Na erre voltam kíváncsi. Most hétvégén megyek megnézni egy DR 650R Dakart-t.
A gazdája azt mondta, hogy 10W40-es olajból kb 1-5 decit megeszik 100-150 kilométeren. De azt mondta, hogy könnyen indul, és nem füstöl.
Az olajfogyasztásról van valami tapasztalat?
Sziasztok,
lazult meg már valakinek az első lánckerék anyája?
Az ámerikai fórumokon mindenki loctite csavarrögzítővel rakja fel, merthogy "állítólag" a lánckerék a tengelyen minimálisan mozoghat a kis barázdákon, és ettől a mögötte lévő cuccok kikopnak valahogy. Ettől a kopástól aztán a fogaskerék bejjebb kúszik a tengelyen, és emiatt a rögzítőanya lazának tűnhet egy idő után.
A csavarrögzítőt a tengely barázdáira teszik, majd rá a fogaskereket, és az anyára is ajánlanak egy csepnyit.
Na most ami nekem gyanús, hogy ott erről egy rakás leírás van, itt a fórumon viszont egyátalán nem találkoztam ezzel a problémával.
Igazi ritkaság, DR 650 SE 2003 gyári komplett felniszett eladó. Nézz utána Ebay-en csak 1 darabja 90 ezer és ott van még a vám + posta!
A hátsó külön is eladó 55 ezerért.
Nagyon jól mondod.
Mivel nem gerjesztős így saját magában zárlatólja a felesleges
áramot. Ha nincs lámpa és pörgeted a mozit egy helyben akkor
kinyiffan akár 1 perc alatt is.
A sok ledes lámpa a halála szegény feszültségszabályozóknak egy túra motoron.
Az endúrókon általában nincs nagy világítás így generátor se
olyan nagy.
Ne tévesszen meg az se senkit ha zárlat van.
Akkor a vesz a kábelekben 1v alá esik.
Ami már a leszabályzott érték alatt van. 14.2 +- 0.2
13v al. (amit már a tekercs is megbánhat mivel nagyobb terhet kap.
a cdi müködéséhez nem kell az aksi mert egy külön rendszer a gyújtás meg az áram ellátórendszer ...ha nem dc cdi röl beszélúnk
Állandó mágneses generátor koppon működik mindig. Nem tudjuk másként szabályozni, minthogy agyonterheljük. Ettől esik le a feszültsége a normális szintre. Ezt a terhelést a fesszab adja, a belsejében elfűti a felesleges áramot. Ettől melegszik intenzíven.
Ebből következik, hogy a generátornak nem árt ha leterheled a névleges terheléssel, pusztán a szabályzónak lesz kevesebb dolga, illetve alacsony fordulaton lehet kevés a termelt áram, mikor még nincs meg a kellő fordulat, és a szabályzónak amúgy sem kellene beavatkoznia, mert amúgy is alacsony a feszültség.
A másik dolog, hogy ha lekapcsolja valaki a fogyasztókat, vagy csökkenti a fogyasztók fogyasztását (pl.xenon, ami csak begyújtáskor fogyaszt intenzíven, utána takarékosabb, mint egy hagyományos izzó), a szabályzóra nagyobb feladat hárul, esetleg bele is rokkan.
A fentiek tehát az állandó mágneses generátorokra vonatkoznak, a motorok 90 százaléka márpedig ilyen.
Egész más a helyzet a gerjesztőtekercses generátoroknál. (CBR1000, FZR1000, lég-olajos Suzuki blokkok...pl.)
