Két dolog:
"200+ tempónál gyári térképpel 9-10 liter... nekem hangolás után nem megy 7 fölé..." Komám, Te tudsz mondjuk egy tanknyit menni a zselékockán 200 felett? Mert akkor respekt.
A másik, hogy ezek a banditok, még a légolaj is, hát egy csomó fékpadi mérést láttam, mikor az olajos 112 LE volt csont gyárilag, az 1250 meg 120. Semmi okosítás nélkül, külföldi újságok tesztjeiben.
a történet nem arrol szol hogy nem lesz jobb a comandertől a motor ... simán arrol szol hogy amit agyárban tartaléként bene hagytak a szerkezetbe . azt ez a térkép irás a töblet benzin segitségével föleg az also tartományban .. aztán középen kicsit el vesz és a végén megint meg pakolja szoval evvel a modszerel töblet energiát termel amotor de mivel ti utcán használjátok a motor és végül is egy két nagyobb gyorsitás után a közepén használjátok ahol szerintem már károsan sovány .
szoval ti ugy élitek ezt meg a motoron hogy HU DE FASZA sajnos nincs lehetöségem hogy be bizonyitsam ha két teljesen egy forma gépet venén alapul és ugyan azon felhasználás során hogy alakulna a motor kopás
de ki merem jelenteni hogy hamarabb kopna el a comanderes
Te, ez egyike volt azon csodás gurigáknak, mikor nem én megyek elöl. Szóval ötletem nincs hol volt ez, én csak élveztem a tájat és reszeltem a lábtartót.
tehát a suzuki .. vagy a yamaha . de soroljuk ide az összes motort .. mert ugye mindhez van comander és gyártoja igéri .. nem tuningol csak mondjuk okosabb mint a honda japán mérnökei .. mert ugye azok .. SZARUL IRTÁK MEG a befecskendezési térképet / néha nem kap navtát néha meg ömlik bele .../
tegyük fel ez igy van és igazatok van
tehát pl a bmw . vagy a kawasaki de lehet bármilyen gyártó a mai informácio áramlásban nem hal eme jo dolgok rol
például hogy a saját gyártmánya kevesebet fogyaszt és még erösebb is ...................... egy pumpa pityu által krehált elektronika át irástol ... szerinted ,,,,,??????????
ma amikor mindenél fontosabb az eladás és a motorok fogyasztási teljesitményi számai akkor egy HONDA gyárilag nem tudja normálisan meg irni a motor befecskendezését ?? csak gondolkoz ép észel ......
károsanyag kibocsájtás .. igen ez arra készteti a gyártot hogy oda kell figyelni ............. na de ha ti azt mondjátok hogy az emlitett elbaszot térkép néha sokat néha keveset ad akkor . felteszem a kérdést
ha sok akkor azzért szar a kipu teszt/// ... ha kevés az anyag ugyan ugy szar hiába jut kevesebb .. ezt nem kell magyarázni
akor ezzek az elbaszot motorok szarul meg irt térképel hogy teljesitik a károsanyag ki bocsájtási adatokat .. amiket nem a sarki comanderes térkép iro ir meg ... dollár milliárdok foronak itt . pl most ahogy zuhant a foswagen
szoval nem lehet hogy véletlenül TI VAGYTOK MEG VEZETVE
Sok ponton tévedsz!
Az 1250-est direkt a 100 lóerő alá lőttek be tompa tengelyekkel, ugyan úgy ahogy a 1200 Banditot is visszafogták, és ebbe a kategóriába tompa tengelyekkel nyomták be. A 1400-is ide van szánva, van is neki egy 98 lovas verziója a 106 Lovas mellett.
Ugyan csak két padozást aszisztáltam végig, de ismersz, ha valami érdekel akkor kérdezek ott helyben személyesen. Ès a mivel tudtam "okosat kérdezni, kaptam normális válaszokat, a második esetben meg már még jobban tudtam figyelni a mérésre is. Láttam a lambda jelek alapján , hogy milyen elcsalt keverékek vannak beadva a gyári ecuba. Alul pusztulat szegény, hogy teljesítse az aktuális környezetvédelmi normákat, felfele, meg pl az 1400 esetében a felsö fordulatszám harmadban elkezdik önteni bele a benyát az optimális 13:1-13.5:1 levegő: benzin keverékhez képest akár 10:1 vagy 11:1 re is ledúsítják, hogy belefullad a motor. Ès már fordulatszám leszabályozás elött csak hörög a sok el nem égett anyag miatt, de nem akar menni. A pc meg szépen a lambda jele alapján, meg a pad által mért teljesítmény alapján addig vágja vissza a befecskedezett mennyiséget, vagy nyújtja meg a befecskendezés idejét, amíg az adott tartományban nem lesz ideális az keverék, és a legmagasabb az abból kihozható teljesítmény.
