Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát én inkább binget használnák.
Szánalmas viccek.
Köszönöm az ötleteket.
Azt hiszem, egyelőre marad minden gyári állapotban, ha meg nagyon elgurul a gyógyszerem, akkor vagy szerzek egy 14-es Binget, vagy felekecselem rá a Babettán is jó szolgálatot tett Riga K60-as karbit, annak emlékeim szerint 14 mm-es torokátmérője van. A mostani egy Bing 85/12/124.
Napi csúcsoff!
-mit jelent a 90-50-90? (tökéletesnő?) A faszom...
-ELhaladás a traffipax mellett....
Ha jól emlékszem a gyár 1,5-ös fogyasztást adott meg de szerintem az teljesen reális.Ha dobsz rá egy nagyobb karbit és a légszűrő áteresztő képességét valamien úton módon meghekkeled szerintem jobban kéne mennie.Ami az igazság hogy naghyon kis profi légszűrője van annak a blokknak.Amúgy én arra gondoltam amikor nekem ilyenem volt, hogy a karbit szembefordítom a menetszéllel ugyanis asszem megoldható mert a szívócsó hengerhez csatlakoztatott része szimetrikus és leszedve majd újra fordítva felszerelve szembelehet fordítani a légáramlással csak kisebb légszűrőt kell tenned rá olyan izés amit a nagyok szoktak.
Annó ezen gondolkodtam de aztán elmaradt.
ÉN a helyedben ha nem számít az a fél liter megpróbálnám a 14-es karburátort csak a sszem a szívócsöve nem nagyobb 13-nál.mmben
Ne is mondd, az első lánckerék rendesen megtréfált a napokban! Kb. 300 méterre voltam az otthonomtól, megyek az emelkedőn, amikor egy nagy kattanás, a motor felpörög, a gépezet pedig megáll. Olyan volt, mintha kiugrott volna üresbe a gép. Hiába raktam 1-esbe vagy 2-esbe, nem történt semmi. Nézem, hátha a váltóbowden a hibás, de akkor 2-esbe kellene lennie. Vagy eltört odabent valami?
Aztán látom, hogy az első lánckerék (így néz ki, csak 11-es: http://www.mopedparts.de/image...) nincs a helyén, leugrott, így a tengely szabadon elforog benne. Egyszerűen valahol lejött az azt rögzítő csavar és alátét a tengelyről. Hazatoltam a gépet, másnap pedig vettem egy M12x1-es csavart meg egy alátétet. Az mondjuk külön vicc, hogy egy megyeszékhely legforgalmasabb csavarboltjában nem tartanak ilyen csavart, de egy másikban végül találtam, alátéttel együtt kemény 25 Forintot fizettem.

A forgó tengelyekre való rögzítőcsavarok helyes meghúzása fontos dolog, és ebben az előző tulajdonosok valamelyike nem volt a helyzet magaslatán. A kuplungszerkezetet a főtengelyre rögzítő csavar is laza volt mikor először szétszedtem, az első teleszkóp csavarját is meg kellett húzni, de még a hátsó kerék szelepjén sem volt a helyén az anya. Szóval elhatároztam, hogy lassan átnézem a motor összes csavarját, nehogy további gyengén meghúzott példányok miatt legyen szívás.

A hosszú bevezető után jöjjön a lényeg: igazából nem vagyok elégedetlen a motor teljesítményével, szépen megy, jól gyorsul, és tudomásul veszem, hogy erős emelkedőn, 100 kilóval a fedélzeten az 50 ccm kb. ennyit tud, már ez is nagy előrelépés a Babetta után. Csak hát a Babettánál is volt egy-két trükk, amivel fájdalommentesen lehetett egy picit nagyobb dinamikát kicsalni a gépezetből, pl. légszűrőház rövidítése, dobba belógó kipufogócsonk hosszának rövidítése, nagyobb hátsó lánckerék, nagyobb torokátmérőjű karbi stb. Én például nagyobb hátsó lánckerékkel hajtottam, ami miatt a végsebesség erősen lecsökkent, de legalább feljött a hegyre. Kapott Riga K60-as karbit, amitől jobban ment és nem volt vele annyi gond, mint a koszra és úszószintre szörnyen érzékeny Jikovval.

Na hát ezért kérdem, hogy a Sachs 505/2-es motornál is vannak-e ilyen praktikák, illetve ha igen, mekkora a hatásuk. A lánckerékcsere evidensnek tűnik, de azért a forgalamsabb utakon nem hátrány, ha a 40-50-et tudja tartani a gép, szétforgatni meg nem akarom, a komolyabb emelkedők úgyis a kevésbé forgalmas szakaszokra jellemzők, ahol nem vagyok útban senkinek. A karbi már más kérdés, a fogyasztást az autómhoz viszonyítom, amit úgyis literekkel ver a motor, ha fél litert még rászámolok, akkor is.

