akit érdekel a történetem kicsit.
hogy a m50-est tegnapelőtt kicsit csinálgattam mert karbidugulása volt. és ha már nekifogtam és akkor a hátsó lánckereket a 44 fogról lecseréltem 38-as fogra. és a dupla kiput is megcsináltam a vak csöveket levágtam kb 12 cm-et belőle úhy hogy a csonktól 3 cmet meghagytam. Az eredmény lett. beszarás... mondom 3-ik sebességben lazán kivitte 60-65-ra és a 4ik sebességben megvolt a 80-85-ös határ. és sokkal dinamukisabban megy. nem erőlködik. és mégis jó benne a elko egy gyűrűs dugó. mert azthittem hogy elég gyenge lesz a kompresszió de nem.. mert mivel ha folyamatos tiltás közelében van a motor akkor meglesz a elegendő kompresszió. később képet teszek fel. szal szeretem a m50-est motort.
Srácok! Nincs időm végignézni, hogy ez volt-e már téma, ha igen, akkor bocsi!
Itt, és a vaterán hírdetnek egy "Cobrát"25-30-ért, de ne fussatok úgy lukra mint én.
A váz vágott, a teló rohad, a hajtókar és a dugó kb7 cm-ert kotyog, a váltókar brutálisan fel van hegesztve, az idom repedezett, első lámpa, és fejidom nincs, hátsó lámpa kibelezve, "Müszerek" vad idegenek, gumik nem néretesek, sárvédők, első fék, munkahenger, markolatok hiányoznak, kormány nem az övé, és még cirka száz más...
Ezt mondja az eladó kis törődéssel javíthatónak, és naggyából hiánytalannak! A képen lévőn kivül állítólag sok alkatrész van szatyorba ( Kis reklámszatyor alján egy tűgörgő és egy embléma).
Hát ilyen egy tipikus idősebb magyar vidéki hirdető?
Sajnálatos módon hittem neki és kb 5000-ft-ért elautóztam ezért a tapasztalatért. Ti nektek eszetekbe se jusson.
Széles utat minden motorosnak!
10W-40-es olajat tegyél a váltóba. Én Repsol 2T hajtómű 10W-40 olajat használok. Az, hogy olajosan összeragadnak a lamellák, szerintem természetes. Ha amúgy kiemel a kuplung, akkor üzem közben el fognak válni egymástól.
Valószínűleg az adalékolás tényleg más lehet.
Valami Simsonos fórumon láttam egy kézikönyvből részletet, az SAE 80-as váltóolajat, vagy 30-as, 40-es motorolajat ír a váltóba, az egyik fórumozó pedig pozitív tapasztalatokról számolt be a 40-es motorolajjal kapcsolatban. Még az is lehet, hogy kipróbálom, mert 10W-40-es lötyiból mindig van itthon 1-2 bontott flakon, 2-3 decit bármikor tudok prezentálni.
Most szét van szedve megint a kuplung, megpucoltam az összes elemét, teljesen leoldva róluk a váltóolajat. Szeretném holnap összerakni teljesen szárazon (ilyenkor könnyű szétválasztani a lamellákat, nem tapadnak), és így beépíteni. Ha ebben az állapotban szemre működik a kuplung, akkor csak az olaj vagy a lamellák felülete lehet a hibás. Ekkor feltöltöm 10W-40-es motorolajjal, és ha így is jól működik, akkor megtaláltuk és kiküszöböltük a hibát.
talán még a gl 4is sok, de azt már érdemes megpróbálni.
A motorba való váltóolajok , amik eleve olajferedős puklunghoz vannak kitalálva, és nem zetorváltóba, azok mág azonos viszkozitás emllett is hasnyálhatóbbak.
Gondolom, az adalékolásuk teljesen más.
Régbben, aip rotrával toltuk,mert az egy fokkal jobb volt mint a trabantolaj, de azért még mindíg elég rossz.
Pusztán próbából beleküldhetnél valami legolcsób 30-40 körüli olajat, mol kúton 880 forint a turbódiesel:)
Nem, ez itt máshogy működik, csatoltam az ábrát. Az 1-essel jelölt harang nem fekszik föl a 2-essel jelölt alátétre, hanem a 3-assal jelölt stifteket nyomja neki az utolsó (amúgy 6-os számú) lapnak, aminek következtében a rugó nyomása megszűnik, tehát el tudnak mozdulni az 5-össel jelölt lamellák. A 2-es és 7-es elem a fogaskereket fogják közre, gyakorlatilag fixálják a helyét a főtengelyen. Elméletileg.
A gyakorlatban pedig a harang elkezdni nyomni a stifteket, amik tolják az alsó lapot a rugó ellenében, de ezzel együtt elmozdul befelé (a főtengely irányába) az egész szendvics, így a 4-essel jelölt felső lap is.
A kérdés már csak az, hogy miért mozdul együtt az egész? Esetleg nem oké az olaj (lásd előbbi diskurzus), és emiatt tapadnak össze a lamellák?
Így van bekötve, ezzel nincs gond. Valóban tudok sebességet váltani, üresbe rakni stb, de abszolút nem működik a kuplung, nem emel ki, így meg nehéz ügy pl. elindulni.