Itt a működés elve az, hogy az állandó mágnest elektromágnessel helyettesítik, ezt nevezzük gerjesztőtekercsnek. Immáron a mágnes erejét tudjuk szabályozni, azaz ha nem gerjesztünk nincs kimenő fesz, ha pedig teljes gerjesztéssel működtetjük, akkor kis fordulatszám mellett is lehet elegendő áramunk. A szabályzó itt gyakorlatilag az emelkedő fordulatszám mellett csökkenő gerjesztéssel biztosítja az egyenletes feszültséget. Nyilván a terhelés itt is bejátszik, de a szabályzó azt is kompenzálja.
tanulmányozd a rajzokat !
hmm...érdekes...Na de a tapasztalattal szemben nem tudok vitatkozni! :) Kérdés, hogy azokat tényleg világítás nélkül használták és azért ment tönkre vagy pedig egy zárlatos akksi miatt.
a gyakorlat szerint tönkremegy, elég sok régi endúró fesszabhibás, ellenben amik messzebb mennek(és világítanak) azok meg nem
gondolom itt a tervezés is számít hogy tervezték
nem egy olyan gépet láttam már amin dupla fesszab volt, egy a világításnak(ami váltóáram) és egy a többi kacatnak(ami egyenáram)
ezeket lehet nem érinti úgy a terhelés nélküli közlekedés
Na most, ha annyira leterheled, hogy szabályozás előtt és utána nem sok az eltérés, akkor nem esik rajta sok feszültség, mert akkora a terhelés, hogy lehúzza a tekercs feszültségét is. Viszont ilyenkor baromi nagy áram folyik rajta. Ha kicsi a terhelés mert az akksi fel van töltve és a lámpát meg lekapcsolod akkor nincs terhelés szinte, de sok feszültség esik az szabályzón, de ha nem folyik csak kevés akkor kevés a Watt. Ez az elméleti működése! Gyakorlatban nem próbáltam. De ha fel van töltve az akksi és lekapcsolod a világítás akkor sem fog tönkre menni. .
Tehát:
A: tekercs feszültsége
B: szabályozott fesz
C: A szabályozón esett feszültség.
P: A szabályozón esett teljesítmény eldisszidálása
A = 17V; B= 14V; I=7A
C= 3V; P= 3V*7A = 21W
--------------------------------------------------
Kevés terheléssel
A = 50V; B= 14V; I=0.5A
C=36V; P=36V*0,3A =18W
Forma forma az elmélet szerint! :)
De ezt le kellene mérni. De valószínűleg már előttünk a motor mérnökei megtették. :)
szerintem megy az áram, de mivel nem értek hozzá nem tudom bizonyítani
ha ezen eligazodsz akkor lehet magad is tudod bizonyítani: http://tenere.hu/letoltheto/3_...
Magyarul nem folyik rajta áram. Nincs ami tönkretegye. Akkor ártasz neki a legtöbbet. ha van egy totál zárlatos akksid ami benne van sokáig. Akkor képes tönkre is tenni. hosszú távon. Ha esetleg valamit rosszul tudnék akkor kérlek bizonyítsd. :)
szabályzás nélkül sokkal több van akár 30-50-70v is
a működési elvét nem ismerem, de azt tudom ha világítás nélkül használod sokkal forróbb a fesszabb mintha világítasz
Tételezzük fel hogy a feszsabályozás nélül van 17V feszültséged. amit mondjuk 13V feszültségre redukál le. Na most a fesszabályzón ilyenkor
5 V esik. Ha leterheled 1A-rel akkor 5W. Tehát ennyit kell neki elfűteni.
Ha leterheled 5A-rel akkor 5x5 W-ott kell neki elfűteni. Ergó 5 nagyobbat kell neki disszipálni.
meg lehetne rúgni de nem tudod olyan gyorsan......
