Én meg tudom, hogy nem.
Ezt még fel is tuningoltuk úgy a 3. vagy 4. napon, hogy egy 6-bar-os kompresszorral behatoltunk a szelepeken át.
Fújtunk és szívtunk is... sikertelen.
Szóval nekünk sajnos nem jött be ez sem. De szerintünk is (Apukám)
jó ötlet volt, veregettük is egymás vállát a sikertelenség ellenére !
Én addig forgattam volna, ameddig az adott henger, a kipufogás ütem végén jár.
Ilyenkor a legkisebb a káros tér,de a kipufogó szelep még nyitva van.
Ezek után ráküldtem volna egy porszívót (egy kis szűkítéssel) a gyertya helyére és kiszippantottam volna a kavicsot.
Szerintem működött volna.
Na jó, elég volt, álmos vagyok, inkább elmondom és megyek aludni.
A lényeg, hogy meggyőztem magam, hogy a főtengelyen ~90Nm-es
motorban mi kárt tehetek akkor, ha a 30Nm-es nyomatékkulccsal
megpróbálom átforgatni a főtengelyt...
Semmit... a nyomatékkulcs alig mozdult ki, össze is tört a kavics.
1 hét szopás után egy 1 másodpercig tartó kis mozdulat volt a megoldás.
Szerencsére nem uránmagvas kavics volt, és jó kavics módjára
összetört... aztán elhamvasztódott.
Aggódó szaktársaknak:
Azóta elment 10k-t a motor, olajat nem eszi, köszöni jól van.
Nem hullik a hajam sem a félelemtől, hogy mikor állnak bosszút a
kavics hamvai a hengerfalon, és persze nem tervezem osztani az
igét, hogy mindenki így cselekedjék.
Arra pedig nem tudom a választ, hogy "mi lett volna ha"...
Egye fene... adok egy kis morzsát, amin el lehet indulni .
Mivel 1 hétig ültünk a probléma felett, és az utolsó rászánt napomon kicsit
pánikba estem a sikertelenségen, ezért hát bánatomban a motor
melletti sámlin a 30Nm-es nyomatékkulcsal kocogtattam a kobakom, hogy mi tévő legyek ?!
Mivel előtte két telet is hengerfej felújítással töltöttem, úgy voltam
vele, ha ezt most megint szét kell szednem egy kavics miatt, felgyújtom...
Aztán ahogy nézegettem a kulcsot a kezemben, konstatáltam, hogy
ez még mindig egy 30Nm-es nyomatékkulcs. És itt bekövetkezett az
Isteni szikra...
Ezt még fel is tuningoltuk úgy a 3. vagy 4. napon, hogy egy 6-bar-os kompresszorral behatoltunk a szelepeken át.
Fújtunk és szívtunk is... sikertelen.
Szóval nekünk sajnos nem jött be ez sem. De szerintünk is (Apukám)
jó ötlet volt, veregettük is egymás vállát a sikertelenség ellenére !
Ilyenkor a legkisebb a káros tér,de a kipufogó szelep még nyitva van.
Ezek után ráküldtem volna egy porszívót (egy kis szűkítéssel) a gyertya helyére és kiszippantottam volna a kavicsot.
Szerintem működött volna.
A lényeg, hogy meggyőztem magam, hogy a főtengelyen ~90Nm-es
motorban mi kárt tehetek akkor, ha a 30Nm-es nyomatékkulccsal
megpróbálom átforgatni a főtengelyt...
Semmit... a nyomatékkulcs alig mozdult ki, össze is tört a kavics.
1 hét szopás után egy 1 másodpercig tartó kis mozdulat volt a megoldás.
Szerencsére nem uránmagvas kavics volt, és jó kavics módjára
összetört... aztán elhamvasztódott.
Aggódó szaktársaknak:
Azóta elment 10k-t a motor, olajat nem eszi, köszöni jól van.
Nem hullik a hajam sem a félelemtől, hogy mikor állnak bosszút a
kavics hamvai a hengerfalon, és persze nem tervezem osztani az
igét, hogy mindenki így cselekedjék.
Arra pedig nem tudom a választ, hogy "mi lett volna ha"...
bocsi a pongyola fogalmazásért, nem vagyok szakember
Ritka alkalmak egyike, amikor nem a 4 konstans témáról megy a vita.
Kicsit még had élvezzem .
egy másik sztori...
akkor be mered indítani ?
Mivel 1 hétig ültünk a probléma felett, és az utolsó rászánt napomon kicsit
pánikba estem a sikertelenségen, ezért hát bánatomban a motor
melletti sámlin a 30Nm-es nyomatékkulcsal kocogtattam a kobakom, hogy mi tévő legyek ?!
Mivel előtte két telet is hengerfej felújítással töltöttem, úgy voltam
vele, ha ezt most megint szét kell szednem egy kavics miatt, felgyújtom...
Aztán ahogy nézegettem a kulcsot a kezemben, konstatáltam, hogy
ez még mindig egy 30Nm-es nyomatékkulcs. És itt bekövetkezett az
Isteni szikra...