Szerintem egy kicsit kezdünk tulzásokba esni! Ne ragozzuk ennyire a tul a témát mert szegény abba is belezavarodik hogy egyálltalán fiú e vagy lány. Vehetjük azt a verziót hogy full púpos Dainese göncben (380 000) arai sisakban (265 000) sidi csizmában (85 000) és astar kesztyűben (eredetiben mert a másolt ázsiai ugye szar) (65 000)... ha nem ezekbe ülsz gixxerre vagy robogóra halott vagy! Na meg van a másik, kimész az utcára és körülnézel ki miben motorozik. És ha ahoz viszonyitasz egy shox bőrkabát (20 e) Egy HJC bukó 20 e egy olcsó kesztyű 7 e, egy közép kat csizma 18 e egy pár térdvédő olcsóbb 8 e egy gerincvédő olcsó másolt verzió 8 e És készen is vagyunk egy RS 50re... és szégyen nem szégyen az előbb leirtak manapság egy IGEN felszerelt motorost jellemeznek... amikkel én eddig találkoztam. Szóval ha ennyit szánsz rá mondhatni átlagon felüli vagy, utcai A-Bbe motorozók körében.
Az RS re meg lehet tényleg költeni kell, de ha körültekintő vagy kifogsz egy jobbat annyit tudsz vele költés nélkül motorozni mire ráérzel hogy kell ez ha kell milyen és mire kell... tehát addigra vagy leteszed vagy váltasz! Aztán eladod az RS ugy ahogy tudod max pár 10 et buxrajta mégha megszorulva adod is el. Nem kell ennyire a szélsőségeket tekinteni... mert ha utcára lépsz... eltaposhat egy elefánt is....
Ertem amire celozni probalsz, de fuss fejjel a falnak csak 10km/h-val, aztan ird le mit tapasztaltal :)
30-50koruli temponal is csunyan oda lehet verni magad a foldhoz, es nem is kell sem gyorsan menned hozza, sem vaganykodni, eleg egy figyelmetlen autos.
Elem amikor esobe kifordult az oreg holgy, csak 35-40-el mentem az Innovaval (gyengebb, mint a leendo RS-ed ), es eselyem sem volt sem kikerulni, sem megallni. Agyrazkodas, csomo zuzodas terdszalagszakadas, meg beleegett a vadlimba a kipufogo---- 4het keresokeptelenseggel megusztam, de a terdem sosem lesz a regi.
Nem kioktatni akartunk, segiteni probalunk.
Zandona protektorok le vannak akciozva tobb helyen 18ezerre.
Jogos, nem az. De hasonló a testhelyzeted motorozás közben, mint pl egy 150-es vagy 250-es sportmotornál. Nem véletlenül mondja kivétel nélkül szinte mindenki a legjobb tanulómotornak (már aki nem Kawa 600-al kezdi:))
Elnézést még egyszer az OFF-ért, remélem maga a motor típusa is szűken, de belefér a biztonság témába. Ismét megemlítem: sokat segít minden vélemény!
Az RS 50 sosem sportmotor.....................bármennyire is hóban,fagyban,éjszaka,30 méterről,kurvanagy ködben úgy látszik.
Csak egy feltápolt simson tejfölöspohárba csomagolva.
Köszönet ismét a válaszokért!
Segíttettetek rávilágítani pár fontos dologra, többek között arra is, hogy kell-e nekem egyáltalán a motor, ami most újra komolyan felvetődött bennem.
