A gond, hogy mint ismert a 95-ös nem mindig 95(van hogy több).....a 98 nem mindig 98........(van hogy kevesebb)
Ami tuti az a 99-es...............hiszen az külön szabványosított ha jól tudom.
A gebasz?
Az égéshő.....
Nem véletlenül van a motoroknál megadva hogy milyen oktánszámú benyát használjunk.
ez a Gs-nél 95......az ER5-nél 91!
Páran kisérleeztek már MTBE hozzáadásásval (ezt használják oktánszámjavítónak, nővelőnek) és biza olyan frankó ment fel a hő...hogy folyamatosan égtek meg a szelepek.........
Persze ment a moci mint a meszes, csak épp ez kinek éri meg?
Duma! Nem tisztít egyáltalán jobban.
A külömbség annyi,. hogy jobban összenyomható, ezért, ha robban nagyobbat tol a dugon!
De ez sem biztos, hogy jót tesz neki!
Ne is mond Blue ezt az autópálya nyélgáz dolgot! Hú de messze van még az az időjárás...Mostanában én sem tudok 4-5000 ezer fölé forgatni, egyszerűen nincsenek olyan útviszonyok.
A 98-as benzint érdemes néha kipróbálni? Vagy az csak duma, hogy letisztítja a dolgokat? Melyik márka ér valamit ha ér?
Az ellustulás nálam is kézzel fogható tény, ugyanis a napi városon belüli munkábajárás nem igazán jó neki, kb. 5,5l/100 km most a fogyasztásom és nem is húz annyira, mint rég. Ha jobb idő lesz, megtekerem újra én is azt a gázkart, ha előbb nem, akkor úgy 6 hét múlva. No meg lehet, hogy a légszűrőm is csereérett már...
Az igazság annyi hogy specc nekem ez biza így volt....
A hideg idpszakokban ugye nem jársz 100-140-el.......csuopán egy laza 30-80-al.....
Nekem ilyenkor a fogyasztásom csapdosta a 6L-ert is!
Én minden motornál azt csináltam - és biza bevált, hogy mikor már jó volt az idő akkor irán egy tááááááávoli hely (autópályán) ahol 100-200km-ert lehetőség szerint 130-140-el teszel meg (közben 1-2x NYÉLGÁZON)
Itt a rendszer kiég és a 6L leesett nekem utána 3,7-re! Plusz sokkal dinamikusabb lett a motor is....
Utánba érezhetpő hogy ha 2-3 hétig megint csak 3-5000res fordulaton használod akkor megint "belasul"......
DE a lényeg!
1000km-ig 5000 (MAX!)
utána elméletileg nyélgáz........ de ha okos vagy akkor még 2000-ig nem nyomod csak 7000-ig (az 140km/ó)....és 2000km után CSUTKA.....
A banditnál
800kmig 6000 (114km/ó)
1600kmig 9000 (178km/ó) (GPS=160)
1600 fölött ami a csövön kifér (12000)
Nagyon én sem tudok többet mondani, mint hogy tartsd be a fordulatszámot...
Viszont eggyes barátaim mondták az ellustulás fogalmát. Ez ugye azt jelenti, hogy egy bizonyos ideig nem tesz jót a gépnek ha nagyon felpörgetjük... viszont ha letelt az a bizonyos km akkor meg pont néha néha ki kell huzatnunk...
Szia!
Grat a géphez!
Igazán sokat nem lehet hozzátenni a könyvhöz. Tartsd be a fordulatszám korlátokat, többször használd a váltót, hogy az is bejáródjon. Ha nem vágod agyon, sok örömöd lesz benne, mert a GS egy igénytelen motor.
Szeretnék tőletek tanácsot kérni, hogy a most vásárolt GS 500-omat hogyan is járassam be, hogy az majd nekem a későbbiekben meghálálja?
A könyvében elolvastam a km/fordulatszám-ra vonatkozó tanácsokat de úgy gondolom, ezen kívül kaphatok még sok hasznos tanácsot!
