Szevasz brian.dunlop qualifier d 209 gumioval szeretnék menni pályá ra/szlovákia ring. köridőmről csak annyit hogy pancsi ring 2,25 ehez atempóhoz jó e ez a gumi. szerintem itt még lassab leszek mivel itt még nem voltam.
Először is, ha félsz a gumitól és nem bízol benne, akkor már alapjában véve baj van, ugyanis a legfontosabb dolog az, hogy fejben rendben legyél (a gumi tapadását, megbízhatóságát illetően is)! Ha ez hiányzik, akkor a legjobb gumi sem lesz jó választás. A másik dolog, hogy ismerd ki magad, a motorod és lehetőség szerint a különféle gumikat, hogy megtapasztald azt, hogy melyik illik a vezetési stílusodhoz, illetve az elvárásaidhoz (közhelyek, de mind igaz: ízlések és pofonok, a puding próbája az evés). A helyes/helytelen guminyomás is sokat lendít, vagy épp hátráltat a élvezetes motorozáson. Általánosságban egy Supersport/Hypersport kategóriába tartozó utcai gumi - ilyen a BT16-os is - alkalmas a versenypályán való körözgetésre és bőven elegendő alkalmankénti pályamotorozáshoz. Kecskeméten ugyan sose motoroztam, de a Hungaroringen egy ilyen csoportba sorolható Dunlop Qualifier RR típussal 1:59-es időket hoztam. Sőt a néhai GSXR kupások is mentek az utcai Michelin Pilot Power-rel ilyen időket. Tehát minden márka Supersport/Hypersport gumija biztonsággal tudja ezt. Ezek a gumik a túlzott igénybevételt tűrik nehezebben (mivel túlmelegedhetnek), de ez jelen esetben Kecskeméten - a nagy pályákhoz képesti alacsonyabb sebesség miatt - kisebb veszélyt jelent. Szvsz a BT16-tal - helyes guminyomással - bátran mehetsz, az említett köridődnél kizárt, hogy a gumi hibájából eless.
Esetleg próbálj ki egy másik utcai sportgumi típust. A BT-016 nekem se tetszett és a BT-014 sem. A Metzelerek jó tapadást adnak, a Pirellik jó visszajelzést. A Pirelli Dragon Supercorsa Pro pl. nekem nagyon tetszett. Verseny gumi tudású mintás gumi, tudtommal utcán is engedélyezett. Nem bizonytalankodik a csúszáshatár előtt. A csúszáshatáron viszont először csak radírozni kezd és még nem csúszik el. (Ez a legtöbb pályagumira igaz).
Amúgy 50mp fölött nagyjából tök mindegy szerintem. Én pl. 44-45 körül mentem motyóval. 10 ezer forintos Heidenau gumi volt hátul. Mondjuk az igaz, hogy elestem.
Szevasz!
Mentem BT016-tal hűvös időben H.ringen 2:15-ös köröket és bírta a 25 percet. Bíztam benne, de legközelebb forró aszfalton a P.ringen úgy csúszott ki alólam a hátulja a motornak mintha csak jégre mentem volna. Egyszerűen túlmelegedett...
Szerintem a ddt által említett gumikb egy garnitúra használt jó megoldást jelenthet! 15-20 ezer és utcán is benne van még min.2000 km valamint pályán is nyugodtan körözhetsz, nem fog meglepetés érni. Legalábbis a gumi miatt biztos nem...
lackocbr nyugodtan forszírozhatod a gumit és a gépet is ahogy ddt írta amíg a lábtartód nem ér le addig minden ok, nekem 0,52 ért le a lábtartóm de még volt pár mp a gumiba a többi kanyarnál . Szerintem kecskemét pont arra jó hogy megtanuljon az ember kanyarokat döntve bevenni csak az ideális ívet (általában nem a gumi a ludas hanem hogy rossz ívet veszünk és utána bele akarjuk erőszakolni a motort )kell megtalálni .Úgy hogy no para próbálj meg valaki profi után menni és lesni az íveket (én így szoktam tanulgatni )
Sziasztok!
Ha már egy videó megosztóra felkerült a vidink nem szeretnénk a tárhelyet foglalni vele itt is.
De mindenképpen szeretnénk megosztani, meg egy pici "reklámot"!
Reméljük tetszik majd!
Látogassátok a face oldalunk: www.facebook.com/sisteam
Íme a vidi: http://vimeo.com/44488954
Amíg le nem ér a lábtartód. Utána még tud 15 fokot a gumi szóval bőven a határain belül maradsz. Sima döntögetéstől nem fog elmenni az eleje max. ha elkezded erőltetni a kanyarba beeresztés/befékezéses részt. Szerintem.
Egyébként vannak átmeneti gumik. Supercorsa pro, D211GP Racer amik jók mindkét helyre, de a BT16 is utcai sport gumi. Elég sok embert láttam fülön fordulni Diablo Corsaval meg Pilot Roaddal is amik inkább a túra kategóriát erősítik.
De majd más megcáfol ha nem így van.
Ha jól láttam kb 0:40 körül van a pályacsúcs Kecskeméten.