Robogót semmi képen sem akarok. Persze az RS50-es sem azért kell, hogy a dizsi előtt flancoljak a csajoknak, (boldog) házas ember vagyok, szerencsére:)
Mindig is szerettem volna egy sportmotort, de sosem alakult úgy az életem, hogy legyen. Most van rá lehetőségem, belekóstolhatnék a motoros létbe, ha alapfokon is, egy kis gyenge RS50-el. Ha most egy 600-as Kawa lenne alattam, akkor sem száguldoznék minden korlátozást átlépve városban és közúton. Az biztos, hogy nem nekem való. És igen, lehet egy sportmotort lassan és felelősségteljesen is hajtani. Azért mindenki nézzen egy pillanatra magába, hányszor húz el 180-al a 90 helyett. Akkor miért is beszélünk biztonságról másoknak sokszor nagyon kioktató hangon, és hogy ilyen meg olyan fontos a sisak? Hol is lehet az országban 180-al menni (versenypályán kívül)?
Igen, gerincprotektorra is szükségem lesz, valószínűleg:)
Szerintem azt a ket dolgot tartsd szem elott, hogy homolog legyen a sisak, es meretpontos.
Amig nincs baj, addig a gyerek bilije is lehet a fejeden, mert nem szamit, de ha perec van, es konnyu/sulyos/halalos serulesek allnak fent, akkor egy sisak sem lehet eleg jo.
Azt neked kell tudni, hogy kik varnak otthon, nem is akarok se papolni, sem tobbet beszelni a sisakodrol. Kivanom, hogy csak a szel meg a bogarak ellen hasznald, barmilyet is veszel vegul.
Es igen, a horgaszfelszereles rossz pelda volt ebbe a beszelgetesbe.
A gerincvedodet is itt beszeljuk meg?
Ha 50-es és autó alternatívája, akkor bezony robi, vagy talán zseb-supermoto. Az 50-es "sport"-nak csúfolt motorból jót még nem láttam, hacsak nem új volt, vagy eredeti japán versenybringa.
robi: pakolható, kevésbé fárasztó, kevésbé félti az ember borulásnál, olcsóbbak az idomok stbstb...
Az RS 50-eseknél arra ne számíts hogy 4000/év meg a benzin lesz a költséged.
Ezeket a motorokat fiatal suhancok kezdésnek használják.
Kis pénz nagy elvárások.
Tehát esnek-kelnek és üvegelik szegény pöcsköszörűt mert menőnek kéne lenni a helyi dizsi előtt.
Viszont ha gond van vele és a zsebpénz rövid inkább elpasszolják.
Tehát jó eséllyel azért felújításra kell költeni.
Ha észérvek és a spórolás a lényeg akkor egy 50-es jog és társai lényegesen költséghatékonyabbak mint egy RS50.
Ezt a bukó témát ne lovagold túl... igen abban igazad van csak 60-70 fölött igazán jó egy sisak... de te szánsz rá 20at és kész... csak azon kell agyalnod hogy 20 ért sinjongot veszel ami leesik a polcról és eltörik vagy egy hjct amiben egy kisebb buktát simán kibirsz. Nagyon jó lesz neked az a HJC ha meg nyersz a lottón veszel arait 265 000 ért, aztán majd csak azon kell agyalnod hogy 180nál ugy fejelj patkát hogy a nyakad ne törjön el. HJC shark LAzer ezek tökéletes sisakok amire neked kell és amennyit szánsz rá! Ha lesz több pénzed veszel jobbat! Shoi Arai Suomy Agv, vagy az előbbiek felsőbb kategóriája.
Ismét köszönöm a hozzászólásokat! Nem akartam egy ilyen lavinát elindítani, de talán nem baj, elvégre a biztonságról van szó és ez előrébb van mindennél, nem utolsó sorban sokat tanulok a hozzászólásokból.
Előre is elnézést az OFF-ért: ha nem is ide tartozik, de miért is teljesen felesleges egy Aprilia RS50? Szerkezetre ez áll legközelebb a komolyabb, nagyobb motorokhoz, ha jól tudom, a 125-ös gyakorlatilag ugyan ekkora, esetleg egy kicsit nagyobb.
1) Mivel nincs motorra jogosítványom, ezért komoly összeget kellene rászánnom a jogosítvány megszerzésére.
2) egy nagyobb motor jóval drágább (az RS50-est 200 alatt tudom megvenni, gyakorlatilag olyan állapotban, hogy semmit nem kell rajta cserélni, javítani).
