Vagy még egy szösszenet ! Volt kettő olyan amiben qrva isten hogy eső szenzor volt , mert mihelyst megérezte hogy vizes az út , leállt a picsába , azt el nem indult ! Az egyik egy Gilera , a másik egy 3000km -es 180-as rendszámos Maya / aminek semmi köze a japán yamaha céghez a nevén kívül , de még a feliratai is lejöttek mosó vízzel pedig full gyári volt ! /Spanyol fos / Mellékesen megjegyzem gyerekkoromban még egy szutyok Pony val is volt hogy 20 órát mentünk folyamatos esőbe gond nélkül pl Debrecen -Győr távot . Vagy pl próbáltál e valaha defekt vagy benyó híján robogót tólni akár csak 100 m-t ? Az első 10m és már a halál faszára kívánod az egész szarhatarat a hülye hajtása miatt , mintha sebességbe kellene tolni ! Vagy akár huzatáskor ! Annak idején ha valama beb@szott és nem volt az út szélén bálazsinór huzatni , jött a haver , megtalpalta a csomitartót azt tolt a következő biztonsági zónáig ! De szép is volt ! Meg amúgy minden váltós motor még a kézi kettes riga is tovább fejlesztette a motoros készséget , a robogó , meg nem tudom miért , de csak az idiótákat szaporítja !
Az biztos hogy egy robogó soha nem pótolja a "nagymotoros" élményt, erről én most pont tudnék mesélni. Nem bántom én a Simsont, hiszen engem is sok emlék fűz hozzá, viszont azt is látni kell hogy eljárt felettük az idő, és nem azért mert nem lenne helyük a mai járművek között, hanem azért mert egyszerűen nem lehet úgy életben tartani hogy az emlékeztessen a régi mivoltára. Ja és igen, a robogó egy praktikus jármű, ennyi és nem több, én se azért tartom mert köridőket akarok vele javítani, vagy mert villogni akarok a falunapon
Nekem is volt robogó , kicsi is , meg nagy is , meg van is ! De ezek az én szememben csak hulladékok , amiknek a motorozás élménye nulla ! Ezt a fajta kétkerekűt az egyszerűség motíválta akár mondhatom azt hogy a ríder egyszerűsége , "magyarul minden hülye tud menni vele a hatéves kislánytól az aggastyánig , a bantunégertől az atomfizikusig " nem pedig a fantázia vagy tudásvágy ! Ez a lusta és elkényelmesedett világunk járművei ! Nekem mint praktikus jószág elmegy , meg párom elgurul vele dolgozni , de mint élmény faktor egy nagy határ szar az összes a Burgmantól a Dióig ! Mikor eladtam a ZXR-emet , úgy gondoltam egy nagyrobogó majd jó lesz motor helyett meg azért mégse 50-es ! Egy évig bírtam , rájöttem ez nem az én világom ! Az én szememben száz robogó sem ér egy simót !
Először én is idegenkedtem a robogóktól, de ma már nem szívesen ülnék vissza a szimóra, persze szép volt az az időszak, főleg amikor még minőségi alkatrészeket lehetett hozzá kapni, de ma már a legtöbb sajnos ótvar csörgőkígyó. Akibe beleivódott anno a gyári Simson hangja az tudja miről beszélek. Nekem egy kis Piaggiom van, kicsit eszik, jobban is megy mint a szimó és nekem a kényelmével sincs bajom, arról nem beszélve hogy mindent lehet hozzá kapni, akár nevesebb gyártóktól is.
