Szerintem sokszor nincs kihasználva a pálya, tehát üresen áll (ha nem így van szóljatok, de én nem látom totál betáblázva minden napra). Ebből következik, ha lejjebb engednék a jegyárat + net.-en keresztül lehetne megvenni azt, valamint minden nap működne a pálya reggel 8-20-ig akkor kevesebb ember mehetne egy csoportban, és az olcsó jegy miatt többen mennének ki........nem vagyok egy gazdasági szakember....az én logikám szerint ez működne.
"versenynek nézik sokan a pályanapot"
Ez egy versenypálya, ahol mindenki a saját és motorja határait keresi, ez nem más, mint verseny!
A másik oldal viszont az, hogy a licencesek se tudnak máshol menni, ez a lehetőség van (sajnos). Mindenkinek jobb lenne, ha a köridejéhez/tudásához megfelelő csoportban menne. Tegnap a déli-licences csoportban is találkoztam túramotorral, ugyanakkor én is mentem a lassú csoportba (emlékezetem szerint senkit nem veszélyeztetve, max kisebb ilyedséget okozva, de a kettő között különbség van)
Jah....és a Supercorsa akkor sem csúszott meg mikor a lábtartó lefeszült az aszfaltra....pedig ott már illett volna neki......be is csokiztam tőlle egy párszor
A tükör sem olyan nagyon rossz dolog, nem nagyon nézek bele ha fent vagyok a pályán de párszor ha nincs fent biztosan rádöntöttem volna az engem megelőzőre a motort.....
Nem azt mondom egyáltalán, hogy Zema a hibás csak azt, hogy versenynek nézik sokan a pályanapot, de azt nem veszik figyelembe, hogy a versenyekkel szemben nagyon nagy különbség van a motorok erejében, karakterében, a gumik tapadásában, az ideális ívekben, a motorosok tudásában.
Én a régi Sportec M1-el 2.24-et mentem a H.ringen úgy, hogy csúszkáltam elég sok kanyarban, a Supercorsa-val nem mértem le, (mert nem volt fent a kamera) de legalább 10 mp-el jobbat mentem az 100%. Ez volt a 6. H.ringes napom (max. 24x20 perc a legjobb esetben is, de mivel tudjuk, hogy ez általában nem így van, így vegyük 20x20 percnek). Az első H.ringes napon kb. 3.10-et, ha mentem, derékszögben kanyarodás teknikájával . És ez ugyanaz a gyári motor, ugyanazzal a motorossal....és az idők között pályanapról pályanapra egyre nagyobb lett a különbség.
Részben igazad van, kis részben nem:
Ha normális mennyiségű (25-40?) embert engednek a pályára, akkor (a gyorsak) azok közül párat leköröznek , sokat megelőznek, valamennyivel vívnak, de nem alakul ki olyan menetoszlop, tehát az általad leírt konvoj sem és nem válik az előzés se egyre veszélyesebbé. Ha meg a kereslet meghaladja a kínálatot, lehetne árat is emelni és vele együtt megtartani a szolgáltatás színvonalát (netán növelni). Ez láthatóan nem cél a szervezők részéről. Ha jól sejtem, akkor a mersz-es rendezvényt is ők bonyolítják (pl. pályabírók és mentő tekintetében is), a mersz pedig csak csengeti a lét. Meglepett, mikor egy alkalommal fotózgatva a szervizútról azt láttam, hogy a merszeseknek pár helyen már nincs pályabíró, mentő kb. 1 db áll rendelkezésre, szóval nincs agyonbiztosítva a dolog..
Részedről max ott lehetett hiba, hogy etikett szerint a gyorsabb figyel a lassabbra, mert nem verseny, stb. De ez nagyon kicsit nyom a latban, mikor egy olyan szolgáltatásról van szó, amit vastagon megfizetsz, a jogaidról (kártérítés, stb) lemondatnak, a felelősséget rádhárítják, de ők annyit nem vállalnak/garantálnak, hogy nem fogod úgy érezni magad a pályán, mintha be-becsöppennél a délutáni csúcs soraiba.
Építhetne valaki egy igazi motoros pályát a környéken...
Kinek mi a vélt vagy valós ideális ív, ez relatív dolog. Nagyrésze az embereknek 1000-essel megy. Hiába megyek el kigyorsításon az 1000-eseknek, egyenesben visszajönnek, ezért féktávon is bemegyek ha biztonságosnak itélem meg. Kívülről csak azt motorozom körbe akit ismerek, és tudom hogy nem szarok be ettől, mert már volt pár csúnya esésem nekem is.
