Már megint rosszkor, és megint rosszat mondtál... Nem tudod, hogy miről folyik a vita. Ezt tényleg pontozni kell,de nem a csapágy részét. a csapot kell pontozni a himbában, kicsúszás ellen. Bár átfedéssel csinálják gyárilag, de jobb az óvatosság...
Na ezért kaptam már kiokositást néhányszor hogy hasonlóan gondolkodom mint te.
Ha egyszer jó az a tömítés akor minek cserélni? - és akor valaki azt monmdja hogy kell mert amugy az nemjó meg ne gányoljáá
a pontozás is igy volt ha egyszer megáll az a csapágy f@szául, akkor miért ne lehetne úgy ?
Énsem vagyok szerelő, de nem csinálok meg úgy semmit hogy ha bennem van az hogy esetleh ez nem lessz jó. Csak úgy adok ki valamit a kezemből hogy az jó is legyen. a CRM-et is megcsináltam akármi baja volt igaz az eccerű 2t , de most amikor eladtam tökéletes volt a blokkja csörgésmentes erős fasza!
Ezt úgy nem lehet! Neked kerékcsapágy volt ha jól emlékszem. Ez meg egy sima villában van, nincs furat, nincs tengely, csak egy Y amibe bele kell tenni a két végét meg belerögzíteni az Y két villájában lévő lyukba. Oda aztán ragaszgathatod!
Nekem nem lett cserélve a hengerfej tömítés. Kérdeztem is, hogy kell-e bele új tömítés, de azt mondták nem kell. Nem fúj ki, nem engedi a vizet, szóval semmi baja a réginek, csak óvatosan kell szétszedni. Ha szar, akkor úgy is látni fogod, hogy újat kell venni még mielőtt beraknád, de ha semmi baja, akkor minek. Ha meg sérült de nem veszed észre, akkor sem fogja hazavágni a mocit szerintem és hamar észre fogod venni, hogy valami nem OK. (hozzáteszem nem vagyok szerelő csak egy kétbalkezes amatőr)
Ja emlékszem, de itt nem a házat ütöd, hanem a központi csapot, ami direkt puha anyagból van. Másképp azt nem is lehet, ráadásul nem is illesztett méret, mivel nem furatban van, hanem a csapon, és nem is csapágy (hiába ez a neve), hanem tűgörgő!
Ennek nagyon örülök , hogy így eltaláltuk a méretet. Láttam a KTM fórumban volt szerelési kérdésed. Küldtem egy névjegykártyát a csomagban, a szerviz számot egész nyugodtan felhívhatod, ha valamit nem tudsz, készségesen fog válaszolni a srác.
Nekem a szervízben (Promoto), mondta a szerelő srác, hogy alul meg felül (2 helyen), üssem meg pontozóval. Máshogy hogyan tudnám a helyén tartani, rögzíteni?
Először is gratulálok a motorhoz, nekem is volt 620SC-m, az egyik legkeményebb vasam volt! Élménymotor, el leszel vele!
Ha még a gyári Dellorto karbi van rajta, akkor a karbi egyik oldalán van egy süllyesztett normál fejű csavar, amivel az alapjárati keveréket tudod állítani. Ezt kifelé kell tekerned ha hidegebb van (dúsítod a keveréket) és befelé ha melegebb lesz. A megfelelő állást majd mindig kitapasztalod. Ha hidegen nehezebben indul akkor dúsítani kell, ha a meleg motor indul nehezebben akkor szegényíteni kell. Van egy elvi módszer, hogy üzemmeleg motorral alapjáraton úgy állítsd be, hogy a legmagasabb alapjáratot kapd, de ez nekem sosem jött be, mert a Dellortoval eleve elég ingadozó az alapjárat.
