Fiat Puntóm van, annak nem olyan magasak a költségei, viszont így is pont elég, amit fizetek a két járműre. Mondom, a motorom súlyadója ugyanannyi, mint az autómé. Lehet, hogy a kortarifák miatt Édesapám nevére kéne átírni a motort?
Persze, így megéri. Viszont elég sz@r érzés hallani, mikor március elején (vagy február közepén) az első tavaszi napon hallani, ahogy kirajzanak a motorosok, és neked még legalább egy hónapig nem lehet.
A kötelező cca 20 eFt/év némi eltéréssel a Le adó pedig 10eFt körül van nem? (mindez biztositó, valamint motor és motoros kora fűggvényében)
Lenne egy 7-es BMW-d tök olcsónak találnád a GS adóját (vagy mellette egy 1000-es gixered)
Akkor ezek szerint megéri kivonatni , mert
1800 Ft az egyik oldalon
12.000 Ft / 3 hónap + annyi súlyadó, mint az autómra - a másik oldalon. (és még meg is adom, hogy pl. április 1-től rakatnám vissza)
GS-t nemigen éri meg kivonatni
Ha kivonatod akkor a tippem: a hónap végén vonasd ki és a hónap elején helyeztesd vissza:mert a következő honaptól van kivonva ill visszahelyezve igy majdnem 2 hónapot motorozhatsz adómentessen (ahhoz képest ha forditva csinálod)
A bonus miatt nem érdemes aggodni, a külömbség 1-2 e Ft per év (ha nincs meg a 6 hónap se forgalomba)
A kivonatás 1800 Ft és ha megadod a visszahelyezés időpontját is nem kell mégegyszer bemenni ill. fizetned.
Hát én ki nem dugom az orromat, ha esik az eső, pláne a hó, főleg, ha még latyak is van. Csúszik az út, hideg van a motoron, sáros és piszkos lesz a motor, korrodálódik stb. Úgyhogy én tisztelettel megmaradok "napelemes motorosnak".
Még valami. Kivonatásnál, visszavonatásnál (ha nem automatikus)
Mindig 1-1 bejegyzés kerül a forgalmiba. Sok hely nincs rá benne. Ha betelik, akkor ki kell cseréltetni a forgalmit. Naná, hogy nem ingyé'. Asszem legutóbb 8000 Ft volt. Fix fél évre már megérheti, főleg ha magas a biztosítás/adó. Az ügyintézőre meg ráripakodni/orrbaverni, hogy egy sorba írjon be nem pedi lazán 2-be 3-ba.
Szijjasztok !
Hmm, én többek között azé nem vonom ki Pöfit a forgalomból, mert nem lehet tudni, milyen lesz a tél. Jó, a legutóbbi cseppet hideg volt mert latyakos, de az azelőttit végigmotoroztam. December 6-án még gurultam és már január közepén is azzal mentem dolgozni . Asszem összesen 3 hetet állt . (Plusz még az azelőtti télen is lehetett motorozni.)
Ja, az tényleg hosszabb időszak. Viszont arra is figyelj, hogy a bonus/malus hogy alakul, mert ha jól emlékszem 9 hónap/év alatti használatnál nem nő a B!
Ha kivonatom a forgalomból a motort, akkor az legalább 6 hónapot jelent (pl. novembertől áprilisig), és addig tutira nem használom. Utánajárok, most mennyibe kerül ez a manőver.
Nem annyira gáz ám az eső, főleg, ha az ember tudja, hogy milyen társasággal fog motorozni. Ez a banda bőven megér egy elázást , csak hogy példának felhozzam a jó kis tavalyi pécsi reptéri pacallá ázást. Óvatosnak persze illik lenni, de inkább az eső kezdeti pár perce gond, amikor fellazítja a koszt. Ha már vizes minden, normális vezetésnél, jó guminál nem csúszik az út.
Esőruha kell, bár nekem pl. a bőr lekezelve pár óra esőt, vagy egy rövidebb, de komoly zuhét kibír.