Raadasnak ugy tudom, hogy valakik ugy nyomjak, hogy megvesznek egy jegyet. Utanna azzal elhuznak a polusba es csinalnak par szaz forintert hamis jegyet, majd azt 3000 -ert aruljak. Igy sajnos mindig tomeg lesz! Zema meg vehet egy uj motort!
/G
Igen sajnos alapszabaly hogy az a hibas aki hatulrol jott. Viszony akit eloznek, es eszreveszi nagy hiba ha hirtelen modosit az iven. Erre ki kene oktatni mindenkit hogy ne tegye. Ha tukorbol vette eszre akkor meg is kell rugdosni :) Palyara tukorrel nem engednek fel senkit! Minimum ragassza le.
Végigolvasva kb. 4 oldalas hozzászólást (amivel lemaradtam), azért megjegyezném, hogy sokan elfelejtik, azt, hogy az "előző vigyázzon az előzendőre". Korábbi pályanapokon sokan mentek el mellettem gyorsan úgy hogy leszorítottak az ideális ívről. Igen lassabban vettem pl:a Mansel-t, mert nem volt fent olyan jó tapadós gumi és tudásban is elmaradok, mert 6-szor voltam a ringen, de attól még az ideális ív nekem is ideális ív és ha nem azon megyek nincs lehetőségem korrigálni egy gyengébb gumival.
Most, hogy már supercorsa-k voltak fent a lassú csoportban köröztem le mindenkit, mert egyszerűen sokkal több lehetőséget nyújtott fékezéskor, kanyarban, kigyorsításkor a "navigációban". Ettől függetlenül ha valaki lassan ment előttem és éreztem, hogy csak nagyon szarul férek be akkor inkább mentem a "seggére" tapadva és megelőztem a következő egyeneseben vagy kanyarban.
Volt fent egy ismerős fazer600-al. Leszorított, de nem az ő hibálya volt, hanem az enyém, mert kívülről akartam megelőzni, de neki az ív amit kinézett belülről kifelé nyúlt. Ezért fék rázókő, beton, fék aztán nagygázzal vissza a pályára miután meggyőződtem arról, hogy a kovetkező pályatárts elég messze van ahhoz, hogy elindulhassak, és persze nem keresztezem az ívét (ebből lett az egykerekezés).
A baj tényleg a csoportokkal van.
- gyorsak az idővel állnak harcban, mert minél lejjebb akarják azt szorítani, ezért állatmód mennek és nyomnak, köröznek le mindenkit, kicsit már nem figyelve annyira a lassúakra, nem figyelembe véve azok tapasztalatlanságát.
-A lassúak próbálnak rájönni arra, hogy vajon hogy is kellene olyan jól venni a kanyart mint a gyorsak, hogyan üljenek ki a motoron, hogy leérjen a térd(mert az király), mi az ideális ív....stb. + emellett a sok gondolkodnivaló és kipróbálni való mellett még motorozni is kellene. Nameg, nem leugrani a motorról az ijedtségtől, mikor egy nyitott rendszerű pályamenő úgy megy el melletted, mikor rákezdesz dönteni a kanyarra, hogy a motorotok majdnem összeér.
Egyik csoport tagjai sem okolhatóak a hibáikért, tényleg a szervezéssel van gond, mondhatnánk, de mindenki azt mond időnek amit akar....azt meg megvalósítani, hogy mindenkinek hivatalos időt mérjenek pályára felmenetel előtt az nem megvalósítható, tehát a szervezés sem annyira hibás.
A tény, hogy ez van ami van, és nem is fog változni, hacsak nem figyelünk jobban egymásra.
így van leslie,
pénzről szól az egész. ha vki kiköhögi a 12-őt, már mehet. és tavaly azért nem láttam bőrruhán kívül mást a pályán, úgy látszik idén már ez se fontos.
tegnap szem és fültanúja voltam annak, h egy 20 fős brigád állt az iroda előtt (szlovákok) és mondták nekik h sorry már nincs jegy mert mágy így is többen a vannak a pályán mint lehetne, erre elkezdtek sírni h 1000km-ről jöttek, meg bla-bla, és akkor mondta nekik rezsőbá", h no para, akkor tessék van még jegy, menjetek srácok. Bitten sie fizetni, aztán go.
