Sebring gyártott ilyen széria gépekre széria kipufogókat aminek kb annyi szerepe volt hogy elvezette a füstöt meg tompította a hangot.
DE a Hercules RS50 gyárilag sebring rezonátoros volt és bár ez máig tisztázatla de nagy valószínűséggel számított a teljesítményben.
Vélhetően a nagyobb teljesítményű 50-es gépeken cobra ks50 rs50 számított a kipufogó és egy jobban a motor igényeihez igazított alkatrész lett.
Ezeken a 2,9-lóerős csettegőkön a kipufogónak inkább folytó szerepe volt mint az hogy a motor a legnagyobb teljesítményt hozza ki 50 ccm-ből.
A puch G4-emen is egy szép sebring csővot.Ez csak név olyan kipufogó gyártott amilyent a gyár kért ha az kellet hogy 2,9-lóerőhöz legyen elég olyan lett ha pedig 6,25-ös vagy hercules RS-50 nél 8,3.lóerő legyen akkor próbálták ahoz igazítani.
Nincs választásom, mivel nincs gyári kipufogóm, ezzel a Sebringgel felszerelve vettem. Az érdekelne, hogy ezt gyárilag is szerelték-e a Sachs Saxy 2DK-ra (amint ezen a nagyon újszerűnek tűnő gépen is ez van: http://www.wegdamit.at/Sachs_S...), vagy csak direkt az 505/2-es motorhoz (Sachs, Hercules és társai) fejlesztve lehetett külön, tuningként kapni. Illetve mint tuningkiegészítő, van-e hatása a teljesítményre, vagy csak a hangot dögösíti?
Beszámoló a Kreidler bejáratásáról:
Sikerült a bejáratás most már kimertem huzatni a gépet. 2. ban 53 at megy nem a halálig pörgetve. Illetve alacsony fordulaton 0. nyomatéka van. Pl a Cobrához képest. De azért több mint mondjuk egy Rometnak. Simsonnál nemhiszem. De magas fordulaton győzzön kapaszkodni az ember.
Rövid beszámoló a Sachs Saxy kuplung-mizériájával kapcsolatban: már 1 hete működik! A problémát valóban a váltóolaj okozta. Már eleve hibásan vettem, és a jelek szerint a hibát az előző tulaj okozta, aki 80W-90 váltóolajat rakott bele. Én is ezzel próbálkoztam, nekem sem volt jó a kuplung. A 10W-40-es motorolajjal már enyhe javulást tapasztaltam, de azzal meg rendszeresen megcsúszott. A mofapower.de topicjait és emzoli22357 ötleteit követve végül eljutottam oda, hogy a gyári SAE80 lenne a megoldás, az viszont mifelénk nem kapható, a németek pedig ATF Dexron II vagy Dexron III olajban "utaznak", amiről egy Sachs Hercules kézikönyv is megemlékezik.
Beszereztem tehát 1 liter Dexron II-es automataváltóba való olajat, és ezzel már működik a kuplung. Nem csoda, hiszen sokkal hígabb, folyósabb, mint a 80W-90 és barátai. Szóval köszönöm mindenkinek a segítséget a kuplung javítását illetően!
Lenne még 2 kérdésem a motorral kapcsolatban:
- Mi az előnye az osztatlan henger+hengerfejnek? Mert hátrányból több is eszembe jutott, előnyökre viszont csak tippelni tudnék.
- Nemrég valaki itt a topicban linkelte az osztrák eBay-en eladó Sebring kipufogót (http://cgi.ebay.at/Puch-Cobra-...). Ez direkt Sachsra és társaira lett tervezve? Azért kérdem, mert ezen a gyári állapotú jószágon is ilyen van: http://www.wegdamit.at/inserat...
Illetve az enyémen is, és szeretném tudni, hogy ezzel esetleg gyárilag is szerelték a motort, vagy opcionális tuning kiegészítő volt? Van ennek érezhető hatása a teljesítményre vagy csak a hangvan van különbség a gyárihoz képest?
ha megpiszkálod és szériában indulsz ki is zárhatnak,mert rögtön verseny után be kell állni a depóba az első három helyezettnek és a hengert lekapják átnézik a motort.
ilyen blokk volt a ktm sachsomban 5 sebis volt.a tiszacsegei versenyen is indult egy.meg is előzött akkor egy zündapp gts 50-es mocim volt.háát nem estem tőle hanyatt...
DE a Hercules RS50 gyárilag sebring rezonátoros volt és bár ez máig tisztázatla de nagy valószínűséggel számított a teljesítményben.
Vélhetően a nagyobb teljesítményű 50-es gépeken cobra ks50 rs50 számított a kipufogó és egy jobban a motor igényeihez igazított alkatrész lett.
Ezeken a 2,9-lóerős csettegőkön a kipufogónak inkább folytó szerepe volt mint az hogy a motor a legnagyobb teljesítményt hozza ki 50 ccm-ből.
A puch G4-emen is egy szép sebring csővot.Ez csak név olyan kipufogó gyártott amilyent a gyár kért ha az kellet hogy 2,9-lóerőhöz legyen elég olyan lett ha pedig 6,25-ös vagy hercules RS-50 nél 8,3.lóerő legyen akkor próbálták ahoz igazítani.