Én úgy tudom, hogy nem a kipufogó volt az igazi titok ( bár nem vitatom ennek a nagyságát), hanem a forgótárcsás vezérlés! Kérdés: A WOODSMAN-ban milyen motor van? Nekem ez a blokk jön be a legjobban!
Az Enfield saját fejlesztésű motorokat gyárt, modernizálással megbízott külső cégeket, de nem licence és nem koppintás.
A Pannonia P20-ra mondták, hogy Yamaha másolat, de ez ebben a formában nem igaz. A P20 blokk egy nagyon különleges és egyedi konstrukció, gyakorlatilag úgy szedheted szét teljesen, hogy a blokkot ki sem kell szedni a vázból, a főtengelyeket két oldalra lehetett kivenni, a komplett váltó balról volt kihúzható, mint egy fiók. Ilyen konstrukciója közútra, tudomásom szerint nem volt senkinek akkoriban.
Ettől még a motor vezérlése, a karburátorok és a gyújtás tényleg elég csereszabatos volt a Yamaháéval.
Jaja. Walter Kaaden volt a mérnök, aki kitalálta a rezonátor kipuffot, az MZ ennek köszönhetően érte el először a világon a 100LE literteljesítményt. Gyorsak voltak, de nem megbízhatóak a gyenge gyújtás és nem megfelelő anyagminőség miatt.
Aztán Ernst Degner versenyző, aki mérnök is volt, elszökött a Suzukihoz, magával vitte az MZ titkát, így lett aztán világbajnok - Suzukival.
A mai kétüteműekről nem hiányozhat a membránszelep (szívásvezérlés), ezt meg a Puch gyárban találták fel a "30-as években.
Biztos volt róla szó (akkor bocs) Az Enfield milyen eredet? Saját egyedi fejlesztés vagy valamiből kiindultak/esetleg megegyezik valami más gyártmánnyal?
En ugy hallottam hogy valamelyik Pannonia Yamaha koppintás volt, nem igy van?
Küldött egy rakat képet, meghaltam rajtuk!
de igy is baba. sőőőőt!
esetleg majd ha meglesz egyszer a trial vagy cafe racer verzio, akkor riasszatok, aztan irok tesztet vhova.
Kissé túlzsúfolt lett az üzlet, még nem tudom hova férnek a motorok. . .
Azért ha erre jársz, ugorj be megnézni!
orulok h megismertelek benneteket szemelyesen!
Baowah!
Kitesszük az ajtó környékére!
A Pannonia P20-ra mondták, hogy Yamaha másolat, de ez ebben a formában nem igaz. A P20 blokk egy nagyon különleges és egyedi konstrukció, gyakorlatilag úgy szedheted szét teljesen, hogy a blokkot ki sem kell szedni a vázból, a főtengelyeket két oldalra lehetett kivenni, a komplett váltó balról volt kihúzható, mint egy fiók. Ilyen konstrukciója közútra, tudomásom szerint nem volt senkinek akkoriban.
Ettől még a motor vezérlése, a karburátorok és a gyújtás tényleg elég csereszabatos volt a Yamaháéval.
Aztán Ernst Degner versenyző, aki mérnök is volt, elszökött a Suzukihoz, magával vitte az MZ titkát, így lett aztán világbajnok - Suzukival.
A mai kétüteműekről nem hiányozhat a membránszelep (szívásvezérlés), ezt meg a Puch gyárban találták fel a "30-as években.
En ugy hallottam hogy valamelyik Pannonia Yamaha koppintás volt, nem igy van?