Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

igen, de ehhez adták az átlátszó fóliát is.
holnap inkább ne gyere, zárva vagyunk szombaton...
Helló Tsanyi !
Kell az RF re a gumi ?
Ja...ja...úgy akartam én is, csak ma kb. hajnali 2-ig tutti, hogy melózom, de ha ott leszel még akkor megyek... :o)
Talán holnap eltudok menni hozzád...de várok akkor a mail-re is, majd délután megnézem!
Jó munkát mára! ;)
most nem tudom olvasni a mail-eket csak délután, de ha bejössz akkor el is tudod mondani.....
Szeva tsanyi!
Írtam mail választ és még valamit, amiről érdekelne a véleményed!
Ugye ezt is csak "alátapétázással" tudod használni?
Amúgy jól néz ki!
ezeket már tavaly felpróbáltam, de nagyon kényelmetlen volt, alig értem el a kormányt....
jut eszembe...

a suzuki csinált a bélakirályhoz egy kicsi meg egy közepes tanktáskát, ha érdekel valakit, egész kultúrált...

http://www.spare.suzuki.hu/kat...

http://www.spar
e.suzuki.hu/kat...
felpróbáltam megvétel előtt, nem lóg rá, az idomra simul.
jópofa. én kicsit aggódnék a kipuf miatt, hogy rálóg, de nekem nagyobb dobom van mint neked szerintem...
... igen, többet vállalhat, mint ami kötelező ... ezt általában csak azért teszik, mert a "vásárló elvárja" a "márkától" ...
... amúgy meg ott szivatnak, ahol tudnak ...

TISZTELET A KIVÉTELNEK, de sajnos nekem ez a tapasztalatom...

nem ide illik, de velem esett meg:

citroen xsara picasso, kormány szervo elhal, szervízbe be, mondom garanciába pattintsunk már be egy másikat, jóóóó .....

megyek érte délután, asszongya:

-7892 cassa balra..

- óóóóóó, itt valami tévedés lesz, MONDOM: GARANCIA !

- nemáááá, le kellett cserélni a szervó olajat, útba volt...

-közöm ?! nem én tettem bele !

- akkor is ! de !

A GARANCIA CSAK A SZERVO SZIVATTYÚRA TERJEDT KI A, BENNE LÉVŐ OLAJRA NEM! ÉS MIVEL TECHNOLÓGIA SZERINT A LEERESZTETT SZERVO OLAJ NEM TÖLTHETŐ VISSZA, ÍGY LESZÁMLÁZTAK EGY LITER OLAJAT !

mondtam: anyád !
mondták: akkor is !

... kifizettem, mit csinálhattam volna ... ?!
http://www.bags-connection.com...


Na ezt vettem.
Geo, én azért írtam a két évet mert a magyar gari annyi a Suzukira.
... sokkal rosszabb:

... könyvelő, repülőgépmérnök, ingatlan értékbecslő, biztonsági őr, minőségirányítási rendszermenedzser, ISO 9000 Lead Auditor, ... most más nem jut az eszembe... pedig van még valamim ...
hát, a helyzet az, hogy én láttam a pappert is, és azon az volt, hogy minden Bkingen kell javítani a hibát. Akárhogy is hívjuk, ez visszahívás szerintem, vagy garis javítás, vagy akármi. Ami mérgesít, hogy nekem kell tudnom róla, és blueyenak sem szóltak. Sőtt neked is csak azért csinálják mert szóltál.......
Mi van, csak nem te is jogász vagy?
MÁS !

SZERVÍZ BULLETIN-ke...

A B-KING kuplung-kosár hibás visszahíváshoz:

tegnap voltam olajcserén, erre este találtam itt a fórumon a hírt, miszerint visszahívják a B-Kingeket egy hiba miatt...

ma a következő történt:

telefon a szakszervízbe: megcsinálták-e a motoromon a hiba javítását... ?!

... munkafelvevő egész nap vizsgáztat, ezért visszahívást kérek...

öt perc sem telik el, csöng a telefon... a munkafelvevő a SUZUKI szervízből...

- ... hello, te tudsz a kampámyról ?
- milyen kampányról ?!
- a szervízkampányról !
- hát... nem biztos, hogy egyre gondolunk, én tegnap este egy motoros fórumon találtam a hírt, miszerint a B-Kingek kuplung kosarával gondok vannak, és visszahívják a motorokat ellenőrzésre ... többen is megerősítették, hogy nekik már megcsinálták a szervízben ...

... zavart csend, majd...

- igen, van egy ilyen hiba, de nem visszahívásról van szó, azt a közlekedési hatóság rendeli el, bla-bla-bla, ... a szervíz csinált egy kampányt, hogy a B-Kingeken amiket behoznak, ezt kötelezően ellenőrizzük...
- ... és akkor az enyém rendben van ?!
- a tiédet nem ellenőriztük, mert nincs hozzá alkatrész... kell egy tömítés a kuplung dekli alá, már megrendeltem... bla-bla-bla...
- ?
- AZÉRT NEM AKARTAM SZÓLNI, HOGY NEHOGY MEGIJEDJ, NEM AKARTALAK IDEGESÍTENI !
- ... én általában akkor leszek ideges, he nem szólnak, hogy mire kell odafigyelnem...
- ááá nem akkor a baj ! eddig vagy egy tucatot ellenőriztünk, egyiknél sem volt hiba ... ez egy félórás művelet, még az olajat sem kell leereszteni ...
- de akkor pontosítsunk: mi a hibajelenség amire figyelni kell, mert esetleg előjöhet ?!
- a kuplungkosár rögzítő csavarokat gyárilag nem ragasztózták be (kilazulás gátló ragasztóval ! a szerk.) és előfordult, hogy a kuplungkosár lelazult, és elment a hajtás ... de rögtön észre lehet venni, mert hangja van ...
- jóó, akkor nekem most mi a teendőm ?
- mondtam, már megrendeltem a tömítést, hétfőn megjön, majd hívlak, vagy küldök SMS-t, és be kellene ugrani, meg is várhatod...

