Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezért tettem volna a kipufogó szelepet nyitásra, de lehet, hogy mégsem működött volna.
Én meg tudom, hogy nem.
Ezt még fel is tuningoltuk úgy a 3. vagy 4. napon, hogy egy 6-bar-os kompresszorral behatoltunk a szelepeken át.
Fújtunk és szívtunk is... sikertelen.

Szóval nekünk sajnos nem jött be ez sem. De szerintünk is (Apukám)
jó ötlet volt, veregettük is egymás vállát a sikertelenség ellenére !
Ha nincs huzat (szerintem nincs) akkor cseszheted.
Én addig forgattam volna, ameddig az adott henger, a kipufogás ütem végén jár.
Ilyenkor a legkisebb a káros tér,de a kipufogó szelep még nyitva van.
Ezek után ráküldtem volna egy porszívót (egy kis szűkítéssel) a gyertya helyére és kiszippantottam volna a kavicsot.
Szerintem működött volna.
Mondjuk érdekes megoldás.KB mint mikor földet lapátolnak egy motor hengerfejébe a reklámban.
na, ügyes. Közel jártam
Pont akkor nem férsz hozzá semmivel, ha a kavics a hengerfal mellett ül.
lécci,lécci
Na jó, elég volt, álmos vagyok, inkább elmondom és megyek aludni.

A lényeg, hogy meggyőztem magam, hogy a főtengelyen ~90Nm-es
motorban mi kárt tehetek akkor, ha a 30Nm-es nyomatékkulccsal
megpróbálom átforgatni a főtengelyt...
Semmit... a nyomatékkulcs alig mozdult ki, össze is tört a kavics.

1 hét szopás után egy 1 másodpercig tartó kis mozdulat volt a megoldás.
Szerencsére nem uránmagvas kavics volt, és jó kavics módjára
összetört... aztán elhamvasztódott.

Aggódó szaktársaknak:
Azóta elment 10k-t a motor, olajat nem eszi, köszöni jól van.
Nem hullik a hajam sem a félelemtől, hogy mikor állnak bosszút a
kavics hamvai a hengerfalon, és persze nem tervezem osztani az
igét, hogy mindenki így cselekedjék.
Arra pedig nem tudom a választ, hogy "mi lett volna ha"...
Áhh inkább hogy milyen motorolaj lehetne a legjobb és a legolcsóbb meg a leg,leg leg........
Szépen lassan át kell forgatni a motort.. pontosabban addig, hogy az adott henger dugója a legmagasabbra érjen, aztán lehet piszkálni

bocsi a pongyola fogalmazásért, nem vagyok szakember
Elmondjam nektek, hogy milyen fasza dolog a láncolajozó?
Szerintem széthúzta a blokkot, és lefele kihúzta a dugattyút, így maradt a hengerfej a helyén...
Akkor talán elkezdhetnénk egy kis gumitémával frissíteni a tudásbázist.
rágógumi vagy gépzsír,elkeseredésemben ezt tenném,de mond a tutit
Király !
Ritka alkalmak egyike, amikor nem a 4 konstans témáról megy a vita.

Kicsit még had élvezzem .
Mármint a tengely... a henger csak ne forogjon... volt olyan is, de az
egy másik sztori...
Na ha nem mondod el, én esküszöm megtalállak!
Ez áll a legközelebb a megoldáshoz, de amikor nem forog át a henger,
akkor be mered indítani ?
Egye fene... adok egy kis morzsát, amin el lehet indulni .

Mivel 1 hétig ültünk a probléma felett, és az utolsó rászánt napomon kicsit
pánikba estem a sikertelenségen, ezért hát bánatomban a motor
melletti sámlin a 30Nm-es nyomatékkulcsal kocogtattam a kobakom, hogy mi tévő legyek ?!
Mivel előtte két telet is hengerfej felújítással töltöttem, úgy voltam
vele, ha ezt most megint szét kell szednem egy kavics miatt, felgyújtom...

Aztán ahogy nézegettem a kulcsot a kezemben, konstatáltam, hogy
ez még mindig egy 30Nm-es nyomatékkulcs. És itt bekövetkezett az
Isteni szikra...
"Ej mi a kő! tyúkanyó, kend. A hengerben lakik itt bent?"
Monnyuk az is kérdés hogy a jó annyába kerül oda kő.Nekem egy 25 centis gyujtótekercs zárja le hermetikusan a légszűrővel és a tankkal a tetején.
Ki kell venni a gyertyát, és három hengerrel járatni... egyszer majdcsak kiköpi