Én nem mondom hogy nem jó a láncolajzó, mert a feladatát ellátja. Ha vennék egy motort és lenne rajta, talán hagynám is. De az is tény hogy nem érzem a hiányát. Nekem nem célom hogy 8millió km-t tegyek a láncba. Nem tétel, megy amennyit megy és csere. Az utolsó motorom 10évig volt meg, egyszer cseréltem láncot és 30+ezerrel jó állapotu lánccal adtam el.
„Tùlmisztifikàlt“ nem ismert szakmai, mernöki fogalom. Attol hogy önkepzös, bölcseszböl lett „szagg-ujsagirok“ esetleg hasznaljak nemletezö szakmai tudasuk homalyba burkolasara meg nem teszi azza…
En ( mi) nem masok eredmenyeihez merjük pl egy olajozo rendszer josagat, hanem a sajat esetünkre…nem az erdekel, hogy mase mennyit ment/ megy el, hanem hogy a sajatnak toljam ki az eletet, es a sajat költsegeim mersekeljem , es itt jön be , hogy vagyunk annyira alkasak, hog igy egy evtizednyi potitiv tapasztalat utan, masnak is atadjuk a szent gralt, hogy neki is könnyebb legyen. Gecik vagyunk, tul misztifikaljuk??? Nezöpont kerdese! ;)
Dehogy érted. Teszed a hülyét mint szinte minden esetben.
De leírom neked, megpróbálom egyszerűen.
Az volt a lényeg hogy a lancolajzás nem jó. A spray a jó. Elmondtuk többen hogy jó a láncolajzas, az lett a válasz hogy nem jó mert két random ember a mátrában azt mondta hogy nem jó.
Ha pontosan ugyanannyit szaladna el a lánc mint a sprayvel, akkor is jobb az olaj. Mert a mosóban leveretem, nem kell fújkáljam, nem kell mellé hajoljak, nem kell egetlen percemet sem elbasszam sem a tisztítással sem a fújással.
Az hogy a te füledet nem bántja a csörgő zörgő lanc az egyéni igénytelenség.
Részben anyagminőség miatt, no meg attól hogy a zárt tokos láncot sokan elhanyagolták.
Amíg át nem ugrott át, vagy szakadt el, addig hajtottuk, márpedig nem volt hajlamos erre a jó kenés és kis nyomaték miatt.
Annyira lekopott lánckerekeket sehol máshol nem láttam mint ezeken az öreg gépeken.
Nem tudom milyen láncon (lehet még a gyári) nekem is volt pár törött görgő, de kapott egy CZ láncot azok jó minőségűek voltak, azzal már nem volt ilyen gond. Most is az van a TS-emen, de ha egyszer összerakom, akkor már megvan hozzá az új szet. aranyozott CZ lánc 😁
Ha gondolod, szedjük össze, ki mennyit ment el a lancszettjeivel. Nekem van gsx 1400-röl egy 24ekm, 27ekm-es halott lancszettem sprayvel, de hogy felhuzzam ezt az oldalt a piperköc baratom 60- ekm tudott elmenni a gyari lancszettel a gsx 1400-el.
Lancolajozoval meg kb 43ekm van most a 94 ekm-t futott 1400-ben. Amit jellemzöen csak hosszu turakra hasznaltam, es minimum feltavolt szakado esöben tett meg…
A többi motoromban csak 2-10 ekm-t „tudtam“ eddig belemotorozni olajozoval…
Miért ne érteném?Pont ezért is írom hogy túl van misztifikálva a dolog.
Írtam hogy 30+ ezres lánccal adtam el a motorom,ami hibátlan még mindig.Ha lett volna láncoljzóm akkor is pont ugyanezzel a lánccal adtam volna el,amit ráadásul csak akkor fújtam ha eszembe jutott.
Amugy én egyszer làttam-szereltem làncot ahol be volt repedve a külsö heveder a csapfuratig.
