Csodás példa, az újak feljődésére. VW legújabb 2.0 cr tdi a céges kocsim. 75 (HETVENÖT) lóerős. Áttételek hosszúak, mint a vonatfütty. a 4-et 80 körül érdemes váltani, ott pörög 1800-at olyankor. 9et eszik a városban, és nem veretem neki. Kolléga ilyenből 110 lóerős PD-t adott le, amit 8 évi használt. Ugyanezt kapta, mint én, mint mondta, 2-vel eszik többet, ugyanolyan felhasználás mellett. Ja, és ebbe ADblue is kell, és benne van a start-stop.
Sőt, még az én kőkori karbisomban is van környezetvédelmi tiltás 2-3ban. Ekkor azt csinálja, hogy 2000-es fordulatról finoman gyorsítva rángat, mint állat. Aztán szétszedtem, ledugóztam, azóta véllany :D ja, és feljön kettőben :)
Nem, nem hülyék a gyárban hanem nekik szerintem be kell tartani a környezetvédelmi szabályokat és az sokszor bajjal jár, nagyon dús az alapjárati keverék mert a többlet benya kell, hogy mihamarabb felmelegítse a katalizátort, nem véletlenül eszik többet az új swift majd 2 literrel mint a régi, ugyan nehezebb, de nem ennyivel, ha csak ezt elveszük már az is sokat számít és ez még csak az alja a variációknak, ebben K.Istvánnak igaza van....szerintem.
Én bármit kimagyarázok, a szakmám része.
Szóval, vettem, hogy a részterhelésről magyarázol, sőt én minden kétség nélkül elméletben is felfogtam az írásod értelmét 8 évvel ezelőtt is. 200 fordulatonként szépen beállítod az ideális benzin- levegő arányt, pont. Próbálom érteni - Tasi részéről- miért lenne ez bárhol káros, szerintem csak a tömeggyártásból okozott szórást küszöbölöd ki. Igazából egy ilyen úgy lenne jó feltenni, hogy előtte kigrammozod a dugókat meg a hajtókarokat is ;-)
A csúcsteljesítményről azért írtam, mert Yoss pendítette meg, hogy 120LE lett az övé. Na, nem vagyok benne biztos, hogy ugyanaz a pad nem 118 lovat mért volna stock állapotban.
De a lényeg: Az a motor volt nálam, nem egyszer, nem kétszer. Meg szokott lenni egy széria is. Napi közlekedés során közük nincs egymáshoz. Zsoltét nem éreztem lényegesen erősebbnek, de azt nem volt alkalmam kiforgatni a városban ( a rendszámot meg csak nem veszem le). Viszont az a finomság, ahogy az felveszi a gázt részterhelésre az elzártról, mellőzve a klasszikus "injektoros rángatást" , az már vetekszik a karbissal.
nem az a diskuzus tárgya hogy nem jo a comander .. hanem az hogy a gyárban sem hülyék vannak és bizony mondhatok bármit nem eszik kevesebbet aban a tartományban használva ahol meg van kurtitva a nyál ott pedig hatványozodik a kopás
Ez az én motoromról készült, kb 2-2.5 óra volt az összes/tartomány kimérése, de utána letöltöttem sok más térképet , és a pár ezer km -nyi tapasztalat után átírtam magamnak "megérzésre" ezt az alaptérképet, úgy hogy túrás tempóban kicsit visszaszegényítettem, így 4-5 literre is le lehet tolni a fogyasztást 100-as tempó alatt, 4500 felett pedig "szívlapáttal vágnak hátba".
Pont úgy mint a gumi téma, általában azok ragaszkodnak a gyári mérethez kik még nem próbáltak mást, volt amihez nagyobbat és volt amihez kisebbet tettem fel és azt éreztem jobbnak, tanácsot csak úgy tudok adni valamiben ha én is kipróbáltam.
te érzsd meg az amugy is nyomatékos 1400 inyektoral alul ahogy te montad vékony közepén van kakaó e teteje ujra vékony ezzek az át irkálások a motor járását jelegét változtatják .. alul fel tekerik 3500 ig igy selymesen szépen duruzsol indulásnál le szakadsz a motorol ugy tol .. és te mosolyogsz .. MILYEN FASZA de a közepét meg meg faragják hogy számotevöen ne nöljön a fogyasztás fel 6 ba és 4000 fordulaton ki mész a világvol 5 literel de ez már vékony
és mi a vékony égés jelmzöje ?, jobban tisztában megy csak éppen magasabb hő fokon . pl az elmult 50 én gépei a 60 években a termostatok 74 fokosak voltak a 80 években már 80 - 85 fok amai uj verdák ban van olyan termostat ami 102 fokon nyit minél magasabb höfokon dolgoznak amotorok .. ez az olaj minösége az anyagok jobb meg munkálásának köszönhetö
Megírtam párat (amúgy csak suzukit, a többinek tudtommal nem lehet, bár tévedhetek) olyat is amivel pályára mentek és nagyon túltoltuk, de tönkre ettől nem ment. Az enyémet szinte ahányszor ráülök átírom szórakozásból, többnyire szarabb lesz és rögtön visszaírom, de baja nincs eddig. Ezért jó egy saját írógép, szórakozásra, másnak már nem nagyon írom.
Ìgy van!!!
Csapjál fel a 90-es években egy motorkatalógust, meg után egy két évvel későbbit. Mondjuk nézd meg, hogy lett egy xj 600 évröl-évre gyengébb a környezetvédelmi szigorítások miatt. Mivel fojtja vissza a 90-es években a suzuki a svájci piacos példányait. kisebb porlasztó szükítések, más fúvókát, más tűprofilok...pedig a 100 lovas gsxr 1100 nyitva 130-140 lovas!