3) az RS50-nél kizárólag a kötelezőt kell fizetnem (4000 Ft/év) és semmi egyéb költségem nincs
4) kb 3-4 litert fogyaszt, egyik fő oka, hogy lecserélem az autót, ami városban ott van a 7-8 között, vagyis duplája
5) ugyan tizenéves koromban volt egy Tomos BT-m és egy ATX-em is, motorozni valamennyire tudok, de régen volt és nem akarom magam elbízni. A kis RS50-es nagyon jónak tűnik tanulásra, egyáltalán belekóstolni, hogy megfelel-e nekem a motorozás - ha nem, nem fogom erőltetni. Napi szinten járnék vele munkába, elsődlegesen erre kell, aztán biztos mászkálok majd vele, de nem száguldozni akarok.
6) Ha tetszik és bejön, megtartom. Ha nem tetszik, jó állapotú szép RS50-est pár hét alatt el lehet adni (érettségi, stb:)). Ha tetszik, de úgy érzem nagyobb kellene, eladom, leteszem a jogsit, és már némi megszerzett rutinnal választok nagyobb, megfelelőbb motort.
Ha balkáni lenne a hozzáállásom, akkor nem kérdezgetnék itt és foglalkoztatna komolyan a téma. A motornál is komoly kompromisszumokat kell kötnöm, hogy milyet vehetek, így a felszerelésnél is. Tényleg nem ér semmit az említett HJC bukó és csak 60e-100e forintos bukónál van értelme a bukónak?
Elnézést, hogy hosszú, de érdekel a véleményetek, elvégre azért írtam ide.
Tisztelettel
Én Lazer sisakot használok. Szerintem nagyon jó, nagy balesetben is volt már a fejemen. Most tavasszal is azt veszek, mert van már elérhető árban arcpárna pumpás verzió is! Ezáltal méginkább a viselő fejére lehet passzintani a buksit, és nem lötyög.
itt: www.darazsgarazs.hu
Lazer vertigo ...Nem is drága.
Szia,olvasgatom a hozzászólásokat.Mondom a saját véleményem.Nekem is Hjc-m van.Tökéletesen megvagyok vele elégedve.Ha cserélnem kell,ilyenre váltok,csak a napszemüvegesre.Hali
Hát barátom lehidalok, ha 1 év alatt kinövi a 600ast... Magyarországon mindenki olyan kibaszottul tud motorozni, hogy egy 600as sport / supersport motort ki is tud használni egy év után.
Azért ezt neeee.... Mielőtt ekkora baromságokat írtok, ráadásul kezdőként, azért illene átgondolni, hogy mit is jelent a mondanivalótok. Kábítjátok magatokat, egymást, meg még azt is, akinek fogalma nincs a motorozásról.
A másik meg az, h a kedves kolléga meg majd a 30ezer ftos sisakjában fogja "nulla tapasztalattal" döntögetni a vasat a szerpentineken. Tiszta balkáni hozzáállás, ami Magyarországon is uralkodik manapság. Itt arra gondolok, hogy a motor megvétele a fontos, a védőfelszerelésből meg a legtöbb önjelölt Valentino Rossi ki akarja spórolni a pénzt. Következésképpen majd ha ne adj isten történik egy baleset, akkor meg majd mindenki mást felelőssé akar tenni a kedves kolléga családja, mondván h a "jóskapistának" volt sisakja meg felszerelése, mégis belehalt az első komolyabb esésbe. Mindenki azt hiszi, h önnön magával ilyen nem történhet meg, aztán ha mégis beüt a krach, akkor meg megy a siránkozás, h "basszameg!?" de jól tettem volna, ha nem a legolcsóbb teszkógazdaságos sisakot veszem meg?!...akkor még mindig élnék.
Akkor ki lesz a hülye?
kulonben meg: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net...