Ez a karbi marha érzékeny a beállításra a környezeti hőmérséklet függvényében. Érdemes vele foglalkozni, mert ha jól van beállítva egy rúgásra fog indulni bármikor a motor. 2002-ig (vagy 03-ig) a Husabergek is ilyen karbival voltak szerelve és kevesen állítgatták. Ezért terjedt el a Husabergekről Mo-on, hogy milyen szarok mert nem lehet beindítani őket! Aztán átvette a KTM, rátette a Kokusan gyújtást a Keihin FCR-rel és máris nagyon fasza lett a Husaberg! Csak lehet, hogy kicsit késő volt....
Hát a hengerfejet mindenesetre felesleges levenni, de ha Neked úgy könnyebb... Csak akkor készülj be egy 7eFt-os költséget jelentő hengerfej tömítéssel is!
De most, hogy elolvastam mégegyszer a hozzászólást gondolom, hogy a szelepfedél alatt a szelephézag állító ablakocskára gondoltál. Nos ha csak az van leszerelve, akkor valóban nehéz lenne kicserélni.
Jó szerelést!
Nekem is az sz@rt be. Szívóoldali. Csak én sokat mentem vele csörgősen, úgyhogy a vezérműtengely kuka lett (szemmel meg tudod mondani, mert nekem levett belőle vagy 1 mm-ert, javíthatatlan, meg szerintem nem is érdemes), csapágyakkal egyetemben. Szelepfedél a hengerfejjel együtt le, nézd meg, hogy még egyben van-e a himbagörgő. Ha igen akkor f@sza, ha nem, akkor nézd meg a hengert is, nem-e esett bele (reméljük nem), ha nem esett bele a hengerbe, akkor valahova lehordta a vezérműlánc, alulra (nem tudom KTM-nél hogy néz ki a mutatvány), de keresd meg az összes görgőt (szerncsére nekem nem törtek össze semmit). Nekem mindent kellett cserélnem (vezérműlánc, -tengely és csapágyai, himbacsapágyak= kb. 50.000), de most nagyon frankó. Ha cseréled a himbacsapágyat, akkor arra figyelj, hogy amikor a régi helyére berakod az újat, akkor a csappal nyomasd ki a csapágy közepéből a műanyag támaszt, mert különben szétesik. Aztán ha benn van az új, akkor azt a csapot alul-felül megütöd pontozóval, hogy maradjon is a helyén, aztán kész is. Érdemes azt a rohadt himbacsapágyat nézegetni, mert ha egyszer elkopik, akkor 12.000 helyett 50.000 lesz a csere. Nem tudom a KTM árai milyenek, de a Berg-be a tengely volt 30.000 + 3.000 a két csapágy, 12.000 a két darab himbacsapágy + 8.000 a vezérműlánc = 51.000 és most újra élmény vele menni! Remélem nem lett komolyabb baja a járgányodnak!
Átírtam a motorom, most már teljesen nyugodt vagyok minden rendben van igényeltem új rendszámot is mert a régi el volt törve az is megvan. Ugyhogy minden rendben van ( anyi hogy néha hidegen még nehezen tudom beindítani-esetleg tanács- pedig a szivató rajta van )
Ne bontsátok tovább, tök felesleges. Típushiba ami kijött a motorodon (2003-2004 körüli ha jól sejtem). Az egyik himbagörgő adta meg magát, ha jól emlékszem a kipufogóoldal szokott meghalni, de lehet hogy rosszul emlékszem. Ha időben leálltál a motorral, akkor ~6eFt-os alkatrészköltséged lesz. Ha sokat mentél a csörgős állapotában akkor vezérműtengelyt is cserélned kell, ha így van az látszani fog a veztengelyen.
A görgőt egyszerű cserélni. Ki kell nyomni a tengelyét, majd az újat vissza és körbepontozni.
Szelep fedél lent van, azon láttam hogy gatya a hézag. De le vesszük a henger fejet, vagy legalábbis a tetejét, Mert nem nagyon tudom eldönteni, honnastol hengerfej, mert 3 darabbol van. Mind1 lényeg hogy tovább bontjuk és bele lesünk. Csapágy kinyomo, nyomaték kulcs van.
