Mai körút.
Letenye után egy kis Zala megyei faluba mentem, nagyon brutál úton! Két kocsi alig fért el...
Voltak gyönyörű faluk, már most költöznék.
Ahol vettem a kéket, volt még rengeteg motor. Sok Puch...
Majdnem hoztam egy Cobra blokkot is. Csak mondtam az embernek, ha fizetne se kellenne Puch cucc.
Amúgy nem így volt, de ez most nem lényeges.
Budapestre visszaérkezve kb 50m-rel a benzinkút elött fogyott ki a benzin...
Hoztam benzint, de önindító nem húzta be... Jött egy haver, ő behúzott. Neki viszont induláskor valahol otthon leesett a kipufogó a T4-es VW buszról.
Amit a motorokról kell tudni:
zöld: 80-as, frissen szimeringezve. Nincs kókányolva!
Bár a tank nem ehhez a típushoz való, legalábbis tudtommal ilyennel nem készült. Sárvédő rövidebbre vágva hátul. Nagyjából ennyi egyenlőre a hibalista.
kék: kő kemény a berugó, mintha be lenne betonozva.
Hibalista egyenlőre végtelen. Most az a terv, hogy belerakom a 3 sebességes blokkom. Van egy tarcsiba.
Viszont egy hallgassátok, mit mondott nekem az ember vele kapcsolatba!
"Nemrég még 120-at ment!"
Mondom az képtelenség, az én 5 sebességesem nem megy annyit.
"De ez 6 sebességes!"
... Viszlát!
Figyeljétek a hengerfejet, meg az újabb oldaldeklit a régebbi blokkon.
Ez egy 6 felömlős henger alulról fényképezve.
Jobbra a szívónyílás, balra az osztott kipu, és mellette a kérdezett két kis nyílás a pótkipufogó nyílása.
Ami jobbra van, az a membrántól induló felömlő
de lehet látni, a felömlők egy sávban vannak, a pótkipufpgó meg felettük.
Nemis gondoltam volna hogy a gyűrűnek az illesztés benne fit az ablaban!
Ölég jól illeszkedhet Meg eléggé belelehet szorulva a horonyba hogy nemtörik el!
DE simsonnál is megtudod csináni a pót kipufogókat úgy hogy ne törjön az eggyűrűs kásztön (haver így mondja) dugó gyűrűje?
Ezek a pótkipu nyílások a kipuablak mellett vannak jobbról-balról felül, a felömlők felett.
sok felömlős ehgereknél teljesen normális eljárás, hogy a gyűrűvég valamelyik ablakban fut, mégsem törik el.
Annyia trükk,hogy tük középen kell futnia, meg egyéb is, de ezt ide nem írnám le, mert félreérthető lenne, de meg lehet oldalni.
Az meg alap, hogy egy tuningolt motor dugójában alkalmasint tök máshova van stiftelve a gyűrűvég mint eredetileg.
Ez az átstiftelés főleg 1mmes gyűrűnél nagy élmény:)
Sziasztok!
Tudnátok nekem kicsit segíteni?
Ehhez a főfékhengerhez kellene nekem egy karmantyú,de eddig sehol sem jártam sikerrel...
Nem tudom pontosan,milyen motor típuson volt csak annyit,hogy KTM és hátha valamelyik tárcsás puch,ktm stb-be ilyesmi karmantyú van.
Az volna az értelme, hogy hirtelen nagy keresztmetszetre nyit a kipucsatorna, ugyanakkor összességéban a kipuablak felülete mégsem nagy.
Ez azt eredményezi, hogy a motor alul alig gynegül, de tovább forog.
Iyan pótkipuval egéssen C alaku öblítésképet lehet létrehozni
Rs 125 rotax.
Valaki mesélje már el mi az a +2 felömlő a a kipuff melett?
Mi célt szolgál?
Ha belegondolok józan paraszti ésszel akkor azt mondom hogy rossz mivel akkor a kipugáz egy része visszameg a forgyttyúsházba és ott mindenféle rosszat csinál!
Meg van mikor ez a két nyílás a felömlők alatt van na az mi?
Köszönöm hogy időtszánt arra hogy leírja.
Utánanéztem érdekes forma.Érdekes hogy abban az időben ilyen erős gépeket terveztek utcára.Kb 3 db komar mopedben volt annyi erő mint egy darab kreidlerben.Manapság egyre kevesebb kétüteműt gyártanak.
Nem tudom mi lessz azzal a sok tudással amit a kreidler zündapp puch mérnökök birtokoltak annó.Talán elvész.
Az a lengyel túra az érdekes lehetett nem adódott semmiféle műszaki probléma?
T. Puchinátor! Az én Kreidlerem ekgy Szuper Florett volt. Nagy kínkeservvel 76-ban vettem és ha jól emlékszem 68-as kiadás volt. Öt sebességes, turbóhűtéses blokkja volt a forgalmi szerint 5,4-Le. Márakkor sem volt modern kinézete, de valószerűtlenül egyenletes, sima járása volt, és nagyon csendes hangja. Amikor megvettem: leszedtem a hengert, mert csak annyit tudtam az előéletéről, hogy kb:46000 km van benne. Meglepetésemre minden jó volt. Menet közben is Doxa járású és gyors kis gép volt, de inkább túra, mint sport szerkezet. Egy seggel a legtöbb 800- km-volt 15,5-óra alatt Gdanskba a lengyel tengerpartra. Nem mondom, hogy nem esett jól leszélni, de nem volt kínszenvedés! Sajna alig két év után Kiskunlacházán a motokrosz verseny alatt megfújták a tisztelt " motoros társak"! Hát ennyi volt!
Jó lemetél a határ mellé!