Az RS re meg lehet tényleg költeni kell, de ha körültekintő vagy kifogsz egy jobbat annyit tudsz vele költés nélkül motorozni mire ráérzel hogy kell ez ha kell milyen és mire kell... tehát addigra vagy leteszed vagy váltasz! Aztán eladod az RS ugy ahogy tudod max pár 10 et buxrajta mégha megszorulva adod is el. Nem kell ennyire a szélsőségeket tekinteni... mert ha utcára lépsz... eltaposhat egy elefánt is....
30-50koruli temponal is csunyan oda lehet verni magad a foldhoz, es nem is kell sem gyorsan menned hozza, sem vaganykodni, eleg egy figyelmetlen autos.
Elem amikor esobe kifordult az oreg holgy, csak 35-40-el mentem az Innovaval (gyengebb, mint a leendo RS-ed ), es eselyem sem volt sem kikerulni, sem megallni. Agyrazkodas, csomo zuzodas terdszalagszakadas, meg beleegett a vadlimba a kipufogo---- 4het keresokeptelenseggel megusztam, de a terdem sosem lesz a regi.
Nem kioktatni akartunk, segiteni probalunk.
Zandona protektorok le vannak akciozva tobb helyen 18ezerre.
Elnézést még egyszer az OFF-ért, remélem maga a motor típusa is szűken, de belefér a biztonság témába. Ismét megemlítem: sokat segít minden vélemény!
Csak egy feltápolt simson tejfölöspohárba csomagolva.
Segíttettetek rávilágítani pár fontos dologra, többek között arra is, hogy kell-e nekem egyáltalán a motor, ami most újra komolyan felvetődött bennem.
Robogót semmi képen sem akarok. Persze az RS50-es sem azért kell, hogy a dizsi előtt flancoljak a csajoknak, (boldog) házas ember vagyok, szerencsére:)
Mindig is szerettem volna egy sportmotort, de sosem alakult úgy az életem, hogy legyen. Most van rá lehetőségem, belekóstolhatnék a motoros létbe, ha alapfokon is, egy kis gyenge RS50-el. Ha most egy 600-as Kawa lenne alattam, akkor sem száguldoznék minden korlátozást átlépve városban és közúton. Az biztos, hogy nem nekem való. És igen, lehet egy sportmotort lassan és felelősségteljesen is hajtani. Azért mindenki nézzen egy pillanatra magába, hányszor húz el 180-al a 90 helyett. Akkor miért is beszélünk biztonságról másoknak sokszor nagyon kioktató hangon, és hogy ilyen meg olyan fontos a sisak? Hol is lehet az országban 180-al menni (versenypályán kívül)?
Igen, gerincprotektorra is szükségem lesz, valószínűleg:)
Amig nincs baj, addig a gyerek bilije is lehet a fejeden, mert nem szamit, de ha perec van, es konnyu/sulyos/halalos serulesek allnak fent, akkor egy sisak sem lehet eleg jo.
Azt neked kell tudni, hogy kik varnak otthon, nem is akarok se papolni, sem tobbet beszelni a sisakodrol. Kivanom, hogy csak a szel meg a bogarak ellen hasznald, barmilyet is veszel vegul.
Es igen, a horgaszfelszereles rossz pelda volt ebbe a beszelgetesbe.
A gerincvedodet is itt beszeljuk meg?
Ha 50-es és autó alternatívája, akkor bezony robi, vagy talán zseb-supermoto. Az 50-es "sport"-nak csúfolt motorból jót még nem láttam, hacsak nem új volt, vagy eredeti japán versenybringa.
robi: pakolható, kevésbé fárasztó, kevésbé félti az ember borulásnál, olcsóbbak az idomok stbstb...
de ugye szabad ország...
Ezeket a motorokat fiatal suhancok kezdésnek használják.
Kis pénz nagy elvárások.
Tehát esnek-kelnek és üvegelik szegény pöcsköszörűt mert menőnek kéne lenni a helyi dizsi előtt.
