Mint a legtobb markanak, ezeknek is vannak termekeik tobb ar/minoseg kategoriaban. Frank Thomas teljesen korrekt kozepkategorias cuccokat csinal, a Hein Gerickenek vannak komoly goretex/cordura szettjei. Javaslom, ha teheted nezz korul egy markaboltba. Igen jo ar/ertek aranyu dolgokat is talalhatsz.
A bor ruhaik tenyleg nem Dainese/Astar(itt is van eleg nagy minosegi szoras ar szerint)/Spyke/stb kidolgozasuak, de lejjebb is vannak pozicionalva.
A 70ert ket reszes Astar szettet be tudod linkelni? Bar csak a nadrag erdekel, dzsekim van toluk.
A csizmarol mi a kifejtos velemenyed? Vizallo? Goretex? Mennyire kopik a talpa? Hogy birja a ragasztas?
Nem kotozkodni akartam, de almat az almaval, kortet a kortevel erdemes osszehasonlitani.
(aki 19ezres sisakban gondolkozik, annak szerinted mik a prioritasai egy kabattal szemben? Szvsz. nyugodtan vehet Frank Thomast-nekem volt, es szerettem, Spada-ra csereltem es Hein Gericket is. )
Gurabli: barmit is veszel, arra figyelj, hogy meretben megfelelo legyen, es a protektorok a helyukon legyenek. Amig nem esel el, addig "orok elet" egy barmilyen motoros ruha, egyetlen ellenseged az idojaras lesz. Vizallosag es a kiveheto beles elony, de esoruhaval/vizesen is van elet.
Cipobe ne gondolkozz, a leggagyibb csizma is 100x tobbet er.
Tovabba erosen ajanlok egy gerincvedo protektort.
Sisakra meg ne sajnald a penzt, annal a 20db ezresnel biztos tobbet er a fejed.
Nem olcso hobbi/kozlekedesi mod a motorozas, de felesleges kockazatot ne vallalj szar felszerelessel. Vegyel legalabb kozepszart, de ha teheted, akkor jot.
A ruházat tényleg fontos, akár robogóval mész , akár kis, vagy nagy motorral!
A cordura (textil motoros ruházat) lényege, egy általános utcai ruházattal szemben, hogy ez egy speciális anyag, mely azt hivatott cselekedni, hogy eséskor, nem ég bele a bőrödbe/húsodba, ellentétben a hagyományos sima polgári öltözettel szemben!
Valamint a beépített cevlár és protektorok további védelmet nyújtanak!
Gondolj bele, ha futsz és elesel az aszfalton, a ruhád kiszakad, a bőröd alá apró aszfalt kavicsok dolgozzák be magukat!
Pedig ebben az esetben a sebességed mennyi lehet kb 10 km/h, akkor gondolj bele az általad említett motorral és sebességnél mi történhet...?!
Amotoros ruházatok márkáit is szerintem érdemes valamelyest ismerned, mert ezekhez tartozik egyfajta minőség is...
A jobb minőségek:
Dainese, Bering, Spayke, Berik, Arlen Ness, Frank Thomas, Büse, Hein Gericke, Prexport stb... Ezek jobb minőségű, viszont drágább holmik is!
Olcsóbbak és gyengébb minőségűek:
Spool, Rush-M, Probiker, stb... ezek sem feltétlenül rosszak, mert van nagyon sok jó cuccuk is, csak azok szintén a felső árkategóriában.
A cipővel kapcsolatban az utcai cipőt tényleg felejtsd el, ráadásul a váltótól szét is menne, nem feltétlenül kell esned vele... de, hogy nem tart semmit, az is biztos, ahogy írták is előttem, minimum egy bakancs!
A sisak meg... 1001 választási lehetőség, itt tényleg minden csak pénz kérdése!
Ha utcai ruha, akkor viszont külső protektorok mindenképpen!
Hát igen,a motorhoz öltözni kell!Vannak a vaterán,sportmotoron használt cuccok.Minden!Pl.spool sp23 tipusú nyári kesztyű (új)8pénzért.Legalábbis nemrég volt a vaterán.Ugyancsak spool rafael textil dzseki 10pénz,szintén új!Tájékozódni kell!Lehetőleg lakhelyedhez közeli cuccot nézz,fontos a próba!Vannak fazonok akik elküldik átutalás után,aztán ha mégsem jó a méret nem akarják visszautalni a lóvét,mondják válassz mást(pl.kakkukos órát,búvárszemüveget,stb)
Köszönöm a részletes válaszokat!
Mindenképpen sportmotort szeretnék, nem robogót, de nem akarok egyből beleugrani és egy 600-as Kawasakit venni. Ebben a kategóriában az Aprilia RS 50 tűnik a legjobb választásnak, mindenhol ez ajánlott tanuló motornak. Amit veszek, az kb 100-al megy, és ha minden igaz, nem gond neki a 70-80km utazó, városban úgysem szabad többel, a közúti rész pedig 70-re van végig korlátozva, igaz, elég nagy a forgalom, de sokan mennek kis robogóval és Simsonnal is. Ha tudom tartani a 70-et, akkor nem kellene, hogy gond legyen, remélem. Nem akarok ész nélkül száguldozni, biztonságra törekszem, nem 16 éves vagyok már:)
Bukó és kesztyű nélkül nem is mernék felülni. Tudom, hogy a komoly és egyben igen drága sisak a legjobb, de nagyon rossz választás az említett Astone 20e-ért? Nem ér semmit? Nappal mászkálok vele, ha elkapna az éjszaka, akkor lecserélném a plexit a tisztára. Nappal is zavaró a sötét plexi?