annyiban tehet a szimó róla hogy pl idióta dugója van, egy normális gyártó nem csinál hozzá dugót, túl kevés van belőle
mopedrallykon nézegetem a népet, baszki van aki még blokkszéthúzót is visz magával
szimó nagy előnye hogy egy átlagos testmérettel rendelkező ember viszonylag komfortosan tud menni vele
nekem a 190 centimmel mindig is kicsi volt, amióta bedagadtam azután már gyenge is egy foggal kisebb lánckerék kellett előre mert szembeszélben 2.ban tudtam csak menni
robesz meg simán hozza a 60as tempót a 140 kilómmal is
95ös a centróm és hibátlan minden része
egyedül a km meghajtás halt meg és nem kapni másikat mert ez 14 es kerék és csak 10-12-16os kerékmérethez van
ja és tárcsafékes az eleje.......szimó után olyan mint a sok farokverés után a dugás
félreértés ne essék nem fikázom a szimót, de elmúlt ez a dolog, legalábbis nálam
ráadásul amilyen árak vannak annyiért sokkal jobb robogókat lehet venni
plusz ami bosszantó hogy a szimó alkatrészek minősége valahol a szar és a fos között vannak, robogóhoz tudsz legalább 3 árkategóriában vásárolni a fostól a gyáriig
szedtem már szét egy csomó szimót meg egy csomó robogót is
szerintem a robogót fele idő alatt szétszedem-összeszerelem
robogóba beteszel egy görgőszettet egy szíjat aztán elmegy 15 ezret gondtalanul, ha mindkettő fullgagyi akkor 5 ezret
villanyindító, normális index, minden van, egyedül ülni szar rajta mintha a budin fosna az ember
Értem , hogy is gondolod, nekem sem hosszú utakra van, csak ilyen "he kell gyalog is eltolom" távolságokra, 5-8 km. De már erre sem sokáig, mert inkább gyalogolok majd
nekem max akkor lesz simsonom ha visszafelé forog az idő és újra tizenéves leszek
volt vagy 20 évig a háznál, nem volt rossz, de nem kell többé, egy nagykerekű robogó minden tekintetben jobb, még szerelni is egyszerűbb
Megfogadom a jótanácsodat , ezután a Simson-os luvakkal csak csínján fogok bánni nehogy még valamelyik hegyibém ágaskodjon, hogy a jó édesanyját aszná meg ! !
Akartam mondani , újat ne is vegyél hacsak nem német MZA ! Mást sajna nem érdemes megvenni , inkább bontott használtat , még az is többet ér ! De a múltkor is hasonló problémára gyanakodtál , lehet már akkor is ez kezdett megelleni ! Nagyon baszatod neki az a baj ! Csínján a lóerőkkel , mert aztán megint a földre dobnak a lovak !
Köszönöm, ne vesződj vele, mert a barátom adott egyet, ahogy előkerült neki , telefonált és én érte mentem csak kb. 500 métert kellett gyalogolni. Már Neki sincs meg a Simson. .
nekem elméletileg van egy régi51es ddr kosár+fogaskerék
gyakorlatilag csak akkor tudom meg ha megtalálom, hétvégén megnézem
az enyém tuti kidobtam mert visított, haverét ami nem visított csak komplett generált kért sokáig őrizgettem
ha érdekel, hétvégén megnézem és lefotózom aztán majd látod
Erősen gondolkodom a dolgon. De eddig elég jól üzemelt. De azon is , hogy most vegyek egy kuplungfogaskereket, vagy inkább költsem azt a pénzt pálinkára ??!! Az utóbbi látszik az ésszerűbb megoldásnak!
mopedrallykon nézegetem a népet, baszki van aki még blokkszéthúzót is visz magával
szimó nagy előnye hogy egy átlagos testmérettel rendelkező ember viszonylag komfortosan tud menni vele
nekem a 190 centimmel mindig is kicsi volt, amióta bedagadtam azután már gyenge is egy foggal kisebb lánckerék kellett előre mert szembeszélben 2.ban tudtam csak menni
robesz meg simán hozza a 60as tempót a 140 kilómmal is
egyedül a km meghajtás halt meg és nem kapni másikat mert ez 14 es kerék és csak 10-12-16os kerékmérethez van
ja és tárcsafékes az eleje.......szimó után olyan mint a sok farokverés után a dugás
félreértés ne essék nem fikázom a szimót, de elmúlt ez a dolog, legalábbis nálam
ráadásul amilyen árak vannak annyiért sokkal jobb robogókat lehet venni
plusz ami bosszantó hogy a szimó alkatrészek minősége valahol a szar és a fos között vannak, robogóhoz tudsz legalább 3 árkategóriában vásárolni a fostól a gyáriig
szerintem a robogót fele idő alatt szétszedem-összeszerelem
robogóba beteszel egy görgőszettet egy szíjat aztán elmegy 15 ezret gondtalanul, ha mindkettő fullgagyi akkor 5 ezret
villanyindító, normális index, minden van, egyedül ülni szar rajta mintha a budin fosna az ember
volt vagy 20 évig a háznál, nem volt rossz, de nem kell többé, egy nagykerekű robogó minden tekintetben jobb, még szerelni is egyszerűbb
gyakorlatilag csak akkor tudom meg ha megtalálom, hétvégén megnézem
az enyém tuti kidobtam mert visított, haverét ami nem visított csak komplett generált kért sokáig őrizgettem
ha érdekel, hétvégén megnézem és lefotózom aztán majd látod