Amúgy mi a tapasztalat, mennyi egy 505/2-es motorral szerelt gépezet átlagfogyasztása? Nekem sajnos a kilométerórám nem működik, a beletöltött 4 liter benzint pedig még nem fogyasztotta el, tankolás óta kb. 80-90 km-t tettem meg vele.
Nekem van egy működőképes fordmérőm Monzáról és érdekelne az idomod. Ha kell, majd tudok feltenni róla képet! Széles utat!
Ja és ha mondjuk adsz neki egy 14-es karburátort akkor tuti szétszakítja az aszfaltot lehet hogy a fogyasztás 1,5-ről 1,7-lesz de az még belefér.És mivel 2t a kiput pucold ki mielőtt bármi ilyen baromságnak nekiálsz mert az rendesen eltud mocskolódni és az okozhat teljesítménycsökkenést.De majd a szakértők itt elmonydák hogykell.
Köszi már átment a gép műszakin de alkatrészforrás mindíg jóljön.
A problémád teljesen orvosolható egy nagyon egyszerű és végképp hatásos módszerrel ami tényleg működik nem lutri.
Az első lánckerekede cseréld le egyel kisebbre és láss csodát!
Amúgy te mit dolgozol?
Ja, és a gyárival egyezeő légszűrőt hol és hogyan érdemes keresni?
ITT:www.schmidt-zweiradtechnik.de
Puchinator! Talán érdekel !
http://www.expressz.hu/cserebere/hirdetes-26463569/
Itt az én órám ehhez kéne fordulatszámmérő!
Pont ezt írtam: "a végsebesség annyira nem is izgat, mert itt városban nekem ennyi elég, nem hajtom még ennyivel sem".

Szóval nem akarok gyorsabban menni (nem is érzem magam biztonságban 50-es tempó fölött, a zárt kasztnihoz, gyűrődési zónához szokott lelkivilágomnak ez már bőven elég), de ha pl. lehet némi extra nyomatékhoz jutni alacsonyabb fordulatszámon, akkor az jól jöhet az emelkedőkön, pl. a rendszeres útvonalaimon van néhány olyan szakasz, ahol éppen nem elég a 2. fokozat, 1-ben viszont szerintem túl sokat forog.

Tudom, vegyek 4 gangos motort, és akkor nincs ez a probléma... De én beérem a gombi2 által említett módosítás technikai részleteivel, valamint a végeredmény jellemzőivel. Sőt nem is biztos, hogy hozzányúlok a géphez, mert így is megfelel arra a célra, amire vettem.
A motorod tudja amit tudnia kell sőt még túl is teljesít ha gyorsan szerenél menn ivegyél nagymotort.
Szerintem.
Köszönöm mindenkinek a kipufogóval kapcsolatos válaszokat.

Ez a légszűrő pici módosítása pontosan mit takar? Direktszűrő vagy a szűrőház átalakítása?
Az én jószágom vége (100 kg-os terheléssel) nagyjából 57-58 km/h (GPS-szel mérve), de a végsebesség annyira nem is izgat, mert itt városban nekem ennyi elég, nem hajtom még ennyivel sem, a GPS-es mérés szerint általában olyan kényelmes 45 km/h körül poroszkálok, 1 gangos Babetta után ez is nagy szó. Viszont emelkedőn fölfelé (hegyoldalban élek) jól jöhet még némi erő.

A légszűrő-tuninggal csak a végsebesség nő, vagy esetleg alacsonyabb fordulatszámon is érezhető némi nyomatéktöbblet?
Ja, és a gyárival egyezeő légszűrőt hol és hogyan érdemes keresni? Itt a motorosboltok csak japán és olasz robogókhoz, valamint a keleti blokk gépeihez (Simson, MZ, Babetta) adnak alkatrészt, Sachs, Puch és társainak említésére csak egy halvány mosoly a válasz. Vagy emiatt nem is érdemes gyáriban gondolkodni?
Egy pap szeretne egy gondnokot felvenni, ezért felad az újságban egy hirdetést. Másnap egy elegáns fiatalember csenget be hozzá. Körbevezeti a paplakban, majd neki szegezi a kérdést:
- Fontos elvárás, hogy minden reggel pontban hétkor szolgálja fel a reggelit! Képes ezt vállalni?
- Azt hiszem... - feleli a fiatalember bizonytalanul.
- És azt, hogy minden nap beágyaz, letörli a port a nappaliban, elmosogat, hetente egyszer lenyírja a füvet?
- Atyaisten, Tisztelendő úr! Bár az esküvőm időpontját jöttem megbeszélni, de ha a házasság ennyi munkával jár, akkor inkább hagyjuk az egészet!
Jóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!
Halkan jegyzem meg a Sachs Safarim gyári sima kipuval szerelve1985-ös kiadás a légszürö piciny modositásával nagyon pöpec kis masinka lett!CSETTEG !
van választásod:Nekem is van sachs Csettegöm 55-őt csetteg,simán!
www.schmidt-zweiradtechnik.de
Sachs ügyileg 2.9 LE csettegősöknek ajánlom a nagyoknak nem, azok már repülnek ,néha "csettegnek!"(Hercules)

http://translate.googleusercon...