A kovácsolás az nem hőkezelés:)
A kovácsolás az melegalakító eljárás, az a célja, hogy szüvetszerkezet ne leyne átvágva.
Lehetne simán akár forgácsolással is kisebb főtengelyeket gyűrtani, de az gnege szar lenne, nem rendeződne az anyag a megfelelő irányban.
A szilicium meg konkrétan nem oldódik az aluminiumban, úgy kell bele "eröletni".
VAnnak erről is jó kis oldalak, keress rá az alu ötvözeteire vagy islemire.
Alumíniumból igen ravasz ötvözetek készíthetők, nem csak a durál-fredál-certál-perunál izék, hanem mások is.
Némelyik oylan kemény, hogy a szerkezeti acélnak hívott s235 ös (gyakorlatilag takony vas) anyagot beütik, ha összeütöd a kettőt, némelyiknek még a fajsúlya is magas.
regen az aluminium a sziliciumtol volt kemeny,a perunal,certal 110-130 brinell kemenysegu,ezeket hasznaljak a repulokhoz is a felkemeny si1 meg kb80 as kemenysegu
A dugattyút úgy kovácsolják, ahogy RAjmund szaki mondta vala.
(csak oylan anyag is kell hozzá, amit lehet:)
A főciket, hajtórudakat meg sűllyesztékes kovácsolással gyártják
Ennek is van vicces Simsonos vetülete.
Votl egy ombre Debrecenben, aki öntötte a hajtóruakat.
Kézben el lehetett törni a már hazsnált alkatrészeket, olymértékben ki tudtak fáradni:)
csak azért kérdeztem mert a volt szerencsém dolgozni lacházán a sportszer gyártásban azaz rajt gépeket gyártottam és persze mi is szállítottuk a dunaharasztira nyersanyagot a aluöntődébe. és akkor a szigetszentmiklósnál láttam hogy a aluhulladékokba kevernek szilicíumot. bár tudom hogy az nagyon drága anyag. de volt mákom egy követ eltenni zsebbe. mert nagyon szép a kő. :D de amikor a rajtgép nél fúrni kellett a lyukakat a szilicium ötvözet rendesen gyakran megette a fúrószárakat.
Nem volt szar a nyugati termek akkoriban,ez azota valtozott,miota bejott az un. fogyasztoi tarsadalom,vedd meg ,aztan 3 ev mulva ,megint.Ha orokeletu,nincs benne uzlet.Szted a gazd valsag honnan robbant ki.Nem tuydnak tobb profitot eloallitani,korbeert a kor...
egyébként bocsi hogy ilyet kérdezek fel tudnál világosítani? hogy mit jelent hogy kovácsolt dugattyú meg kovácsolt főtengely? mert sokszor hallottam ilyet más csak nem tudom mi a kettő közötti különbség hogy a öntött és a kovácsolt között?
JAh, igen.
A dugattyúgyártó bácsit meg nem lehet beszabályozni, annyira megy neki, hogy magasról leszarja mit pampog pár simsonkupás kis buzi, ha nem tőle vesznek, évente kiesik 100 dugattyúja, de nem érdekli a nagykereknek a többszrösét adja el.
Annyir szalad a bolt, hogy magánembernek már nem is ad el csak tizesével.
Most árul éppen valki egy komplett célkészülék sort simson gyújtás tekercsek gyártásához. kilóért adj, 8 készülék, kivágószerszám, lópikula, ennyiért ingyen van.
Gondolom eddig egy család élt ebből de mára megette őket a kínai knkurrencia, amiugyen hazsnálhatatlan, voszont pár 10 százalékkal olcsóbb.
A kereskedőt meg kurvára nem érdekli, hogy amit árul az szar.
Régebben iylet nem lehetett, mert jött a kermi, és megbaszta még a nagyvállalatot is.
Nagyon érdekes dolog, ez, azt hittük, hogy a formtervezés együtt jár az általános minőséggel.