Nem tudom mit értesz ez alatt: " ellenőrző szenzor, ami figyeli a égés tökéletes mivoltát"?
Tudtommal kopogás érzékelő szenzorok vannak, de azok inkább csak az autókban, 1250- ilyen szerintem nincs. Van emlékeim szerint benne lambda ( de lehet ebben pont nincs, de mostanság már legtöbb így kerülhet csak piacra), és figyelembe is veszi a jelét, de nem az optimális "1" értékre van hangolva a befecskendezés, hanem el van húzva a környezetvédelem miatt, olyan tartományba, hogy még éppen meggyullad, és nem kopog, plusz a jelét tudtommal a másodlagos levegő bevetés ( te utánégetőnek hívod) is elviszi az erdőbe... vagyis nem a égéstérben lejátszódó folyamatot monitorozza, hanem a kipuban a kipufogógáz összetételét. Vannak még a fojtószelep meg szívócsonk nyomás szenzorok, meg a belepő levegő nyomás, és hőmérséklet szenzorok, de ezek jelét is úgy veszik figyelembe, hogy nem az ideális 13:1 - 13.5:1 arányt keverik ki, hanem a tesztpadon fejlesztéskor kimért pl 14.5:1-16:1 vagy másik véglet a 10:1 keveréket ez éppen aktuális tartományban...ne ezt hozzuk vissza a nekünk ideális ég-kék színre.
Ez mással nem is lehet jobban igazolni, hogy a legtöbb befecskendezős alsó tartományban bakkecskézik, felső tartományban meg indokolatlanul megnő a fogyasztása, annak ellenére, hogy csak hörög a motor, de nem ugrik...Az 1400 200+ tempónál gyári térképpel 9-10 liter... nekem hangolás után nem megy 7 fölé...Nézd meg a számokat a táblázatban (függőleges a fordulat számskála, vízszintes a fojtószelep nyitottsága). A beírt számok pl mínusz 16, annyi tesz, hogy 16 százalékot vágtak vissza a befecskendezésbe, mert annyival dúsabb volt. Vagy pl 12-es szám annyit jelent, hogy 12%-al kellett többet befecskendezni, mert annyira szegény abban a tartományban.
Ès azért nem fosunk töle, hogy megfekszik az eröforrás, mert utca-túra használtban az eröforrás 10-70%-át használod, vagyis nem csúcsteljesítménnyel terheled a szerkezet.
Továbba érdemes azt is megjegyezni, hogy lesz az állítgatáskor olyan tartomány, ahol semmit nem fog változni teljesítmény vagyis nulla érték van a cellában, ,mert gyárban is jól volt hangolva. Ès lesz olyan tartomány is ahol akár nagyobb százalékben is nöhet a teljesítményed mint a csúcsteljesítményed. Példa. Mondjuk a csúcsteljesítmény 20% al nő maximálisan a beállítás után, ezt szokták a parasztvakításnak odaadni. De lehet pl 50%-os gáz- állásnál 4500-4750 fordszámnál 27% lesz a teljesítmény növekedés, mert annyira szar volt előtte gyárilag, és lesz olyan tartomány is ahol csak 2-3% növekedés lesz, mert nem volt túl messze az ideálistól. De ezeket nem szokták ledokumentálni, pedig pont ezt fogjuk majd érezni, és pont itt fogjuk majd használni. Ès ezért tartom baromságnak arról beszélni, hogy csúcsban 20% lesz erősebb motor egy utcai használatnál, mikor ez pont nem árul el semmit arról hogy mennyivel lett napi használtban dinamikusabb az erőforrás, és rohadtul nem lesz igaz a teljes tartományra azon okból mint amint azt pár sorral feljebb kifejtettem.