Az egyik osztalytarsam MZ ES 150-es motorjanak primer lanca volt ilyen. Megjart vele ketszemellyel törökorszagot-balkant kb 20-22éve. A tàvolban égtek a finomitok, mikor arra jart. Zörgött a blokk, felnyitottuk. Abban meg egysoros lanc volt, talan 76-tol csinaltak mar duplex lanccal, de mar mint MZ TS. Turtam neki egy duplexes szettet, lanccal, fötengely lanckerekkel, kuplungkosarral.
Rememem azota megtanultak a mernökök lanchajtast meretezni…az MZ legalabbis duplasorosra cserelte.
Amugy aki (nagy) MZ-et, azokon mitöl apritodott a görgöallomany. Öregebb unokabatyam anekdotalt ilyet?!
Jajj, ha szerinted itt nem voltak tények közölve, amik nem elméletre hanem tapasztalatra hagyatkoznak, akkor jobb lenne visszaülni abba a bizonyos alsótagozatba és megtanulni értően olvasni.
Na a bowden is jó téma, ezen is el polemizálhatunk ma, motorozás helyett 😂
Van még olyan motor amiben nem teflonos a bowden?
Még az MZ-n is az van.
Jawam volt utoljára amit kenni kellett, de azt is elég volt évente egyszer, de akkor szétszedtem rendesen és kimostam, mert gyűjtötte a port.
Egyszer volt hogy osztrák túra előtt új fékbowdeneket raktam a Jawara, aztán gondoltam gyárilag van annyi rajta hogy nem kell.
Másnap a kempingben arra ébredtem hogy berohadt az összes 😂
Kétütemű olaj volt csak nálam azt csurgattam be, aztán szerencsére ki tudtam mozgatni.
Azóta kedvelem a teflonosat. Azzal soha nem volt ilyen gondom, az csak idővel elkopik, főleg a szűk hajlításoknál kezd kiszőrösödni, de a jobbak duplán sodrottak, azok már ilyet sem csinálnak.
„Elég egy kisecset, meg egy flakon 80W90, nem kell olajozót sem venni.“
Ez az eljaras akkor is, ha meghibasodna az olajozo. A spray helyett van egy 1dl olaj az üles alatt, es akar ujjbeggyel felhordom a kenöanyagot a lancra.
Szerintm(?!!!), ha vitatkozni akarsz egy temaban, akkor az ott elhangzottakra reagalsz. Ennek „alacsony“ fokozata, hogy hülyesegeket kiabalsz be, aminek semmi köze a temahoz.
En szivesen veszem, ha reagalsz arra amit irtam, de nekem senki ne folytassa az en gondolatom!!!
Ennel mar csak az lenne lentebb, ha elövennek a karaktergyilkossag eszközeit. ( mivel nem erünk fel a temahoz, nem azt tamadjuk, hanem a szemelyt-mindennapos politikai fogas)
Nem. Nem tudom ki az. Én mindig a saját nevemet használom. Legfeljebb KLaci-nak rövidítem ha inkognitóban vagyok.
Ahogy K.István is mondta. Próbáld ki. Tapasztald meg magad ha nekünk nem hiszel, mert nem velünk vitatkozol hanem a saját tapasztalatainkkal és a valósággal. Elég egy kisecset, meg egy flakon 80W90, nem kell olajozót sem venni. Ez nem is macerásabb mint a spray.
Az ólmozott benzint is okos vegyészek találták ki. Még Nobel díj is járt érte.
Attól hogy egy gyártónak érdeke eladni egy drága trutyit az olcsó helyett, és ezzel kétszer annyi láncszettet is eladni, nem túl jó érvelés, és főleg nem szakmai. Ezzel magadat járattad le, nem kellett segítenünk. Őszintén szólva egészen korrekt és jóindulatú volt a társaság hozzád állása. Levi volt az első aki beszólt, de nem tudom hibáztatni.
