Ez a hülyeség másodiktól egy egyest ért ! Áram csak fogyasztó ellenállása révén jön létre legyetek nyugodtak eddig hibásan mondtátok az biza feszültség forrás , amit fogyasztók nélkül mérünk az kapocs feszültség ! Aki tanulta tudja , aki nem , annak meg igazat adok !
A 600-at nagyon kell üvegelni hegynek fel, megpakolva, de felmenni felmegy szépen, csak intenzívebb szteppelést kell előadni vele.
Rugózó elemei, fékei is sokkal ergyábbak, 1200-t vennék, ha csak ez a kettő játszik.
Simán felfér, sőt, ha hálózsákot, vagy kis hengertáskát felkötegelsz 2 oldalra, olyan mintha fotelben ülne. Bár a tökéletes kényelemhez nem árt egy zselés ülés, a lába miatt tényleg nincs miért aggódni. Párom a maga 176 cm-ével kényelmesen el van, még nyeregtáskánál is, pedig az közelebb van a motorhoz, mint a doboz (konzol miatt). Hátsó box nélkül viszont nem hajlandó felülni, csak azzal érzi magát biztonságban. Szóval a dobozok annyit számítanak vásárlásnál, hogy legyenek. Újonnan 150e alatt nem igen hozol ki egy 3 dobozos monokey rendszert!
Üdv! Kérnék egy kis segítséget. Tervezek venni egy banditot kirándulni. Nagyjából a 2001 körülit tervezek 600s vagy 1200s-t. Elég sokat kapni teljes kofferszettel, ami nagyon tetszene, viszont nem vagyok benne biztos hogy a két oldaldoboz mellé még felfér az utas is? Esetleg választani kell, vagy egyik vagy másik?
Megint megtaláltál ? Úgy szeretnélek egyszer megölelgetni , hogy ilyen okos embernek megszorongatni a kezét ! Egyébként szerintem több eszed van mint egy normális embernek ! Még nem mondták : Boldog ember aki téged nem ismer !
Anno mikor először keveredtem bele ('70-es évek vége) még sokszor hívták robbanómotornak, azóta kissé finomodott és belsőégésű motornak nevezik helyesen, ha az általam előbb linkelt értekezést nézzük akkor valóban nem robbanás hanem égés történik a motorban. Régebben még oktatáskor is fékolajnak hívták a fékkörben kerengő folyadékot amit akkor helyesen tettek mivel az első fékfolyadékok tényleg olajak voltak, de vagy 40 éve csak fékfolyadékként lehet nevezni hisz mindenféle más vegyület alkotja a fékfolyadékokat. Tehát nem robbanó hanem belsőégésű a motor....
Te ebből doktoráltál , én mindeddig azt hittem a sürítés után a begyújtott üzemanyag robbanása után a táguló nyomás mozdítja ellenkező irányba a dugattyút ! ? Na mindegy engem az se zavar ha azt mondod hogy csak a parazsat megy megkavarni a hajtókar oda fölfele a picsába !
Ha nem vetted észre, én a kémia nyelvén keresztül próbáltam hozzátenni az előbbi vitához. Az utolsó mondatom a lényeg. Ami a belső égésű motorra vonatkozik.
Hadd peregjen csak lefelé, mint Mercedesről a dicsfény:
"Azt hiszem, akkor kezdett igazán eldurranni az agyam, amikor zseniális Sághi Iván barátom mesélt az S osztályos Mercedesek xenonos fényszórójáról - nem a mostaniéról, hanem az előzőéről. Egyébként szólok - vasárnapi cikk, hosszú lesz tehát és nemcsak autókról szól. Vissza.
Ezzel a korai generációs, intelligens (kanyar, változó terítés, automatikus lekapcsolás) fényszóróval ugyanis az a baj, hogy iiiissssszonyatosan drága, sok százezres nagyságrend. És ha parányit is sérül az üvege, az ember nem teheti meg, hogy egy hátul puffos autóból kiveszi fél-negyed áron a tökéletes, bontott fényszórót, és átteszi a saját, repedt üvegese helyébe. Ó nem.
