szél árt, nem a hideg..többek között ezért se ajánlott rövidnadrágban motorozni, még 40 fokban sem). A tapadás biztos csökken, de 0 fok körül még elég jól fel lehet melegíteni egy túragumit (ha eső jön az persze már gáz, azt aláírom..még ha 3-4 fok van akkor is mert az már tényleg jelentősen visszahűtheti a gumikat). Ha jól tudom az autók téligumijai azért tapadnak megfelelően hidegben is mert magas a silica tartalmuk (a lamellák a jeges-havas környezetre kellenek), a túraabroncsok pedig majd mind magas silicatartalommal bírnak..
Eddig nekem a kesztyű volt a szűk keresztmetszet -hiába fjord a fantázianeve- mással nem volt gondom.
Én változatlanul azt mondom, hogy 12 C°-os átlaghőmérséklet alatt nem javasolt, 10 C° alatt meg egyenes tilos 2 keréken közlekedni...
Ellenérv lehet a kényszerűség, de sokkal több érvet lehet mellette felsorolni:
- ízületek
- tapadás
- reakcióidő
- komfort
...stb.
Volt egy pasas a WGMT-ben, akivel Henry Cole találkozott, ha jól emlékszem Svédországban?! Emberünk -30 C°-ban is felült a gépre, aminek fagyott szemgolyók és 2 hét vakság lett a vége. Azóta Ő sem ül fel -10 C° alatt.
Azt a 20 C°-ot meg, ami a komfortzónáink között van nézzétek el nekem...
Egyébként gyönyörűen tud egy helyben kaparni havas emelkedőn.
Mondjuk nálam minősített helyzet van, mert reggel 6-kor van nálunk az egyik váltás, így nekem mindenképp a minimumhőmérséklet kell figyelembe venni.
De egyelőre semmi probléma, ragyogó az idő (sőt, most végre lehet gyalogtúrázni anélkül, hogy szétfolyna az ember...)
Itthon alig van hó télen, és ha van is akkor is csak alkalmanként 1-2 hétig.. igazából én ezen az éghajlaton nem sok értelmét látom az október végétől áprilisig tartó motormellőzésnek. Ha nincs jégpáncél vagy hó az úton akkor nyugodtan lehet közlekedni
Télen meg jó estben tuningoljuk,hekkeljük a gépezetet.
Rossz esetben a nyáron keletkezett sérüléseket javítjuk ki a verdán.
Amíg nem volt mobileye a céges kocsiban, nem is nagyon figyeltem én sem. Ez a nyavaja meg méri, szóval hitelesített adatokkal tudom igazolni, hogy TÖBB TIZEDMÁSODPERC a különbség a téli és a nyári reakcióidő között és hidd el (autót) egyáltalán nem vezetek rosszul, viszont az időjárás és a szervezetre gyakorolt hatása más nyáron, ill. télen.
Mint tudjuk motoron ennyi idő is lehet halálos, én ezért is vagyok ellene az ilyesminek...
Esőben meg látunk motorozni youtube-on őrült japókat, de hóban nem igazán. Nem is erre lett kitalálva a motor, arra ott a motorosszán, a szögesgumi meg csak kuriózum, azzal sem lehet télen egy nyári túrát lenyomni...
És akkor még tökéletes aszfaltról beszéltünk, nem magyar silány valamiről, vagy macskakőről (lásd pl Újpest)...
(szerintem)
Bár csak visszajön néha.
Eddig nekem a kesztyű volt a szűk keresztmetszet -hiába fjord a fantázianeve- mással nem volt gondom.
Komfort az meg erősen motor és egyénfüggő.
- csontkovács
- forró fürdő
- svéd szauna...
- és öltözz mindig melegen...
Hátrányos helyzet a sok pakolásból kifolyólag.
A héten nekieresztem magam és go orvos.
Meglátom mit mond.
Végre valaki igazol!
Ellenérv lehet a kényszerűség, de sokkal több érvet lehet mellette felsorolni:
- ízületek
- tapadás
- reakcióidő
- komfort
...stb.
Volt egy pasas a WGMT-ben, akivel Henry Cole találkozott, ha jól emlékszem Svédországban?! Emberünk -30 C°-ban is felült a gépre, aminek fagyott szemgolyók és 2 hét vakság lett a vége. Azóta Ő sem ül fel -10 C° alatt.
Azt a 20 C°-ot meg, ami a komfortzónáink között van nézzétek el nekem...
De valszeg a power lesz a következő.
Túl finom a rosso2 egy ilyen kutyaütőnek mint én.