Viszont ha gond van vele és a zsebpénz rövid inkább elpasszolják.
Tehát jó eséllyel azért felújításra kell költeni.
Ha észérvek és a spórolás a lényeg akkor egy 50-es jog és társai lényegesen költséghatékonyabbak mint egy RS50.
Előre is elnézést az OFF-ért: ha nem is ide tartozik, de miért is teljesen felesleges egy Aprilia RS50? Szerkezetre ez áll legközelebb a komolyabb, nagyobb motorokhoz, ha jól tudom, a 125-ös gyakorlatilag ugyan ekkora, esetleg egy kicsit nagyobb.
1) Mivel nincs motorra jogosítványom, ezért komoly összeget kellene rászánnom a jogosítvány megszerzésére.
2) egy nagyobb motor jóval drágább (az RS50-est 200 alatt tudom megvenni, gyakorlatilag olyan állapotban, hogy semmit nem kell rajta cserélni, javítani).
3) az RS50-nél kizárólag a kötelezőt kell fizetnem (4000 Ft/év) és semmi egyéb költségem nincs
4) kb 3-4 litert fogyaszt, egyik fő oka, hogy lecserélem az autót, ami városban ott van a 7-8 között, vagyis duplája
5) ugyan tizenéves koromban volt egy Tomos BT-m és egy ATX-em is, motorozni valamennyire tudok, de régen volt és nem akarom magam elbízni. A kis RS50-es nagyon jónak tűnik tanulásra, egyáltalán belekóstolni, hogy megfelel-e nekem a motorozás - ha nem, nem fogom erőltetni. Napi szinten járnék vele munkába, elsődlegesen erre kell, aztán biztos mászkálok majd vele, de nem száguldozni akarok.
6) Ha tetszik és bejön, megtartom. Ha nem tetszik, jó állapotú szép RS50-est pár hét alatt el lehet adni (érettségi, stb:)). Ha tetszik, de úgy érzem nagyobb kellene, eladom, leteszem a jogsit, és már némi megszerzett rutinnal választok nagyobb, megfelelőbb motort.
Ha balkáni lenne a hozzáállásom, akkor nem kérdezgetnék itt és foglalkoztatna komolyan a téma. A motornál is komoly kompromisszumokat kell kötnöm, hogy milyet vehetek, így a felszerelésnél is. Tényleg nem ér semmit az említett HJC bukó és csak 60e-100e forintos bukónál van értelme a bukónak?
Elnézést, hogy hosszú, de érdekel a véleményetek, elvégre azért írtam ide.
Tisztelettel
itt: www.darazsgarazs.hu
Lazer vertigo ...Nem is drága.
Azért ezt neeee.... Mielőtt ekkora baromságokat írtok, ráadásul kezdőként, azért illene átgondolni, hogy mit is jelent a mondanivalótok. Kábítjátok magatokat, egymást, meg még azt is, akinek fogalma nincs a motorozásról.
A másik meg az, h a kedves kolléga meg majd a 30ezer ftos sisakjában fogja "nulla tapasztalattal" döntögetni a vasat a szerpentineken. Tiszta balkáni hozzáállás, ami Magyarországon is uralkodik manapság. Itt arra gondolok, hogy a motor megvétele a fontos, a védőfelszerelésből meg a legtöbb önjelölt Valentino Rossi ki akarja spórolni a pénzt. Következésképpen majd ha ne adj isten történik egy baleset, akkor meg majd mindenki mást felelőssé akar tenni a kedves kolléga családja, mondván h a "jóskapistának" volt sisakja meg felszerelése, mégis belehalt az első komolyabb esésbe. Mindenki azt hiszi, h önnön magával ilyen nem történhet meg, aztán ha mégis beüt a krach, akkor meg megy a siránkozás, h "basszameg!?" de jól tettem volna, ha nem a legolcsóbb teszkógazdaságos sisakot veszem meg?!...akkor még mindig élnék.
Akkor ki lesz a hülye?
euromotornál megvettem