A nyomorult fényszóró ugyanis a CAN-buszon az autó központi elektronikájával kommunikál, s a bejelentkezéshez egyedi azonosítót használ, mely kódot összesen csak egyszer lehet beírni - a gyári égetéskor. Utána módosíthatatlan. Az autó elektronikája csak azt a két számkódot beküldő fényszórót hajlandó működtetni, amire Stuttgartban megtanították, a bontott autóét nem. Újat kell venni, olyat, amibe a megfelelő autóhoz való kódot rögzítik – eredetileg. Meg lehetett volna oldani a dolgot egy újraírható csippel, de nem, úgy döntöttek, szívjon csak a tulaj, mert ezt nem lehet újraírni. Számítástechnikában jártasaknak – PROM helyett egy EPROM kellett volna bele, árkülönbség lényegében nincs, de ha lenne is, fillérekről van szó. Erre gondoljanak azok, akik a mostanában már a tízéves kort és az új, linóleumpadlós, alap-Fabiák árát közelítő S-Mercivel készülnek leelőzni a sószóró kocsit Mátraháza felé a szerpentinen. Még egy-két évet csökken a kocsi ára, és a kis betört plexi nagyságrendben a jó kis luxus-Merci árával összemérhető lyukat üthet a bankszámlán.
Ivánon keresztül – aki ilyen típusokat szerel – sajnos több mercedeses sztorit ismerek, mint mást, ezért kicsit igazságtalan, ha egy E osztályos történettel folytatom a sort, de ez egy véleménycikk, tehát csak azért is megírom. Az előző szériájú modell ez is, az összes hátsó lámpaizzó ledes, tehát (elméletileg) soha nem ég ki. Igen ám, de a helyzetjelző nem, az hagyományos izzóból van, amiről Edison óta tudjuk, hogy meglehetősen korlátos az élettartama. A Columbo-sztorikon felcseperedettek kitalálták – led és izzó egyaránt forrasztott a NYÁK-lapon, tehát ha kiég a helyzetjelző, mindenestől kell cserélni a panelt. Ami szintén nem két fillér.
Persze, ahogy a magyar találékonyságot ismerem, nyilván van már egy csomó mester, aki kiforrasztja azt az izzót a NYÁK-ból, és beforraszt valami hasonlót, még azt is el tudom képzelni, hogy Pestlőrincen akad már hardver-hacker, aki az S osztály helyes kódot tartalmazó fényszóró PROM-ját kiforrasztja, és beteszi az ép fényszóró elektronikájába, mert Pestlőrincen olyan szinten űzik az autóhackelést, amit fel se fog az agyunk. Ezek a rohadt kapitalisták mindig kitalálnak valamit, hogy szívassák a szegény embert, de a szegény ember mindig okosabbnak bizonyul. Csak könyörgöm, miért kell mindent kerülőúton, turpissággal, ügyeskedve?"
1. Belsőégésű motorban nem robbanás történik, hanem égés.
2. A felszabaduló hőmennyiséghez (amit egy belsőégésű motorban hasznosítani lehet) nincs közvetlenül köze a reakció sebességének.
Nem vagyok szerelő. Vegyészként szólok hozzá. A metán a levegővel elegyedve sújtóléget képez. Robbanóképes 4 és 15 tf% között. Alatta, felette csak simán, kék lánggal elég. 4 és 15% között a robbanás ereje és hőmérséklete változik. 9,5%-nál a legdurvább a robbanás ereje. Mondhatjuk gépésznyelven úgy, hogy ott "nyomatékcsúcs" van. Ebből az következik hogy létező állapot az, hogy kevesebb hatóanyaggal nagyobb erejű robbanást lehet előidézni. Magyarul: lehet idealizált beállítással kevesebb üzemanyaggal nagyobb teljesítményt kicsiholni.
Rugózó elemei, fékei is sokkal ergyábbak, 1200-t vennék, ha csak ez a kettő játszik.
http://youtu.be/4e_IUPfKwUk
Hogy van Wiki vagy hogy kokit kapsz a robbanásért?
https://hu.wikipedia.org/wiki/...