Persze , vannak csoda dolgok , kovácsolt dugó , titán karok , spec szelepek meg tű hegyes vezértengő , holly karbi miegymás , csak mani kérdése ! De hogy kell a csont hogy ugasson a kutya az tuti fix ! Amikor a V8-ba kisújnyi vastagon tol be a gyorsító , na ott van tolóerő , még eprom is van valahol ha nagyon keresnék , motorvezérlőbe , ami optimalizálta a vödör benzint a 4-torkú holly-ba , de bármennyire is szerettem volna se nem evett kevesebbet /60l/100km/, sem a dugattyúknak nem kedvezett , mert lerepegette a dugószoknyát . De a negyedmérföldön bombázott , sajna a következő lépcsőre már nem tellett , mert a NOS-nak 95 környékén szinte megfizethetetlen ára volt ! Az is igaz hogy nem 20-30 Le volt a nyereség egy NOS szettel ! A nagy vasakban pedig volt tartalék bőven mégis faragni kellett ha szaladni akartam vele ! A régi vasakkal szintúgy , egy GPZ-t sokkal jobban látványosabban lehetett "optimalizálni" mint egy mai ZX-et ami így is csúcsra van hegyezve ráfordított anyagaiban ép úgy mint teljesítményében . Energiát csak befektetéssel lehet nyerni amiért valamit be kell áldozni , és ez leggyakrabban az alkatrészek élettertamában mutatkozik meg SZERINTEM eddigi tapasztalataim alapján !
Megint tudatlan vagy. Olvasgass utana hogyan alakul a karosanyagkibocsatas es a teljesitmeny a keverek fuggvenyeben es maris meglatod hogy miert lesz erosebbb de nem eszik tobbet...
fel ne huzd magad ......... pl amikor majd 200 lovas volt a gigxerem amiben aztán tényleg usábol hozatam blok alkatrészeket volt ugy hogy egy teli tankal 110 km mentem 21 literes a tank ugyanakor ugyan ezen gépet vissza tekerve 5.5 -.6 literel motoroztam
ami van hogy a 1250 bandit blok -ban van tartalék igy kisebb hegyezést simán el visel
Ekkora baromságokat ! Még jobb , gyorsabb erősebb meg még nem is eszik annyit ! Jártam versenyezni zzr 1100-al még a C-sel , aztán meg V8-al is ! Plusz energia nélkül nincs plusz teljesítmény írhattok akár milyen anekdotákat ! Ezt már nálunk sokkal okosabb emberek kitalálták ! A véleményemet inkább megtartom , nehogy vita legyen már januárban !
Taschnetrnél az igazság , de a többi is szépen hangzik !
nos te tanult ember vagy vagy legoláb is annak tartod magad .............
van egy suzuki gyár aki motorokat gyárt talán a világ legjobbjai közt emlitik öket .. és van a 1250 vizes banditod aminek van egy gyári inyektor térképe ford szám befecskendezet menyiség ,, levegő stb + van egy elenörzö senzor ami figyeli a égés tökéletes mi voltát eben a suzuki gyárban dolgozik egy két mérnők a világ legg jobbjai legoláb is szerintem .. na most ezzek az emberek szerintem ugy 200- 300 féle beállitásal tesztelik az 1250 banditot .. utána szét boritják a motorokat és elemeznek .. vajon melyik beállitás aleg optimálisabb melyik beállitásal él tovább a motor
ekor jönn egy valaki aki ezzen mérnőkők munkályát felül birálva bele piszkál az inyektorba ....... amitől lesz + 20 loerő meg 20nm nyomaték
utána jösz te a mégjobban hozzá értő és azt mondod ...................
a optimalizálás után .. még kevesebb anyagot is kapp a motor ........................
MIKOR ?.............. mondom amikor visza tolod a gázt ... AKKOr ugyanakkor amikor kell a kakao töbet ad .. ok
két egy forma motorból töblet nm ... loerőt csak tőblet foszilis anyag elégetésével lehet ki nyerni .......... ok
tehát ha egy tükör tojást sütsz akkor abol evésnél nem lesz két tükör tojás
az meg hogy gáz elvételnél ne adagol elég anyagot biztos ki mutatható kopást vagy valamilyen károsodást okoz
valo élet
a nagy loerő versenyben szerinted ha a 1250 bandit lehetet volna gyárilag 120 lo akor nem dobta volna piacra a suzuki ................ DEHOGY IS NEM
valojában el jutotunk pontosan oda ahol most az ipar és agép gyártás tart .
minél erösebb minél könyeb .. a felhasználo ugy se ért hozzá ezzétz hulanak szét a mai motorok az autok ugyanis már nem fő cél a tartoság
ez nem vélemény hanem a valoság
Tasi, te kevered az optimalizálást a tuninggal. A PC a banditban nem tuningol a szó klasszikus értelmében, csupán optimalizálja az égést. Semmivel nem megy több nyál be, sőt sokszor kevesebb is, mint a gyári alapbeállítás. A végeredmény, plusz huszon lóerő, de nem emelkedett fogyasztás. Ez nem fogja tönkretenni a gépet, nyugodt lehetsz. Ha a banditból 150+ lovat hoznánk ki, na az már esélyes, hogy hazavágja előbb-utóbb.
