A rugós tag: A rugó és a teleszkóp egy egységet képez, egybe van szerelve.
Természetesen szét lehet őket szerelni. A rugó külön cserélhető, és a teló is.
Az előbb leírtam hogyan.
Ha szét tudod szerelni, a telót is ellenőrizd le, működésileg. Nagyon egyszerű: Viszonylag könnyen be lehet tolni a szárat, ( nem rugózik vissza) halkan hallod az olaj szürcsögését. Kihúzni viszont jóval nehezebb, olyankor csillapít. A köztes állapotban nem lehet ki-be kotyogtatni a szárat, nem folyhat az olaj stb.. (Remélem érthetően írtam.)
A célszerszám tulajdonképpen két vagy három olyan eszköz, ami belekapaszkodik a rugó meneteibe, és csavarmenet segítségével össze tudod húzatni.
1. Veszel egy újat. (Szerintem baszott drága lesz.)
2. Próbálkozol bontottal. (Van rá esély, hogy találsz egy jó állapotban lévőt, de lehet hogy ugyanolyan lesz mint a tied. Tehát lutri. A bontott sem lesz olcsó valószínűleg.)
3. Szétkapod, vagyis kiszereled, keresel egy rugókovácsot. Akár a neten is lehet találni címeket.
Ha a teló nincs elszálva, akkor a rugót hidegen meg lehet kovácsoltatni, picit nyújtani. Majdnem olyan lesz mint az új.
Otthon célszerszám nélkül elég nehéz szétbontani, mert kiszerelés után össze kell a rugót húzatni, majd a rugó tetején lévő rögzítő karimát kivenni. Ezután a rugót le tudod emelni a telóról. Az összeszerelés fordított, csak még nehezebb, mert erősebb a rugó.
Ha találsz rugókovácsot, lehet hogy van célszerszámja.
Főnök! Írd meg nekem légyszi privátba, h Te mit viszel Szlovéniába. Nem szeretném túlpakolni magam, de minden lényeges ott legyen. Te ebben jóval rutinosabb vagy, mint én. Előre is kössz.
Greatmen sztem autórol beszélt, bár ott is inkább 5-ös, de ez mindegy.
A tülök úgy müxik, mint a csengő:két érintkező hol összeér, hol nem. Hirtelen nem tom jobban megfogalmazni. Az érintkezők amplitúdóján múlik a hangszín is. ezt állítod a kis csavarral, de sztem a GS-én nincs ilyen. Finoman meg azé, mert csak egy keskeny sávon lehet állítni.
Semmi kedvem visszakeresni- mert ez tényleg rég volt téma.....
Lent volt Elbandit kollegám és mivel Ő ritkán l a gépre észrevette hogy a hátsó rugós tagom biza egy kalap szar - legalábbis szerinte pár hónapja keményebb volt.....
ebből a kérdés.....
KI, HOL, és mennyiért csinál hátsó tag felújítást? Infókat kérnék ezügyben...........
Én nem érzek semmit - de ugye mert nap-mint nap használom.....
az viszont tény hogy a haver ráült és a kerék eltünt a sárvédőben
Igen, én is Hawk véleményét osztom! Előbb-utóbb úgyis javításra szorul.
Időben nem lehet gond: ha van tömítés, pár órás munka lehet max. Régi cégemnél az IFÁ-t 5-6 óra alatt 1 ember meghengerfejezte, pedig az picit nagyobb meló!
Persze egy ilyen dolog sosem öröm
Igazi kalandtúra, minden, amit el lehet képzelni: autópálya, országút, városi dugó, szerpentinek, hegymenet, lejtő, verőfényes napsütés, szélvihar, jégeső, de a GS jól vizsgázott....
ja, és 4,4 l-es átlagfogyasztás, (amiben volt 170km/h -s autópálya, meg 18-20%-os hegymenet is), ja! és 0 dl-es olajfogyasztás! továbbra sem szereti az olajat, legalábbis nem eszi abszolút!
Szlovéniát pedig minden motorosnak ajánlom, gyönyörű!
Nem szeretném így látni! Legalábbis szezonban semmiképp.
Viktor és más Szakik!
Nagyon enyhén, de szivárog az olajam a jobboldali hengerfej tömítésénél.
Lehet, hogy hülye kérdés, de érdemes már most hozzányúlni, vagy várjak még vele. Gondolom, később nagyobb gáz lehet. De inkább őszre, télre hagynám, ha lehet.
Már megijedtem hogy ijen is előfordulhat a gs-sel.
De a hengert miért kellett lehúzni ?, így most a gyűrűk elmozdultak és lehet járatni ( koptatni ), nem lett volna elég ha lekaparja a hermetiket és egy új tömítés
Ja a hiányzásom oka záróvizsga , de azért olvasgattam a fórumot.
Állagát tekintve olyan mint a besűrűsödött lakk. És rettentő büdös.
Alapvetően nem rossz anyag, csak épp nem hengerfej alá való. Jellemző tulajdonsága, hogy a felületek közötti nyomás hatására köt meg. Jól bírja a hőt kötés után, viszont a hirtelen nagy hőhatást nem tolerálja. Anyira bekeményedik, hogy az anyaga becserepesedik. Jól használható pl. a blokkfelek összeillesztésére, sebességváltóknál, egyéb olyan helyeken, ahol tömítést nem lehet használni pl. hézagolás miatt, viszont fontos a jó tömítettség. Pl. Trabant blokkfelek összeillesztése. A GS -nél lehet használni pl. a váltó és blokkház összeillesztésénél.
Habár én a GS -hez inkább ajánlanám a LOCTITE olaj és hőálló tömítőpasztáit, mert sokkal fejlettebb és barátságosabb anyagok. DE NEM A HENGERFEJHEZ !
A hengerfej tömítésnél nem javallott használni semmilyen pasztát, meg segédanyagot.
Tökéletesen tiszta és sík fémfelület, minden esetben új tömítés, megfelelő lehúzási sorrend. Ennyi.
A hengertalp alá: tiszta fémfelület, tömítés (Készíthető házilag klingeritből, csak lényeges a megfelelő vastagság, mert miatta elmászhat a vezérlés. 0,5 mm eltérés már fél fog eltérést okozhat a felső vezérmű lánckerekeknél.) Esetleg Loctite5920 paszta. (-60 - +315 C fok, olaj és zsír álló).
ez a poén:-) Mert Én semmit nem veszek belőle észre.......
A cimbi szólt mikor ráült és akkor láttam ugye hogy nagyon leül a gép.....
No felhivtam a csókát akit találtam és sajnos első telóba árul rugót...... azzal ugye nem vagyok kisegítve:-(
SZÓVAL HELP
Minden megoldás érdekel