Általános iskolában illetve gináziumban nincsenek szakok. Vagy te már elsőtől kőműves iskolába iratnád a gyereked?
Ember, hát még mi se tudtuk mik akarunk lenni nem még a mostani gyerekek tizenévesen
Hát persze😃 az összes tanult ember azt hangoztatja de jár volt annyi mondent tanulnia😃 aztán van amelyik nem átall még tovább tanulni, képezni magát még egy csomó felesleges dologgal😃
Igaz, de azok.képesek voltak megérteni és tanulni.
Te az itt leirtakat se vagy képes megérteni.....
Szóval a cosinus az már teljesen rendszeridegen.számodra
Hát,ha megkérdeznél egy mittudomén milyen professzort,biztos tudna mondani olyat amit ő maga teljesen feleslegesen tanult,tanultattak meg vele.Fogjátok már fel,nem azt mondom hogy a tanulás felesleges,sőt,pint az ellenkezőjét mondom,csak nem fogjátok fel.Tanuljon az ember,csak arra kéne nagyobb hangsúlyt fektetni ami az ő szakterülete úgy hogy a szakterülete számára haszontalan dolgok ki vannak váltva a hasznos dolgokra.Pl azt sem értem a szakmunkás tanuló minek ül be újra pl történelmet,magyart,biológiát tanulni,ő inkább helyette foglalkozzon a munkával és az ahhoz tartozó tananyaggal.
Ha nem képes megtanulni akkor elvileg most nem lehetne mérnök,nem igaz?Hiszen vannak emberek akik kimondják hogy te mostantól építész mérnök vagy.Szóval vagy megtanult vagy nincs is rá szükség.
""...ezért tud mindenki jármüvet szerelni (bár fogalma sincs a technologia követelményekröl, anyagismeretröl,...), és azért gondolják sokan, hogy akár egy országot is el tudnának vezetni :-D..., hja és focizni......""
Én azt látom, nem csak itt, mindenhol, hogy azok tartanak feleslegesnek bármilyen tudásanyag átadását, akik tényleg annak a bizonyos fának a legalján ülnek.
Ilyent én még tanult, képzett embertől az életemben nem hallottam.
ismerek olyan hölgyet akinek a lánya hihetetlen jól tud rajzolni, de a matematikával vért izzad, idén érettségizik aztán már ilyen 50 ezereket költenek havi szinten arra hogy valahogy sikerüljön a matek érettségi mert nem tud menni utána fősulira
azt mondja több időt tölt matek tanulással mint az egész többivel de nagyon siralmasan megy neki
Semmi ilyen tudás nem felesleges csak hogy a eberek különböző érdeklődési születnek . És valamit azért éreznek feleslegesnek .Pl gyerek 8 általánosba ha ügyes kezű akkor technika órán szorgalmasan figyel és ügyködik de a matekon nem tud figyelni unatkozik elkalandozik valószínűleg . Na most jönne a tanár képbe úgy hogy gyerek szintjén hogy fogja érdekesé tenni a matekot . Ő akarja megoldani, ő kívánja tudást .
Sok tanár itt van ez és ez így kell megoldani felmérő 1-2-s vagy 5-s sz-eva tavasz jó napot
De ha hatna rá hogy a kézügyesség oké ,de később matekkal is jár hogy azért úgy kezdődik hogy számold ki miből mennyi mekkora kell utána kezdheted össze illeszteni akkor jobban fogja érdekelni a matek is . Ha meg képessége nem engedi (mert a Jó Isten nemért annyi észt ) lehet egy jó segédmunkás belőle .Ami ugye nem lenézendő mert ha mindenki mérnők lenne meg észkombájn ,akkor ki rakná össze a papira vetett okosságokat .
nem fogja fel
még egyszerűbben:
egy pohár vízzel is lehet tudás anyagot meríteni meg egy vödörrel is
aztán akinek az agya csak egy pohárral képes raktározni annak egy vödörnyit rengeteg idő meregetni, és ugye a tudásanyag változhat
nem a papír miatt lesz bárki okos, sok diplomást ismerek aki "hülye" mint a segg, ellenben olyan dolgokat(és annyit) meg tud jegyezni amire én sosem lennék képes
persze vannak kivételek, kivételek mindig vannak
de nem jellemző hogy egy 8 osztályos meg tudna tanulni egy cad program minden részletét
erre nagyon jó példa a photoshop: ha a plázacicának megmutatják milyen filtert hogy használjon akkor ki tudja csinosítani a fotóját, de ettől még nem fogja tudni az egész program kezelését....
Csakhogy NEM KÉPES megtanulni. A leírtak okán. Akkor te ezek szerint holnaptól akár sebész is lehetnél mert képesnek érzed magad.......vágom......
Tegnap még sorompó gombmyomogatás (bocs ezt nem hagyhattam ki) holnap egyetem.....