Az a baj, hogy mivel főként utcán használom a gépet (két személlyel is elég gyakran) ezért nem igazán szeretnék vágott slick-et vagy ehhez hasonló pályagumikat. Az ideális megoldás a külön pályamotor lenne slick-kel, de azt most nem engedi meg a költségvetés, így marad az "utcai" gumi....
Nyilván el kell dönteni hogy maximális tapadást akarok-e vagy hosszú élettartamot, a kettő együtt nem megy, de sajnos az előbb említett anyagi okok miatt kénytelen vagyok kihozni a BT016-ból a maximumot, amit még biztonságos keretek között ki lehet.
Fogalmam sincs ott mennyi a körrekord de 2006-7-ben a BT14-el egész jókat pályáztam még a Hungaroringen. 2:20-ra bőven jó volt és az fasorba sincs a BT16-al szemben.
15-20 évvel ezelőtt is mentek már lapon ilyen FZR600-kal olyan gumikkal amik ma a túrakategóriába sem férnének be szóval szerintem nem kell beszarni.
Lenne egy nagyon amatőr kérdésem: szerintetek egy Bridgestone BT016-os gumival mennyire forszírozhatom a tempót pl a kecskeméti pályán (vagy akár Kakucson)? Múltkor pl voltam Kecskeméten, és nagyon gáz, de 0:57-nél nem tudtam gyorsabb időket menni, mert valamiért nem bízom a gumiban, és félek hogy perec lesz a vége, az meg egy utcai használatú gépen drága mulatság, plusz valahogy haza is kellene utána jutnom vele. Szóval a kérdésem azokhoz, akik mentek már BT016-os gumival pályán, hogy szerintetek mi az a köridő (mondjuk Kecskemétnél maradva) amit még a gumi "elbír", tehát ameddig még biztonsággal forszírozhatom a tempót, illetve szokott-e olyat produkálni, hogy egyszer csak pl elmegy az eleje, vagy azért van visszajelzés, hogy eddig és ne tovább?
Fényezést amúgy mennyiért csinálták?
Amúgy 50mp fölött nagyjából tök mindegy szerintem. Én pl. 44-45 körül mentem motyóval. 10 ezer forintos Heidenau gumi volt hátul. Mondjuk az igaz, hogy elestem.
Mentem BT016-tal hűvös időben H.ringen 2:15-ös köröket és bírta a 25 percet. Bíztam benne, de legközelebb forró aszfalton a P.ringen úgy csúszott ki alólam a hátulja a motornak mintha csak jégre mentem volna. Egyszerűen túlmelegedett...
Szerintem a ddt által említett gumikb egy garnitúra használt jó megoldást jelenthet! 15-20 ezer és utcán is benne van még min.2000 km valamint pályán is nyugodtan körözhetsz, nem fog meglepetés érni. Legalábbis a gumi miatt biztos nem...
Bocsi!
Ha már egy videó megosztóra felkerült a vidink nem szeretnénk a tárhelyet foglalni vele itt is.
De mindenképpen szeretnénk megosztani, meg egy pici "reklámot"!
Reméljük tetszik majd!
Látogassátok a face oldalunk:
www.facebook.com/sisteam
Íme a vidi:
http://vimeo.com/44488954
Egyébként vannak átmeneti gumik. Supercorsa pro, D211GP Racer amik jók mindkét helyre, de a BT16 is utcai sport gumi. Elég sok embert láttam fülön fordulni Diablo Corsaval meg Pilot Roaddal is amik inkább a túra kategóriát erősítik.
De majd más megcáfol ha nem így van.
Az a baj, hogy mivel főként utcán használom a gépet (két személlyel is elég gyakran) ezért nem igazán szeretnék vágott slick-et vagy ehhez hasonló pályagumikat. Az ideális megoldás a külön pályamotor lenne slick-kel, de azt most nem engedi meg a költségvetés, így marad az "utcai" gumi....
Nyilván el kell dönteni hogy maximális tapadást akarok-e vagy hosszú élettartamot, a kettő együtt nem megy, de sajnos az előbb említett anyagi okok miatt kénytelen vagyok kihozni a BT016-ból a maximumot, amit még biztonságos keretek között ki lehet.
15-20 évvel ezelőtt is mentek már lapon ilyen FZR600-kal olyan gumikkal amik ma a túrakategóriába sem férnének be szóval szerintem nem kell beszarni.
Lenne egy nagyon amatőr kérdésem: szerintetek egy Bridgestone BT016-os gumival mennyire forszírozhatom a tempót pl a kecskeméti pályán (vagy akár Kakucson)? Múltkor pl voltam Kecskeméten, és nagyon gáz, de 0:57-nél nem tudtam gyorsabb időket menni, mert valamiért nem bízom a gumiban, és félek hogy perec lesz a vége, az meg egy utcai használatú gépen drága mulatság, plusz valahogy haza is kellene utána jutnom vele. Szóval a kérdésem azokhoz, akik mentek már BT016-os gumival pályán, hogy szerintetek mi az a köridő (mondjuk Kecskemétnél maradva) amit még a gumi "elbír", tehát ameddig még biztonsággal forszírozhatom a tempót, illetve szokott-e olyat produkálni, hogy egyszer csak pl elmegy az eleje, vagy azért van visszajelzés, hogy eddig és ne tovább?
Köszi!