BLA-BLA-BLA...

SZÓVAL:

1.) NEM VISSZAHÍVÁS, CSAK A SORONKÖVETKEZŐ SZERVÍZNÉL KÖTELEZŐEN ELLENŐRIZENDŐ! (ezért nincs a kötelező kiértesítés!)

2.) A HIBA PONTOS LEÍRÁSA: A KUPLUNGKOSÁR RÖGZÍTŐ CSAVAR REZONANCIA HATÁSÁRA MEGLAZULHAT ÉS A KUPLUNGKOSÁR A TENGELYEN MOZOGHAT, SZÉLSŐSÉGES ESETBEN HA LECSÚSZIK A TENGELYRŐL, BELEDARÁLHAT A KUPLUNGDEKLIBE, A DARÁLÉK/FÉMFORGÁCS PEDIK KOMOLY KÁRT TEHET A MOTOR TÖBBI RÉSZÉBEN, HA AZ OLAJSZŰRŐ NEM FOGJA MEG, és valahogy bejut valahova.

3.) ÉSZLELÉSE: ALAPJÁRATON JÁRÓ MOTORNÁL ÜRES FOKOZATBAN KÜLÖNBÖZŐ INTENZITÁSSAL HÚZZUK BE - ENGEDJÜK KI A KUPLUNGOT. HA HALLUNK NEM ODA ILLŐ HANGOT (ÁLLÍTÓLAG JÓL HALLHATÓAN ZÖRÖG) AKKOR BAJ VAN! MOTOR LEÁLL, TRÉLER.

Kérem a többieket, akiknek előjött a probléma, vagy akiknél már javították a hibát, szükség esetén javítsák/pontosítsák az általam leírtakat !

... ehhez konkrétan értek, úgyhogy:

bármilyen gyártó bármit mondhat, a magyarországon forgalombahozott/forgalomba helyezett termékre a magyar jogszabályok az érvényesek...

ezek szerint :

minimum egy év garancia...
utána minimum további egy év jótállás...
utána a termék értékétől függően x év kötelező alkatrészutánpótlás...

további szabály, hogy a javítás után a javított/cserélt alkatrészre a garancia/jótállás újrakezdődik, de csak arra az alkatrészre, nem a dolog egészére ! egyébként ha garanciális/jótállási időn belül egy műszaki cikkben mindíg ugyanaz az alkatrész megy tönkre, extrém esetben akár 2376-szer is meg kell hogy javítsák, már megszűnt a kötelező csere (illetve csak akkor köteles cserélni, ha GARANCIÁLIS időn belül van a hiba, és nem javítható, sőt ha kicserélni sem tudják, mert már nincs, akkor vissza kell vásárolni !)

a magyar jogszabályban rögzítettnél többet a gyártó vállalhat, ha akar, ha a piaci szerepe ezt megköveteli vagy egyéb okból, stb...

a fő különbség a garancia és a jótállás között:

a garancia ideje alatt tönkrement terméknél a gyártónak kell bizonyítani a NEM rendeltetésszerű használatot, míg a jótállás ideje alatt a vevőnek kell bizonyítani a rendeltetésszerű használatot, ha kétely merül fel e téren ...

ezt szokták egyébként kihasználni, ha alaposan megnéztek valamilyen műszaki cikket, szisztematikusan "jótállási jegy"-et adnak a termékhez, nem garancia jegyet ! csak sokan nem tudják a különbséget a garancia és a jótállás között !
igen.igen... milyen cucc ez ?!
üdv itt!

a plexid hogy vált be?
hol veted/ár?
sziasztok! végre találtam ezt az oldalt ahol tapasztalatból lehet megtudni dolgokat a mociról
ááá, 1 év. Amit belinkeltél az a Ptk. tervezete, tehát 2 év gari+1 év szavatosság van jelenleg.
Ja, nem bármikor, 3 év a limit.
Van valami "szavatosság" nevű dolog. Asszem ez abba tartozik, ergo nem számít, hogy mikor jön elő, akkor is ingyér' kell, hogy javítsák, ha a hiba már gyárilag benne volt.
na ja, de ha ez valakinek gari időszak után jön ki, mert keveset megy vele, akkor mi van?
Meglepődtem én is, hogy nem értesítettek ki.
ez kurva jó.......mondjuk úgy ahogy írtam szerintem ameddig nem lazultak meg a csavarok és verték szét a környékét fölösleges a kosarat cserélni, de ha már ingyen ezt megteszik akkor uccu.... ....azért lehet, hogy ezek után én is leveszem a deknit és leellenőrzöm a csavarokat, hogy nem lazultak-e fel....