Tisztába vagyok vele, hogy minél rikítóbb, annál jobban látnak, de annyira nem tetszenek a festett, díszes sisakok és ruhák, hogy próbálnám elkerülni. Persze fő és elsődleges a biztonság. Esetleg egy fényvisszaverő csík a fekete bukóra? És persze a fekete ruhára is?
Akkor ez nagyon úgy néz ki, hogy kell nadrág is és cipő is, és minden reggel átöltözni munkahelyen, majd újra haza indulás előtt. Gondolom mások is így csinálják. Nem ülhetek egész nap egy vastag farmerben és bakancsban az irodában:) Sajnos mindent nem tudok egyszerre megvenni, a bukó, kesztyű és valamilyen kabát az biztos kell az elejétől, és megpróbálok minél előbb nadrágot és cipőt is.
Tudnátok konkrét márkákat ajánlani, mindenből? Esetleg belinkelni, hol lehet megvenni?
Emígy mennyire zavaró a nyári meleg városban, bukóban, kabátban, kesztyűben?
Ismét köszönettel!
A sötét plexi éjjel,szürkületben nem túl előnyös.(szerintem)A teljesen fekete szerelésben nehezen találnak meg,ha beesel (belöknek)éjjel az árokba.A nike,adidas,stb cipő kicsit drága ahhoz hogy szétcseszd motoron.Kezdetnek egy magasszárú munkavédelmi bakancs is megteszi.Ez lehet szociális(szegenyházi)megoldás,de a célnak megfelel.Aztán majd főlfejlődsz!Nem lehet mindent egyszerre!
Azzal kell kezdjem, hogy ez nem lesz olcsó mulatság. Alaphangon pikk-pakk 100.000Ft fogsz ruhára költeni (vagy veszel használtat)
Szerintem nem ciki az 50ccm. Az tuti, hogy nem vállalod magad túl!
Azért a főutakon csak óvatosan oda elég karcsú lesz a teljesítmény. (de most nem ez a lényeg) Tehát a farmer és a márkás cipő nagyon szuper az utcára de nem motorozásra találták ki! Ha csúszol az aszfalton kb 5 másodperc alatt fog rongyá égni a farmer (protektor nélkül nem nyeli el az esés energiájának nagy részét) a cipőcskéd is kb ennyi ideig fogja bírni. Ha mázlid van és nem esik rá a lábadra akkor nem törik szilánkosra a bokád azonnal.
Amit említettél kesztyűt nem ismerem de Pohi tud neked tanácsot adni az tuti (megjegyzem szerintem ruhában is). A sisakra szokták mondani amennyit neked a fejed megér annyit költs rá. Itt megint a feket színt említed azért én hozzátenném, hogy mostanában nem véletlenül egyre feltünőbb színű ruhákat és sisakokat gyártanak és vásárolnak a motorosok! Gondolj csak bele hogy melyik színű bukó látszik jobban mondjuk esőben a feket vagy a sárga, fehér, stb.
Cordura kabát (textil szerintem már jobb választás nekem is ez van de majd talán most jutok el odáig anyagilag, hogy vegyek egy komplett bőr ruhát) Ha megteheted akkor már most érdemes nézelődni és spórolgatni a ruhára! Ami kell szerintem az egy jó sisak, kesztyű ha taknyol az ember olyan nincs hogy ne tedd le a kezed! Én azt mondom, hogy a legolcsóbb csizma is többet véd mint a csilli villi tornacsuka! Nadrág minimum kevlár erősítésű farmer de a cordura jobb és itt is a bőr nyújtja a maximális védelmet! Kamion ellen nem véd semmi a frontálisan belédtrafál!
Nagyjából ennyi! Majd a többiek még kiegészítik gerinc protekrorral megy ilyenekkel!
Most érdemes elkezdeni vásárolni még tartanak az akciók!
Ja és a motor kiállításon is lehet venni akciós cuccot!
Széles utat és sok örömet a motorozáshoz!
Sziasztok!
Hamarosan meglesz a első motorom, egy Aprilia RS 50-es (nem kell nevetni, 31 évesen is lehet ezzel jókat motorozni, ha meg nem jön be, eladom, ha bejön, akkor majd jogsi+nagyobbra váltás, kezdésnek szerintem kitűnő). Nagyrészt munkába fogok vele járni, napi szinten kb 15 km összesen, fele városban, fele 70-es korlátozás mellett.
