A süvítés nem csapágy, inkább a fogaskerék hangja szokot lenni. Akkor jön elő, ha valamilyen ok miatt, az egyik fogaskereket cserélni kell, a párja ilyenkor hangosa sír, mert utálja az újat. (Soha nem lehetséges,- akármekkora penge a marós -tökéletes párt készíteni.) Persze lehet egyéb más oka is, pl. rossz hézagolás, törés, repedés stb.
Ma sikerült ránézzek a sachs rs50 és sikerült bele élete verjek! A kérdésemre a válasz h működhet e egy sachs 50/6swd blokk levegős hengerrel hát igen megy vele takarítás után be is indult a 2 rúgásra.
De lenne egy másik kérdésem!
Nem ismerem teljesen ezt a motortípust hogy tudjam milyen hangjának kellene lenni e a blokknak szerintem kicsit süvít vagy nem is tudok rá helyes meghatározást kb mint mikor a trabant "130"-al megy. Ez lehet a hengertől vagy inkább bontsam meg és nézzek rá a csapágyakra vagy a kuplungra, mert szerintem nem kéne a blokknak hangosabbnak lennie mint a kipufogónak. (Olajcsere megvolt castrol 80w90 hajtóműolaj).
Rendben, akkor ez a válasz Brumónak és Vasutasnak; épülő projekt kisebb hiányokkal, ( csomagtartó, motoplat, index stb.) Lehet írni kritikát, ne kímeljetek.
Azóta én is megmértem, a 80-as majd 10 mm-rel hosszabb löketű, tehát csak az ötvenes játszik. Nekem csak egy hüvelyezett 50-es hengerem van. Talán másnak lesz eredeti is.
Minden kockázat nélkül használhatod így is. Az eredeti felállásban a jobb hűtés miatt a gyári változat is tud 9100 ford./percnél 8 lovat. Ha nem akarsz bajt, 8000 fölé a levegőst ne forgasd. Így is megy legalább 90 km/h-t. Mivel nagyon szellemesen o-gyűrűkkel van megoldva a vizes henger tömítése, seperc alatt átteheted a másik gépről a vizes hengert egy teszt erejéig. Természetesen a dugóval együtt. Ha a lökethossz nem stimmel (sublerrel méred kivett gyertyánál), akkor ez nem megy.
Előző hozzászólásomban nem voltam eléggé tényszerű, konkrétan a kérdésem az hogy ezzel a hengerrel ez a blokk üzemszerűen működhet e avagy sem. Üzemszerű alatt azt értem h nem károsítja e esetleg a főtengelyt vagy más egyéb forgó kopó alkatrészeket, vagy esetleg lehet e gyújtás problémám vele.
Időm még nem engedte hogy nekilássak de hosszú téli napokon lesz rá időm de gondoltam előtte tájékozódom. Amúgy a blokk átfordul szerintem normálisan nem is olyan könnyen nem is olyan nehezen optimális.
És ha esetleg nem indulna kinek lenne komplett henger hengerfej dugó gyűrű vízpumpa radiátor termosztát szóval a visszaalakításhoz szükséges alkatrésze és mennyi lenne a szett?
Amúgy van egy 80-as vizes ultrám is úgy hogy nem teljesen ismeretlen a technológia de ha lehet miért ne maradjon ez a henger én személy szerint jobbnak találom a levegős hengereket mint a vizeseket (kevesebb a probléma és a hibaforrás).
Mégis csak feladvány?!
Ez egy WSK ami Wroclav-ban készült 350-es kéthengeres motorral és a Gyár saját fejlesztése volt. A Syrena az FSO Warsói gyárában készült, és a DKW alapjaira épült, mert a dokumentációkat. és a gyár egy részét ők kapták meg háborús jóvátételként. Akkoriban, ha megnézed a nyugati kiskocsik sem voltak sem szebbek, sem jobbak. A "baj" csak az volt, hogy jöttek a Syrenák nagyobb kasznival, vízhűtéssel, és fűtéssel, valamint fronthajtással, nekik meg már nem volt tőkéjük a további fejlesztésre.
Könnyen kiderítheted, hogy működhet-e. Indítsd be. De, hát jól láttad, ez vizes blokk eredetileg. Itt a fórumon vagyunk néhányan, akinek több ilyen hengere is van. A kérdés, mit akarsz tenni valójában. A gép amúgy kivételesen jó vételnek látszik így első ránézésre.
Minap hozzájutottam egy sasch (hercules) rs50-hez. Feltűnt hogy a sachs 50/6 swd blokkon egy léghűtéses henger van amiről nem tudom eldönteni h ez így működhet e.
