Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igazítsd már ki az adataidat, légy szíves:

"Jelenlegi motorom
Bandit 1200 N, Majesty 125, Ty 250r, Mini Riga"
"mivel elsővel keveset fékezek"

Erről szívesen hallanék bővebben :)
Már érzem, megálláskor kb 20 km/h-ról változatlan fékkar állásnál lüktetve fog be és áll meg a gép. Egyelőre nagyobb fékezésekkor nem üt, de ez már csak idő kérdése.a tapasztalataim alapján.
"Azóta 5000 km ment bele és megint lüktetve fog, már tanácstalan vagyok, hogy mi okozhatja."
Furcsállom, hogy új kora óta ilyen és még senki nem tálalta meg a hibát....
Csak műszakin dobja ki a gép hogy üt a féked vagy te ezt érzed is?
Hogyan tud kagylósra kopni? Mi okoz ilyen hibát ?! Számomra ez felfoghatatlan, hogy a legtöbb esetben kagylósra kopna egy tárcsa.
Sajnos már csak levélnehezéknek jó a kagylósra kopott tárcsak.(De azért mérd meg egy mikrométerrel, a tárcsa azonos rádiuszán mondjuk 8 cikkre osztva vastagságát, hogy valóban erröl van -e szó.
Nyilván az új tárcsát a felszerelés után ki kéne órázni, hogy nincs- e radiális ütés mielött munkába állítod.

Pasta: ATE 03.9902-0501.2/02 ATE-ZYLINDERPASTE 180G

https://www.amazon.de/ATE-03-9...
A dugattyúkat tavaly nyáron tisztítottuk ki a MAMI-ban, körültekintően, alaposan megcsináltuk, akkorra már tény, hogy elég rossz állapotban voltak, nehezen mozogtak. Most kerékcserekor ellenőriztem, 3/4-ig kipumpálás után kézzel könnyen vissza lehetett nyomni mind a 2x4 darabot. Milyen pasztát javasolsz a szereléséhez? Mi szilikonzsírral csináltuk. Most megnéztem a szerviz füzetemet, pár nappal a kerékcsere után került csak fel a tárcsa, így a gumis (most legalább is) nem okozhatta a hibát. Viszont tény, menet közben hallani, hogy 1 ponton picit befog a fék, nem gondoltam volna, hogy akár ez a minimális súrlódás is okozhat kagylós kopást. Lassan úgyis szezon vége, szétszedem majd a féket és ellenőrzöm azokat a dolgokat, amiket leírtál, köszönöm a segítséget. A tárcsák így ismét kukák?

ferivagyok: A féknyergek felfogatása rendben van, előírt nyomatékra húztam. Új tárcsához mindig új szett betétet kapott, sajnos még egyet se azért kellett cserélnem, mert elkopott volna.
A lüktetö fékeröt a tárcsak kagylósra kopása okozza. Párszor már leírtam, hogy kb egy század miliméter már érezhetö fékérö változást okoz, 0.02 mm már ráz rendesen, 0.03 mm már a használhatlan kategória. (ezeket "volt szerencsém" a sajátomon kimérni és tapasztalni)
A kagylós kopásért két dolog lehet felelös. Az egyik, hogy a féknyergekben a dugattyúk nem huzodnak vissza rendesen, így a tárcsát elérni, és koptatja. Bizonyos helyeken a tárcsak kerülete mentén picit jobban, mivel minden tárcsának van egy pici axiális-oldalirányu ütese.
Ezért alaposan szét kéne bontani a munkahengereket, kitakaritani a karmantyúk és porvédök hornyait az öntvényben. Ez nagyon körültekintö munkát igényel, mert itt egy igen kemény kicsapódás-oxidáció okozta lerakodás van a hornyokban-föleg ha ritkán vagy soha nem cserélnek fékfolyadékot. Csak mechanikusan lehet eltávolítani, törelgetés, sürített levegö nem segít. Ès végig vigyázni a tömitö felületek épségére. Dugattyú felületet szintén felpolírozni, majd pasztával összeszerelni. A beszerelt dugattyúkat kézzel kell tudni forgatni, benyomni kíhúzni. Ilyenkor a dugyattyúk közé lehet tenni deszkát, és süritett levegövel 1-2 báron "megfújni" a féknyerget a fékcsö becsatlakozásánál, és ezzel párszor megjáratni a dugattyúkat, figyelve, hogy nagyjából mind egyformán indul meg, és megy ki, jár könnyen...
Ha azok renben könnyen mozognak, akkor pedig ki kéne órázni a felni tárcsával érintkezö felületét, hogy valóban "sík" nem üt 1-2 századnél többet, nincs rajta sorja, feltüremkedés, ami miatt a tárcsa nem fekszik fel rendesen. De ezt a tengelyirányú ütést a mostani felszerelt tárcsán is él kéne végezni mielött leveszed a kerékröl, még beszerelt állapotban akár...
Ès ami nagyon fontos keress párhuzamot a gumicserék és lüktetö fékerö újbóli megjelnése között... Ugyanis simán lehet, csak egy béna gumishoz/gumisokhoz jársz abroncs serére, és ök görbitik el a tárcsád. Èn már régóta leszedem gumizáskor a tárcsákat, ha magam csinálom, ha gumishoz viszem...túl könnyü célpontok, és ahhoz képest túl drágák...
a féknyergek nem lötyögnek ? betétek voltak a tárcsával cserélve ?
Sziasztok!
650-es ABS-es vizes Banditnál mi okozhatja az első féktárcsák ütését? A motornál új kora óta problémát jelent, garanciában cseréltek egy szettet illetve bemérték a felnit (felni csere nem volt), azóta én 2x cseréltem rajta tárcsát, leginkább a műszaki miatt, mivel elsővel keveset fékezek, de már nagyon örülnék, ha nem csak műszakin lenne hibátlan. Azt tudni kell a motorról, hogy sérülés és eldőlés mentes, 1-2 kátyún kívül más külső behatást nem kapott, kerékcsapágyakat szezon elején ellenőriztem (amikor ismét új tárcsákat kapott), továbbra sem volt problémájuk. Azóta 5000 km ment bele és megint lüktetve fog, már tanácstalan vagyok, hogy mi okozhatja.
Hátha valakit érdekel:
https://www.kepesmotor.hu/moto...
Sziasztok!