Segítenétek kiválasztani a megfelelő felszerelést? Először is kell majd egy bukó, egy kesztyű, és egy kabát, ez már biztos. Nadrágban és cipőben nem vagyok biztos. Farmerben járok melózni, remélem, hogy ebben tudok majd motorozni is ezen a távon. Cipőnek pedig szintén sima utcai (Converse, Nike). Ha hétvégén elmegyek motorozgatni a Mecsekbe, akkor gondolom jól jönne majd egy nadrág és cipő is...
Sajnos nincs rá sok pénzem és nem is akarok elsőre sokat költeni rá. Bukóban az Astone GTO-t néztem, matt feketében (sötét plexivel) vagy fényes fekete (sötét plexivel). Szerintetek ez mennyire jó választás, és ha nem, akkor miért nem? Ezt most 19e itt megkapom + a plexi 4e.
Mindenképpen tiszta feketét szeretnék, ha lehetséges minél kevesebb felirattal, bármi festés nélkül (és sötét plexit).
Azt nem tudom, hogy a smoke vagy a 75% dark plexi a jobb választás?
Kesztyűnél ezeket néztem: Loockwell Sprint vagy Lookwell Neo-Lite esetleg bőr, akkor Loockwell Speedy
Kabátból tanácstalan vagyok, hogy egyáltalán milyet: bőr, rövid nyári textil, rövid textil, 3/4-es textil? Itt is feketét keresek, túl sok szöveg nélkül (fényvisszaverő előny, bár ezt gondolom lehet utólag is).
Elnézést a sok kérdésért, de szerintem ez rajtam kívül sok mindenkit érdekelhet még és mivel semmi tapasztalatom nincs e téren, ezért tőletek, tapasztalt motorosoktól szeretnék segítséget, útmutatást kérni, amit előre is köszönök!
Halihó
NOLAN N84 N-Com "XS" makulátlan állapotban eladó
UV álló lexan héjszerkezet (SHARP-teszt 4*)
VPS napellenző.
Vadi új 400 UV és karcmentes plexi.
Vadi új belső Pinlock páramentes plexi.
Orr légterelő betét.
Bogárháló.
Teljes szellőző rendszer.
Kivehető, mosható arcpárna és bélés.
Mickrolock állcsatt.
Sziasztok !
Eladóvá vált bőrruhám, sajnos kinőttem. Rendszeresen bőrápolóval ápolt, sérülésmentes. 50-es méret, vékonyabb testalkatra való, én 180 cm/75 kg vagyok, nekem karban rövid a kabát, a nadrág része viszont jó, de inkább egyben adom el. 170-176 cm közt ajánlanám, kb 60-70 kg-s emberre(bár ismerősömre aki 72 kg nem megy fel, hasban szűk, ezért inkább 'sportos' alkatra ajánlom ). Felpróbálni Debrecenben, esetleg környékén van lehetőség.
Hali!
Méretprobléma miatt eladnám zsir új M-es Shiro Revenge sisakomat.
Nem volt használva.Kivehető bélés,sisakzsák,stb...mélyen ár alatt eladó,akit érdekel kerssen rá,RMC forgalmazza,postázás megoldható,CSAK Telón keressetek!30 259-05-47
Tudna valaki javasolni Bp.-n egy megbízható és ügyes szűcsöt?
A bőrdzsekimet és a kesztyűmet kéne egy kicsit renoválni...néhány varrásnál elkoptak a cérnák és szétbomlott, újra kéne varrni, de bármilyen gép nem viszi, eddig már elhajtottak vele pár helyről.
A bor ruhaik tenyleg nem Dainese/Astar(itt is van eleg nagy minosegi szoras ar szerint)/Spyke/stb kidolgozasuak, de lejjebb is vannak pozicionalva.
A 70ert ket reszes Astar szettet be tudod linkelni? Bar csak a nadrag erdekel, dzsekim van toluk.
A csizmarol mi a kifejtos velemenyed? Vizallo? Goretex? Mennyire kopik a talpa? Hogy birja a ragasztas?
Nem kotozkodni akartam, de almat az almaval, kortet a kortevel erdemes osszehasonlitani.
(aki 19ezres sisakban gondolkozik, annak szerinted mik a prioritasai egy kabattal szemben? Szvsz. nyugodtan vehet Frank Thomast-nekem volt, es szerettem, Spada-ra csereltem es Hein Gericket is. )
Gurabli: barmit is veszel, arra figyelj, hogy meretben megfelelo legyen, es a protektorok a helyukon legyenek. Amig nem esel el, addig "orok elet" egy barmilyen motoros ruha, egyetlen ellenseged az idojaras lesz. Vizallosag es a kiveheto beles elony, de esoruhaval/vizesen is van elet.
Cipobe ne gondolkozz, a leggagyibb csizma is 100x tobbet er.
Tovabba erosen ajanlok egy gerincvedo protektort.
Sisakra meg ne sajnald a penzt, annal a 20db ezresnel biztos tobbet er a fejed.
Nem olcso hobbi/kozlekedesi mod a motorozas, de felesleges kockazatot ne vallalj szar felszerelessel. Vegyel legalabb kozepszart, de ha teheted, akkor jot.
bocs a hosszuert, udv