mert ha lagymatagon rúgod lesz egy szép sárga szikrád amivel az életben nem indul be
nézz meg egy akkus berúgós gépet, szép nyugiban megrúgod és megy, ami gyárilag nem akkus(és nem kicsi 2t) azt sokkal lendületesebben kell rúgni, ha nincs lendület nem indul
a töltés meg úgy van (ami nem gerjesztett) hogy termeli az áramot, amit nem használsz el azt a fesszab elfűti, szóval simán megdöglik, főleg ha még a hűtése is bajos
Ezzel azért vitatkoznék. A töltőrendszer terheletlenül abszolúte nincs károsodva. Maga a töltőrendszer. Nos...Nekem volt már CDI-s motorom amit akku nélkül be tudtam indítani. Ha beindítod a motort akksi nélkül mondjuk, akkor az akkusarukon ott van a feszültség. Ami miatt károsodást szenvedhet ekkor a motor, hogy akksi nélkül szűretlen és stabilizálatlan jel van az elektromos rendszerben. És ha van érzékeny elektromos rész mint pl a CDI, nyilván ez nem tesz neki jót. Ami megintcsak nem teljesen igaz, mert maga a CDI-nek is kell rendelkezni belső szűrő egységgel.
Kérdés persze, hogy milyen szűrővel és milyen határok között tud szűrni
. A helyes persze az akksival való indítás. Ezt én sem vitatom, hisz így üzembiztos a működés. Viszont az lehet, hogy egy akkora motort nem lehet úgy megrúgni, hogy elég legyen a a fesz a CDI nek?!
Valóban megy akksi nélkül.... De rugásra akkor sem indul nélküle, max ha betolod.... Na de lényegtelen is, nem erről szólt a kérdés. én ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem feltétlen jelenti azt, hogy szar, am azt meg hogy tölt e könnyen ki lehet deríteni! :)
az amit írtál az nem igaz! az mz az akkumulátr gyújtással szerelt a dr 650 ac cdi lendkerék mágnes gerjeszt feszültséget a cdi hez de van a ami dc cdi ami egy inverter segítségével oldja meg akkumulátorról táplált.. van a többhengeres motorokon tci nem összetévesztendő az előbbiekkel tranzisztor vezérelt akkumulátorról táplált lehet digitáli vagy analóg az már agyártó típustóltól függ..hogy az indítás mivel történik az meg egy másik fejezet az aksi a motorban hol fogyasztó hol meg áramforrás töltés ..kisütés az megint másik a töltő rendszernek nem tesz jót ha aksi nélkül üzemel terheletlenül akár károsíthatja a töltőrendszer alkatrészeit is túlmelegedés... túlfeszültség..stb
Én úgy tudom, hogy az MZ is megy akksi nélkül. Pont azért berugós mert hogy menjen nem kell hozzá semmi. Az akksi általában az inxdek és a féklápa működéséhez kell. Ezt fontos kérdés várok még tapasztatalatokat. Én úgy tudom minden motorban külön gyújtástekercs van. Plusz a ugye a jeladó tekercs. És amikor indítod úgy ahogy a gyújtótekercs felgerjed, az töltőtekerccsel együtt. már meg kell szakítania a gyújtást. Nos szerintem már amelyik nem tud felgerjedni csak akksiról szerintem az már nem az igazi. Ki az aki ebben komolyabban benne van?
az említett tipussal még nem volt tapasztalatom… de igen, vannak olyan motorok amiknek kell az akumlátor a beindításhoz még így is. bár hirtelen csak az MZ jutott eszembe
Sziasztok! Egy kis tapasztalati segítségre lenne szükségem. Szeretnék vásárolni egy Suzuki DR 650R Dakart. Na most ez a gép csak Berúgós ugye. Ha minden jól megy lehet hétvégén megnézem. De a tulaj azt mondtam, hogy addig szerez egy akksit mert csak azzal indul be.
Létezik? Hogy egy berúgós motorhoz kell az akksi? Én akárhány motort próbáltam akksi nélkül is be tudtam rúgni. Vagy valami kókányolás lehet az elektronikában?
Köszi előre is a válaszokat.
A gazdája azt mondta, hogy 10W40-es olajból kb 1-5 decit megeszik 100-150 kilométeren. De azt mondta, hogy könnyen indul, és nem füstöl.
Az olajfogyasztásról van valami tapasztalat?