Most neked magyarázzam, hogy már abból látom, a fogyasztást (mivel 13 éve vagyok vele összebútorozva), hogy mennyi km után tűnnek el a rublikák?!
Neked egy kicsit nyersebben reagálnék! Olvasd el amit írtam! Egész idáig azt pofázom, hogy lófaszt nem érdekel a csúcsteljesítmény, hanem a részterhelésekről ugatok minden egyes alkalommal, de annyira korlátolt a kapacitásotok, hogy csak csúcsteljesítményt vagytok képesek értelmezni...Vagy próbáld meg kimagyarázni!
valojában ne legyen ebből vita mindenki hisz valamiben ............. eléd basznak egy grafikont amit a számito ki baszott és te szentül hiszel benne .. van aki men hisz a metabondban .. olyan motoros is jár hozzám aki nem tesz spurit a a karbis gépjébe mert szét rág mindent a spuri ................ söt van olyan kolegám aki be vizezi a szenet .. MERT UGY JOBAN ÉG ...........
nem vagyunk egyformák egy biztos bármelyik comander gyárto legyen bármilyen nem a gyári el baszott térképet irja át a tutira hanem a bene hagyot biztonsági tartalékot veszi ki .............. ami valamilyen ok fojtán 2-3 év mulva szinte vissza áll alphelyzetbe
vegyük a kipufogot .. nem egy motoros jár hozzám sokszor halom rá szurtam a nyitot rendszert és erösebb a motor .. MITŐL ? hangosabb és a visza dolgozo levegő szépen el égeti a kipufogo szelepet ..............
Szóval, vettem, hogy a részterhelésről magyarázol, sőt én minden kétség nélkül elméletben is felfogtam az írásod értelmét 8 évvel ezelőtt is. 200 fordulatonként szépen beállítod az ideális benzin- levegő arányt, pont. Próbálom érteni - Tasi részéről- miért lenne ez bárhol káros, szerintem csak a tömeggyártásból okozott szórást küszöbölöd ki. Igazából egy ilyen úgy lenne jó feltenni, hogy előtte kigrammozod a dugókat meg a hajtókarokat is ;-)
A csúcsteljesítményről azért írtam, mert Yoss pendítette meg, hogy 120LE lett az övé. Na, nem vagyok benne biztos, hogy ugyanaz a pad nem 118 lovat mért volna stock állapotban.
De a lényeg: Az a motor volt nálam, nem egyszer, nem kétszer. Meg szokott lenni egy széria is. Napi közlekedés során közük nincs egymáshoz. Zsoltét nem éreztem lényegesen erősebbnek, de azt nem volt alkalmam kiforgatni a városban ( a rendszámot meg csak nem veszem le). Viszont az a finomság, ahogy az felveszi a gázt részterhelésre az elzártról, mellőzve a klasszikus "injektoros rángatást" , az már vetekszik a karbissal.
részem ről enyi
te érzsd meg az amugy is nyomatékos 1400 inyektoral alul ahogy te montad vékony közepén van kakaó e teteje ujra vékony ezzek az át irkálások a motor járását jelegét változtatják .. alul fel tekerik 3500 ig igy selymesen szépen duruzsol indulásnál le szakadsz a motorol ugy tol .. és te mosolyogsz .. MILYEN FASZA de a közepét meg meg faragják hogy számotevöen ne nöljön a fogyasztás fel 6 ba és 4000 fordulaton ki mész a világvol 5 literel de ez már vékony
és mi a vékony égés jelmzöje ?, jobban tisztában megy csak éppen magasabb hő fokon . pl az elmult 50 én gépei a 60 években a termostatok 74 fokosak voltak a 80 években már 80 - 85 fok amai uj verdák ban van olyan termostat ami 102 fokon nyit minél magasabb höfokon dolgoznak amotorok .. ez az olaj minösége az anyagok jobb meg munkálásának köszönhetö
Ìgy van!!!
Csapjál fel a 90-es években egy motorkatalógust, meg után egy két évvel későbbit. Mondjuk nézd meg, hogy lett egy xj 600 évröl-évre gyengébb a környezetvédelmi szigorítások miatt. Mivel fojtja vissza a 90-es években a suzuki a svájci piacos példányait. kisebb porlasztó szükítések, más fúvókát, más tűprofilok...pedig a 100 lovas gsxr 1100 nyitva 130-140 lovas!
Neked egy kicsit nyersebben reagálnék! Olvasd el amit írtam! Egész idáig azt pofázom, hogy lófaszt nem érdekel a csúcsteljesítmény, hanem a részterhelésekről ugatok minden egyes alkalommal, de annyira korlátolt a kapacitásotok, hogy csak csúcsteljesítményt vagytok képesek értelmezni...Vagy próbáld meg kimagyarázni!
nem vagyunk egyformák egy biztos bármelyik comander gyárto legyen bármilyen nem a gyári el baszott térképet irja át a tutira hanem a bene hagyot biztonsági tartalékot veszi ki .............. ami valamilyen ok fojtán 2-3 év mulva szinte vissza áll alphelyzetbe
vegyük a kipufogot .. nem egy motoros jár hozzám sokszor halom rá szurtam a nyitot rendszert és erösebb a motor .. MITŐL ? hangosabb és a visza dolgozo levegő szépen el égeti a kipufogo szelepet ..............