Suzuki GSF 650, 1200 K6 és 1250 Banditra való csomagtartórendszer eladó. A tartórendszert 1 túrán használtam, a dobozok 2 szezont futottak.

Givi PL539 oldaldoboz tartó: 35.000 Ft
Givi FZ539 topcase tartó: 15.000 Ft
2 db Kappa K40-es doboz: 50.000 Ft/pár

Képek és elérhetőség a hírdetésben.
https://www.kepesmotor.hu/moto...
Köszönöm az infókat!Ma kiveszem a gyertyákat és meglátjuk mit mutat.
Nem azt javasoltam, hogy csinálj egy karbiszinkront, bár abból is ki lehet deríteni pár dolgot, föleg ha jó müszered van. Arra gondoltam, hogy mondjuk, valamelyik hengernél esetleg mégsem sikerült a szinkron, és lehet sokat kap(ott), lemossa a hengerfalrol az olajat, kopik erösen henger-dugó páros, vagy túlfolyik -rossz az úszószint...
Az furcsa csak hidegben kell szivató...
Ekkora futásteljesítménynél, ha nem tudsz semmi az elöéletéröl, biztos rommá szedném a porlasztót, és csinálnék egy alapos felújítást, szelephézag ellenörzést, stb...
Én speciel anno azért jöttem Zadartól olajos egyikoldali féktárcsával mert kilazult a csavar és telibaszta az egészet.
Amúgy a légkucs a legjobb, kárt nem tudsz csinálni, viszont 110%, hogy szétjön. Na jó, a forgásirányra nem árt figyelni
Ez a csavarragasztás furi, csináltam egy pár villát, néhányról tudom, hogy én szedtem szét először, azokon a csavarokon nyoma nem volt menetrögzítőnek.
Nálam a szerszám nem volt kopott. Légkulcsot sem használtam, valószinűleg sok volt a ragasztó a csavaron. De a lényeg, hogy megoldódott.
A kipiszkálom a szimeringet módszer tényleg gyalázatos...Spórolunk mindenen módszer.
óóó pedig nem olyan nehéz azt elég ha valaki kopott szerszámmal próbálkozott vagy túltolta a ragasztót és a légkulcs mindjárt megoldja a dolgot különben én sose ragasztózom viszotn volt már hogy a szimering helyét kellett...... a kipiszkálom a szimeringet telószétszedés nélkül módszer miatt mikor sikeresen összekarmolásznak mindent
2006-os évjárat (korcs☺), sztem közel 100e km lehet benne,az előéletéről mem sokat tudok.Karbi tisztítás még nem volt,csak szinkron,én eddig 10e km-t tettem bele.Légyszűrő hiflo filtro.Menetteljesítményben változást nem tapasztaltam,szépen ,egyenletesen húz.Szivatót csak hidegben kell használni.Megpróbálkozom egy karbi szinkronnal,ahogy írtad.Köszi!
Ennél egy kicsit több adat kéne.
Mennyi a vélt futásteljesítménye a motornak?
Mikor volt felújítvan a porlasztosor?
Melyik 1200-es? A görbe vázas 2000 elötti vagy az egyenesvázas, esetleg a 2006-os korcs?
A karbiszinkronnál volt teljes ultrahangos mosás, tömitéscsere, végnyomás vagy veszteség mérés a hengerekben, szelepállítás?
Hol használod a motort? Városban, ahol magas a levegö szennyezetssége, vagy szigorúan csek esöben és a hegyekben motorozol?
Gyári vagy utána gyártott legszüröt használsz?
Szikra kép milyen? Jól testelnek a trafók?
Gyertyakép? Fehér/kormos?
Volt okosítva a porlasztója, vagy gyári beállítások vannak még?
Indul könnyen esetleg szivató nélkül is?
1500-3000 között szépen húz vagy torpan, dadog?
Amúgy simán lehet, hogy szinkronnál nyúltak mellé, aztán mostanság gyürüzött be a probléma...
Sziasztok!

Az utóbbi időben jelentősen megnőtt a fogyasztásom bandit 1200-on.Eddig 6 literrel simán eljártam,most viszont 8 liter alatt sosem tankolok 100 km-re. Karbiszinkron,légszűrő csere 8e km-el ezelőtt volt. Van valami ötlet tapasztalat,hogy mi lehet az oka?
Én egyszerűen és olcsón oldom meg. Szigetelő szalag ráteker a villaszárra és már kész is a szimering beütő... Kerül vagy 0,30 eurocentbe ellentétben a 20 vagy 40 euroval.