Nem érdekel senkit a csoportbeosztás, azzal senki nem foglalkozik h egymást veszélyeztetik az emberek a pályán. mert hát a kezdőknek is menni kell vhol, ez teljesen jogos, de kérdem én, miért ott ahol balagee 2:05-öt megy, ő meg 3:00-át? Miért kell azért TK-ra törnöm a motorom és magam, mert kerülgetni kell mindenkit? Miért nem szólnak annak a srácnak aki a boxból keresztbe kivágott, mikor 250-el jöttem? Túl sok a kérdés, de BR-nek nem a motorozás a fontos, hanem a della. Majd ha egyszer - neadjisten - vki tényleg telibever csúnyán vkit és komoly sérülés lesz, akkor fognak elgondolkodni. De miért kell ezt megvárni?
Egyelőre ebben is a profitorientáltság jellemző, leszarva minden (najó, sok minden), csak fizess.
Majd az lesz a durva, ha "nyílt napra" is csak license-szel lehet felmenni.
No, lehet, hogy az ilyen kérdéseket, megállapításokat:
"A pályán kb. 75-en tartózkodtak, az emberem kordnadrágban és térdvédővel ment egy mad max járgány szerű xjr-el. no comment. nem értem miért engedik össze az embereket így. sztem észre sem vette h mi történt."
Bulcsú Rezsőnek /BrOrganisation/ (is) kellene küldeni. office@brorganisation.hu
Ez a huring pályamotorozás lehet, hogy relatíve olcsó (valakinek biztos.., nekem annyira már nem (ár/érték arányra gondolok)), de nem is igyekszik több lenni, mint utcai bárki 12 forintjáért való körözgetés a pályán. Különben lenne csoportbontás idő szerint, a zászlójelzések ismerete, megfelelő cucc és motor...
ja-ja, de sztem még el fog telni egy kis idő, míg így gondolom, de igazad van!
majd kell a segítség! előre is köszi.
most egy hónapig pihen a vas a garázsban, addig körülnézek allianz fronton, aztán majd kellene az utánfutód. Meg beszéljünk a hétvégén, vagy jövő héten a "lehetőségekről" személyesen. te mint biztosításban többszörösen jártas rájder!
nem tudom hogy jövök ki a legjobban. hitel nincs rajta, full casco igen, az a jó ha TK-ra veszik, nem tudom. nem akarom megcsináltatni, de nem értek a biztosítós dolgokhoz.
nem a ring az ördög műve, hanem a szervezők maguk az ördög...
már egy hete nem játszottam, de most ez lesz a szórakozásom egy darabig. A Wifi is szórakozik, majd átjöhetnél...
Zema:
Biztos mar aludtam.
Mondjuk az eses benne van a pakliban sajnos.
De mondom. Szarni a motorra! Fo, hogy te megvagy! Motort meg vehetsz masikat is! Meg talan erossebbet is, bar azt akkor Amerikabol kell rendelni!
A hungaroring az ordog muve!
Utcan meg meg rosszabul is jarhattal volna!
Szolj, ha segitsek valamit! Masnem nem jatszok AD-t egy darabig, hanem marad a Team Survival!
/G
Ez egy versenypálya, ahol mindenki a saját és motorja határait keresi, ez nem más, mint verseny!
A másik oldal viszont az, hogy a licencesek se tudnak máshol menni, ez a lehetőség van (sajnos). Mindenkinek jobb lenne, ha a köridejéhez/tudásához megfelelő csoportban menne. Tegnap a déli-licences csoportban is találkoztam túramotorral, ugyanakkor én is mentem a lassú csoportba (emlékezetem szerint senkit nem veszélyeztetve, max kisebb ilyedséget okozva, de a kettő között különbség van)
Pályabíró szintén nincs minden poszton, gondolom ennek anyagi okai vannak
Abban pedig abszolút igazad van, hogy Zemának jobban kellett volna figyelni az előtte haladókra, vagy csak egy picit türelmesebbnek lenni.
Ezek szerint te is haromezresek csoportjat erosited?
A tükör sem olyan nagyon rossz dolog, nem nagyon nézek bele ha fent vagyok a pályán de párszor ha nincs fent biztosan rádöntöttem volna az engem megelőzőre a motort.....
Nem azt mondom egyáltalán, hogy Zema a hibás csak azt, hogy versenynek nézik sokan a pályanapot, de azt nem veszik figyelembe, hogy a versenyekkel szemben nagyon nagy különbség van a motorok erejében, karakterében, a gumik tapadásában, az ideális ívekben, a motorosok tudásában.
