Ezek a viták annyira értelmetlenek teljesen más volt a piac az igények meg az elvárások.Legyen olcsó, hogy a csóró is megtudja venni menjen soká hiba nélkül ha meg elromlik akkor is lehessen látni, hogy mozog benne a megszakító.
ebben a nemmenős témakrben kétség kívül a 350es jaffa a csúcs a maga papíron 20 valahány loerejével.
Valójában 20 sincs, egy jóképességű ETZ kikerüli ami mérve nincs 20ló keréken.
Közben ekkoriban nyugton már erősen 60 ló felett voltak ekkora köbcentivel.
nemtom, a szocialsta orzágokban valamiért azt gondolták, hogy "ne szaaagúdozzanak a zelftaaarsak" s csupa buta vezérlésű (karekterü) motorokat csináltak a p20 on és az Etz-n kívül.
pedig minden gyárnak megvolt a maga sportosabb koncepciója, csak azt felülről ledöntötték, hogy ez nem kell a népnek.
Közben, meg dehogynem kellett volna.
A simson s50 nek is volt már a kezdetektől tirisztoros gyújtása, de még is a megszíkítós szart gyártották, a fene sme érti hogy miért, talán, mert a tajparaszt könynebben megjavítja mert azt "érti" mert látja, hogy mozog.
(amúgy meg a frászkarikát érti, fingja sincs:)
Volt prototipusban 5,5 loerős 50es ami nem lett volna nagy kunszt tekintve hogy a sperber is közelítette az ötöt tizenévvel korábban.
a Zündappnak és a többinek is volt gondolom iylen lomhább egyszerű motorja, de nekei volt gyors is, a szociknak meg nem engedték meg, hogy legyen.
honnan tudod? ott voltál mikor öntötték? azt mondanak ami nem ütközik illegális másolás kategoriába...szerintem csak megreszelték a zünn hengert,oszt jonapot..
Tehát:
1: az NDK szakik által épíytett blokkon lévő henger, KÜLSŐRE HASONLÍT a zündi hengerhez, egyéb közös tulajdonságuk nincs.
Ez a speciál.
2: széria, meg simán lehet hogy rámegy, ami nem ennyira meglepő, mivel jó szocialista szokás szeirnt nemigen fejlesztettek a gyárakban, hanem főleg másolgatak, már meglévő konstrukciókat.
ezrt lehet hasonló a hajtókarhosssz, furat lüöket satöbbi.
A s50-51 váza ehte zündapp, a vak is láthatja, az elfuserált golyós váltó is onnan származik, a gyújtás bosch kópia satöbbi.
A speciloknak viszont semmi közük semmiylen nyugati márkához.
Érdekes volt egy Zündapp CS50 em azon Simson S50 henger volt és minden átalakítás nélkül volt rajta. Még a hajtókar is gyári volt semmi alátétezés a henger alatt stb...
Nehéz megérteni, hogy nem lopás, még csak nem is másolat, csak kívülről hasonlít?
Belül még a víztér sem azonos, a többiről már nem is beszélve, a tőcsavar távolság sem stimmel, meg úgy általában semmi sem:)
Ez a "nem simson' duma, meg egyszerűen zöldség.
Semmiylen speciál nem szokott nagyon sok elemet tartlamazni az eredeti konstrukcióból.
Vagy szerinted az utvai motornak van köze a van veen hez például?
de ha már loptak,akkor ne simson néven hirdessék,hanem találjanak ki valami fantázianevet,mint pld. a pollini...mert igy annyi benne a simson,mint a mackosajtban a brummogás
mindegy,akkor is lopás volt.. annyi eszük nem volt,hogy saját maguk készitsenek hengert,igy semmi köze a simsonhoz.ennyi erövel a babettára is ráfaraghatok zündapp hengert
Ez nem zündapp henger, bár tényleg hasonlít rá.
VAlamikor a 70-es évek elején, valemelyik NDK versenyző evette a mintát kívül egy sachs hengerről, és ebbe faragtak 6-8 felömlős tárcsás, 6 gangos 16 ezret forgó cuccokat.
Ebben Rascha és Hanisch bácsi volt a menő, de nem csak ők csinálták.
Valójában 20 sincs, egy jóképességű ETZ kikerüli ami mérve nincs 20ló keréken.
Közben ekkoriban nyugton már erősen 60 ló felett voltak ekkora köbcentivel.
pedig minden gyárnak megvolt a maga sportosabb koncepciója, csak azt felülről ledöntötték, hogy ez nem kell a népnek.
Közben, meg dehogynem kellett volna.
A simson s50 nek is volt már a kezdetektől tirisztoros gyújtása, de még is a megszíkítós szart gyártották, a fene sme érti hogy miért, talán, mert a tajparaszt könynebben megjavítja mert azt "érti" mert látja, hogy mozog.
(amúgy meg a frászkarikát érti, fingja sincs:)
Volt prototipusban 5,5 loerős 50es ami nem lett volna nagy kunszt tekintve hogy a sperber is közelítette az ötöt tizenévvel korábban.
a Zündappnak és a többinek is volt gondolom iylen lomhább egyszerű motorja, de nekei volt gyors is, a szociknak meg nem engedték meg, hogy legyen.
Amúgy veled és a többséggel ellentétben én láttam belülről az egyik iylen régi race blokkot, nem találgatok, vagy islemi, hanem tudok dolgokat.
Fogtak egy 'dapp hengert, és leöntötték, mert tetszett nekik a recézés.
ennyi benne a zündapp a recézés.
Amúgy nálunk is volt aki hasonló hengereket öntögetett, azt húzták mindenféle szoci blokkokra.
Tehát:
1: az NDK szakik által épíytett blokkon lévő henger, KÜLSŐRE HASONLÍT a zündi hengerhez, egyéb közös tulajdonságuk nincs.
Ez a speciál.
2: széria, meg simán lehet hogy rámegy, ami nem ennyira meglepő, mivel jó szocialista szokás szeirnt nemigen fejlesztettek a gyárakban, hanem főleg másolgatak, már meglévő konstrukciókat.
ezrt lehet hasonló a hajtókarhosssz, furat lüöket satöbbi.
A s50-51 váza ehte zündapp, a vak is láthatja, az elfuserált golyós váltó is onnan származik, a gyújtás bosch kópia satöbbi.
A speciloknak viszont semmi közük semmiylen nyugati márkához.
Nehéz megérteni, hogy nem lopás, még csak nem is másolat, csak kívülről hasonlít?
Belül még a víztér sem azonos, a többiről már nem is beszélve, a tőcsavar távolság sem stimmel, meg úgy általában semmi sem:)
Ez a "nem simson' duma, meg egyszerűen zöldség.
Semmiylen speciál nem szokott nagyon sok elemet tartlamazni az eredeti konstrukcióból.
Vagy szerinted az utvai motornak van köze a van veen hez például?
Kb a matrica azonos.
A legvadabb hiánygazdaságban csináltak saját kézzel gp szintü versenymotorokat, egyedi váltóval, főcivel vázzal, akármivel.
akor, amikor egy 8,8as csavar beszerzése is komyol probléma tudott lenni.
VAlamikor a 70-es évek elején, valemelyik NDK versenyző evette a mintát kívül egy sachs hengerről, és ebbe faragtak 6-8 felömlős tárcsás, 6 gangos 16 ezret forgó cuccokat.
Ebben Rascha és Hanisch bácsi volt a menő, de nem csak ők csinálták.
http://www.classic-motorrad.de...