Ha egyszer jó az a tömítés akor minek cserélni? - és akor valaki azt monmdja hogy kell mert amugy az nemjó meg ne gányoljáá
a pontozás is igy volt ha egyszer megáll az a csapágy f@szául, akkor miért ne lehetne úgy ?
Énsem vagyok szerelő, de nem csinálok meg úgy semmit hogy ha bennem van az hogy esetleh ez nem lessz jó. Csak úgy adok ki valamit a kezemből hogy az jó is legyen. a CRM-et is megcsináltam akármi baja volt igaz az eccerű 2t , de most amikor eladtam tökéletes volt a blokkja csörgésmentes erős fasza!
Nem gányolok!
negányoljáááá
a multkor engem lebasztak a kolégák mert én is pontozós módszerrel akartam a hején tartani a csapágyat
GD: mi az a trolimotor?
Jó hírem van, találtam egy jó berúgókart! Itt vannak a képek. Ennek az ára 5eFt, ha Neked is megfelel.
Először is gratulálok a motorhoz, nekem is volt 620SC-m, az egyik legkeményebb vasam volt! Élménymotor, el leszel vele!
Ha még a gyári Dellorto karbi van rajta, akkor a karbi egyik oldalán van egy süllyesztett normál fejű csavar, amivel az alapjárati keveréket tudod állítani. Ezt kifelé kell tekerned ha hidegebb van (dúsítod a keveréket) és befelé ha melegebb lesz. A megfelelő állást majd mindig kitapasztalod. Ha hidegen nehezebben indul akkor dúsítani kell, ha a meleg motor indul nehezebben akkor szegényíteni kell. Van egy elvi módszer, hogy üzemmeleg motorral alapjáraton úgy állítsd be, hogy a legmagasabb alapjáratot kapd, de ez nekem sosem jött be, mert a Dellortoval eleve elég ingadozó az alapjárat.
Ez a karbi marha érzékeny a beállításra a környezeti hőmérséklet függvényében. Érdemes vele foglalkozni, mert ha jól van beállítva egy rúgásra fog indulni bármikor a motor. 2002-ig (vagy 03-ig) a Husabergek is ilyen karbival voltak szerelve és kevesen állítgatták. Ezért terjedt el a Husabergekről Mo-on, hogy milyen szarok mert nem lehet beindítani őket! Aztán átvette a KTM, rátette a Kokusan gyújtást a Keihin FCR-rel és máris nagyon fasza lett a Husaberg! Csak lehet, hogy kicsit késő volt....
De most, hogy elolvastam mégegyszer a hozzászólást gondolom, hogy a szelepfedél alatt a szelephézag állító ablakocskára gondoltál. Nos ha csak az van leszerelve, akkor valóban nehéz lenne kicserélni.
Jó szerelést!
.
.
.
szoval köszi, gyüjtöm az informésönt.
Átírtam a motorom, most már teljesen nyugodt vagyok minden rendben van igényeltem új rendszámot is mert a régi el volt törve az is megvan. Ugyhogy minden rendben van ( anyi hogy néha hidegen még nehezen tudom beindítani-esetleg tanács- pedig a szivató rajta van )
De ha nem bontom tovább hogy cserélném?
Ne bontsátok tovább, tök felesleges. Típushiba ami kijött a motorodon (2003-2004 körüli ha jól sejtem). Az egyik himbagörgő adta meg magát, ha jól emlékszem a kipufogóoldal szokott meghalni, de lehet hogy rosszul emlékszem. Ha időben leálltál a motorral, akkor ~6eFt-os alkatrészköltséged lesz. Ha sokat mentél a csörgős állapotában akkor vezérműtengelyt is cserélned kell, ha így van az látszani fog a veztengelyen.
A görgőt egyszerű cserélni. Ki kell nyomni a tengelyét, majd az újat vissza és körbepontozni.
De ha jólesz akkor köszi