te! ez egész jó motor! csak blokkot kell megcsinálni. nem tom van rá hengered e ? éa a főcit meg eccerűen homokszórással lepucolod vagy gyöngyözéssel. :) grat a újabb cuccodhoz:) ha már ha tied...
Ahogy arról korábban beszámoltam, a 10W-40-es, félszintetikus Valvoline motorolajtól meg-megcsúszik a kuplung. Arra gondoltam, hogy a gyári ajánlásoknak megfelelően felhajtok SAE 80-as lötyit, de azt nem találtam a környéken. Van viszont 75W-80, aminek a viszkozitása 40°C-on és 100°C-on (58 és 9.5 körül) is elég közel van az SAE 80-hoz. Ez vajon jö ötlet lehet?
Gondolkodtam a 15W-40-es olajon is, de ezek melegoldali viszkozitása között elvileg minimális különbség lehet, nem tudom, hogy érdemes-e egy próbát tenni vele? Alapvetően a 10W-40-nek sem kellene csúsznia a viszkozitása miatt, úgyhogy lehet, hogy az adalékokban rejlik a megoldás.
A másik dilemmám pedig a kézikönyvekkel kapcsolatos. Az egyik azt írja (lásd első csatolt oldal), hogy 2.5 dl SAE 80 kell bele, a másik viszont 3 dl ATF olajat említ, felsorolva olyan automataváltókba való olajtípusokat, amiket persze ma már nem kapni. Most akkor melyiknek lehet hinni mennyiség és olajtípus szempontjából (Mindegyik Sachs Gruppe kiadvány, az előbbi Hercules-Werke GMBH Nürnberg, az utóbbi Fichtel+Sachs AG Schweinfurt)?
Ez az egyik fajta köszörűkő alapanyaga.
Csak marha gyorsan elkopik
Formabontó a szó negatív értelmében oylan igazi zündapp agymenés.
Gondolkodtam a 15W-40-es olajon is, de ezek melegoldali viszkozitása között elvileg minimális különbség lehet, nem tudom, hogy érdemes-e egy próbát tenni vele? Alapvetően a 10W-40-nek sem kellene csúsznia a viszkozitása miatt, úgyhogy lehet, hogy az adalékokban rejlik a megoldás.
A másik dilemmám pedig a kézikönyvekkel kapcsolatos. Az egyik azt írja (lásd első csatolt oldal), hogy 2.5 dl SAE 80 kell bele, a másik viszont 3 dl ATF olajat említ, felsorolva olyan automataváltókba való olajtípusokat, amiket persze ma már nem kapni. Most akkor melyiknek lehet hinni mennyiség és olajtípus szempontjából (Mindegyik Sachs Gruppe kiadvány, az előbbi Hercules-Werke GMBH Nürnberg, az utóbbi Fichtel+Sachs AG Schweinfurt)?