" tökéletesen beállítaniuk"
Azért mert sokkaknek halvány gözük sincs, hogy nincs tökéltes rendszer, így a saját farkuk kergetik a fa körül..., de meg is érdemlik...
Azt kéne megtanulni, hogy minden megfelelö, csak a toleranciát kell jól megválasztani! :)
De az is szuper hozzáállás, hogy más nyomora bénázása miatt nem vág bele valaki egy olyan dologba ami amúgy érdekelné, akkor mikor annyi buktacukrozó kommentál itt a fórumon.
Simán elöfordul, hogy rozsdás a tank, víz volt a tankban, vagy az üzemanyagrendszerben volt még viz vagy szennyezödés, és hiába takarítottál, újra televágta valamivel a fúvókákat. Föleg ha légszürö nélkül indítod, és berántja a szemetet a porlasztóba...
A Vákuummembrán nem dolgozik alapjáraton, kb 3000 környékén kezd el akkor rés lenni a fojtó-pillangó szelep alatt, hogy a föcsatornában meginduljon az áramlás, és a nyomáskülönbség felhúzza a tolattyút a membrán segítségével. Ha lyukas-porozus a membrán, csak lustább lesz a motor, meg nem lesz elég a nyomáskülönbség a rugóerö legyözésére teljesen, hogy teljesen felmenjen a -nyisson a tolattyú....
Alapvetöen egyikkel sincs baj. Azt legtöbbször a hozzá nem értök okozzák, mikor beleturkálnak. Nyilván hátrányt szenvedett a porlasztó az utóbbi idöben azzal, hogy megváltoztatták az üzemanyag összetételét, és erröl basznak tájékoztatni az érintettek normálisan. Csak a saját kárból lehetett tapasztalatot gyüjteni.
Ès ki tudja 25-30 éves korukban vajon a drága injektoros, szezorokkal teletömött rendszerek mennyi kinnal üzemelnek majd...
DE ez a motor járt már szépen légszürő nélkül is.
Egyszer csak hirtelen eltünt az alapjárat,teljesen betekerve sincs,és csak szívatóval hajlandó beindulni,még üzem melegen is.
Gázadásra így is lefullad.
Szívató nélkül el sem indul,gáz adásra sem.
Igen csak levegővel fúvattam keresztül a furatokat,meg karbi tisztító spray-vel.
A szintet az egyik csészében megnéztem rendben volt,és ahhoz méregettem ki a többit egy jelölt edénybe.
A membránon láttam kettőnél,mintha egy kis helyen ki lenne ritkulva talán.
Olvasgatom vagy 2 éve a láncolajzós topikot, és hát vannak akiknek ennyi idő alatt sem sikerült tökéletesen beállítaniuk. Nekem ehhez nem elég nyugodt az idegrendszerem...
Amikor ezeket a kényes karburátor problémákat tárgyaljátok, mindig megállapítom magamban hogy de jó hogy az enyém már injektoros. Nem volna türelmem ilyen kényes cuccokkal kínlódni.
Pályamotor adok-veszek a fészbukkon. Ahogy már néztem, mindenre minden idomját felteszik a népek. És
ott ilyen közepesen murvaette idomokat adogatnak ilyen 15-35 ezer között.
Már a helyet csinálom,kinyírtam az A állványt így kell csinálni egy zsiráfot amire fel tudom lógatni és darabolok.
Első körben meg kéne vizslatni elméleti szinten hogy mi a jobb.Triumph telót bele vagy egy 954-esét.Mármint mi olcsóbb.Ki szeretném venni a blokkot.A vázat homokszoratni stb.
kéne ey pályaidom.De az mocskos drága.
Manapság már nem lehet egy levegös pisztollyal tisztára fújni a fúvókákat! Hétvégén egy olyan porlasztót takarítottam, amin az erre a célra szolgáló hegyes fúvóka dörzsárt nem tudtam átszúrni. Töbször kellet nekifutni, mire kihajtottam belöle a bele kötött idegen anyagot.