De én erősen kétlem hogy te igazi szakember vagy. Esetleg a végzettséged meg van hozzá, ezért te írhattad alá a jegyzőkönyveket. Bár bemondtál pár szakszavat, de ezzel csak a laikusokat lehet hülyíteni. Aki foglalkozott már lánccal a valóságban, az diploma nélkül is tudja hogy mellébeszélsz.
Okosat szóltál! Teflonbevonatosak a bowdenek, köztudott hogy oda nem szabad olajat kenni.
Vagyis a jobb motorokon, a hondád nem ide tartozik 😜😃
Mellesleg tegnap kikerültem kettő olyan cbr-t, ugyhogy ha lentebbi témát folytatjuk, mindenben igazam van mert megelőztem őket🤷🏼♂️😂
Igazából minden szavadban érződik, hogy mennyire nincs saját tapasztalatod.
Az hogy te közvèleménykutatást csináltál mert az interneten megsértett néhány bácsi, egyszerűen szánalmas és nevetséges.
A konklúzió megint az hogy te leszaroztál valami, mi pedig tényekkel cáfoltuk. Szerinted meg mi mind hülyék vagyunk akik olajzót használunk, holott neked soha nem is volt. Érdekes egy ember vagy te.
Össze vissza mindenre tereled a témát.
En ( mi) nem masok eredmenyeihez merjük pl egy olajozo rendszer josagat, hanem a sajat esetünkre…nem az erdekel, hogy mase mennyit ment/ megy el, hanem hogy a sajatnak toljam ki az eletet, es a sajat költsegeim mersekeljem , es itt jön be , hogy vagyunk annyira alkasak, hog igy egy evtizednyi potitiv tapasztalat utan, masnak is atadjuk a szent gralt, hogy neki is könnyebb legyen. Gecik vagyunk, tul misztifikaljuk??? Nezöpont kerdese! ;)
De leírom neked, megpróbálom egyszerűen.
Az volt a lényeg hogy a lancolajzás nem jó. A spray a jó. Elmondtuk többen hogy jó a láncolajzas, az lett a válasz hogy nem jó mert két random ember a mátrában azt mondta hogy nem jó.
Ha pontosan ugyanannyit szaladna el a lánc mint a sprayvel, akkor is jobb az olaj. Mert a mosóban leveretem, nem kell fújkáljam, nem kell mellé hajoljak, nem kell egetlen percemet sem elbasszam sem a tisztítással sem a fújással.
Az hogy a te füledet nem bántja a csörgő zörgő lanc az egyéni igénytelenség.
Amíg át nem ugrott át, vagy szakadt el, addig hajtottuk, márpedig nem volt hajlamos erre a jó kenés és kis nyomaték miatt.
Annyira lekopott lánckerekeket sehol máshol nem láttam mint ezeken az öreg gépeken.
Nem tudom milyen láncon (lehet még a gyári) nekem is volt pár törött görgő, de kapott egy CZ láncot azok jó minőségűek voltak, azzal már nem volt ilyen gond. Most is az van a TS-emen, de ha egyszer összerakom, akkor már megvan hozzá az új szet. aranyozott CZ lánc 😁
Lancolajozoval meg kb 43ekm van most a 94 ekm-t futott 1400-ben. Amit jellemzöen csak hosszu turakra hasznaltam, es minimum feltavolt szakado esöben tett meg…
A többi motoromban csak 2-10 ekm-t „tudtam“ eddig belemotorozni olajozoval…
Írtam hogy 30+ ezres lánccal adtam el a motorom,ami hibátlan még mindig.Ha lett volna láncoljzóm akkor is pont ugyanezzel a lánccal adtam volna el,amit ráadásul csak akkor fújtam ha eszembe jutott.
Az egyik osztalytarsam MZ ES 150-es motorjanak primer lanca volt ilyen. Megjart vele ketszemellyel törökorszagot-balkant kb 20-22éve. A tàvolban égtek a finomitok, mikor arra jart. Zörgött a blokk, felnyitottuk. Abban meg egysoros lanc volt, talan 76-tol csinaltak mar duplex lanccal, de mar mint MZ TS. Turtam neki egy duplexes szettet, lanccal, fötengely lanckerekkel, kuplungkosarral.