Én a régi Sportec M1-el 2.24-et mentem a H.ringen úgy, hogy csúszkáltam elég sok kanyarban, a Supercorsa-val nem mértem le, (mert nem volt fent a kamera) de legalább 10 mp-el jobbat mentem az 100%. Ez volt a 6. H.ringes napom (max. 24x20 perc a legjobb esetben is, de mivel tudjuk, hogy ez általában nem így van, így vegyük 20x20 percnek). Az első H.ringes napon kb. 3.10-et, ha mentem, derékszögben kanyarodás teknikájával . És ez ugyanaz a gyári motor, ugyanazzal a motorossal....és az idők között pályanapról pályanapra egyre nagyobb lett a különbség.
Ha normális mennyiségű (25-40?) embert engednek a pályára, akkor (a gyorsak) azok közül párat leköröznek , sokat megelőznek, valamennyivel vívnak, de nem alakul ki olyan menetoszlop, tehát az általad leírt konvoj sem és nem válik az előzés se egyre veszélyesebbé. Ha meg a kereslet meghaladja a kínálatot, lehetne árat is emelni és vele együtt megtartani a szolgáltatás színvonalát (netán növelni). Ez láthatóan nem cél a szervezők részéről. Ha jól sejtem, akkor a mersz-es rendezvényt is ők bonyolítják (pl. pályabírók és mentő tekintetében is), a mersz pedig csak csengeti a lét. Meglepett, mikor egy alkalommal fotózgatva a szervizútról azt láttam, hogy a merszeseknek pár helyen már nincs pályabíró, mentő kb. 1 db áll rendelkezésre, szóval nincs agyonbiztosítva a dolog..
Részedről max ott lehetett hiba, hogy etikett szerint a gyorsabb figyel a lassabbra, mert nem verseny, stb. De ez nagyon kicsit nyom a latban, mikor egy olyan szolgáltatásról van szó, amit vastagon megfizetsz, a jogaidról (kártérítés, stb) lemondatnak, a felelősséget rádhárítják, de ők annyit nem vállalnak/garantálnak, hogy nem fogod úgy érezni magad a pályán, mintha be-becsöppennél a délutáni csúcs soraiba.
Építhetne valaki egy igazi motoros pályát a környéken...
/G
Végigolvasva kb. 4 oldalas hozzászólást (amivel lemaradtam), azért megjegyezném, hogy sokan elfelejtik, azt, hogy az "előző vigyázzon az előzendőre". Korábbi pályanapokon sokan mentek el mellettem gyorsan úgy hogy leszorítottak az ideális ívről. Igen lassabban vettem pl:a Mansel-t, mert nem volt fent olyan jó tapadós gumi és tudásban is elmaradok, mert 6-szor voltam a ringen, de attól még az ideális ív nekem is ideális ív és ha nem azon megyek nincs lehetőségem korrigálni egy gyengébb gumival.
Most, hogy már supercorsa-k voltak fent a lassú csoportban köröztem le mindenkit, mert egyszerűen sokkal több lehetőséget nyújtott fékezéskor, kanyarban, kigyorsításkor a "navigációban". Ettől függetlenül ha valaki lassan ment előttem és éreztem, hogy csak nagyon szarul férek be akkor inkább mentem a "seggére" tapadva és megelőztem a következő egyeneseben vagy kanyarban.
Volt fent egy ismerős fazer600-al. Leszorított, de nem az ő hibálya volt, hanem az enyém, mert kívülről akartam megelőzni, de neki az ív amit kinézett belülről kifelé nyúlt. Ezért fék rázókő, beton, fék aztán nagygázzal vissza a pályára miután meggyőződtem arról, hogy a kovetkező pályatárts elég messze van ahhoz, hogy elindulhassak, és persze nem keresztezem az ívét (ebből lett az egykerekezés).
A baj tényleg a csoportokkal van.
- gyorsak az idővel állnak harcban, mert minél lejjebb akarják azt szorítani, ezért állatmód mennek és nyomnak, köröznek le mindenkit, kicsit már nem figyelve annyira a lassúakra, nem figyelembe véve azok tapasztalatlanságát.
-A lassúak próbálnak rájönni arra, hogy vajon hogy is kellene olyan jól venni a kanyart mint a gyorsak, hogyan üljenek ki a motoron, hogy leérjen a térd(mert az király), mi az ideális ív....stb. + emellett a sok gondolkodnivaló és kipróbálni való mellett még motorozni is kellene. Nameg, nem leugrani a motorról az ijedtségtől, mikor egy nyitott rendszerű pályamenő úgy megy el melletted, mikor rákezdesz dönteni a kanyarra, hogy a motorotok majdnem összeér.