Na ez is hülyeség,nem jöttetek még rá főleg a mai világban hogy a tudás nem feltétlen a papír függvénye?Ha csak egy érettségije van is megtanulhatja a programozását,ha egy olyan aki ért hozzá megtanítja neki.Így van ez mindennel,az autószerelő sem az iskolába lesz autószerelő hanem hogy egy hozzáértő megtanítja neki.Csak hogy értsétek nekem is van vendéglátos végzettséggel rendelkező autószerelő ismerősöm,és jó szerelő,pedig sosem tanulta az iskolába,vagy egy másik aki végig bugdácsolta a gyerekkorát,kőműves lett,majd gondolt egyet,leérettségizett,majd megint gondolt egyet és jelentkezett építész mérnöknek,elvégezte és ebben dolgozik elég komoly munkákkal.Pedig ugye elvileg tök hülye mert hát a sinust baszta negtanulni tizen évesen.
Az a leiro megközelités tetszik, amikor a pl. tudást-ismeret nagyságát egy kör- vagy gömbbel szimbolizáljuk. Minél nagyobb a felülete (gömb, de lehet krupli is, hiszen nem minden irányban azonos mélységü) annál nagyobb felületen érintkezik a még meg nem szerzett ismeretekkel. Ezért érzik alacsony tudás-ismeretszinttel rendelkezö egyének, hogy "mindent" tudnak szinte, és ezért érzik nagyobb ismeretanyag birtokában ez egyének, hogy alig tudnak valamit a körülöttük lévö dolgokról így nem érzik úgy hogy mindenben elegendö tudással rendelkeznek, hogy mindenbe beleszóljanak.
Ezért tud "mindenki" házat építeni (bár a tetö hajlászögeit már nem tudná kiszámolni, szélnyomást, hóterhelést...), ezért tud mindenki jármüvet szerelni (bár fogalma sincs a technologia követelményekröl, anyagismeretröl,...), és azért gondolják sokan, hogy akár egy országot is el tudnának vezetni :-D..., hja és focizni...
Nyilván sok dolog empirikus/tapasztalati úton is el lehet sajátítani, csak sok esetben a meglévö tudás-ismeret határozza meg, hogy érdekel-e az a téma (is) vagy nem érzünk késztetést pl, hogy növényeket nemesítsünk, szoftvert fejlesszünk, saját diétát állítsunk össze, mélyebb gazdasági összefüggéseket sajátítsunk el, elmélyítsük a történelmi ismereteinket, megismerkedjünk más kulturákkal, müvészetekkel, vallásokkal, gasztronómiával...Vagy csak ugorjuk meg a napi rutinfeladatokat és haladjunk mindig a legkisebb ellenállás irányában minimalizálva a kihivásokat.
egyszerűbben:
vannak tudás szintek aminek az elsajátítása esetén feltételezik hogy a cégnél lévő tudást el tudja sajátítani és alkalmazni
pl 8 osztályos végzettsg esetén konzervgyári betanított szalagmunkásnak teljesen megfelelő, ellenben gépkezelőnek már nem feltétlen
egy érettségivel már jó eséllyel el tudja sajátítani egy cnc gép kezelését, de a programozása jó eséllyel nem fog menni
stbstb
Elakadok?Sosem írtam ilyet.Azt írtam hogy felesleges.De hát azért azt ragadtam ku mert azt tartom az emberek 90%ánál feleslegesnek.10%miatt meg rohadt kár a maradék 90nek is megtanulnia.Szerintem egy cosinusnak rohadtúl semmi köze a gondolkodás módhoz,hisz mindketten tanultuk,mégis eltérően gondolkodunk .
A szükségszerűség a kényszerűséget jelenti és nem biztos hogy képességeid meg vannak.hozzá.
Ha már most elakadsz a cosinusnál később már a kisebb kihivások is megakasztanak. De persze nyilván holnaptól akár orvos vagy atomfizikus is lehetsz, legalábbis ugy gondolod. Aztán az első matekegyenleten buknál, mert háta cosinus tanulásánál kialakitott gondolkodásod hiányzik hogy tovább juss.
Ez pont olyan mint amikor a gyerekemmel a szorzótábla meg a vers magolásánál vitatkoztunk. Neki az is feleslegesnek tűnt. Ma már ezek tanulása által középiskolás......'de ha ráhallgatott volna akkor mindenki azt se kellene tanulni mert felesleges.
Azt értem hogy a saját szinteden meg tudod állapitani milyen tudásra van szükséged, de azt nem hogy honnan az a mérhetetlen tudás, hogy másnak minek a tanulására van szükség. A cosinus csak egy kiragadott példa, mert ezt hoztad fel, de gondolom ez csak egy a rengeteg közül amit kivennél a tanulás szükséges dolgaiból.
Mint eddig is mondtam, nem a cosinus tudásának későbbi hasznossága a fontos, hanem az a gondolkodás mód amire jutsz vele.
Ember, hát még mi se tudtuk mik akarunk lenni nem még a mostani gyerekek tizenévesen