Rememem azota megtanultak a mernökök lanchajtast meretezni…az MZ legalabbis duplasorosra cserelte.
Amugy aki (nagy) MZ-et, azokon mitöl apritodott a görgöallomany. Öregebb unokabatyam anekdotalt ilyet?!
Van még olyan motor amiben nem teflonos a bowden?
Még az MZ-n is az van.
Jawam volt utoljára amit kenni kellett, de azt is elég volt évente egyszer, de akkor szétszedtem rendesen és kimostam, mert gyűjtötte a port.
Egyszer volt hogy osztrák túra előtt új fékbowdeneket raktam a Jawara, aztán gondoltam gyárilag van annyi rajta hogy nem kell.
Másnap a kempingben arra ébredtem hogy berohadt az összes 😂
Kétütemű olaj volt csak nálam azt csurgattam be, aztán szerencsére ki tudtam mozgatni.
Azóta kedvelem a teflonosat. Azzal soha nem volt ilyen gondom, az csak idővel elkopik, főleg a szűk hajlításoknál kezd kiszőrösödni, de a jobbak duplán sodrottak, azok már ilyet sem csinálnak.
Ez az eljaras akkor is, ha meghibasodna az olajozo. A spray helyett van egy 1dl olaj az üles alatt, es akar ujjbeggyel felhordom a kenöanyagot a lancra.
Kikerülted őket?Ügyes vagy,jó hogy nem mentél bele egyikbe se.
Egyébként meg milyen az az "olyan cbr"?
En szivesen veszem, ha reagalsz arra amit irtam, de nekem senki ne folytassa az en gondolatom!!!
Ennel mar csak az lenne lentebb, ha elövennek a karaktergyilkossag eszközeit. ( mivel nem erünk fel a temahoz, nem azt tamadjuk, hanem a szemelyt-mindennapos politikai fogas)
Ahogy K.István is mondta. Próbáld ki. Tapasztald meg magad ha nekünk nem hiszel, mert nem velünk vitatkozol hanem a saját tapasztalatainkkal és a valósággal. Elég egy kisecset, meg egy flakon 80W90, nem kell olajozót sem venni. Ez nem is macerásabb mint a spray.
Az ólmozott benzint is okos vegyészek találták ki. Még Nobel díj is járt érte.
Attól hogy egy gyártónak érdeke eladni egy drága trutyit az olcsó helyett, és ezzel kétszer annyi láncszettet is eladni, nem túl jó érvelés, és főleg nem szakmai. Ezzel magadat járattad le, nem kellett segítenünk. Őszintén szólva egészen korrekt és jóindulatú volt a társaság hozzád állása. Levi volt az első aki beszólt, de nem tudom hibáztatni.
De én erősen kétlem hogy te igazi szakember vagy. Esetleg a végzettséged meg van hozzá, ezért te írhattad alá a jegyzőkönyveket. Bár bemondtál pár szakszavat, de ezzel csak a laikusokat lehet hülyíteni. Aki foglalkozott már lánccal a valóságban, az diploma nélkül is tudja hogy mellébeszélsz.
Vagyis a jobb motorokon, a hondád nem ide tartozik 😜😃
Mellesleg tegnap kikerültem kettő olyan cbr-t, ugyhogy ha lentebbi témát folytatjuk, mindenben igazam van mert megelőztem őket🤷🏼♂️😂
Az hogy te közvèleménykutatást csináltál mert az interneten megsértett néhány bácsi, egyszerűen szánalmas és nevetséges.
A konklúzió megint az hogy te leszaroztál valami, mi pedig tényekkel cáfoltuk. Szerinted meg mi mind hülyék vagyunk akik olajzót használunk, holott neked soha nem is volt. Érdekes egy ember vagy te.
Össze vissza mindenre tereled a témát.