"Azt hiszem, akkor kezdett igazán eldurranni az agyam, amikor zseniális Sághi Iván barátom mesélt az S osztályos Mercedesek xenonos fényszórójáról - nem a mostaniéról, hanem az előzőéről. Egyébként szólok - vasárnapi cikk, hosszú lesz tehát és nemcsak autókról szól. Vissza.
Ezzel a korai generációs, intelligens (kanyar, változó terítés, automatikus lekapcsolás) fényszóróval ugyanis az a baj, hogy iiiissssszonyatosan drága, sok százezres nagyságrend. És ha parányit is sérül az üvege, az ember nem teheti meg, hogy egy hátul puffos autóból kiveszi fél-negyed áron a tökéletes, bontott fényszórót, és átteszi a saját, repedt üvegese helyébe. Ó nem.
A nyomorult fényszóró ugyanis a CAN-buszon az autó központi elektronikájával kommunikál, s a bejelentkezéshez egyedi azonosítót használ, mely kódot összesen csak egyszer lehet beírni - a gyári égetéskor. Utána módosíthatatlan. Az autó elektronikája csak azt a két számkódot beküldő fényszórót hajlandó működtetni, amire Stuttgartban megtanították, a bontott autóét nem. Újat kell venni, olyat, amibe a megfelelő autóhoz való kódot rögzítik – eredetileg. Meg lehetett volna oldani a dolgot egy újraírható csippel, de nem, úgy döntöttek, szívjon csak a tulaj, mert ezt nem lehet újraírni. Számítástechnikában jártasaknak – PROM helyett egy EPROM kellett volna bele, árkülönbség lényegében nincs, de ha lenne is, fillérekről van szó. Erre gondoljanak azok, akik a mostanában már a tízéves kort és az új, linóleumpadlós, alap-Fabiák árát közelítő S-Mercivel készülnek leelőzni a sószóró kocsit Mátraháza felé a szerpentinen. Még egy-két évet csökken a kocsi ára, és a kis betört plexi nagyságrendben a jó kis luxus-Merci árával összemérhető lyukat üthet a bankszámlán.
Ivánon keresztül – aki ilyen típusokat szerel – sajnos több mercedeses sztorit ismerek, mint mást, ezért kicsit igazságtalan, ha egy E osztályos történettel folytatom a sort, de ez egy véleménycikk, tehát csak azért is megírom. Az előző szériájú modell ez is, az összes hátsó lámpaizzó ledes, tehát (elméletileg) soha nem ég ki. Igen ám, de a helyzetjelző nem, az hagyományos izzóból van, amiről Edison óta tudjuk, hogy meglehetősen korlátos az élettartama. A Columbo-sztorikon felcseperedettek kitalálták – led és izzó egyaránt forrasztott a NYÁK-lapon, tehát ha kiég a helyzetjelző, mindenestől kell cserélni a panelt. Ami szintén nem két fillér.
Persze, ahogy a magyar találékonyságot ismerem, nyilván van már egy csomó mester, aki kiforrasztja azt az izzót a NYÁK-ból, és beforraszt valami hasonlót, még azt is el tudom képzelni, hogy Pestlőrincen akad már hardver-hacker, aki az S osztály helyes kódot tartalmazó fényszóró PROM-ját kiforrasztja, és beteszi az ép fényszóró elektronikájába, mert Pestlőrincen olyan szinten űzik az autóhackelést, amit fel se fog az agyunk. Ezek a rohadt kapitalisták mindig kitalálnak valamit, hogy szívassák a szegény embert, de a szegény ember mindig okosabbnak bizonyul. Csak könyörgöm, miért kell mindent kerülőúton, turpissággal, ügyeskedve?"
Forrás: http://totalcar.hu/magazin/vel...
2. A felszabaduló hőmennyiséghez (amit egy belsőégésű motorban hasznosítani lehet) nincs közvetlenül köze a reakció sebességének.