"benzinszint is jó,külön leengedgettem kiméregettem"
Ezt hogy kell érteni? Megmérted hogy 48 ml van egy úszóházban?
Lehet csak nem szakszerüen fogalmazól, de a kérdéseid is hatalmas naivitást feltételeznek a témában. Ez pedig a legrosszabb párosítás, ha ez szorgalommal párosul. Nincs ezzel semmi gond, mert egyszer mindenkinek van esélye hosszú vagy kevésbé hosszú szopasok árán kitanulni a szakmát. De sokkal eredményesebb, ha elöbb körbejárja az ember a témát, tisztában van vele, hogy melyik része mikor dolgozik, mikor domináns, és milyen jelenségek utalnak arra, ha valami nem funkcionál rendesen.
Azt is illik figyelembe venni, hogy egy megbontás, takarítás után , ha minden gyári értéken van (úszószint, szelephézag, kompresszió a hengerekben), és tömített. akkor szinkrozinálni kell a porlasztókat, meg az alapjárati keverék mennyiségét beállítani a Pilot csavarokkal. Ehhez meg müszer és némi tudás ismeret szükségeltetetik, melynek igénye a korosabb szarok esetén hatványozott, ellensullyozandó a kopások okozta jelenségeket.
Sok esetben , ha tiszta is porlasztó, és minden új benne, akkor is falsol a fojtótengelyeknél, és kb semmit nem lehet addig állítani rajta, még azoknál tömítés nincs cserélve.
Történ már olyan is a nagy segítés közben, hogy kiderült, hogy sportszürö vagy sportdob van a gépen, vagy a gyári jelzésü fúvókák mérete a beütés szerint ugyan megegyezik, de amúgy fel van barmolva nagyobbra..
Mindenszart csináltam már.
Én vagyok az egyetlen aki 3x is beletörtem az M5 ös szívócső rögzítő csavart csuklóból.A szerelősrác szerint mindenki csak addig jutott el hogy megforgatta bennük a 4-es inbuszt.
Nem lehet egyszerre 4 membránod hibás - 3 hengerrel meg ha döcögve is, de járnia kellene szerintem....
Én továbbra is az úszószinteket ellenőrizném: nem lehetséges, hogy a 4 db új tűszelep / szelepfészek (ha nem gyári, hanem olcsó utángyártott) nem olyan szinten tartja a benyát mint kellene?
Akkor nem forog ki a motor, egyszerűen a membrán nem emeli fel a tűt, nem nyitja meg a levegő útját a motorba tehát csak kis fordulaton fog menni a motor.
A pilot csavarokat nem tekergetted el ? Karbi alján egy laposcsavarhúzós csavar mélyen bent.
Mivel hogyan tisztítottad a porlasztót? Mit jelent hogy tiszta a karburator? Tiszta teljes keresztmetszeteben az alapjárat, és a fö fúvóka is? A levegö belépö oldalon lévö fúvókák is tiszták. A Pilot furatok a szívócsöben is teljes kersztmetszetben átjárhatók?
Àllítottál benzinszintet a tüszelepcsere után?
Azért mert sokkaknek halvány gözük sincs, hogy nincs tökéltes rendszer, így a saját farkuk kergetik a fa körül..., de meg is érdemlik...
Azt kéne megtanulni, hogy minden megfelelö, csak a toleranciát kell jól megválasztani! :)
De az is szuper hozzáállás, hogy más nyomora bénázása miatt nem vág bele valaki egy olyan dologba ami amúgy érdekelné, akkor mikor annyi buktacukrozó kommentál itt a fórumon.
A Vákuummembrán nem dolgozik alapjáraton, kb 3000 környékén kezd el akkor rés lenni a fojtó-pillangó szelep alatt, hogy a föcsatornában meginduljon az áramlás, és a nyomáskülönbség felhúzza a tolattyút a membrán segítségével. Ha lyukas-porozus a membrán, csak lustább lesz a motor, meg nem lesz elég a nyomáskülönbség a rugóerö legyözésére teljesen, hogy teljesen felmenjen a -nyisson a tolattyú....