Anyámnak van 30+éves FVM kávédarálója, a mai napig működik, hibátlan.
Nekünk meg dettó nagyonrégi NDK turmixgépünk, amit bár lkeveset hazsnálunk, tökéletes.
HA uygan ezek nyugati termékek lettek volna már el is felejtettük volna hogy mikor dobtuk ki amikor tönkrement 20 éve.
VAllom, hogy az olcsó nyugti termékek már akkor is zsarabbak voltak mint a magyar ipar működőképes termékei, csak a dizájn volt skkal jobb.
ez a nem allando anyagminoseg ,sajnos sok hlyen problema manapsag....a gyarto sem tajekoztat,v h a kereskedo,vesz vmi olcso szart,ha megkerdezed,h milyen minoseg,mondja h ok,aztan a kar neked marad....jol ki kell fizettetni veluk mindent,amit tonkretett
bezzeg regi idokben,vegelathatatlan gyari alkatreszek sora Simsonhoz,Mz hez...
TAvaly sok gondunk volt abból amit mndasz.
A gyártó egyszercsak értesítés nélkül lecscerélte a rugalmas nem öntöttvas alapu kromozott yűrűt öntvény alapura.
Törtek mint a ropi, zabálták a hnegereket.
Draga Zoltan!nekem ne mondd,volt rs125 ,rs 250 Hondam B kit,meg vasaroltam uj dugot,gyurut hozza,ugyhogy tudom....egyebkent a mai napig az rs gyurujevel kapargatok ki gyuruhornyot +ezt azt,szinte csomot kotsz ra ,es nem torik el,olyan szivos kromanyag...
Őő, igen.
Ezeket a forgósabb cuccokat egy gyűrűvel toljuk, nemigen fujnak le, csak ha rezósáv alatt kínozza az ember.
Racén meg úgysem mész 3 ezres fordulattal:)
Jól lehet látni, ha az előfeszítés sok, elkezdi indokkolatlanul kiszedni az aplakok sarkait.
Ami ez én kezemben volt HRC speciál dugó és gyűrű, annak szinte nem is volt előfeszítése, 1-es gyűrű nagyon kis rugóerővel.
30 ezernél már egyáltlán nem kell semmiylen gyűrű, nem is alkalmaznak kis ccm es modellmotorokban:)
alap elofeszites kell h legyen,m nem mindegy milyen hurmeretnel....meg speciell,ha 1 vekony gyurut hasznalsz ,akkor mi tomit? 30 000 1/min nel mar mindegy
meg spec egy Kreidler,Api,stb versenymotoron sem lattam ilyet....
meg tudod,mas volt,h mindenki kozel hasonlo feltetelekkel ment,persze ott is voltak olyanok ,akiket apu penzelt,de hol nincsenek...meg annyi gyari alkatresz volt....volt egy keruleti tunoingolo gyerek,aki vgy 5 hengert dobott ki egyzerre ,mire kiforrta magat
jaja, a két évvel ez előtti Simsonkupa bajnok motor (Sós Anti hengerével) Kalocsán a hosszú egyenesben együtt fordult a egy MZ kupással, az meg csak nézett, hogy nem tudja kikerülni a simsont egyenesben:)
Amúgy 20 éve sokkal kisebb strapával lehetett iylesmi hengerket csinálni, válhetően a benzn miatt.
Lehet a likbnan futtani a sitfet én is úgy szoktam, csak ahhoz oylan dugó kell, amiben bennemarad a stift:)
Amikkel dolgoztunk magyar kisipari dugók ugyan a legjobb(Sajtos féle) ed ezt már nem bírja.
A kovácsolás az melegalakító eljárás, az a célja, hogy szüvetszerkezet ne leyne átvágva.
Lehetne simán akár forgácsolással is kisebb főtengelyeket gyűrtani, de az gnege szar lenne, nem rendeződne az anyag a megfelelő irányban.
