Először is a "Ferodol" mint általános név a fékbetétre vagy a kuplungtárcsára hibás... Az olasz fékbetéteket gyártó Ferodo cég nevéből ered és mindenki elkezdte használni, pedig alapjában véve nem Ferodol a használt anyag neve
Fékbetétnek vagy kuplungtárcsának (a SPORT kategóriában) szerves (szén) és szinter-metál alapú anyagokat használnak.
"A szinter-metál technológia esetében a fékbetét legalább 15 különböző por alakú összetevőből (réz, bronz, vas, kerámia, szén, stb... ) van kikeverve, melyeknek aránya határozza meg a betét viselkedését (zaj, komfortérzet, hatásfok, stb...) Az összekevert alapanyagot ezután megolvasztják és formára préselik. A hordozó rézbevonatú fémlappal együtt a keverék magas hőmérsékletű kemencébe kerül, ahol nyomás alatt a keverék összetevői kémiai kölcsönhatásba lépnek a réz bevonattal, és ezáltal odatapasztják azt a hordozó fémlaphoz."
(Forrás: http://www.carbonelorraine.hu/pads.html )
A már említett Ferodo cég készített egy hatékonyabb fékbetétet mint a szinter-metál alapanyagú betét:
"A szerves anyagokat is tartalmazó fékbetét más gyártási eljárással készül, mint a hagyományos szinter betétek. A gyártás során felhasznált összetevők mindegyike természetes anyag. A betétek több mint 20 szerves és fémes alkotóelemből állnak össze, úgymint a szén, a cink, és a réz. Az anyagokat még az összesűrítés előtt elegyítik egymással, és ezután kerül fel a betét acélból készült tartó lemezére. Ez a lemez egy speciális könnyűfém bevonatot (Feroda) kap, amely meggátolja a korróziót, valamint segít megelőzni azt, hogy a féknyereg dugattyúi összeragadjanak a betétekkel. Ha a fékbetét anyagát rávitték a lemezre, közel egy óráig sütik őket 80 fokon, hogy biztos kötés alakuljon ki közöttük. "
(Forrás: http://totalbike.hu/magazin/hirek/?main:2001.06.20.&57221 )
Ez lenne a Sport/Verseny kategóríában használt fékbetétek összetétele, hogy mit használnak az "átlagos" autókban (közúti) azt nem tudom, de sokban nem térhet el...
csiszolgathatod, bár emzoli leírta hogy nem kéne. ha mégis vagy olyan okos az első kuplungolás után újra tükrösödik. nem a fémlamella érdessége számít hanem a ferrodolé (parafa) meg az olaj csúszási tényezője
a kuplung feszítő csavarokat ne húzz meg jobban meg akkor elnyírod a menetet! de ami van egy trükk. hogy a rúgó alá tegyél pár mm-es alátétet akkor így megnöveled a rúgóerőt. ami az a biztos. és a kuplung lemezeket becsiszolod 400-as vagy 500-as papírral. és akkor jobban fog. azért csúszik gyakran a kuplung mert polírfényes a lemez. meg a olaj is számír sokat. Bár próbáld meg a 75-ös vagy 80-as kezdésű olajat.
Ha jól értem (látom) a közpső merev lemezre támayzkodik fel a pálca, azt tudja eltolni.
A rugó meg a tengelyhez képest nyomja lamellákat.
Vagy a tengely/rugó csatlakozásnál adsz nagyobb előfeszítást a rugónak, vagy egyszerűen egyel több fémlamellát teszel a kötegbe.
http://youtu.be/F4OXrmxDp44
én is ezeket hazsnálom, mert ha aztmondom szabadonfutó, akkor nem értik:)
Fékbetétnek vagy kuplungtárcsának (a SPORT kategóriában) szerves (szén) és szinter-metál alapú anyagokat használnak.
"A szinter-metál technológia esetében a fékbetét legalább 15 különböző por alakú összetevőből (réz, bronz, vas, kerámia, szén, stb... ) van kikeverve, melyeknek aránya határozza meg a betét viselkedését (zaj, komfortérzet, hatásfok, stb...) Az összekevert alapanyagot ezután megolvasztják és formára préselik. A hordozó rézbevonatú fémlappal együtt a keverék magas hőmérsékletű kemencébe kerül, ahol nyomás alatt a keverék összetevői kémiai kölcsönhatásba lépnek a réz bevonattal, és ezáltal odatapasztják azt a hordozó fémlaphoz."
(Forrás: http://www.carbonelorraine.hu/pads.html )
A már említett Ferodo cég készített egy hatékonyabb fékbetétet mint a szinter-metál alapanyagú betét:
"A szerves anyagokat is tartalmazó fékbetét más gyártási eljárással készül, mint a hagyományos szinter betétek. A gyártás során felhasznált összetevők mindegyike természetes anyag. A betétek több mint 20 szerves és fémes alkotóelemből állnak össze, úgymint a szén, a cink, és a réz. Az anyagokat még az összesűrítés előtt elegyítik egymással, és ezután kerül fel a betét acélból készült tartó lemezére. Ez a lemez egy speciális könnyűfém bevonatot (Feroda) kap, amely meggátolja a korróziót, valamint segít megelőzni azt, hogy a féknyereg dugattyúi összeragadjanak a betétekkel. Ha a fékbetét anyagát rávitték a lemezre, közel egy óráig sütik őket 80 fokon, hogy biztos kötés alakuljon ki közöttük. "
(Forrás: http://totalbike.hu/magazin/hirek/?main:2001.06.20.&57221 )
Ez lenne a Sport/Verseny kategóríában használt fékbetétek összetétele, hogy mit használnak az "átlagos" autókban (közúti) azt nem tudom, de sokban nem térhet el...
A rugó meg a tengelyhez képest nyomja lamellákat.
Vagy a tengely/rugó csatlakozásnál adsz nagyobb előfeszítást a rugónak, vagy egyszerűen egyel több fémlamellát teszel a kötegbe.
A rugólemezen tudod növelni rugóerőt alátétlemezzel.
Ilyen. 3 csavar az fogja oda a lamellákat illetve a rugótányért.
Ergó, az a nyereg még szémtalan más motoron is lehtett.