Rákerestem, valóban igazad van, nagyobb a viszkozitása. Azt gondoltam, hogy a motorolajhoz hasonló a dolog, de tévedtem.
Mondjuk a váltóolaj ettől még jó lehetne, hiszen GL-4-es, nem pedig kimondottan hypoidhoz való GL-5-ös, de tény, hogy a viszkozitással mellényúltam, és ez okozhatja az "összetapadást". Mentségemre legyen mondva, eddig csak autókban és Babettában kellett váltóolajat cserélnem, és mindegyikbe jó volt a 80W-90. Ez az első kuplungos kétkerekűm, ma kerestem rá, eddig nem is tudtam, hogy sima SAE 80-as olaj is létezik ilyen célra, és egy csomó motoros webshopban kapható. Szóval elismerve a tévedést, köszönöm a korrigálást (de komolyan), lehet, hogy ez közelebb visz a probléma megoldásához.
hallod pirossal jelöltem hogy kb értsed a dolgot. hogya pirossal elölt részek egyben kell ki nyomni a rúgóstányért. ahhoz hogy oldjon a lamelllák. de ha nem akkor vmi géz mert azt mondtad hogy egybe kinyomja pedig nem kéne. és nézz meg méhegyszer.
Be tudom húzni a kuplungkart (nem szorul semmi). Ennek hatására szépen nyomja a harang a stifteket, de ezzel együtt elindul az egész lamella-szendvics befelé (főtengely irányába), tehát a lamellák ugyanúgy össze vannak szorulva, mint kiengedett kuplungkar esetén.
egy kérdés hjogy be tudod húzni a kuplungkart? ha igen akkor a lamellák ragadnak. ha nem akkor basszottul szorul vmi. amikor a dekliben belenézed közben húzod a kuplungot és akkor látod a reakciót hogy old e vagy sem.
Tudom, mert az SAE 80 egyfokozatú, 80-as olaj, a 80W-90 meg kétfokozatú, és a melegoldali viszkozitása nagyobb, mint a 80-asnak, de szerintem nem ez a hiba forrása.
Nézegettem az összeszerelt kuplungot, és azt figyeltem meg, hogy amikor a harang elkezdi nyomni a stifteket, akkor az összes lamella együtt mozdul befele (a főtengely irányába). Az egész szendvicset záró elem, a hozzánk legközelebbi lap kb. 1.4 mm-t megy be. Olyan, mintha a kuplung benyomásakor belülről valami húzná magával az egészet, mintha össze lennének tapadva a szendvics elemei.
A váltó beállitása : sztender: bowden kiakaszt a sebváltónál ez a 2-es sebesség középsö állás kézzel az üres,nem a kormányon hanem a blokknál, 1-es előretolva a kormány fele! a 2-est állitsd be először és aztán a kuplungot hogy meglegyen az üres! ha ez meg van az elsőt simán szedi , finomitani csak a kuplung felső csavaron kell! ennyi!
A kormányváltónál az alsóba csatlakoztasd a bowdent!
Gyakorlatilag csak a lamellákra tudok tippelni, mert lemértem, és mindenhol a csatolt rajzon látható távolságokat tudtam mérni. Tehát a stiftek 18.8 mm hosszúak, a harang 18 mm magas, a stiftek pont 18.8-(3x3.3)-(2*1.7)-(1*2.5) =3 mm-re nyúlnak túl a legfelső laptól, tehát szépen összeszorulnak a lamellák, már csak az a kérdés, hogy miért nem engedik el egymást. Ha jól sejtem, az olajos szisztéma miatt itt nem kell nagyon eltávolodniuk egymástól, elég, ha a tengelyirányú összenyomás hiányában (=kuplungkar behúzásakor) el tudnak fordulni egymáson. De ez nem történik meg.
Mit kellene még lemérni, letesztelni, amiből kiderülne, hogy hol a hiba?
Kezdem nagyon cikinek érezni, hogy egy ilyen egyszerű szerkezet kifog rajtam...
Megvan minden alkatrész, ami a csatolt robbantott ábrán is szerepel (3 lamellás változat). A stiftek is megvannak, valamint a golyó is. Az állítócsavar végében van egy csapágygolyó, az nyomja meg a harangot. Az állítócsavar (és a golyó) is sértetlen, segítségével pontosan be tudom úgy állítani a kuplungot, ahogy a csatolt kézikönyv is tanácsolja (betekerni addig, amíg hozzá nem ér a haranghoz, majd 1/4 fordulat vissza, és az anyával rögzítés).
Nem a fémre gondoltam, azt nyilván nem csiszolnám, hanem a kopó lamellákat. Persze, csak ha nem tartjátok méteres baromságnak, mert akkor hallgatok rátok.
Az olaj a gyártó előírásaival végülis összhangban van, a csatolt kézikönyv SAE 80-ast ajánl. Üzemmeleg állapotban sem változik semmi, egyszerűen nem emel ki a kuplung.
HA mgnézed, annak a viszkozitása a negyede sincs, az átlag 80w90 nek.
Attól tényleg összatapad.