A szilicium meg konkrétan nem oldódik az aluminiumban, úgy kell bele "eröletni".
VAnnak erről is jó kis oldalak, keress rá az alu ötvözeteire vagy islemire.
Alumíniumból igen ravasz ötvözetek készíthetők, nem csak a durál-fredál-certál-perunál izék, hanem mások is.
Némelyik oylan kemény, hogy a szerkezeti acélnak hívott s235 ös (gyakorlatilag takony vas) anyagot beütik, ha összeütöd a kettőt, némelyiknek még a fajsúlya is magas.
(csak oylan anyag is kell hozzá, amit lehet:)
A főciket, hajtórudakat meg sűllyesztékes kovácsolással gyártják
Ennek is van vicces Simsonos vetülete.
Votl egy ombre Debrecenben, aki öntötte a hajtóruakat.
Kézben el lehetett törni a már hazsnált alkatrészeket, olymértékben ki tudtak fáradni:)
a fotengelynel,meg csak a csapoknal van negkovacsolva
szilicium az van benne,de manapsag mar nem a sziliciumtol lesz jo az alu,perinal,certalnak 1-2%sziliciumtartalma van
A dugattyúgyártó bácsit meg nem lehet beszabályozni, annyira megy neki, hogy magasról leszarja mit pampog pár simsonkupás kis buzi, ha nem tőle vesznek, évente kiesik 100 dugattyúja, de nem érdekli a nagykereknek a többszrösét adja el.
Annyir szalad a bolt, hogy magánembernek már nem is ad el csak tizesével.
Gondolom eddig egy család élt ebből de mára megette őket a kínai knkurrencia, amiugyen hazsnálhatatlan, voszont pár 10 százalékkal olcsóbb.
A kereskedőt meg kurvára nem érdekli, hogy amit árul az szar.
Régebben iylet nem lehetett, mert jött a kermi, és megbaszta még a nagyvállalatot is.
Nagyon érdekes dolog, ez, azt hittük, hogy a formtervezés együtt jár az általános minőséggel.
Anyámnak van 30+éves FVM kávédarálója, a mai napig működik, hibátlan.
Nekünk meg dettó nagyonrégi NDK turmixgépünk, amit bár lkeveset hazsnálunk, tökéletes.
HA uygan ezek nyugati termékek lettek volna már el is felejtettük volna hogy mikor dobtuk ki amikor tönkrement 20 éve.
VAllom, hogy az olcsó nyugti termékek már akkor is zsarabbak voltak mint a magyar ipar működőképes termékei, csak a dizájn volt skkal jobb.
bezzeg regi idokben,vegelathatatlan gyari alkatreszek sora Simsonhoz,Mz hez...
regi szep idok
A gyártó egyszercsak értesítés nélkül lecscerélte a rugalmas nem öntöttvas alapu kromozott yűrűt öntvény alapura.
Törtek mint a ropi, zabálták a hnegereket.
Ezeket a forgósabb cuccokat egy gyűrűvel toljuk, nemigen fujnak le, csak ha rezósáv alatt kínozza az ember.
Racén meg úgysem mész 3 ezres fordulattal:)
Ami ez én kezemben volt HRC speciál dugó és gyűrű, annak szinte nem is volt előfeszítése, 1-es gyűrű nagyon kis rugóerővel.
30 ezernél már egyáltlán nem kell semmiylen gyűrű, nem is alkalmaznak kis ccm es modellmotorokban:)
meg spec egy Kreidler,Api,stb versenymotoron sem lattam ilyet....
de ezen nem vesszunk ossze
hat en is mentem egy debreceni versenyen az ex zsiljak fele simsonnal,azt sem tudta kikerulni az 250 mz
Amúgy 20 éve sokkal kisebb strapával lehetett iylesmi hengerket csinálni, válhetően a benzn miatt.
Amikkel dolgoztunk magyar kisipari dugók ugyan a legjobb(Sajtos féle) ed ezt már nem bírja.