Másik, hogy anno GS-nél kiszámoltuk, hogy nem éri meg kivonatni, mert gyakorlatban nem nyersz vele semmit, csak, ha tényleg tuti nem fogod használni! Pontos összegekre nem emlékszem, de számolj utána! OK, mondjuk én melóba járásra és úgy általában közlekedni használom, szóval ha időjárás engedi, télen is használom.
pont ez a baj. ha elkap az eső, még kibekkelem, mint pár napja. de ha tudom, hogy esni fog, el sem indulok motorral. 12 hónapból pedig lassan már 10 hónap szar időben telik.
mindegy, ha már megvettem, és imádok motorozni, akkor hajtom is a gépet.:-) (a téli álom idején viszont ideiglenesen ki fogom vonatni a forgalomból, mert utóbb is perkáltam a kötelezőjét a semmire)
most nyáron szeretnék motoros túrában részt venni.
figyelni kell. azért annyira nem vészes, bár lehetőség szerint én is kerülöm az ilyen helyzeteket. de benne van a pakliban... ha már esik és motoron ülsz, akkor úgyis mindegy...
Köszi, számítok rátok.
különben ha majd lesz rá pénzem, én is túraendurót szeretnék (mindjárt kézenfekvő egy DL650-es vagy 1000-es), az a leginkább nekem való.
Viktor GS kipufogó rajzod is van?
Lenne egy 7-es BMW-d tök olcsónak találnád a GS adóját (vagy mellette egy 1000-es gixered)
Meg ne haragudj a kérdésért, de mi van, ha pl túra közben elkap egy nyári zápor ? (Pláne pl nyári havaseső a Tátrában 10 fokkal )
1800 Ft az egyik oldalon
12.000 Ft / 3 hónap + annyi súlyadó, mint az autómra - a másik oldalon. (és még meg is adom, hogy pl. április 1-től rakatnám vissza)
Ha kivonatod akkor a tippem: a hónap végén vonasd ki és a hónap elején helyeztesd vissza:mert a következő honaptól van kivonva ill visszahelyezve igy majdnem 2 hónapot motorozhatsz adómentessen (ahhoz képest ha forditva csinálod)
A bonus miatt nem érdemes aggodni, a külömbség 1-2 e Ft per év (ha nincs meg a 6 hónap se forgalomba)
A kivonatás 1800 Ft és ha megadod a visszahelyezés időpontját is nem kell mégegyszer bemenni ill. fizetned.
Még valami. Kivonatásnál, visszavonatásnál (ha nem automatikus)
Mindig 1-1 bejegyzés kerül a forgalmiba. Sok hely nincs rá benne. Ha betelik, akkor ki kell cseréltetni a forgalmit. Naná, hogy nem ingyé'. Asszem legutóbb 8000 Ft volt. Fix fél évre már megérheti, főleg ha magas a biztosítás/adó. Az ügyintézőre meg ráripakodni/orrbaverni, hogy egy sorba írjon be nem pedi lazán 2-be 3-ba.
Hmm, én többek között azé nem vonom ki Pöfit a forgalomból, mert nem lehet tudni, milyen lesz a tél. Jó, a legutóbbi cseppet hideg volt mert latyakos, de az azelőttit végigmotoroztam. December 6-án még gurultam és már január közepén is azzal mentem dolgozni . Asszem összesen 3 hetet állt . (Plusz még az azelőtti télen is lehetett motorozni.)
Esőruha kell, bár nekem pl. a bőr lekezelve pár óra esőt, vagy egy rövidebb, de komoly zuhét kibír.
Másik, hogy anno GS-nél kiszámoltuk, hogy nem éri meg kivonatni, mert gyakorlatban nem nyersz vele semmit, csak, ha tényleg tuti nem fogod használni! Pontos összegekre nem emlékszem, de számolj utána! OK, mondjuk én melóba járásra és úgy általában közlekedni használom, szóval ha időjárás engedi, télen is használom.
mindegy, ha már megvettem, és imádok motorozni, akkor hajtom is a gépet.:-) (a téli álom idején viszont ideiglenesen ki fogom vonatni a forgalomból, mert utóbb is perkáltam a kötelezőjét a semmire)
most nyáron szeretnék motoros túrában részt venni.
különben ha majd lesz rá pénzem, én is túraendurót szeretnék (mindjárt kézenfekvő egy DL650-es vagy 1000-es), az a leginkább nekem való.