Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nem teljesen bakelit. mert ha az akkor töredezik az könnyebben..
Legalábbis a simsonban az!
Mire?:D
én erre már nem tudok mit mondani


http://youtu.be/F4OXrmxDp44
Nemakarok ebbe beleszólni de a kuplunglamella anyaga bakelit!
Megy a szakértelem ahogy látom.
okéoké igaz. akkor a lamellázni kell a ferrofolt vagy más olajat nna.
Ez a ferrodol az oylan mint a bendix:)

én is ezeket hazsnálom, mert ha aztmondom szabadonfutó, akkor nem értik:)
Először is a "Ferodol" mint általános név a fékbetétre vagy a kuplungtárcsára hibás... Az olasz fékbetéteket gyártó Ferodo cég nevéből ered és mindenki elkezdte használni, pedig alapjában véve nem Ferodol a használt anyag neve

Fékbetétnek vagy kuplungtárcsának (a SPORT kategóriában) szerves (szén) és szinter-metál alapú anyagokat használnak.

"A szinter-metál technológia esetében a fékbetét legalább 15 különböző por alakú összetevőből (réz, bronz, vas, kerámia, szén, stb... ) van kikeverve, melyeknek aránya határozza meg a betét viselkedését (zaj, komfortérzet, hatásfok, stb...) Az összekevert alapanyagot ezután megolvasztják és formára préselik. A hordozó rézbevonatú fémlappal együtt a keverék magas hőmérsékletű kemencébe kerül, ahol nyomás alatt a keverék összetevői kémiai kölcsönhatásba lépnek a réz bevonattal, és ezáltal odatapasztják azt a hordozó fémlaphoz."
(Forrás: http://www.carbonelorraine.hu/pads.html )


A már említett Ferodo cég készített egy hatékonyabb fékbetétet mint a szinter-metál alapanyagú betét:

"A szerves anyagokat is tartalmazó fékbetét más gyártási eljárással készül, mint a hagyományos szinter betétek. A gyártás során felhasznált összetevők mindegyike természetes anyag. A betétek több mint 20 szerves és fémes alkotóelemből állnak össze, úgymint a szén, a cink, és a réz. Az anyagokat még az összesűrítés előtt elegyítik egymással, és ezután kerül fel a betét acélból készült tartó lemezére. Ez a lemez egy speciális könnyűfém bevonatot (Feroda) kap, amely meggátolja a korróziót, valamint segít megelőzni azt, hogy a féknyereg dugattyúi összeragadjanak a betétekkel. Ha a fékbetét anyagát rávitték a lemezre, közel egy óráig sütik őket 80 fokon, hogy biztos kötés alakuljon ki közöttük. "
(Forrás: http://totalbike.hu/magazin/hirek/?main:2001.06.20.&57221 )

Ez lenne a Sport/Verseny kategóríában használt fékbetétek összetétele, hogy mit használnak az "átlagos" autókban (közúti) azt nem tudom, de sokban nem térhet el...
A ferrodol nem ugyan az mint a parafa. Azért az két külömböző dolog.
csiszolgathatod, bár emzoli leírta hogy nem kéne. ha mégis vagy olyan okos az első kuplungolás után újra tükrösödik. nem a fémlamella érdessége számít hanem a ferrodolé (parafa) meg az olaj csúszási tényezője
gyzer már említettem, hogy a kuplung lemezeit MEGCSISZOLNI TILOS.
a kuplung feszítő csavarokat ne húzz meg jobban meg akkor elnyírod a menetet! de ami van egy trükk. hogy a rúgó alá tegyél pár mm-es alátétet akkor így megnöveled a rúgóerőt. ami az a biztos. és a kuplung lemezeket becsiszolod 400-as vagy 500-as papírral. és akkor jobban fog. azért csúszik gyakran a kuplung mert polírfényes a lemez. meg a olaj is számír sokat. Bár próbáld meg a 75-ös vagy 80-as kezdésű olajat.
Nemtudok okosabbat mondani, szétszeded, megérted hogy műkszik, és megpróbálsz több előfeszítést adni neki.
Lamellám nincs hozzá. Szóval azt kb hogyan?
Ha jól értem (látom) a közpső merev lemezre támayzkodik fel a pálca, azt tudja eltolni.
A rugó meg a tengelyhez képest nyomja lamellákat.
Vagy a tengely/rugó csatlakozásnál adsz nagyobb előfeszítást a rugónak, vagy egyszerűen egyel több fémlamellát teszel a kötegbe.
El tudnád magyarázni részletesebben ezt? Hova tegyem az alátétet stb És milyen alátét kell oda? 6 os sima kör alakú gondolom nem jó.
Ez kb ugyan olyan elfuserált kuplung mint a simsoné:)

A rugólemezen tudod növelni rugóerőt alátétlemezzel.
http://www.kreidler-verein.de/...

Ilyen. 3 csavar az fogja oda a lamellákat illetve a rugótányért.
nem vágom fejből, hogy néz ki a puklungoid, de a rugóerőt vastagabb rugüval, vagy alátétezéssel szokásos növelni.
Rendben. Lefotózom még lehetőleg ma a kérdéses nyerget aztán meglátjuk:)
Evvel sajna nem segítettél... Se Monzám se Cobrám nem volt...
És mivel lehet ezt a kuplungdolgot megreparálni? Ha jobban ráhúzom a kuplungrugófeszítő csavarokat akkor jobb lesz? Olajból 15w40 van benne.
Jelelemzően a motorokat készítik az eleve kész alkatrészekhez, és nem fordítva.
Ergó, az a nyereg még szémtalan más motoron is lehtett.
Üdv! Olyan kell ami a Monzákon/Cobrákon volt. Mert a Malagutimon olyan van hátul. És vicces hogy más grimeca nem jó oda mert nem az a lyuktávolság.