értem de a olajos suzuki blokban legyen 600, 750 1200 1400 rengeteg tartalékot hagytak ugyan ez a comander egy honda vtr be 10 000km halál . vagy egy 1000 sv be tuti szét hulás . csak azokban a tipusokban jo utcára amikben gyárilag hagytak tartalékot . pályára szét hulás a vége .. van nálam most egy 2 hengeres honda robogo .. /képek , vidik a tulaj kérésére nincsenek / szoval FIGYELJ Müanyagbol vanak benne a fogaskerekek deknik ... 15000 km uj kora ota szét van hulva miszlikre
Tasi!
Nem a leírtakban kételkedem, mert az magam is tudom, hogyha felhúzol egy gépet, és "versenyzésre" használod, akkor hamar letérdel, föleg egy honda, amiben eleve nem sok tartalékot hagytak, és elvakult fanok egy nagyságrenddel precízebb technológiáról rebegnek.
Egyszerűen nem releváns az adott, eleve kihegyezett motor (XX) versenyre való felhúzása, és ennek következtében való széthullása annak tekintetében, hogy pl 1250-es "tompa" erőforrást behangolnak, és 100 lóerőből a normális keverék-összetételnek köszönhetően (nem versenyre eldúsított keverékkel) lesz csúcsban 120 lóerő, de utcai használatban , százévente látja a fordulatszám mező a piros környékét egy -egy elvétett teli gázos kigyorsításnál. Még másikat gyorsulási versenyeken indították. Kb olyan, hogy túlfújod ( vagy leengeded) a a gumiabroncsot, aztán szétrobban (túlnyomástól vagy a lapos használat okozta túl nagy deformáció miatti kifáradástól). Vagy egy pontos nyomásmérővel az optimális értekre fújva, jót tudsz vele motorozni, és az élettartama viselkedése is a legideálisabb lesz.
A commander nem más mint egy szerkezet, ami az egyedi beállítás után biztosítja, hogy kimért tartományokban ég-kéken égjen el a keverék az égéstérben, ezzel biztosítva, hogy se detonációs égés a szegény keverék miatt, se kokszosodás a és szintén detonációs égés a túl dús keverék miatt ne alakuljon ki.
Dolgoztál utánam egy 2005-ös bordó fézeren... arra tettek egy Akra dobot ( vagy kettöt), meg hasra eldúsították a gyári ecuban a keveréket...volt vastag fogyasztása is, meg 40 ekm-nél vezérműtengely cserék, hengerfej felújítás, meg 0.6 mm-es szelephézag is... Tiszta koksz volt az égéstér, gyári érték felett a kompressziómérésnél a végnyomás...te tudod a legjobban , hogy koklarek, olcsójánosok milyen szakbarbár munkákat tudnak végezni...
Nekem 55 ekm-t ment a 1400-es eddig a PC -vel Konszolidált fogyasztásom van, dinamikus erőforrásom...biztos azóta azóta vesztett a teljesítményéből, mert elve az egy statikus beállítás (söt utána a kibasztam belőle pár ezerrel később a sportszűrőt is, és gyári került vissza, és ugye a kipu rendszer is gyári), ott akkor arra a kondícióra "ideális " (közeli). Azóta volt szinkronizálva, elmászhatnak az öregedés következtében a szenzorok jelei is eleve a gyári rendszerben, ettől függetlenül, ki nem venném belőle, mert a gyári konfiguráció egy fapad ehhez képest...mondom ezt így 95 ezer km-rel a blokkban...szelephézagot még nem kellett korongozni, talán egy vezlác csere férne rá, mert sokat rúgom vissza 6 ból 3-ba...
Ilyen idősebb urat lekandiztam én is ausztriában. Én is majd így szeretném nyomni, 70 felett egy jó kis busával kenni el a villanybringás nyikhajokat a szerpentinen :D
"200+ tempónál gyári térképpel 9-10 liter... nekem hangolás után nem megy 7 fölé..." Komám, Te tudsz mondjuk egy tanknyit menni a zselékockán 200 felett? Mert akkor respekt.
A másik, hogy ezek a banditok, még a légolaj is, hát egy csomó fékpadi mérést láttam, mikor az olajos 112 LE volt csont gyárilag, az 1250 meg 120. Semmi okosítás nélkül, külföldi újságok tesztjeiben.