Ès ki tudja 25-30 éves korukban vajon a drága injektoros, szezorokkal teletömött rendszerek mennyi kinnal üzemelnek majd...
Egyszer csak hirtelen eltünt az alapjárat,teljesen betekerve sincs,és csak szívatóval hajlandó beindulni,még üzem melegen is.
Gázadásra így is lefullad.
Szívató nélkül el sem indul,gáz adásra sem.
A szintet az egyik csészében megnéztem rendben volt,és ahhoz méregettem ki a többit egy jelölt edénybe.
A membránon láttam kettőnél,mintha egy kis helyen ki lenne ritkulva talán.
ott ilyen közepesen murvaette idomokat adogatnak ilyen 15-35 ezer között.
Első körben meg kéne vizslatni elméleti szinten hogy mi a jobb.Triumph telót bele vagy egy 954-esét.Mármint mi olcsóbb.Ki szeretném venni a blokkot.A vázat homokszoratni stb.
kéne ey pályaidom.De az mocskos drága.
Manapság már nem lehet egy levegös pisztollyal tisztára fújni a fúvókákat! Hétvégén egy olyan porlasztót takarítottam, amin az erre a célra szolgáló hegyes fúvóka dörzsárt nem tudtam átszúrni. Töbször kellet nekifutni, mire kihajtottam belöle a bele kötött idegen anyagot.
"benzinszint is jó,külön leengedgettem kiméregettem"
Ezt hogy kell érteni? Megmérted hogy 48 ml van egy úszóházban?
Lehet csak nem szakszerüen fogalmazól, de a kérdéseid is hatalmas naivitást feltételeznek a témában. Ez pedig a legrosszabb párosítás, ha ez szorgalommal párosul. Nincs ezzel semmi gond, mert egyszer mindenkinek van esélye hosszú vagy kevésbé hosszú szopasok árán kitanulni a szakmát. De sokkal eredményesebb, ha elöbb körbejárja az ember a témát, tisztában van vele, hogy melyik része mikor dolgozik, mikor domináns, és milyen jelenségek utalnak arra, ha valami nem funkcionál rendesen.
Azt is illik figyelembe venni, hogy egy megbontás, takarítás után , ha minden gyári értéken van (úszószint, szelephézag, kompresszió a hengerekben), és tömített. akkor szinkrozinálni kell a porlasztókat, meg az alapjárati keverék mennyiségét beállítani a Pilot csavarokkal. Ehhez meg müszer és némi tudás ismeret szükségeltetetik, melynek igénye a korosabb szarok esetén hatványozott, ellensullyozandó a kopások okozta jelenségeket.
Sok esetben , ha tiszta is porlasztó, és minden új benne, akkor is falsol a fojtótengelyeknél, és kb semmit nem lehet addig állítani rajta, még azoknál tömítés nincs cserélve.
Történ már olyan is a nagy segítés közben, hogy kiderült, hogy sportszürö vagy sportdob van a gépen, vagy a gyári jelzésü fúvókák mérete a beütés szerint ugyan megegyezik, de amúgy fel van barmolva nagyobbra..
Én vagyok az egyetlen aki 3x is beletörtem az M5 ös szívócső rögzítő csavart csuklóból.A szerelősrác szerint mindenki csak addig jutott el hogy megforgatta bennük a 4-es inbuszt.
Csak ötletelek.
Én továbbra is az úszószinteket ellenőrizném: nem lehetséges, hogy a 4 db új tűszelep / szelepfészek (ha nem gyári, hanem olcsó utángyártott) nem olyan szinten tartja a benyát mint kellene?
A pilot csavarokat nem tekergetted el ? Karbi alján egy laposcsavarhúzós csavar mélyen bent.
Àllítottál benzinszintet a tüszelepcsere után?