Pont arról jutott eszembe hogy legutóbb beszéltünk Misiről Dodival, mondta hogy próbálta a yamaháját, és el nem tudja képzelni hogy tud vele így menni Misi, mert durván labilis, puha a futóműve.
Akkor viszont jól sikerült?
Ha jól tudom Misi például semmilyen futóműátalakítást nem végzett, MX telók betekerve aszt cső, mégis úgy megy ahogy monndjuk én max álmomban , pedig nekem állítólag igendrága futóművem van...igaz a balfaszságot ez nem ellensúlyozza .
Nehéz megmondani mit érdemes és mennyit rákölteni a futóműre főleg hobbi szinten, ráadásul sajna magyarországon sok a "Mekgájver", aki semmit nem csinál csak ámít jó pénzért.
Természetesen tisztelet a kivételeknek .
Csika nekem még ne szerelt szóval személyes tapasztalatom nincs, de láttam Jocó44-et Pancsin miután 70k forintot ráköltött a "futóműtuningra" és ugyan úgy szenvedett mint azelött...
Köszönöm szépen! Azt tudom, hogy a munkahengert is meg a főfék hengert is ki kell cserélni, de mi van a hátsó fékkel? Ahhoz hozzá kell nyúlni ha igen akkor elég egy nagyobb tárcsa?
A telón milyen beállításokat kell elvégezni?
Igen, belehet állítani. De nem csak az alsó féknyerget kell lecserélni, mert a gyári felső munkahenger nem tudja kiszolgálni a nagyobb teljesítményű sm-re alkalmas nyerget.
Eddig annyit sikerült megtudni, hogy ugye a kerék fék átalakítás az feltétlen szükséges egy SM-hez. Ami még ködös számomra, hogy akkor egy MX futóművet be lehet-e úgy állítani szereléssel vagy valahogyan, hogy egy totál kezdőnek megfeleljen min. 2-3 év motorozgatáshoz?
Sajnálom ha nagyon értetlen és idegesítő vagyok! :/
Persze, hogy ismerem. Haverok vagyunk. Akkor ismertem meg, amikor 2002-ben supermotozni kezdtem. Vettem tőle SXS szettet, meg Akrapovicot, amikor típust váltott. Egy csapatban versenyeztünk, és sokat bandáztunk a versenyeken, jó kis társaság volt akkoriban. Utoljára vasárnap találkoztam vele a Királyválasztón.
A Csika meg 35-ért megcsinálja a 3 telót komplett....a régi SX-F telómat állítólag a Havasi csinálta, de azon kívül, hogy beleszaggatta a csavarokat, meg iszapszerű olaj jött le belőle, azon kívül nem találtunk mást benne, de 2 kilót elkért az előző tulajtól érte...
itt van magyarba is aki csináll Csika, Fehér Géza és occsó is.
Én aztán tényleg mondhatom,hogy egy futómű mániás vagyok ,,,de nem kell 100.000 -reket költeni rá ,,én beleköltöttem sokat ,,tanultam is belőle
havasi 120-ér csinálta 2 éve a gyári sm teló személyreszabását
nekem enduro telókból csinált sm-et azért kért anno 170-et és erre is húzta a száját hogy neki ez mennyire ráfizetés volt, pedig ő mondta az árat... tény hogy kurva jó lett, de én nem vinnék soha többet hozzá semmit és nem is ajánlom senkinek
akkor már inkább Schruf-nak küldöm ki 250 ojró körülér
vagy a Fikter féle Zupin megoldás, igaz az se ócó dolog, de ha jól tudom csuma öhlins belet raknak bele
én nem vágnék bele még egy átszerelésbe az tuti száz, gyári sm-en is van mit alakítani mire személyreszabod
2002-2004 között, 520 EXC-ből épített, 43-as WP-vel szerelt futóművel supermotoztunk többed magammal. Be lehet állítani, de persze egy korszerű supermotoval ne akard összehasonlítani. De nyugodtan mehetsz vele, és azt sem fogod tudni kimotorozni sokáig. A Havasihoz az megy, aki hülye, vagy nem érdekli, hova dobja a pénzét...van aki töredékéért megcsinálja ugyanazt.
Esetleg valami költség kímélőbb megoldás ami a két szakág között húzódik meg?Csak azért mert mint kezdő hobbista egyenlőre még nem szeretnék "túl sokat" kiadni így első nekifutásra.
Tank : 30.000Ft
Gyári oldalidom 10.000 Ft