Motor rövid története külföldről kb 10 éve hozták be (Zalahalápra lomisok) egy ma már elég idős bácsi (64 éves) megvette hobbi célra de nem sokat használta egészségügyi okok miatt kb 6-7 éve mozdulatlanul állt egy garázsban (a rajta lévő por-rétegből reális amit állított) szó mi szó jelen állapotában így néz ki.
Kérdésem a következő a blokkfélen a vízpumpa helye megvan de széles bordás henger van rajta (nem az ami az ultra 80ac van) szóval nem vizes a henger hűtése, ez mennyire működhet így vagy nézzek inkább rá egy vizes hengert?
Tökéletset parsze, hogy nem lehet, de ezért egy fogas az eléggé csendes.
Sivitani akkroszokott, ha nem stimmel, ésfogtőre ér pélául.
Berágódot koptt csapágy viszont annél kiválóbban tud sivítani:)
Ma sikerült ránézzek a sachs rs50 és sikerült bele élete verjek! A kérdésemre a válasz h működhet e egy sachs 50/6swd blokk levegős hengerrel hát igen megy vele takarítás után be is indult a 2 rúgásra.
De lenne egy másik kérdésem!
Nem ismerem teljesen ezt a motortípust hogy tudjam milyen hangjának kellene lenni e a blokknak szerintem kicsit süvít vagy nem is tudok rá helyes meghatározást kb mint mikor a trabant "130"-al megy. Ez lehet a hengertől vagy inkább bontsam meg és nézzek rá a csapágyakra vagy a kuplungra, mert szerintem nem kéne a blokknak hangosabbnak lennie mint a kipufogónak. (Olajcsere megvolt castrol 80w90 hajtóműolaj).
Válaszokat előre is köszönöm!
a matricát is úgy csinálj mint a gyári neten lehet rendelni hozzá.
keresek hozzávaló tükröket
Előző hozzászólásomban nem voltam eléggé tényszerű, konkrétan a kérdésem az hogy ezzel a hengerrel ez a blokk üzemszerűen működhet e avagy sem. Üzemszerű alatt azt értem h nem károsítja e esetleg a főtengelyt vagy más egyéb forgó kopó alkatrészeket, vagy esetleg lehet e gyújtás problémám vele.
Időm még nem engedte hogy nekilássak de hosszú téli napokon lesz rá időm de gondoltam előtte tájékozódom. Amúgy a blokk átfordul szerintem normálisan nem is olyan könnyen nem is olyan nehezen optimális.
És ha esetleg nem indulna kinek lenne komplett henger hengerfej dugó gyűrű vízpumpa radiátor termosztát szóval a visszaalakításhoz szükséges alkatrésze és mennyi lenne a szett?
Amúgy van egy 80-as vizes ultrám is úgy hogy nem teljesen ismeretlen a technológia de ha lehet miért ne maradjon ez a henger én személy szerint jobbnak találom a levegős hengereket mint a vizeseket (kevesebb a probléma és a hibaforrás).
Válaszokat előre is köszönöm!
Ez egy WSK ami Wroclav-ban készült 350-es kéthengeres motorral és a Gyár saját fejlesztése volt. A Syrena az FSO Warsói gyárában készült, és a DKW alapjaira épült, mert a dokumentációkat. és a gyár egy részét ők kapták meg háborús jóvátételként. Akkoriban, ha megnézed a nyugati kiskocsik sem voltak sem szebbek, sem jobbak. A "baj" csak az volt, hogy jöttek a Syrenák nagyobb kasznival, vízhűtéssel, és fűtéssel, valamint fronthajtással, nekik meg már nem volt tőkéjük a további fejlesztésre.
Minap hozzájutottam egy sasch (hercules) rs50-hez. Feltűnt hogy a sachs 50/6 swd blokkon egy léghűtéses henger van amiről nem tudom eldönteni h ez így működhet e.
Motor rövid története külföldről kb 10 éve hozták be (Zalahalápra lomisok) egy ma már elég idős bácsi (64 éves) megvette hobbi célra de nem sokat használta egészségügyi okok miatt kb 6-7 éve mozdulatlanul állt egy garázsban (a rajta lévő por-rétegből reális amit állított) szó mi szó jelen állapotában így néz ki.
Kérdésem a következő a blokkfélen a vízpumpa helye megvan de széles bordás henger van rajta (nem az ami az ultra 80ac van) szóval nem vizes a henger hűtése, ez mennyire működhet így vagy nézzek inkább rá egy vizes hengert?
A válaszokat előre is köszönöm.