Elmentem haverhoz, akinél van a KS 80, hogy rárakom a vízhűtést, azt beröffentem.
A nagy fenét!
Nagyjából 2-3 órán át próbálkoztunk, de semmi.
Szikra van, benzin van, és mégse megy. Se tolásra, se rúgásra. Se hidegindítóval. Rúgásra néha pöffent egy parányit, de ennyi.
Holnap következik a folytatás...
Józsi, valami ötlet?
A te 80-asodnál ugye szikra sincs?
Ami a normál motorokban van, az a Schnürle féle huroköblítés, az aszimmetrikus, ezmeg egyfajta szimmetrikus öblítés, gondolom keresztöblítés.
Hurkosnál, ugye egy oldalon van a kipu, és a felömlők a kipuval szembeni falra fujják a nyálat, keresztönlítsnél meg 2 kipunyílás van, egymással szemben, ezekre merőlegesen vannak a felömlők, zsintén szemben.
(persze, nem teljesen így van a gyakorlatban, de ez az elmélet)
A hurkos öblítésnél a hosztengely metszetében az áramlás nyilván aszimemtrikus, a keresztöblítésnél meg zsimmetrikus.
nem vagyok spiller egyáltalán,
A valódi spillerektől rendszerint semmit sem lehet megtudni, mert ebből élnek.
Az alapokat belsőégésű gépész ,vagy milyen köbyvekből szedtem, a ternaiból, Kosdzyinszkiíj tól(ez a kettő részben elavult)
Viszont volt egy nagyon jó sorozat a motrrevüben, ami a 2t tuningolással foglalkozott, ez nagyrészt DR Gaham Bell korszakalkotó könyvére alapozott sorozat volt (csak éppen a forrást felejtették el megemlítani,pedig még az ábrákat is Belltől kölcsönözték:)
szóval, ha megy az angol, akkor kerresd a neten a Bell könyvet.
te nagy spiler vagy a 2T témában! én csak kapargatom a felszínét!
ilyesmiket hol lehet részletesen megtanulni h értse is az ember? Könyvek irodalom stb? Előre is köszi
Mi a lényege?
Van mégegy ablak a hengeren és a dual reso miatt szinte alig veszik el benzin?
Az ha jól sejtemm amikor visszamegy a hengerbe a benzinz a rezó véget akkor szembetalálkoznak?
HA jól megnézed a cobrát, van a hengeren egy orbitális szívónyílás, és egy abnormálisan hosszú szívócsonk, namost, az teljesen szándékosan olyan.
HA cxsak simán, minden változtatás nélkül rápakolnál egy membránt, az nem hogy jobban, de vélhetően rosszabul menne a teljes sávban.
A membrán tekintélyes ellenállsát képvisel, , hogy jobb legyen a cucc, teljesen át kellene hangolni rajta a légzsűrőt és a kipufogót is, a hengerről nem is beszélve.
Egy hüvelyes hengerrel kellene kísérletezni, amiért nem kár.
Valaki ki tudna segíteni 2T szívó oldali rezonátorban?
Mert most jutott éppen eszembe láttam Youtube on egy olyan "Drag" Kreidlert amin 2 rezonátor volt egy a kipuff a másik meg a karburátorhoz csatlakozott mint egy légszűrő és nagyon ment az a motor. Megpróbálom megkeresni a videót.
"A reed szelep nagyon hasznos dolog csökkenti a fogyasztás jobb keveréket biztosít a motornak és még számos jó tulajdonsága van."
Ez így 1/1 ben nemigaz.
A 80as évek elején tudom, hogy iylesmiket hordtak össze a membránról(főleg azok, akik még nem láttak olyat:) de ez teljes tévedés.
Nem biztosít jobb kveréket(sőt komoly bajok tudnak lenni egyes fordulatzsámtartományokban a keverékképzéssel, hol bedúsul, hol elszegényedik)
Ha a zündapp valami 8500 ra bagy menynire adja amaxot, énnem piszkálnám membránnal, ha csak nem vastagon 10 feletti fordulatot akarnék kiszedni belőle.
Pl a yamaha csak nagyon későn alkalmazta a membránt a vesenymotorjain(az utacaiakon már azok voltak) mert nem volt elegendő a teljesítmény.
A membrános motorok, mive ugye a szívó oldalon vagy teljes egészében, vagy nagyrészt gázlengés vezéreltek, mint mondtam, mindent sokkal pontosabban kell belőni rajta!
tehát, nem megy el, ha a karter kicsit ksiebb/nagyobb a kelleténél.
Résesnél legalább addig rend van (kb) a szívócsőben, amíg a dugó a szívónyílást zárva tartja, membránosnál akkor sem!
A tipikusan rosszul méretezett mebrános motor egészen megdöbbentően viselkedik, egy kevésbé hegyes csővel alul, nyomatékos, felül meg szépen elforog, viszont, középen, egyszerűen nem megy, lukas a görbe!
Ugyan ez hegyesebb csővel: alul el lehet vele pötyögni, de középen (mondjuk 4 től 7 ezerig) egyszerűen el sem viszi a felső sebességeket, a nyomatékgörbe akár lefelé is mehet(!) hogy utána igen hirtelen felfelé induljon, és tépjen mint az állat.
Az iylen motorral rendkívül kellemetlen közlekedni.
szóval ez a membrános téma, nem úgy szokott menni, hoyg fogok egy réses hengert, és feleszkábálok rá egy membránt, és minden egy ből megjavul.