Mindenkinek előre is köszönöm!
pestij_@freemail.hu
Látóm beindultak a hormonok.
A gond, hogy mint ismert a 95-ös nem mindig 95(van hogy több).....a 98 nem mindig 98........(van hogy kevesebb)
Ami tuti az a 99-es...............hiszen az külön szabványosított ha jól tudom.
A gebasz?
Az égéshő.....
Nem véletlenül van a motoroknál megadva hogy milyen oktánszámú benyát használjunk.
ez a Gs-nél 95......az ER5-nél 91!
Páran kisérleeztek már MTBE hozzáadásásval (ezt használják oktánszámjavítónak, nővelőnek) és biza olyan frankó ment fel a hő...hogy folyamatosan égtek meg a szelepek.........
Persze ment a moci mint a meszes, csak épp ez kinek éri meg?
Persze ez a saját véleményem és tapasztalatom
A külömbség annyi,. hogy jobban összenyomható, ezért, ha robban nagyobbat tol a dugon!
De ez sem biztos, hogy jót tesz neki!
A 98-as benzint érdemes néha kipróbálni? Vagy az csak duma, hogy letisztítja a dolgokat? Melyik márka ér valamit ha ér?
Zoli
A hideg idpszakokban ugye nem jársz 100-140-el.......csuopán egy laza 30-80-al.....
Nekem ilyenkor a fogyasztásom csapdosta a 6L-ert is!
Én minden motornál azt csináltam - és biza bevált, hogy mikor már jó volt az idő akkor irán egy tááááááávoli hely (autópályán) ahol 100-200km-ert lehetőség szerint 130-140-el teszel meg (közben 1-2x NYÉLGÁZON)
Itt a rendszer kiég és a 6L leesett nekem utána 3,7-re! Plusz sokkal dinamikusabb lett a motor is....
Utánba érezhetpő hogy ha 2-3 hétig megint csak 3-5000res fordulaton használod akkor megint "belasul"......
DE a lényeg!
1000km-ig 5000 (MAX!)
utána elméletileg nyélgáz........ de ha okos vagy akkor még 2000-ig nem nyomod csak 7000-ig (az 140km/ó)....és 2000km után CSUTKA.....
A banditnál
800kmig 6000 (114km/ó)
1600kmig 9000 (178km/ó) (GPS=160)
1600 fölött ami a csövön kifér (12000)
Üdv & grat a géphez!
tanácsot nem adok, mert még nem volt soha null km-s gépem. vigyázz rá!
Nagyon én sem tudok többet mondani, mint hogy tartsd be a fordulatszámot...
Viszont eggyes barátaim mondták az ellustulás fogalmát. Ez ugye azt jelenti, hogy egy bizonyos ideig nem tesz jót a gépnek ha nagyon felpörgetjük... viszont ha letelt az a bizonyos km akkor meg pont néha néha ki kell huzatnunk...
ebben mennyi igazság van, illetve mi az? :)
Grat a géphez!
Igazán sokat nem lehet hozzátenni a könyvhöz. Tartsd be a fordulatszám korlátokat, többször használd a váltót, hogy az is bejáródjon. Ha nem vágod agyon, sok örömöd lesz benne, mert a GS egy igénytelen motor.
Folyamatosan ne használd egy fordulatszám tartományba. Gyorsíts-lassíts, gyorsíts-lassíts.
Szeretnék tőletek tanácsot kérni, hogy a most vásárolt GS 500-omat hogyan is járassam be, hogy az majd nekem a későbbiekben meghálálja?
A könyvében elolvastam a km/fordulatszám-ra vonatkozó tanácsokat de úgy gondolom, ezen kívül kaphatok még sok hasznos tanácsot!
Mindenkinek előre is köszönöm!
pestij_@freemail.hu
További szép napot és széles utat mindenkinek!
Joci
sztem még a csaj se látott ekkorát
Úgy érzem kihoztuk a témából a maximumot.