Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tehát akkor egy Zündapp-ra már lenne értelme megcsinálni...
A membrán lényege, hogy a KARTER NYOMÁSVÁLTOZÁSAIRA illetve az ebből következő gázlengésekre reagál.
Pont ezért nehéz behangolni.
Ahha.Köszi az infót!
Azért kérdem mert láttam ma egy ilyen készletet...
Tehát akkor amig jó - jó de ha valami baja van dobhatom ki....GAzdaságos cucc...
Lehet majd egyszer kipróbálom...
A membrán(reed szelep) működése sokkal sokkal bonyolultabb, mint az elsőre látszana!
Látszólag, egy rugóval előfeszített visszacsapó szelep, de a valós működése igen bonyolult, mivel a szelep nyelveit elsősorban nem a rugóerő, hanem a gázlengések mozgatják.

Mezei réses motorban is előfordul, hogy a szívónyílás bezárása után, a dugattyú, és a légszűrő között ping-pongozik az áramlás ide,oda, a reses motor ez abszolute nem zavarja,a membránosat meg nagyon is!

Ráadásul, mivel a membrán a karter légritkítására reagál, az meg a hengerre, az meg a kipufogóra, szóval egy membrános motort jóval nehezebb összehangolni mint az ember elsőre gondolná.

Van egy jelllemző szöveg, amit a membránnal kapcsolatban emlegetni szoktak, hoyg javítja a töltést alacson fordulaton.
Nos, ez a valóságban vagy ígyvan, vagy nem:)
Jellemzően teljesen értelmetlen membránosra alakítani pl széria simson karakterű motorokat, mert iylan alacsony fordulatra, a rásvezérlés tökéletesen megfelel.

VAlahol 8 ezer környékén kezd a dolognak értelme lennni.
Ez még mindig három volt de nem baj
A reed szelep nagyon hasznos dolog csökkenti a fogyasztás jobb keveréket biztosít a motornak és még számos jó tulajdonsága van.
A dolog lenyege talán annyi hogy nem a dugattyú palástja vezérli a beömlést hanem a reed szelep.(nagyon képletesen)
A membrán a karburátor és a szívóablak között található!Minnél közelebb van annál jobb.
Abból a szempontból is jó (most lestem a szocimotorsokkról) Viszonylag kis nyomáskülömbség esetén egyből nyit nagy keresztmetszetet amire a dugó alapból nemképes.
Amikor viszomt megkezdődik az esősürítés gyorsan zár nem keletkenek káros örvénylések a szívócsatornában és több keverék marad a forgattyúsházban!
De ennek ára van! Elromolhat elfárad az anyag ami bennevan és réskeletkezik akkor már nem olyan tökéletes.
Monzára is láttam már ilyen készletet.Talán annyiból növeli a teljesítménít hogy több keveréket kap a motor!
Hello.
Lenne egy kérdésem vagy kettő....
Miez a reed szelepes dolog? Növeli a teljesítményt?
Valaki elmondaná hogy mi is ez ? mit csinál ? hova kell?
Képet tudsz mellékelni? Aztán megnézem van-e...
Legfeljebb szerintem csak bontott van hozzá. Esetleg lehet próbálkozni a bepolírozásával nekem bejött.
Üdvözletem!

Van egy karburátorom, ami úgy tudom gyárilag főleg Puch, KTM és ilyesmi motorokon volt rajta, a pontos típusa 21/20/107, sajnos az idők folyamán tönkre ment benne a tűszelep. Esetleg nem tudnátok megmondani, hogy hol kapok hozzá, akár használt de jó állapotú tűszelepet is?

Előre is nagyon köszönöm a segítséget.
T.Gorcsa Úr!

NAgyon megtisztelő hogy megosztotta velem a történetét.
Jó egészséget kívánok és nézzen be többször is a fórumra.

Üdv puchinátor.
T Puchinátor! Bírta a tempót több okból is. Az igazság az, hogy ők utassal, én szólóban voltam. A kis Ts-sem érzi jól magát így 80-85 felett csomaggal, és a Florettem is bírta a 80 környékét. Az igazi biztosíték arra, hogy nem hagynak el pedig az volt, hogy elég jól beszéltem már lengyelül, és volt egy kis helyismeretem is!
Az egy hasonlat volt(általános iskola 4. oszt.), a mondanivalója nem a segg volt. Annyit akartam, hogy véleményed lehet, viszont nem kell általánosítani és leszólni egy testvérmárkát. Vitát zárhatjuk. Köszi.
Tisztelt Gorcsa Úr!

Jókis túra lehetett.Tudta tartani a tempót az MZ-kkel?
Akkor a Ts-ek naggyából új motorok voltak 3 4 évesek.
één a 4135-őst irtam,hogy tárgyilagosak maradjunk.a személyeskedést pedig nem én kezdtem,azzal a bizonyos hátso testrésszel.a hozzászolás nem a testrészekhez kapcsolodik,inkább a hozzászolót minősiti...
T Puchinator! Az egész túra kb 3200 km volt. nekem volt egy hátsó defektem, más nem, de ez nem is csoda, mert mentünk aszfalton, földön, makadámon, meg ami volt, és jól fel volt cuccolva két hétre. Akikkel voltam ( Mz 125-150 Ts- ek) szintén csak egy kis gyújtás zürrel ( kondi, megszakító beégés) és bowden szakadással megjárták. Szerencsére nem a szerelésről, hanem a motorozásról szólt a túra!
Igen, amit 4124-esre írtam, és benne volt a varázsszó "Puch Cobra". De nem kell személyeskedni, itt motorokról van szó, próbálj arra koncentrálni.
akkor olvasd el mégegyszer a 4135-ős hozzászolásodat....
Itt nem erről van szó, nem kellenek az alkatrészek amikről írtál, mert egyrészt nekem is van Imola vázam, másrészt csak a Cobra típussal foglakozaok már, eladtam a Monzámat is, és szeretnék mindent eladni, ami nem Cobra vagy M50Jet. Nem építek, vagy szerelek (és nem szólok le)(bár a vélemény olyan, mint a segg, mindenkinek van) más típust, mert költséges, nehéz alkatrészhez jutni, és az anyagár feléért tudom eladni, vagyis nem éri meg, ez egyszerű költséghatékonyság. A Cobrához értek, meg is fogom csinálni a blokkjaimat, de ha van egy jó vétel, ami még jó is, azt megveszem.
akkor miért nem azt irtad,hogy jo cobra blokk kell? akkor nem strapálom magam!ugy mint a 125-ős puch blokknál,ami annyira kellett volna a puchinátornak,de csak addig amig elö nem kerül.most már kezdem érteni a puchos filozofiát,ha nincs puch az a baj,ha van akkor meg a probléma...
Az van nekem is, egy M50Jet széthúzva, Monza 6SL széthúzva, Cobra egyben, de váltóhibásan. Egynek a felújítása annyiban lenne, mintha vennék egy jót, tehát még jó is legyen...és 80-as!