Ennek éppen az ellenkezője szokott bekövetkezni.
a bell nem a telefont találta fel?
Elmentem haverhoz, akinél van a KS 80, hogy rárakom a vízhűtést, azt beröffentem.
A nagy fenét!
Nagyjából 2-3 órán át próbálkoztunk, de semmi.
Szikra van, benzin van, és mégse megy. Se tolásra, se rúgásra. Se hidegindítóval. Rúgásra néha pöffent egy parányit, de ennyi.
Holnap következik a folytatás...
Józsi, valami ötlet?
A te 80-asodnál ugye szikra sincs?
Hurkosnál, ugye egy oldalon van a kipu, és a felömlők a kipuval szembeni falra fujják a nyálat, keresztönlítsnél meg 2 kipunyílás van, egymással szemben, ezekre merőlegesen vannak a felömlők, zsintén szemben.
(persze, nem teljesen így van a gyakorlatban, de ez az elmélet)
A hurkos öblítésnél a hosztengely metszetében az áramlás nyilván aszimemtrikus, a keresztöblítésnél meg zsimmetrikus.
A valódi spillerektől rendszerint semmit sem lehet megtudni, mert ebből élnek.
Az alapokat belsőégésű gépész ,vagy milyen köbyvekből szedtem, a ternaiból, Kosdzyinszkiíj tól(ez a kettő részben elavult)
Viszont volt egy nagyon jó sorozat a motrrevüben, ami a 2t tuningolással foglalkozott, ez nagyrészt DR Gaham Bell korszakalkotó könyvére alapozott sorozat volt (csak éppen a forrást felejtették el megemlítani,pedig még az ábrákat is Belltől kölcsönözték:)
szóval, ha megy az angol, akkor kerresd a neten a Bell könyvet.
te nagy spiler vagy a 2T témában! én csak kapargatom a felszínét!
ilyesmiket hol lehet részletesen megtanulni h értse is az ember? Könyvek irodalom stb? Előre is köszi
Van mégegy ablak a hengeren és a dual reso miatt szinte alig veszik el benzin?
Az ha jól sejtemm amikor visszamegy a hengerbe a benzinz a rezó véget akkor szembetalálkoznak?
Nyilván, ha jobb volna, a gp ben az lenne, de nem az volt.
Ennek nem a schnörle féle öblítése van, ez attól ilyen, ez mindkettő kipu:)
Ettől függetlenül, tényleg van gázlengés a szívó oldalon is, csak korántsem oylan mint a kipu oldalon.
HA cxsak simán, minden változtatás nélkül rápakolnál egy membránt, az nem hogy jobban, de vélhetően rosszabul menne a teljes sávban.
A membrán tekintélyes ellenállsát képvisel, , hogy jobb legyen a cucc, teljesen át kellene hangolni rajta a légzsűrőt és a kipufogót is, a hengerről nem is beszélve.
Egy hüvelyes hengerrel kellene kísérletezni, amiért nem kár.
http://www.youtube.com/watch?v...
Szimmetrikus 2T?
150 méteren 123km/h
Szép.
Mert most jutott éppen eszembe láttam Youtube on egy olyan "Drag" Kreidlert amin 2 rezonátor volt egy a kipuff a másik meg a karburátorhoz csatlakozott mint egy légszűrő és nagyon ment az a motor. Megpróbálom megkeresni a videót.
Ez így 1/1 ben nemigaz.
A 80as évek elején tudom, hogy iylesmiket hordtak össze a membránról(főleg azok, akik még nem láttak olyat:) de ez teljes tévedés.
Nem biztosít jobb kveréket(sőt komoly bajok tudnak lenni egyes fordulatzsámtartományokban a keverékképzéssel, hol bedúsul, hol elszegényedik)
A fogyasztást sem csökkenti.
Pl a yamaha csak nagyon későn alkalmazta a membránt a vesenymotorjain(az utacaiakon már azok voltak) mert nem volt elegendő a teljesítmény.
A membrános motorok, mive ugye a szívó oldalon vagy teljes egészében, vagy nagyrészt gázlengés vezéreltek, mint mondtam, mindent sokkal pontosabban kell belőni rajta!
tehát, nem megy el, ha a karter kicsit ksiebb/nagyobb a kelleténél.
Résesnél legalább addig rend van (kb) a szívócsőben, amíg a dugó a szívónyílást zárva tartja, membránosnál akkor sem!
A tipikusan rosszul méretezett mebrános motor egészen megdöbbentően viselkedik, egy kevésbé hegyes csővel alul, nyomatékos, felül meg szépen elforog, viszont, középen, egyszerűen nem megy, lukas a görbe!
Ugyan ez hegyesebb csővel: alul el lehet vele pötyögni, de középen (mondjuk 4 től 7 ezerig) egyszerűen el sem viszi a felső sebességeket, a nyomatékgörbe akár lefelé is mehet(!) hogy utána igen hirtelen felfelé induljon, és tépjen mint az állat.
Az iylen motorral rendkívül kellemetlen közlekedni.
szóval ez a membrános téma, nem úgy szokott menni, hoyg fogok egy réses hengert, és feleszkábálok rá egy membránt, és minden egy ből megjavul.
Ennek éppen az ellenkezője szokott bekövetkezni.