Egyik csoport tagjai sem okolhatóak a hibáikért, tényleg a szervezéssel van gond, mondhatnánk, de mindenki azt mond időnek amit akar....azt meg megvalósítani, hogy mindenkinek hivatalos időt mérjenek pályára felmenetel előtt az nem megvalósítható, tehát a szervezés sem annyira hibás.
A tény, hogy ez van ami van, és nem is fog változni, hacsak nem figyelünk jobban egymásra.
Ez nem fizika, hanem hit kérdése
pénzről szól az egész. ha vki kiköhögi a 12-őt, már mehet. és tavaly azért nem láttam bőrruhán kívül mást a pályán, úgy látszik idén már ez se fontos.
tegnap szem és fültanúja voltam annak, h egy 20 fős brigád állt az iroda előtt (szlovákok) és mondták nekik h sorry már nincs jegy mert mágy így is többen a vannak a pályán mint lehetne, erre elkezdtek sírni h 1000km-ről jöttek, meg bla-bla, és akkor mondta nekik rezsőbá", h no para, akkor tessék van még jegy, menjetek srácok. Bitten sie fizetni, aztán go.
Nem érdekel senkit a csoportbeosztás, azzal senki nem foglalkozik h egymást veszélyeztetik az emberek a pályán. mert hát a kezdőknek is menni kell vhol, ez teljesen jogos, de kérdem én, miért ott ahol balagee 2:05-öt megy, ő meg 3:00-át? Miért kell azért TK-ra törnöm a motorom és magam, mert kerülgetni kell mindenkit? Miért nem szólnak annak a srácnak aki a boxból keresztbe kivágott, mikor 250-el jöttem? Túl sok a kérdés, de BR-nek nem a motorozás a fontos, hanem a della. Majd ha egyszer - neadjisten - vki tényleg telibever csúnyán vkit és komoly sérülés lesz, akkor fognak elgondolkodni. De miért kell ezt megvárni?
Majd az lesz a durva, ha "nyílt napra" is csak license-szel lehet felmenni.
"A pályán kb. 75-en tartózkodtak, az emberem kordnadrágban és térdvédővel ment egy mad max járgány szerű xjr-el. no comment. nem értem miért engedik össze az embereket így. sztem észre sem vette h mi történt."
Bulcsú Rezsőnek /BrOrganisation/ (is) kellene küldeni.
office@brorganisation.hu
Ez a huring pályamotorozás lehet, hogy relatíve olcsó (valakinek biztos.., nekem annyira már nem (ár/érték arányra gondolok)), de nem is igyekszik több lenni, mint utcai bárki 12 forintjáért való körözgetés a pályán. Különben lenne csoportbontás idő szerint, a zászlójelzések ismerete, megfelelő cucc és motor...
ja-ja, de sztem még el fog telni egy kis idő, míg így gondolom, de igazad van!
majd kell a segítség! előre is köszi.
most egy hónapig pihen a vas a garázsban, addig körülnézek allianz fronton, aztán majd kellene az utánfutód. Meg beszéljünk a hétvégén, vagy jövő héten a "lehetőségekről" személyesen. te mint biztosításban többszörösen jártas rájder!
nem tudom hogy jövök ki a legjobban. hitel nincs rajta, full casco igen, az a jó ha TK-ra veszik, nem tudom. nem akarom megcsináltatni, de nem értek a biztosítós dolgokhoz.
nem a ring az ördög műve, hanem a szervezők maguk az ördög...
már egy hete nem játszottam, de most ez lesz a szórakozásom egy darabig. A Wifi is szórakozik, majd átjöhetnél...
menitenksz!
Biztos mar aludtam.
Mondjuk az eses benne van a pakliban sajnos.
De mondom. Szarni a motorra! Fo, hogy te megvagy! Motort meg vehetsz masikat is! Meg talan erossebbet is, bar azt akkor Amerikabol kell rendelni!
A hungaroring az ordog muve!
Utcan meg meg rosszabul is jarhattal volna!
Szolj, ha segitsek valamit! Masnem nem jatszok AD-t egy darabig, hanem marad a Team Survival!
/G
Ahogy mondtam tegnap is, mikor előztél már a fizikát csúfoltad barátom